Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis lammie: rondreis zuidwest Amerika in juli 2025.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
lammie
Amerika-ontdekker

Reis lammie: rondreis zuidwest Amerika in juli 2025.

Bericht door lammie »

Goedemiddag allemaal,

Ik heb al veel dingen gelezen om dit forum en heb nu zelf ook een reis in gedachten. Wij reizen samen met 2 pubers ( 15 en 17).18 dagen door Amerika,
Graag hoor ik jullie advies over hoeveel nachten we ergens het beste kunnen blijven. ( ik ben nog 4 dagen over in mn huidige planning) :) Of ik op de juiste plekken overnacht of dat jullie nog andere tips hebben.
In de wetenschap dat het hoogzomer heel warm kan worden daar, kiezen wij ervoor om niet teveel te gaan hiken maar wel wat highlight mee te pakken.

Het idee is als volgt :
dag 1 aankomst LA
Dag 2 via Joshua tree ( misschien de hidden valley trail)naar Kingman en daar overnachten
dag 3 vanuit Kingman bezoek aan de grand canyon en via Horse shoe band , lake powell naar Page en daar overnachten
dag 4 vanuit Page, smorgens vroeg canyon x, en daarna naar bryce om dan met de auto alle uitkijkpunten af te gaan , en dan evt door naar Zion en daar overnachten
dag 5 vanuit zion ( hotel in springdale nemen we omdat dit beter was heb ik gelezen) en daar de weeping rock trail doen, en daarna door naar vegas en daar overnachten
dag 6 Vegas
dag 7 vanuit las vegas rijden we naar death valley, en daarna naar ridge crest om daar te overnachten
dag 8 vanuit ridge crest naar sequoia NP, naar yosemite en daar in de buurt overnachten
Dag 9 vanuit omgeving Yosemite NP naar San fransisco en daar in de buurt overnachten
dag 10 SF
dag 11 SF
dag 12 San Luis Obispo en hier overnachten ( dit doen we omdat ik de reis van SF naar LA te lang vind)
dag 13 LA
dag 14 LA
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis lammie: rondreis zuidwest Amerika in juli 2025.

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Ben je bekend met de voorbeeldroute? Ik vermoed van niet, want ik zie wat dingen die ik zeker anders zou doen. De vluchten liggen al vast? Eigenlijk heb je voor dit rondje 21 dagen nodig. Beginnen in LA en eindigen in SF zou met maar 18 dagen handiger. geweest zijn.

Vanuit Death Valley via Sequoia naar Yosemite zou ik zeker niet doen; je hebt geen tijd voor Sequoia en je mist de mooie route via de CA395 en de Tioga Road. Van Ridgecrest via Sequoia naar Yosemite is alleen al aan reistijd meer dan 8 uur. En dan heb je nog niets gedaan onderweg.

Als je de Grand Canyon wilt bezoeken probeer dan ook daar te overnachten; je kunt dan het park zien tijdens de mooiste uren van de dag. Kijk voor de mogelijkheden op www.grandcanyonlodges.com. De goedkoopste optie is de Bright Angel Lodge. Mocht die nu niet beschikbaar zijn check de site dan regelmatig; er zijn altijd wel annuleringen. Je hebt met 4 personen wel 2 kamers nodig.
Hetzelfde geldt voor Bryce, ook daar is een overnachting aan te raden vanwege het mooie licht vroeg in de ochtend en voor zonsondergang.
Voor zion is Springdale inderdaad he beste uitgangspunt. Of kijk naar de Zion Lodge in het park zelf. Met de huidige prijzen in Springdale zal dat niet eens veel duurder zijn denk ik. En er zijn veel meer en leukere trails dan de Weeping Rock!

Voor Yosemite heb je nu helemaal geen tijd; ik zou daar zeker 2 nachten blijven maar liever nog 3. Er is zoveel te zien en te doen daar. En wandelen is daar goed te doen qua temperatuur. Vanuit de auto zie je ook niets daar. Kijk ook hier eens naar iets in het park (zie www.travelyosemite.com); dat scheelt je veel reistijd. En je hoeft dan geen toegangsreservering te regelen.

Voor de rit van SF naar LA wordt meestal 2 overnachtingen aangeraden. Ik neem aan dat je wel via de kust wilt rijden?

Misschien is het niet gek om het stuk ten oosten van Las Vegas over te slaan; dan heb je voor de rest meer tijd. wil je wel het hele rondje doen dan zou ik het zo indelen:
Dag 1 naar LA
Dag 2 LA - Kingman
Dag 3 Kingman - Grand Canyon
Dag 4 Grand Canyon - Page
Dag 5 Page - Bryce
Dag 6 Bryce - Zion
Dag 7 Zion - Las Vegas
Dag 8 Las Vegas
Dag 9 Las Vegas - Bishop
Dag 10 Bishop - Yosemite
Dag 11 Yosemite
Dag 12 Yosemite - San Francisco
Dag 13 San Francisco
Dag 14 San Francisco - Monterey
Dag 15 Monterey - Pismo Beach
Dag 16 Pismo Beach - LA
Dag 17 LA
Dag 18 LA

Als je iets laat vallen zou je zoiets kunnen doen:
Dag 1 naar LA
Dag 2 LA - Kingman
Dag 4 Grand Canyon - Las Vegas
Dag 5 Las Vegas
Dag 6 Las Vegas - Death Valley
Dag 7 Death Valley - Mammoth Lakes
Dag 8 Mammoth Lakes - Yosemite
Dag 9 Yosemite
Dag 10 Yosemite - Sequoia
Dag 11 Sequoia - Sequoia
Dag 12 Sequoia - San Francisco
Dag 13 San Francisco
Dag 14 San Francisco - Monterey
Dag 15 Monterey - Pismo Beach
Dag 16 Pismo Beach - LA
Dag 17 LA
Dag 18 LA

Je ziet dat het nog steeds niet heel ruim is, maar h=je hebt dan wel tijd voor Sequoia en Kings CAnyon. In de zomer zijn die parken prettig qua temperatuur.
Vlieg je op dag 18 terug of op dag 17 (met thuiskomst op dag 18)?

Marianne
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Oei... 1e reactie: 4 dagen over ? Ik denk dat je een week tekort komt :D
Het lijkt er een beetje op dat de route overgenomen is van de standaard rondjes die door sommige touroperators worst aangeboden. Die zijn zo samengesteld dat je langs vele plekken komt, maar daar eigenlijk niet van kan genieten omdat je altijd maar weer door moet jakkeren naar het volgende hotel. En die hotels liggen dan ook vaak nog ''ergens onderweg''.
Kortom, Marianne heeft je al 2 routes voorgesteld en ik zou die, zonder veel aanpassingen want dan gaat het weer niet passen, zó overnemen !
Eigenlijk kom je met ''het hele zuid west rondje'' met minder dan 22-23 dagen altijd ergens in de knel.
Succes,
Paul
lammie
Amerika-ontdekker

Bericht door lammie »

Dank Marianne en Paul,

Dank voor jullie reacties !

Ik heb zeker door de voorbeeldroutes heen gescrold en veel geprobeerd te lezen op dit forum. Maar er staat ook zo vreselijk veel dat je ook door de bomen het bos niet mee ziet. Ik had zelf het idee dat ik al een aardige planning had gemaakt met alles wat ik had gelezen, maar blijkbaar kan het beter :)
Het was ook niet zo dat ik dacht nog 4 dagen over te hebben, maar wilde graag advies waar ik deze het beste in kon zetten vandaar de vraag 4 dagen over.
Ik heb allerlei vlogs op you tube gekeken en alles wat ik hoor ik dat het steeds zo vreselijk heet is in de zomer, vandaar dat wij voor de weeping rock hadden gekozen omdat dit een niet al te lange trail was. Verder hebben we relatief meer tijd in de steden SF, LA en Vegas ingepland omdat wij daar ook voldoende tijd willen hebben, en niet alleen maar eindeloze trails willen lopen. ( klinkt misschien een beetje gek als je hierheen gaat, maar een aantal prima, maar niet hele dagen)
verder heb ik geprobeerd te kijken dat we niet langer dan 3,5 uur in de auto zitten om van a naar b te rijden. en ja ik weet dat dit van ridge crest naar yosemite wel zo zou zijn geweest , maar dacht anders sequoia te kunnen doen. en om daar te overnachten leek me zonde.
De vlucht ligt al vast en we komen en gaan vanaf LA. dat was de goedkoopste optie. Vanuit SF van LA willen we langs de kust rijden.
Ik hoop in SF en LA een betaalbaar huis/appartement te vinden met eigen kook faciliteiten ( dit ook ivm de kosten). we zijn vorig jaar in Florida geweest en hebben daar ook 1 week zelf gekookt om ook een beetje de kosten in de hand te houden. :)
Marianne is Bishop meer om de reisduru te breken of heb je ook nog suggesties om daar te doen?
verder wilde ik ook graag nog naar een ghosttown en dacht dit te doen van Yosemite naar SF en dan Columbia te doen. of hebben jullie een betere suggestie?

Dank alvast!
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

allereerst: niet te bang zijn voor af en toe een wat langere reisdag. Dat geeft je op een andere meer tijd... en rijden in de USA is veel en veel relaxter dan in Europa. Minder verkeer, brede wegen, weinig kruisingen/rotondes. Van rijden in de USA word ik nooit vermoeid.
Ja, als je alle info in je opneemt, dan kan het duizelen. Daarom is het belangrijk obv van wat je leest en ziet een soort top 10 te maken. Vergeet dat je alles kan zien, dat komt vast een volgende keer (als de USA zoals nu niet zoals nu nóg veel en veel duurder gaat worden, want de lol gaar er wel wat van af met alle prijstijdingen voor hotels, auto etc de laatste jaren).
Ja, het zal warm/heet zijn, maar het is droge warmte. Hitte in Nederland/Europa vind ik niks, maar daar kan ik prima hebben ! Bij route 2 van Marianne zit je wat meer ''op hoogte'' en zal het mogelijk minder warm zijn dan in bijv. Page en Zion. De Grand Canyon ligt bijvoorbeeld 2000m hoogte...Death Valley is heet, maar dat is dus ook de charme. Als je er overnacht kun je juist begin van de avond en de volgende ochtend heel vroeg wat bekijken.
Ik spreek even voor Marianne: Bishop is om de reis te breken: je rijdt van LV door Death Valley naar Bishop (restaurant tip: Whiskey Creek :) ). Dan heb je de volgende dag voldoende tijd voor de prachtige Tioga Pass naar Yosemite (trek daar gewoon de hele dag voor uit !).
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik begrijp dat je graag voldoende tijd uit wilt trekken voor de steden, maar laat dan iets vallen en doe een kleiner rondje. Je kunt beter wat minder ver rijden en tijd hebben voor dat wat je wél doet dan alleen maar in de auto zitten en nergens tijd voor hebben. Dan zie je echt niets. En ja, het is op sommige plaatsen best warm, maar in parken als Yosemite, Sequoia en Bryce valt dat best mee. Op bij de Grand Canyon valt het aan de rim goed mee.
Je hoeft ook geen eindeloze trails te gaan lopen, maar een of twee kortere trails per park is toch wel het minimum wat je zou moeten doen. Kijk voor de mogelijkheden per park eens op mijn wandelsite. Wij zijn met onze kinderen meerdere keren in de zomer in het zuidwesten geweest en we hebben altijd veel gewandeld. En bedenk dat met een day hikes geen wandeling is van een hele dag wordt bedoeld maar alleen maar een wandeling zonder overnachting. Dus kijk op de verschillende NPS-sites ook zeker naar day hikes!

Ik denk toch dat je je nog niet voldoende hebt ingelezen. Heb je echt naar de voorbeeldroute gekeken? Dat staat bij dag 8 de route van Yosemite naar Mammoth Lakes, over de Tioga Pass beschreven, en hier wordt ook Bodie genoemd. Als je een spookstad wilt bezoeken is dat een absolute aanrader. Wij zijn er al meerdere keren geweest. Kijk bijvoorbeeld hier voor een van onze bezoeken.
Columbia is niet echt een ghost town vind ik. Wel aardig als je er in de buurt bent maar dat ben je niet echt. Zie hier voor ons bezoek.
lammie schreef:
15 feb 2025, 11:25
Marianne is Bishop meer om de reisduur te breken of heb je ook nog suggesties om daar te doen?
Heb je al eens naar de reistijd gekeken van Las Vegas naar bijvoorbeeld Yosemite Village? Meestal worden twee overnachtingen op dat stuk aangeraden. Je hebt echt minimaal één tussenstop nodig. En ja, er is op dat stuk echt heel veel te doen, niet zozeer in Bishop (wel lekker brood bij Eric Schats) maar wel onderweg. Denk aan de uitzichtpunten in Death Valley, de Alabama Hills, het Ancient Bristlecone Pines Forest (ligt hoog dus ook qua temperatuur goed te doen), de Little Lakes Valley Loop, Mono Lake, Bodie en de Tioga Road).
De Tioga Road ligt hoog. Hier kun je dus ook prima wandelen. Denk aan Tenaya Lake (met strand en zwemmogelijkheid en picknicktafel), of loop langs en op de Pothole Dome. Je kunt daar ook lekker afkoelen in de Tuolumne River.
Met alle onzekerheid rondom de parken met de huidige regering zou ik zeker proberen in het park te overnachten. Leg alvast iets vast, dan kun je later altijd nog kijken wat je doet.

Marianne
lammie
Amerika-ontdekker

Bericht door lammie »

Ik las dat jullie advies is om de GC te overnachten, maar dan hebben wij 2 kamers nodig en dat wordt best kostbaar als je ook graag een eigen douche wilt. Wat is dan het beste alternatief, wat raden jullie dan aan? Tusayan?

bedankt maar weer!
Laatst gewijzigd door lammie op 22 feb 2025, 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Voor de Bright Angel Lodge heb je met 4 personen inderdaad twee kamers nodig zoals ik al schreef. Maar voor de andere opties in het park geldt dat niet. Toch zou de Bright Angel Lodge wel goedkoper uit kunnen vallen. Je kunt dan 1 kamer met douche nemen en 1 kamer zonder. Dan kun je toch van die badkamer gebruik maken. Overigens zijn de gemeenschappelijke toiletten en badkamers bijzonder netjes vond ik. Ook wel fijn om niet altijd met z'n vieren op 1 kamer te zitten.
Een andere mogelijkheid in het park is de Yavapai Lodge. Die is te reserveren via www.visitgrandcanyon.com. Die lodge ligt wel iets verder van de rim.
Tusayan is buiten het park de beste optie. Je hebt daarvandaan ook een shuttlebus naar het park. Zal trouwens ook niet echt goedkoop zijn. En het is heerlijk om na het eten nog even langs de rim te lopen, dat mis je dan wel.

Heb je je route al helder? Dan kun je eens kijken wat er vrij is en wat de kosten zijn voor de verschillende opties. Op welke datum zou je er zitten?

Een erg leuk en goedkoop alternatief voor de lodges in de parken is kamperen. Misschien is dat een idee?

Marianne
lammie
Amerika-ontdekker

Bericht door lammie »

dank je wel marianne voor al je antwoorden. Ik heb gekeken bij bright angel met 2 kamers waarvan 1 met badkamer , maar dan betaal ik 143 +161 of 233 ( incl douche en toilet). manlief wil graag een eigen toilet en liefst ook badkamer. dus dan wordt het al gauw 304 of 376 per nacht.
we verblijven daar 1 nacht van 18 op 19 juli.
ik heb nu iets gevonden in tusayan voor 269 euro , dat scheelt toch al iets. Ik zal ook nog eens kijken naar jou optie yavapai lodge...maar dacht dat ik die ook al tegen was gekomen ...
kamperen zou wat mij betreft wel een optie zijn, maar dan zou het wel meer glamping moeten zijn ivm douche en toilet voor manlief :D
overigens zit ook ik ook nog met Yosemite... daar verblijven we 2 nachten van 26 tm 28 juli en ook daar zit in het park alles vol, en het goedkoopste wat ik daarbuiten kan vinden is al gauw 400+ voor 2 nachten en heb ik vooralsnog bear creek cabins in de reservering staan, bij gebrek aan een beter betaalbare optie. dus mocht je daar ook nog goede ideeen voor hebben :wink:
Ik was van plan om onderweg zelf ook zo nu en dan te koken maar opties met eigen kook gelegenheid vind ik niet heel veel. en zit nu met n 18 daagse planning waarbij we ruim 3000 euro kwijt zijn aan alleen overnachtingen, en soms incl ontbijt..... Dat noem ik best prijzig.... ( even voor de beeldvorming)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zie dat jullie net in het weekend in Yosemite zitten. Misschien kun je iets schuiven of omdraaien? Dat geeft wellicht wat meer mogelijkheden. Zet je nieuwe route hier eens neer, dan kunnen we even meedenken.

Voor Yosemite zou ik niet die Bear Creek Cabins doen; je zit daar op een uur rijden van Yosemite VIllage. Kijk eens naar El Portal, de Cedar Lodge bijvoorbeeld. Ik zie in het park nog wel een heated tent vrij. Ik zou daar voor kiezen. Weliswaar geen eigen badkamer, maar je zit op een mooie locatie. En ja, als je meer luxe wilt dan wordt het al snel onbetaalbaar tegenwoordig. Of je moet erg ver rijden. Boek die tent in Curry Village nu alvast, er zijn niet vaak heated tents beschikbaar (de heated tent heeft een stopcontact, de unheated tents niet). En denk er dan nog eens over. Annuleren kan gratis tot een week voor aankomst.

Zelf koken is soms wel mogelijk, maar vaak is het dan een kwestie van iets in de magnetron warm maken. Of maak iets klaar bij op een picknickplaats, die zijn vaak uitgerust met een barbecue. Je kunt ook elf een goedkope bbq aanschaffen.
Uit eten gaan hoeft niet heel duur te zijn, je kunt vaak iets delen, de porties zijn altijd erg groot.

Marianne
lammie
Amerika-ontdekker

Bericht door lammie »

Goedemorgen,

vooralsnog is dit onze voorlopige planning:
Dag 1 naar LA
Dag 2 LA - Kingman
Dag 4 Grand Canyon - Page
Dag 5 Page - Bryce
Dag 6 Bryce - Zion
Dag 7 Zion - Las Vegas
Dag 8 Las Vegas
Dag 9 Las Vegas - furnance creek ( hier twijfelen we nog of we de tussenstop in furnance creek maken. Dit hebben we nu gedaan omdat we in death valley naar het badwater bassin willen, maar ik zonder de tussenstop de rijdag erg lang vind. En de mannen hopen in furnance creek de melkweg te zien 's avonds. Als we deze tussenstop eruit halen dan plakken we aan het einde van de vakantie een extra dag LA erbij, om ook nog te relaxen :wink:
Dag 10 furnance creek -Bishop -
Dag 11 bishop- Yosemite
Dag 12 Yosemite
Dag 13 Yosemite-San Francisco
Dag 14 San Francisco -
Dag 15 san Fransisco- Pismo Beach
Dag 16 Pismo Beach - LA
Dag 17 LA
Dag 18 LA

We hebben dus bijna jouw voorgestelde planning overgenomen :clap:
ps het reserveringssysteem van Yosemite ligt eruit, dus ik kan daar ook geen beschikbaarheid zien op het moment...:(
en de cedar lodge in El portal is 574 euro voor 2 nachten, helaas ook geen goedkopere optie.... ik denk dat we toch wat verder weg moeten gaan zitten om het een beetje betaalbaar te houden. En een tent zonder toilet is no go, aangezien ik er meerdere keren per nacht uit moet helaas...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het reserveringssysteem van Yosemite wordt 's nachts (plaatselijke tijd) geüpdatet, dus je moet wachten tot een uur of 3 's middags onze tijd voor je weer de beschikbaarheid kunt controleren.

De route is goed zo gezien de tijd die jullie hebben.
In plaats van Furnace creek zou je ook naar Stovepipe Wells kunnen kijken; dat is goedkoper dan Furnace creek. Wij zaten daar vorig jaar, misschien heb je iets aan ons verslag voor de route naar het park en de bezienswaardigheden (zie hier en hier). Neem zeker Artists drive mee, en ook Zabriskie Point. Die laatste is mooi bij zonopkomst of -ondergang, wat dat betreft is overnachten bij Furnace Creek mooi. Maar je kunt ook later op de dag er naar toe en dan nog doorrijden naar Stovepipe Wells. Je kunt nog een groot deel van die dag in Las Vegas doorbrengen.
Met een overnachting in Death Valley zou ik verder doorrijden dan Bishop. Lee Vining ligt mooi voor Bodie en voor Mono Lake. Je kunt ook naar de Virginia Creek Settlement kijken in Bridgeport.
Voor alle bezienswaardigheden die ik langs de 395 en in Yosemite noemde in mijn bericht van de 15e kun je via onze index meer informatie vinden.

Marianne
Rvdb
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Rvdb »

Wij hebben een soortgelijk rondje vorig jaar gedaan met (iets jongere) pubers en onderstaande activiteiten vonden zij super leuk:

- fietsen door Grand Canyon. In het park kun je fietsen huren. Tip: huur wel elektrische fietsen, hadden wij niet en het is echt steil.

- the narrows in Zion. Stok en schoenen kun je huren bij de ingang. Dit was hun favoriete activiteit

- lower Antelope tour in Page

- universal Studios in LA (nieuwe Mario world)

- KA van Cirque du Soleil in Las Vegas
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Dat fietsen in Grand Canyon NP is inderdaad een aanrader! Wij deden dat vorig jaar. En inderdaad; elektrische fietsen is heel verstandig. Ik zou het niet steil willen noemen, dan lijkt het alsof je naar beneden gaat :wink: , maar het is veel meer klimmen en dalen dan ik gedacht had en me meende te herinneren van eerdere bezoeken aan het park. En als je helemaal naar Hermits Rest gaat (wat wel aan te raden is, is het ook een flinke afstand. Je zou trouwens de fiets ook deels op de shuttlebus mee kunnen nemen. Zie hier voor onze fietservaringen.

Marianne
Glorious
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Glorious »

Wij (gezin met 2 pubers) hebben vorig jaar deze route gevolgd. De overnachtingen in de hotels en motels hadden we gedeeltelijk spontaan geboekt.
image.png
image.png (35.37 KiB) 3112 keer bekeken
Het hele lange stuk Mammoth Lakes naar Fresno (in 1 dag) is natuurlijk geen aanrader en past ook niet echt in het plan. En dit hadden we vooraf ook niet zo bedacht.
We waren zaterdagochtend lekker vroeg vertrokken in Mammoth Lakes en hebben op ons gemak de Tioga Pass gereden en onderweg af en toe gestopt om van de natuur te genieten. Ik had eigenlijk een overnachting in Mariposa gepland om dag 14 (zondag) nog een dag Yosemite te doen.
Maar het werd rond Mariposa (en ook die kant van Yosemite) zo ontzettend druk (volle parkeerplaatsen en hordes touristen) dat we spontaan hebben besloten om via Fresno dan maar Sequoia mee te pakken om daarna eerder terug te rijden richting SF en nog iets van de mooie kustlijn mee te pikken.

Dit heeft ons uiteindelijk 1 nacht in Santa Cruz en een nacht extra in SF opgeleverd. En dat was voor ons prima. Dit was al onze 4e rondrit in het westen en we zijn al eens eerder in Yosemite geweest. Het zal zeker niet de laatste keer zijn. Maar volgende keer ga ik wel proberen om de weekenden in juli en aug te vermijden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer