Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis MandyNMJ: San Diego - Las Vegas 2025

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
MandyNMJ
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Reis MandyNMJ: San Diego - Las Vegas 2025

Bericht door MandyNMJ »

Hi allemaal!
24 mei tm 13 juni 2025 gaan mijn man en ik samen met ons zoontje van dan ruim 2 jaar naar het westen! Vluchten zijn geboekt en de route is al grotendeels bepaald. We gaan met een grote SUV van hotel naar hotel. De route:
1. Huis - San Diego
2. San Diego
3. San Diego
4. San Diego - Joshua Tree
5. Joshua Tree - Kingman
6. Kingman - Grand Canyon (South Rim)
7. Grand Canyon
8. Grand Canyon - Monument Valley
9. Monument Valley - Moab
10. Moab
11. Moab
12. Moab - Capitol Reef
13. Capitol Reef
14. Capitol Reef - Zion (via Bryce)
15. Zion
16. Zion
17. Zion - Las Vegas (via Valley of Fire)
18. Las Vegas
19. Las Vegas
20. Las Vegas
21. Las Vegas - Huis

Een aantal concrete vragen:
- We zitten met memorial day weekend in San Diego. Is het dan te doen om SeaWorld of de Zoo te bezoeken of kunnen we die wegens drukte in dat weekend beter vermijden?
- Mooiste route/leuke stops op weg van San Diego naar Joshua Tree?
- Overnachten in Blythe is een stuk goedkoper dan overnachten in Twentynine Palms bij Joshua tree, maar Twentynine Palms lijkt gunstiger te liggen. Maakt dit veel verschil op deze route?

Overige tips zijn altijd welkom! We hebben op een aantal plekken bewust wat meer nachten en kortere rijdagen dan we zonder kind zouden doen. Anderzijds hebben we dus een aantal bewuste keuzes gemaakt om plekken over te slaan in deze reis om er geen ‘ren je rot race’ van te maken. Dit is niet onze eerste Amerika reis en we verwachten ook niet dat dit de laatste zal zijn ◡̈
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 24

Re: Reis MandyNMJ: San Diego - Las Vegas 2025

Bericht door thebruins »

Mijn ervaring is dat het altijd overal druk is tijdens Memorial Day weekend. Ik plan mn reis dan vaak zo dat ik een of twee reisdagen heb en nergens iets hoef te zien/doen, of dat ik in de middle of nowhere ben zodat de hoeveelheid mensen per definitie al lager is. :)

Blythe ligt ver van het leuke stuk van Joshua Tree NP af: voor de typische bomen en rotsen kun je beter via 29 Palms reizen zodat je meteen al aan de noordkant van het NP zit. De zuidkant is wat kaler en uitgestrekter (geen bomen). Of je vertrekt vroeg uit San Diego en rijdt dan bij 29 Palms of Joshua Tree het NP in, maar dan ben je wel even onderweg als je ook nog naar Blythe wilt daarna.

De wat langere weg naar Joshua Tree NP zou via Salton Sea kunnen zodat je die mee pikt, maar dan wordt het wel een lange rij dag, zie ook hierboven.
Oh, en als je 2 jarige van taart houdt, moet je zeker via Julian, CA reizen en naar de Julian Pie Company gaan. Aanrader! :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie route!
Blythe ligt niet zo handig als je door Joshua Tree wilt rijden (kijk voor een mooie route naar de Park Boulevard, in het noordwesten van het park). Je zou dan door kunnen rijden naar Lake Havasu. Dat is iets langer rijden maar scheelt je de volgende dag 1,5 uur.

Voor het stuk tussen San Diego en Joshua Tree ben ik even in ons 2002-verslag gedoken. Wij hebben toen een scenic route gereden. Ik kan me er niets meer van herinneren maar misschien heb je er iets aan. Koop ter plekke wat papieren kaarten, daarop staan de scenic wegen aangegeven (bijvoorbeeld de RandMcNally of de AAA-kaarten). Zie hier ons verslag van die dag.

Wat de rest van de route betreft; ik begrijp de wens om niet elke dag te rijden, maar ik denk dat het wel goed is om te kijken of twee nachten Grand Canyon nodig is.
Bij Bryce mis je op deze manier de mooiste uren in het park, als de zon laag staat. En de rit vanuit Capitol Reef wordt aardig lang terwijl daar nog veel te doen is. Ik weet niet of jullie willen wandelen, maar zo ja, dan is de wandeling naar de Lower Calf Creek Fall een aanrader.

Ik weet niet of je de accommodatie ook al hebt vastgelegd, maar misschien is het een idee om eens op een KOA-camping te overnachten. Wij deden dat onder andere in San Diego en in Williams. Is wel even geleden. In Torrey heeft de Thousand Lakes RV park mooie cabins.
Voor de Grand Canyon is met drie personen de Bright Angel Lodge een mogelijkheid; dit is de goedkoopste optie in het park, en qua ligging geweldig.

Marianne
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

welkom,
Een met Marianne: 2 nachten GC wellicht wat veel en de Bryce overnachting moet er eigenlijk wel in.
Dat zou je als volgt kunnen doen:
dag 3 JT-Kingman: rij eens stukje door naar Williams. 2 voordelen, veel leuker stadje en de afstand de volgende dag naar GC is kort(er). Daardoor voldoende tijd in GC met maar 1 nacht.
dag 14: CR naar Zion: rij over de 12 naar Bryce (prachtige rit !). Stop dan in Bryce (bijvoorbeeld Ruby's Inn) en bezoek de rim eind van de dag. De dag erop maak je een (korte) wandeling een stuk naar beneden om een goed beeld van de canyon te krijgen. Vervolges rij je eind van de ochtend door naar Zion waar je begin van de middag aankomt.
Paul
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer