Hallo, welkom op het forum!
Ben je bekend met de
voorbeeldroute? Ik vermoed van niet, want ik zie wat dingen die ik zeker anders zou doen. De vluchten liggen al vast? Eigenlijk heb je voor dit rondje 21 dagen nodig. Beginnen in LA en eindigen in SF zou met maar 18 dagen handiger. geweest zijn.
Vanuit Death Valley via Sequoia naar Yosemite zou ik zeker niet doen; je hebt geen tijd voor Sequoia en je mist de mooie route via de CA395 en de Tioga Road. Van Ridgecrest via Sequoia naar Yosemite is alleen al aan reistijd meer dan 8 uur. En dan heb je nog niets gedaan onderweg.
Als je de Grand Canyon wilt bezoeken probeer dan ook daar te overnachten; je kunt dan het park zien tijdens de mooiste uren van de dag. Kijk voor de mogelijkheden op
www.grandcanyonlodges.com. De goedkoopste optie is de Bright Angel Lodge. Mocht die nu niet beschikbaar zijn check de site dan regelmatig; er zijn altijd wel annuleringen. Je hebt met 4 personen wel 2 kamers nodig.
Hetzelfde geldt voor Bryce, ook daar is een overnachting aan te raden vanwege het mooie licht vroeg in de ochtend en voor zonsondergang.
Voor zion is Springdale inderdaad he beste uitgangspunt. Of kijk naar de Zion Lodge in het park zelf. Met de huidige prijzen in Springdale zal dat niet eens veel duurder zijn denk ik. En er zijn veel meer en leukere trails dan de Weeping Rock!
Voor Yosemite heb je nu helemaal geen tijd; ik zou daar zeker 2 nachten blijven maar liever nog 3. Er is zoveel te zien en te doen daar. En wandelen is daar goed te doen qua temperatuur. Vanuit de auto zie je ook niets daar. Kijk ook hier eens naar iets in het park (zie
www.travelyosemite.com); dat scheelt je veel reistijd. En je hoeft dan geen toegangsreservering te regelen.
Voor de rit van SF naar LA wordt meestal 2 overnachtingen aangeraden. Ik neem aan dat je wel via de kust wilt rijden?
Misschien is het niet gek om het stuk ten oosten van Las Vegas over te slaan; dan heb je voor de rest meer tijd. wil je wel het hele rondje doen dan zou ik het zo indelen:
Dag 1 naar LA
Dag 2 LA - Kingman
Dag 3 Kingman - Grand Canyon
Dag 4 Grand Canyon - Page
Dag 5 Page - Bryce
Dag 6 Bryce - Zion
Dag 7 Zion - Las Vegas
Dag 8 Las Vegas
Dag 9 Las Vegas - Bishop
Dag 10 Bishop - Yosemite
Dag 11 Yosemite
Dag 12 Yosemite - San Francisco
Dag 13 San Francisco
Dag 14 San Francisco - Monterey
Dag 15 Monterey - Pismo Beach
Dag 16 Pismo Beach - LA
Dag 17 LA
Dag 18 LA
Als je iets laat vallen zou je zoiets kunnen doen:
Dag 1 naar LA
Dag 2 LA - Kingman
Dag 3 Kingman - Grand Canyon
Dag 4 Grand Canyon - Las Vegas
Dag 5 Las Vegas
Dag 6 Las Vegas - Death Valley
Dag 7 Death Valley - Mammoth Lakes
Dag 8 Mammoth Lakes - Yosemite
Dag 9 Yosemite
Dag 10 Yosemite - Sequoia
Dag 11 Sequoia - Sequoia
Dag 12 Sequoia - San Francisco
Dag 13 San Francisco
Dag 14 San Francisco - Monterey
Dag 15 Monterey - Pismo Beach
Dag 16 Pismo Beach - LA
Dag 17 LA
Dag 18 LA
Je ziet dat het nog steeds niet heel ruim is, maar h=je hebt dan wel tijd voor Sequoia en Kings CAnyon. In de zomer zijn die parken prettig qua temperatuur.
Vlieg je op dag 18 terug of op dag 17 (met thuiskomst op dag 18)?
Marianne