Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis ThomasVH04: rondje Californië.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Reis ThomasVH04: rondje Californië.
Hallo allemaal, afgelopen paasvakantie hebben mijn vriendin en ik een rondje Zuidwesten gedaan. Het was een fantastische reis!
Komende zomer willen we opnieuw naar Amerika en deze keer willen we naar Californië. We gaan voor een mix van natuur en wat steden waar de natuur licht de bovenhand mag hebben.
Heel lange ritten van meer dan 4 uur willen we vermijden. Te druk mag het niet zijn maar met slechts twee weken moet het ook niet zo rustig zijn zoals ik het hier soms zie. Ik begrijp dat je in Yosemite bijvoorbeeld 5 dagen kan gebruiken maar dat wil niet zeggen dat je op 2 of 3 dagen al niet veel kan gezien hebben.
We willen heel graag zowel highway 1 als Yosemite via de Tiago Pass (voor Lee Vining en Mammoth Lakes) aandoen. Daarom heb ik op dit moment volgende route…
Wat denken jullie?
3 juli: Aankomst SFO
4 juli: SFO
5 juli: SFO - Monterey
6 juli: Monterey - Cambria
7 juli: Cambria - Visalia
8 juli: Visalia - LA
9 juli: LA (Universal)
10 juli: LA
11 juli: LA - Joshua Tree - Barstow
12 juli: Barstow - Lone Pine (Alabama Hills)
13 juli: Lone Pine - Mammoth Lakes - Lee Vining
14 juli: Lee Vining - (Bodie) - Yosemite
15 juli: Yosemite
16 juli: Yosemite - richting SFO
17 juli: SFO
Komende zomer willen we opnieuw naar Amerika en deze keer willen we naar Californië. We gaan voor een mix van natuur en wat steden waar de natuur licht de bovenhand mag hebben.
Heel lange ritten van meer dan 4 uur willen we vermijden. Te druk mag het niet zijn maar met slechts twee weken moet het ook niet zo rustig zijn zoals ik het hier soms zie. Ik begrijp dat je in Yosemite bijvoorbeeld 5 dagen kan gebruiken maar dat wil niet zeggen dat je op 2 of 3 dagen al niet veel kan gezien hebben.
We willen heel graag zowel highway 1 als Yosemite via de Tiago Pass (voor Lee Vining en Mammoth Lakes) aandoen. Daarom heb ik op dit moment volgende route…
Wat denken jullie?
8 juli: Visalia - LA
9 juli: LA (Universal)
11 juli: LA - Joshua Tree - Barstow
12 juli: Barstow - Lone Pine (Alabama Hills)
14 juli: Lee Vining - (Bodie) - Yosemite
15 juli: Yosemite
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Rondje Californië
Leuk rondje!
En 5 dagen Yosemite is dan misschien wel veel , maar ik zou toch willen pleiten voor een extra dag Yosemite, daar is ook wel ruimte voor. Dan heb je een dag voor de vallei en een dag voor Glacier Point en de Mariposa Grove. Ik zou dan de stop in Visalia laten vallen, wat is daar de reden voor?
De overnachting in Barstow vind ik ook wat jammer, wat zou je dan willen doen op de dag dat je naar Lone Pine rijdt? Ik begrijp dat je niet van LA naar Lone Pine wilt rijden als je nog naar Joshua Tree wilt. Is het misschien een optie om de tweede dag LA al in de avond richting Joshua Tree te rijden? Het zou mooi zijn als je vroeg in de ochtend al in Joshua Tree bent, het is er anders veel te heet.
Je zou Bodie al kunnen bezoeken op de dag dat je van Lone Pine naar Lee Vining rijdt zodat je meer tij hebt voor de Tioga Road. Of heb je nog plannen onderweg? Je zou kunnen kijken naar Manzanar, het Ancient Bristlecone Pines Forest, de Little Lakes Valley Loop of de Rainbow Fall in Mammoth Lakes. Vergeet ook Mono Lake niet (zuidkant).
Kijk eens in onze verslagen voor de genoemde bezienswaardigheden, via de index. In 2019 overnachtten we in Lee Vining in het Mono Hotel, dat vonden we een leuke plek.
Marianne
En 5 dagen Yosemite is dan misschien wel veel , maar ik zou toch willen pleiten voor een extra dag Yosemite, daar is ook wel ruimte voor. Dan heb je een dag voor de vallei en een dag voor Glacier Point en de Mariposa Grove. Ik zou dan de stop in Visalia laten vallen, wat is daar de reden voor?
De overnachting in Barstow vind ik ook wat jammer, wat zou je dan willen doen op de dag dat je naar Lone Pine rijdt? Ik begrijp dat je niet van LA naar Lone Pine wilt rijden als je nog naar Joshua Tree wilt. Is het misschien een optie om de tweede dag LA al in de avond richting Joshua Tree te rijden? Het zou mooi zijn als je vroeg in de ochtend al in Joshua Tree bent, het is er anders veel te heet.
Je zou Bodie al kunnen bezoeken op de dag dat je van Lone Pine naar Lee Vining rijdt zodat je meer tij hebt voor de Tioga Road. Of heb je nog plannen onderweg? Je zou kunnen kijken naar Manzanar, het Ancient Bristlecone Pines Forest, de Little Lakes Valley Loop of de Rainbow Fall in Mammoth Lakes. Vergeet ook Mono Lake niet (zuidkant).
Kijk eens in onze verslagen voor de genoemde bezienswaardigheden, via de index. In 2019 overnachtten we in Lee Vining in het Mono Hotel, dat vonden we een leuke plek.
Marianne
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Is er een reden waarom je niet rechtstreeks van Cambria naar Los Angeles rijdt?
Ik weet niet of het een optie voor jullie is om Joshua Tree N.P. voor Death Valley te ruilen. Het zal op beide plekken heet zijn in de zomer.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Ik weet niet of het een optie voor jullie is om Joshua Tree N.P. voor Death Valley te ruilen. Het zal op beide plekken heet zijn in de zomer.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Ragjee
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ik ben ook voorstander voor een dag langer in Yosemite. Prachtig park! 1 dag is imo te weinig tijd. 2 dagen in het park zou mooi zijn.
Zomer 2025: Zuidwesten
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de feedback!
Visalia zit ertussen om op die manier toch een dagje te kunnen genieten van King Canyon NP en/of Sequoia NP. Mijn vriendin wil dat heel graag zien.
Death Valley hebben we al eens gezien dus daarom dat we voor Joshua Tree kiezen. Het is wel een goed idee om de laatste avond in LA al tot daar door te rijden.
Van Joshua Tree van Lone Pine doen we dan in één keer. Is die route wat de moeite?
Nu zijn er eigenlijk toch al drie dagen Yosemite in? 14 juli komen we er aan. 15 juli is een volle dag maar 16 juli zouden we pas ‘s avonds doorrijden naar een plekje dichterbij de luchthaven SFO.
Visalia zit ertussen om op die manier toch een dagje te kunnen genieten van King Canyon NP en/of Sequoia NP. Mijn vriendin wil dat heel graag zien.
Death Valley hebben we al eens gezien dus daarom dat we voor Joshua Tree kiezen. Het is wel een goed idee om de laatste avond in LA al tot daar door te rijden.
Van Joshua Tree van Lone Pine doen we dan in één keer. Is die route wat de moeite?
Nu zijn er eigenlijk toch al drie dagen Yosemite in? 14 juli komen we er aan. 15 juli is een volle dag maar 16 juli zouden we pas ‘s avonds doorrijden naar een plekje dichterbij de luchthaven SFO.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Sequoia/Kings Canyon vanuit Visalia is jammer van de tij; als je die parken wilt zien trek er dan zeker twee nachten voor uit en overnacht in het park. Welke dag zou je dan voor het park willen gebruiken? stel je doet het als je van Cambria komt, en je wilt de General Sherman Tree zien en dan in Visalia overnachten, dan ben je aan rijtijd al bijna 6 uur kwijt. Een dagje genieten zit er dus echt niet in. Bovendien moet je ook de auto uit om iets te zien.
Je kunt ook in Yosemite sequoia's zien, in de Mariposa Grove.
Ik zag maar 1,5 dag Yosemite; als je eerst naar Bodie gaat ben je al een halve dag kwijt. Dan een volle dag , en de dag erna naar SF rijden. Als je dat pas in de avond doet heb je natuurlijk wel meer tijd. Waar zou je willen overnachten? Buiten het park kost veel reistijd, daar moet ej ook rekening mee houden.
In Joshua Tree is de Park Boulevard mooi om te rijden.
En nee, de route naar Lone Pine is niet echt interessant. Misschien is de omweg via Trona en Panamint Springs nog de moeite waar maar dat durf ik niet te zeggen.
Marianne
Je kunt ook in Yosemite sequoia's zien, in de Mariposa Grove.
Ik zag maar 1,5 dag Yosemite; als je eerst naar Bodie gaat ben je al een halve dag kwijt. Dan een volle dag , en de dag erna naar SF rijden. Als je dat pas in de avond doet heb je natuurlijk wel meer tijd. Waar zou je willen overnachten? Buiten het park kost veel reistijd, daar moet ej ook rekening mee houden.
In Joshua Tree is de Park Boulevard mooi om te rijden.
En nee, de route naar Lone Pine is niet echt interessant. Misschien is de omweg via Trona en Panamint Springs nog de moeite waar maar dat durf ik niet te zeggen.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Een paar kleine aanpassingen gedaan. Visalia is met een extra nacht. Visalia kan trouwens ook perfect vervangen worden door overnachtingen in het park zelf.
Bodie is eruit gelaten om die dag toch wat meer van Yosemite te genieten. Ik weet dat jullie er nog een dag Yosemite aan toe zouden voegen maar dan gaat dit ten koste van King Canyon/Sequoia NP. Dat doe ik liever niet.
Is het al te laat om nog verblijven in Yosemite te vinden? Hebben jullie hier tips over?
De route naar Lone Pine is dan maar wat ze is. Ik veronderstel echter dat Lone Pine zelf wel echt mooi is?
8 juli: Visalia
9 juli: Visalia - LA
11 juli: LA - Joshua Tree (laat op de avond)
12 juli: Joshua Tree - Lone Pine (Alabama Hills)
14 juli: Lee Vining - Yosemite
15 juli : Yosemite
Bedankt alvast voor alle hulp hier!
Bodie is eruit gelaten om die dag toch wat meer van Yosemite te genieten. Ik weet dat jullie er nog een dag Yosemite aan toe zouden voegen maar dan gaat dit ten koste van King Canyon/Sequoia NP. Dat doe ik liever niet.
Is het al te laat om nog verblijven in Yosemite te vinden? Hebben jullie hier tips over?
De route naar Lone Pine is dan maar wat ze is. Ik veronderstel echter dat Lone Pine zelf wel echt mooi is?
8 juli: Visalia
9 juli: Visalia - LA
Bedankt alvast voor alle hulp hier!
- Ragjee
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Re: Reis ThomasVH04: rondje Californië.
Afhankelijk van wat je zoekt kan je nu al boeken. Niet te lang mee wachten. Er zijn heel wat opties beschikbaar, kijk hiervoor op: https://www.travelyosemite.comIs het al te laat om nog verblijven in Yosemite te vinden? Hebben jullie hier tips over?
Wij verblijven bijvoorbeeld zelf van 15-18 juli in Yosemite en hopen op een kampeerplaats in Upper, Lower of North Pines. Deze worden 5 maanden voordien op elke 15de van de maand vrijgegeven (https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/camping.htm) maar lopen binnen enkele minuten vol.
We hebben een reserve optie in Curry Village om zeker in het park te verblijven in een Tent Cabin.
Zomer 2025: Zuidwesten
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor Sequoia/Kings Canyon zou ik iets in Grant Grove Village nemen. Kijk eens in ons 2013-verslag daarvoor. En voor reserveringen zie https://www.visitsequoia.com/lodging.
Wat je ook kunt doen is Seki bezoeken tussen Yosemite en SF. Je hoeft dan niet twee keer de saaie route tussen de kust en de sierra's te rijden.
Yosemite kun je een jaar van te voren boeken, dus er zal al veel weg zijn. Als je ene tent in Curry Village neemt, kies dan een heated tent want di hebben een stopcontact.
En nee, Lone Pine is op zich geen bezoek waard. Je kunt er leuk overnachten in het Dow Villa hotel, en goed ontbijten in de Alabama Hills Cafe en er zijn prima restaurnats en een filmmuseum. Maar het is een mooie uitvalsbasis voor de Alabama Hills en het Whitney Portal. Kijk bijvoorbeeld eens hier en hier voor onze overnachting in 2019 en hier voor ons bezoek in 2015..
MArianne
Wat je ook kunt doen is Seki bezoeken tussen Yosemite en SF. Je hoeft dan niet twee keer de saaie route tussen de kust en de sierra's te rijden.
Yosemite kun je een jaar van te voren boeken, dus er zal al veel weg zijn. Als je ene tent in Curry Village neemt, kies dan een heated tent want di hebben een stopcontact.
En nee, Lone Pine is op zich geen bezoek waard. Je kunt er leuk overnachten in het Dow Villa hotel, en goed ontbijten in de Alabama Hills Cafe en er zijn prima restaurnats en een filmmuseum. Maar het is een mooie uitvalsbasis voor de Alabama Hills en het Whitney Portal. Kijk bijvoorbeeld eens hier en hier voor onze overnachting in 2019 en hier voor ons bezoek in 2015..
MArianne
-
- Amerika-ontdekker
Alweer veel informatie waar ik aan de slag mee kan, bedankt!
Met al jullie tips heb ik wat alternatieve routes uitgewerkt. Wat denken jullie ervan?
Alternatief 1:
5 juli: SFO
6 juli: SFO - Monterey
7 juli: Monterey - Cambria
8 juli: Cambria - LA
9 juli: LA
13 juli: Lone Pine - Mammoth Lakes - Lee Vining (en Bodie?)
Alternatief 2:
3 juli: SFO - Monterey
4 juli: Monterey - Cambria
5 juli: Cambria - LA
6 juli: LA
7 juli: LA - Joshua Tree (laat op de avond)
8 juli: Joshua Tree - Lone Pine (Alabama Hills)
9 juli: Lone Pine - Mammoth Lakes - Lee Vining (en Bodie?)
10 juli: Lee Vining - Yosemite
11 juli : Yosemite
12 juli: Yosemite
13 juli: Yosemite- Seki
14 juli: Seki - SFO
15 juli: SFO
16 juli: SFO
17 juli: naar huis
Bij alternatief 1 blijft het oorspronkelijk aantal dagen in Yosemite behouden. Op dag 1 is het dan wel de bedoeling om vanuit Lee Vining onmiddellijk richting het NP te gaan. Op dag 3 is het dan pas tegen de avond vertrekken. Is dit voldoende om toch al wat te kunnen genieten van Yosemite?
Bij alternatief 2 is het op 13 juli dan wel de bedoeling om ‘s ochtends al te vertrekken richting Seki zodat het daar ook de moeite is. Op 14 juli zouden we dan pas in de late namiddag richting SF vertrekken.
Met al jullie tips heb ik wat alternatieve routes uitgewerkt. Wat denken jullie ervan?
Alternatief 1:
5 juli: SFO
6 juli: SFO - Monterey
7 juli: Monterey - Cambria
8 juli: Cambria - LA
9 juli: LA
13 juli: Lone Pine - Mammoth Lakes - Lee Vining (en Bodie?)
Alternatief 2:
3 juli: SFO - Monterey
4 juli: Monterey - Cambria
5 juli: Cambria - LA
6 juli: LA
7 juli: LA - Joshua Tree (laat op de avond)
8 juli: Joshua Tree - Lone Pine (Alabama Hills)
9 juli: Lone Pine - Mammoth Lakes - Lee Vining (en Bodie?)
10 juli: Lee Vining - Yosemite
11 juli : Yosemite
12 juli: Yosemite
13 juli: Yosemite- Seki
14 juli: Seki - SFO
15 juli: SFO
16 juli: SFO
17 juli: naar huis
Bij alternatief 1 blijft het oorspronkelijk aantal dagen in Yosemite behouden. Op dag 1 is het dan wel de bedoeling om vanuit Lee Vining onmiddellijk richting het NP te gaan. Op dag 3 is het dan pas tegen de avond vertrekken. Is dit voldoende om toch al wat te kunnen genieten van Yosemite?
Bij alternatief 2 is het op 13 juli dan wel de bedoeling om ‘s ochtends al te vertrekken richting Seki zodat het daar ook de moeite is. Op 14 juli zouden we dan pas in de late namiddag richting SF vertrekken.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je naar Sequoia wilt zou ik daar toch wel twee nachten voor uittrekken. Het zou kunnen zo maar het voegt dan niet heel veel tie in vergelijking met de Mariposa Grove.
Kijk voor zowel Yosemite als Sequoia eens wat je er wilt zien en doen. In principe kan het allemaal zo maar het hangt helemaal af van je plannen of de tijd zo voldoende is.
Marianne
Kijk voor zowel Yosemite als Sequoia eens wat je er wilt zien en doen. In principe kan het allemaal zo maar het hangt helemaal af van je plannen of de tijd zo voldoende is.
Marianne
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Route Joshua Tree naar Lone Pine is op zich minder spannend, maar, afhankelijk van je route, kent wel wat leuke stops. Bij Kramer’s Junction is The Roadhouse een prima plek om wat te eten en drinken, leuke traditionele diner.
Randsburg is leuk om even te stoppen, niet echt een Ghost-Town, wel grappig om te zien.
Wil je echt een leuke en mooie route, ga over Ridgecrest (lunch bij Olvera’s, fantastisch en goedkoop Mexicaans restaurant) en pak de 178 via Trona en bezoek onderweg eventueel Ballarat, dan de 190 op, even stoppen bij Panamint Springs en daarna Father Crowley point en zo richting Lone Pine. Eventueel onderweg dan de (fallen) Joshua Tree van het gelijknamige U2 album bezoeken? Is op zich best een stuk om, maar wel een superleuke route waarbij je nog een klein stukje DV meeneemt.
Randsburg is leuk om even te stoppen, niet echt een Ghost-Town, wel grappig om te zien.
Wil je echt een leuke en mooie route, ga over Ridgecrest (lunch bij Olvera’s, fantastisch en goedkoop Mexicaans restaurant) en pak de 178 via Trona en bezoek onderweg eventueel Ballarat, dan de 190 op, even stoppen bij Panamint Springs en daarna Father Crowley point en zo richting Lone Pine. Eventueel onderweg dan de (fallen) Joshua Tree van het gelijknamige U2 album bezoeken? Is op zich best een stuk om, maar wel een superleuke route waarbij je nog een klein stukje DV meeneemt.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 1143 Weergaves
-
Laatste bericht door ThomasVH04
-
- 3 Reacties