Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis MiesVB: apr-mei 2025.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
MiesVB
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Reis MiesVB: apr-mei 2025.

Bericht door MiesVB »

Hi all,

De afgelopen weken ben ik bezig geweest om een route te maken voor onze camperreis. Dit wordt onze eerste camperreis, dus wij hebben geen eerdere ervaringen met reizen, en weten niet zo goed hoe dit uit gaat pakken. Op basis van de volgende punten hebben wij deze route gemaakt:
  • Wij rijden graag, zeker als het buiten (erg) warm is
  • Op een reisdag willen we in de ochtend iets bezoeken, daarna lunch en daarna naar de volgende plek rijden
  • Rond 16u willen we op bestemming zijn
Route: https://maps.app.goo.gl/LgQxzmeqJMnMxxW4A

vr 25 apr Aankomst + overnachting SF
za 26 apr Camper ophalen
za 26 apr Pelican Point RV Park 1001 Miramontes Point Rd, Half Moon Bay, CA 94019
zo 27 apr Morro Dunes RV Park 1700 Embarcadero, Morro Bay, CA 93442
ma 28 apr Malibu Beach RV Park 25801 Pacific Coast Hwy, Malibu, CA 90265
di 29 apr Belle Campground Pinto Basin Rd, Twentynine Palms, CA 92277
wo 30 apr Desert View RC Resort 5300 National Old Trails, Highway, Needles, CA 92363
do 1 mei Mather Campground 1 Mather Campground Rd, Grand Canyon Village, AZ 86023
vr 2 mei rustdag
za 3 mei Sleeping Bear Campgrounds Douglas Mesa Rd, Mexican Hat, UT 84531
zo 4 mei Sun Outdoors Moab Downtown 555 S Main St, Moab, UT 84532
ma 5 mei Wonderland RV Park 44 UT-12, Torrey, UT 84775
di 6 mei Ruby's Inn RV Park & Campground 300 S Main St, Bryce Canyon City, UT 84764
wo 7 mei rustdag
do 8 mei Zion Canyon Campground and RV Resort 479 Zion Park Blvd, Springdale, UT 84767
vr 9 mei Las Vegas RV Resort 3890 S Nellis Blvd, Las Vegas, NV 89121
za 10 mei rustdag
zo 11 mei Panamint Springs RV Park 40440 CA-190, Panamint Springs, CA 93545
ma 12 mei Orange Grove RV Park & Resort 1452 S Edison Rd, Bakersfield, CA 93307
di 13 mei Upper Pines Campground YOSEMITE NATIONAL PARK, TUOLUMNE MEADOWS, CA 95389
wo 14 mei rustdag
do 15 mei RiverPoint Landing Marina-Resort 4950 Buckley Cove Way, Stockton, CA 95219
vr 16 mei Sonoma County Fairgrounds RV Park 1500 Aston Ave, Santa Rosa, CA 95404
za 17 mei rustdag
zo 18 mei rustdag
zo 19 mei Camper retourneren + Overnachting SF
ma 20 mei Overnachting SF
di 21 mei Terugreis naar NL
Laatst gewijzigd door MiesVB op 06 nov 2024, 21:40, 3 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis MiesVB apr-mei 2025

Bericht door Martin & Marianne »

Het zou mooi zijn om een route per dag te plaatsen, in een van.naar schema zoals elders op het forum. Dan zien we meteen hoe lang je ergens bent, want dat is natuurlijk wel belangrijk.
De route is prima, maar ik vind dat je op sommige plaatsen wel erg weinig tijd hebt. Maar één nacht in Moab, dus weinig tijd voor Arches en Canyonlands en de andere bezienswaardigheden daar. Voor het kleine Bryce heb je dan wel twee nachten. Wat zijn de plannen daar? Het zal daar nog koud zijn Voor Zion heb je dan weer 1 nacht. Voor de GC heb je ook relatief veel tijd.
Liggen de campings al vast? Ik zie veel commerciële campings en maar weinig campings in de parken. Waarom voor de Grand Canyon Trailer Village en niet Mather? Mather is veel ruimer met mooiere plaatsen. En goedkoper. Bekijk de satellietbeelden maar eens op googlemaps. Voor Capitol Reef is Fruita een prachtige camping. Zie bijvoorbeeld hier voor ons verblijf op de camping.
Voor Yosemite moet je op 15 december reserveren (om 16.00 uur), maar het is niet gek om het op 15 november al eens te oefenen. Je kunt ook naar Lower en North Pines kijken.

Wij waren dit jaar in april in het zuidwesten. Kijk voor bijvoorbeeld de Grand Canyon en Zion eens in ons reisverslag, dan krijg je een beetje een beeld van de parken. Probeer ook op weg van Zion naar Las Vegas langs Valley of Fire te rijden. zie ook daarvoor en voor Death Valley ons verslag.

Als je nog iets kunt en wilt wijzigen zou het niet gek zijn om een nacht minder GC te doen en die nacht bij Moab te zetten. En ik zou een nacht minder Bryce doen ten gunste van Zion. Verder zou het mooi zijn om een overnachting in Valley of Fire te doen. Ik zou dan minder dagen in Sonoma doen; waarom niet van Yosemite rechtstreeks naar SF rijden? Wanneer lever je de camper in?

Marianne
MiesVB
Amerika-ontdekker

Re: Reis MiesVB: apr-mei 2025.

Bericht door MiesVB »

Dank voor je bericht Marianne!

Wij hebben geen ervaring met camperreizen dus voor ons is alles nieuw. Ik heb wel in 2010 ongeveer deze reis gemaakt (groepsrondreis) dus ik ben wel bekend met de parken.

De boekingen zijn deels al gemaakt maar dat kan nog veranderd worden. Wij zouden graag zoveel mogelijk full hookup willen, vandaar dat wij bijvoorbeeld dan geen Mather hebben geboekt maar Trailer Park. Ik weet niet wat handig is, kan je lange tijd zonder FHU doen of is het verstandig eens in de paar dagen dit wel te doen? Ik heb nu wel op jouw advies omgeboekt naar Mather in de GC. In 2010 vond ik dat zo gaaf en graag zou ik hier een volle dag willen spenderen. De laatste dagen willen we graag in Sonoma doorbrengen omdat wij altijd iets met wijn willen doen.

Ik zag nog meer tips in je verhaal. Komende dagen ga ik hier naar kijken en besluiten of ik daar wat mee ga doen. Dank je wel hiervoor!
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

een FHU is echt niet nodig... voor de eerste nacht handig, kan je een beetje wennen aan alles, maar daarna kun je prima een aantal dagen zonder. Het legen (dumpen) van de waterreservoirs zijn net zo gemakkelijk bij een dumpplak als je aankomt of vertrek van een campground. Alle campgrounds in het zuid westen hebben die. Na het dumpen vul je de watertank weer. Batterijen en accu's worden voldoende opgeladen tijdens het rijden. De koelkast werkt op zowel gas als stroom. Beetje afhankelijk van type camper kun je gemakkelijk 3-4 dagen zonder tanken en dumpen. Maar meestel doe je dit om de 2-3 dagen, afhankelijk van wat je op die dag te hebt. Kost je een kwartiertje... In 2 gevallen is stoom handig: als je de magnetron wilt gebruiken of wanneer je de airco wilt gebruiken. Die werken alleen als je aangesloten bent op stroomnet. En op campgrounds waar het vaak heet is, zal dan vaak wel stroom, maar geen water/afvoer zijn. Maar... je reist in april/mei, dan vaak niet nodig.
Ik zou dus, waar het even kan, zoveel mogelijk in álle parken zonder FHU boeken (zowel in NNO's als in Stete Parks), je hebt voldoende plekken waar je sowieso wél stroom etc hebt onderweg zie... die campings zijn wel zo mooi en scheelt heel veel geld !
Reken erop dat je ca 20-25% meer tijd nodig hebt onderweg. Deels omdat je minder hard rijdt (zowel op interstates als binnenwegen). omdat tanken en boodschappen allemaal nét meer tijd kost dan met een auto/hotel reis...
Paul
MiesVB
Amerika-ontdekker

Bericht door MiesVB »

Dank voor je reactie paulr!

Ik denk wel dat het nodig is om FHU in Vegas te hebben gezien de warmte. Wel ben ik benieuwd naar de nachttemperaturen op sommige plekken. Wij nemen een goede slaapzak mee zodat we bij evt kou nog wel warmte hebben. Wij hebben een camper type B.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

LV heb je denk ik niks anders dan FHU.
Ik denk bryce en GC mogelijk ff kachel aan om de kou weg te krijgen, LV en Bakersfield mogelijk ff airco aan. De rest raampje open…
Nooit slaapzak nodig gehad, zou gewoon onderweg voor 5-6 dollar een dekentje bij de Walmart kopen als het te koud blijkt te zijn. Wij kopen overigens ook altijd even een lekker kussen de eerste dag. Vaak wat slappe kussentjes. Ook kopen wij altijd 2 camping stoeltjes. Paar 10-tjes , maar dan kan je zelf wat kiezen. Evenals een buiten grill op propaan (ca usd 35,-)
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Mijn eerste reactie was ook: het lijken voornamelijk commerciële campings en die zijn duur en inderdaad heb je de full hookup, of zelfs maar water en elektriciteit zeker niet elke dag nodig. De campings in de national en state parks zijn veel mooier gelegen en ook goedkoper. We letten er wel op dat we tenminste om de dag een dumpstation op de camping hebben. Dan heb je eigenlijk alles wat je nodig hebt. Opladen doe je inderdaad onderweg.
Struin eens door onze reisverslagen. Dan kun je zien hoe wij e.e.a. aanpakken, zowel qua campings, maar ook qua de voorbereiding van de reizen. Wie weet doe je er nog wel ideeën uit op.

Kussens kopen wij ook altijd, want die in de camper zijn zo dun, daar kunnen wij niks mee. Je kunt de campingstoeltjes vaak huren bij de camperverhuurder, maar dan heb je geen keus en de ervaring heeft geleerd dat ze niet lekker zitten. Voor wat meer geld heb je echt lekker zittende stoeltjes. Een gasbbq is voor ons ook altijd een must. Tegenwoordig geen houtskool meer, want in heel veel gevallen mag dat niet meer op de campings i.v.m. brandgevaar. Bij de personal kits van Cruise America, maar eigenlijk bij allemaal, maar met Cruise hebben we recente ervaring, zit beddengoed en de dikke deken, waarvan je er 2 krijgt, want je neemt ieder een kit, is prima. Is het echt koud dan leg je ze er allebei op en als het dan nog te koud is, kun je evt. bij de Walmart nog iets erbij kopen of de kachel zachtjes aan laten.
De laatste reis hebben we bij de Walmart een dunne topper ontdekt. Ik meen iets van $17,- en dat lag een stuk prettiger. Net dik genoeg om geen beurse heupen te krijgen, want wij vonden het bed aan de harde kant, en het laken schuift niet bij elke keer dat je je omdraait over de gladde hoes die om het matras zit.

De link staat hieronder in het onderschrift.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zie dat je het schema hebt geplaatst, dat is mooi. Er staat wel twee keer 26 april op. :wink: Haal je 's middags de camper op? Misschien kun je al iets verder rijden dan Half Moon Bay? Want nu wordt de rit naar Morro Bay wel erg lang, terwijl dat nu juist het mooiste deel van de kust ios.
Ik begrijp de overweging voor Sonoma, maar 3 nachten is toch wel veel. Je zou in elk geval Stockton kunnen laten vallen; van Yosemite naar Sonoma is goed te doen in 1 dag.
Voor de GC trekken wij ook altijd twee nachten uit. Dat is prima, zeker als je wilt gaan wandelen. Wat bedoel je daar met rustdag? Als je bedoelt dat je dan niet hoeft te rijden is dat prima, maar ik neem aan dat je in de parken toch wel iets gaat ondernemen? In Yosemite zie ik ook rustdag staan. Trek daar voldoende tijd uit voor wat wandelingen; de watervallen zijn prachtig in die periode. De kans dat de Glacier Point Road open is, is ook zeker aanwezig, dus die zou ik ook meenemen, net als de Mariposa Grove. Drie nachten voor het park zijn dan niet te veel.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer