Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Vogeltje12: reisschema zuidwest Amerika september 2025.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Vogeltje12
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Vogeltje12: reisschema zuidwest Amerika september 2025.

Bericht door Vogeltje12 »

Hallo Allemaal, ik ben nieuw hier en heb al veel gelezen maar heb toch wat vragen. Misschien kunnen jullie mij verder helpen met het plannen van de reis. We vinden de 3 grote steden erg leuk om te bezoeken SF, LA , LV ) een korte hike in de NP is prima, maar het gaat er vooral om dat we wat hoogtepunten zien in de NP.

Dit is ons voorlopige reisschema:
Dag 1 Amsterdam - San Francisco
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco
Dag 4 San Francisco - Carmel/ Monterey
Dag 5 Carmel/ Monterey - Pismo Beach
Dag 6 Pismo Beach - Los Angeles
Dag 7 Los Angeles
Dag 8 Los Angeles
Dag 9 Los Angeles - Palm Spring of Lake Havasu ???
Dag 10 Palm Springs - Lake Havasu of Lake Havasu - Grand Canyon ?????
Dag 11 Grand Canyon - Page
Dag 12 Page - Bryce Canyon
Dag 13 Bryce Canyon - Zion NP
Dag 14 Zion NP - Las Vegas
Dag 15 Las Vegas
Dag 16 Las Vegas
Dag 17 Las Vegas - Death Valley
Dag 18 Death Valley - Mammoth Lakes of Rechtstreeksnaar Yosemite met stop bij Mammoth Lakes
Dag 19 Mammoth Lakes - Yosemite of al volle dag Yosemite
Dag 20 Yosemite
Dag 21 Yosemite - San Francisco
Dag 22 San Francisco - Amsterdam
Dag 23 Thuis

De vraag is dus zouden jullie 1 overnachting doen in Palm Springs en 1 overnachting in Lake Havasu, of meteen van Los Angeles naar Lake Havasu rijden met een stop in Palm Springs?

En is het haalbaar om vanuit Death Valley met een stop in Mammoth Lakes door te rijden naar Yosemite, of toch een extra overnachting plannen bij Mammoth Lakes?

Of mss ergens anders nog een wijziging aanbrengen?

Ik hoor graag van jullie en alvast bedankt voor het lezen.
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: reisschema zuid west Amerika september 2025

Bericht door BonnyR »

Het ligt er ook een beetje aan of de reis met camper of auto is. Auto gaat wat sneller natuurlijk.
Zion komt er een beetje bekaaid af. Persoonlijk zou ik minimaal een dag afsnoepen van LV en daar toevoegen.
Of anders ook wat weghalen bij Los Angeles, maar dat zeg ik omdat ik dat niet heel geweldig vond jaren geleden.😁
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Ikverzinnogweliets
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Ikverzinnogweliets »

Ik vind persoonlijk Palm Springs echt een ontzettend chillen plek dus ik zou er minstens 1 nacht verblijven en eventueel Joshua Tree NP proberen mee te pakken. Maar goed, als Grand Canyon jullie doel is, dan kan qua route beter een overnachting in Lake Havasu pakken. Om 1 keer keer van PS naar GC is best pittig.

Ik heb afgelopen september de route Yosemite naar LV (oa ook Death Valley) gepakt met een overnachting in Bishop. Direct was van te voren voor mij nooit een optie geweest en achter gezien was dat een juiste keuze. Ik vond de 395 een hele mooie weg, zeker voor een snelweg. Ik zou daar wel de tijd voor nemen en eventueel Mono Lake erbij pakken en uitgebreid de Tioga Pass doen.

Nog een klein aanvulling over de afstanden. Het ligt er ook aan wat jullie fijn vinden. Ik persoonlijk heb geen enkel probleem om dagelijks 8 a 9 uur in de auto te zitten. Ik kijk mijn ogen uit en het rijden daar is ook veel fijner en gemoedelijker dan hier. Maar een ander walgt ervan en wil per dag niet meer dan 4 uur rijden.
Op zoek naar een Amex referral link? PB mij.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou zeker niet in 1 dag van Death Valley naar Yosemite rijden. Het is theoretisch wel te doen maar dan mis je heel veel. Je hebt dan geen tijd voor de bezienswaardigheden langs de 395 en Mono Lake en Bodie, maar ook niet voor de Tioga Road. Dat is een prachtig deel van Yosemite waar je ook leuke wandelingen kunt maken.
Mammoth Lakes is geen doel op zich - hoewel je er in de buurt heel veel kunt doen - dus als je het wel in één keer zou doen dan hoef je niet in ML te stoppen maar kun je die tijd beter in het park gebruiken. Heb je al een idee waar je wilt overnachten voor je bezoek aan Yosemite? Want dat maakt wel wat uit voor de afstand en de tijd die je voor het park hebt.

De tijd voor Zion is inderdaad erg kort zo. Als je de canyon in wilt dan moet je de shuttlebusnemen en dat kost de nodige tijd. En het zou mooi zijn om tijd te hebben om op weg van Zion naar Las Vegas nog via Valley of FIre te rijden.
Voor Yosemite zou meer tijd ook mooi zijn als je ook naar Glacier Point en de Mariposa Grove wilt. En dan heb je alleen nog maar de hoogtepunten te pakken. :wink:
Zijn de tickets al geboekt? Je zou anders ook kunnen kijken naar een one way; bijvoorbeeld van LA via SF etc naar Las Vegas. Dan bespaar je de lange rit van LA naar de GC. En je zou in 1 dag van DV naar Zion kunnen rijden, dat scheelt ook weer een dag.

Kijk uit met al te lange rijdagen; in september is het vroeg donker en dan is het niet fijn rijden.
En check even of het Labor Day weekend in jullie reis valt, dan is het in veel parken erg druk.
Misschien heb je voor een deel van de route iets aan ons 2019-verslag, wij waren er toen ook in september.

Marianne
Vogeltje12
Amerika-ontdekker

Dankjewel voor u reactie,

Hoe vroeg is t dan donker in September?

Het hotel dat het reisbureau aangeeft ligt in Mariposa om de 2 overnachtingen te doen in Yosemite.

Zou u op de route van Death Valley naar Yosemite dan ergens anders overnachten ipv Mammoth Lakes ?

We dachten in Zion NP fietsen te huren en daar wat rond te fietsen. een hike is niet perse nodig voor ons.

Ik ga eens kijken hoe ik de reisverslagen kan bekijken.
Ik ben nieuw hier maar wat fijn al deze hulp van iedereen Dankjewel.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Vogeltje12 schreef:
01 okt 2024, 14:18
Hoe vroeg is t dan donker in September?
Ik zou er van uitgaan dat de zon om ongeveer 7 uur ondergaat. Dus in de avond doe je niet veel meer.

Wil je de hotels via een reisbureau vastleggen? Waarom niet zelf boeken? Ligt er nu al iets vast? Wanner vertrekken jullie?
Het grote nadeel van een reisbureau is dat je niets meer aan kunt passen. Stel dat er bosbranden zijn of iets anders waardoor je de route wilt aanpassen. Als je zelf boekt kun je je reservering annuleren (meestal kan dat tot 24 uur van te voren), maar als je via ene reisbureau boekt ligt het echt vast. Tenzij dat hotel zelf in de brand staat.

Onze reisverslag vind je via de link onderaan mijn berichten. Bij veel forumleden kun je zo hun reisverslagen vinden.
De directe link naar ons 2019-verslag is https://martinenmarianne2019.blogspot.com.
Vogeltje12 schreef:
01 okt 2024, 14:18
Zou u op de route van Death Valley naar Yosemite dan ergens anders overnachten ipv Mammoth Lakes ?
Nee, dat zei ik niet. Mammoth Lakes is prima om te overnachten, ik gaf alleen maar aan dat het geen doel op zich is omdat je er een stop wilde maken als je in 1 dag van DV naar Yosemite zou rijden. Dat lijkt mij niet nodig.
Als je wel een overnachting doet tussen DV en Yosemite is Lee Vining ook een mogelijkheid. Daar overnachtten wij in 2019.

Mariposa ligt niet goed voor Yosemite; kijk op GoogleMaps maar eens naar de afstand tot Yosemite Village.
Je kunt in het park overnachten (zie daarvoor www.travelyosemite.com) of in bijvoorbeeld El Portal. Hou er rekening mee dat er wellicht een toegangsreservering nodig is voor Yosemite. Als je in het park overnacht heb je die niet nodig.

Bedenk dat je in Zion alleen langs de weg mag fietsen. Het is leuk om te doen en een prima (maar wel duur) alternatief voor de shuttlebus maar geen alternatief voor de prachtige wandelingen die je daar kunt maken.

Voor de Grand Canyon is overnachten in het park een aanrader. Zie daarvoor www.grandcanyonlodges.com. De Bright Angel Lodge is betaalbaar.
Zie hier voor ons verblijf daar dit jaar.

Marianne
Vogeltje12
Amerika-ontdekker

Er staat nog niets vast geen hotels geen auto en geen vliegreis.
We hebben een aanvraag gedaan en die gaf Mariposa aan als overnachting voor yosemite.

De rede dat we via een reisbureau willen boeken is omdat we nog jong en onervaren zijn qua autoreizen en reizen buiten Europa.

Het is altijd een pakketreis in Europa geweest waar we op vakantie zijn geweest vandaar.

De periode dat we willen gaan is september 2025
We worden in juli pas 25 jaar en juli en aug zijn de heetste maanden vandaar dat onze keuze op september is gevallen ivm de extra kosten onder de 25 jaar voor autohuur.

Er is zoveel om rekening mee te houden vandaar dat ons een reisorganisatie beter leek.

We twijfelen op het moment aan alles haha.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je dat fijner vindt zou je de vlucht en de autohuur via een reisbureau kunnen doen, maar hotels zou ik echt zelf boeken. Reisbureaus kijken alleen maar naar de prijs. Mariposa is goedkoper dan iets in het park, maar het kost je veel meer reistijd als je daar zit.
Hebben jullie een credit card? Die heb je ter plekke nodig, maar ook als je hotels of excursies wilt reserveren.
En als je wel in de parken wilt overnachten maar je vindt het duur, dan is kamperen met een tent een leuke en goedkope optie.

September is een mooie maand voor het zuidwesten. Het enige nadeel is dat de dagen een stuk korter zijn dan in bijvoorbeeld juni.

Kijk voor de parken en andere bezienswaardigheden eens op www.ontdek-amerika.nl. En voor wandelingen in de parken kun je eens op mijn wandelsite kijken (zie mijn onderschrift).

Marianne
Ikverzinnogweliets
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Ikverzinnogweliets »

Om een tegengeluid te geven.

Mariposa vind ik een uitstekende uitvalbasis om vanuit daar naar Yosemite te gaan.
Volgens Google Maps is het vanuit Mariposa tot Yosemite Valley Welcome Center (en dat ligt vrij diep in het park) 1u11m rijden. Laten we daar 1u15m van maken. Heen en weer is dat 2u30m.

Je gaf aan dat je vooral de hoogtepunten van de NP wilt zien en niet van die lange hikes wilt maken. Als jullie op tijd vertrekken, kunnen jullie praktisch in 1 dag alle highlights zien, inclusief een rit naar Glacier Point.

Als het mij lukt om in 1 dag, de Yosemite loop te maken (inclusief vaak uitstappen), Bridalveil Falls te zien, tunnelview en Glacier Point vanuit Merced (dat is 47 minuten per route meer) dan lukt het jullie ook wel vanuit Mariposa.

Daarnaast heeft Mariposa meer keuze uit hotels, restaurants en supermarkten. Dat alles resulteert in lagere kosten. Ja en, daartegenover staat dat je in de auto moet zitten.

Ik was er trouwens een volledige maandag en een halve dinsdag in september. Ik heb expres de planning zo gemaakt dat er niet op de zondag aankwam omdat je dan moet reserveren en het nog drukker zal zijn. Ik vond het al druk voor een doordeweekse dag buiten het hoogseizoen maar dat terzijde.

Wat Marianne zegt is net zo waar, behulpzaam en waardevol. Ik probeer slechts mijn mening te geven.
Op zoek naar een Amex referral link? PB mij.
Vogeltje12
Amerika-ontdekker

Mss dat dat idd een optie is een fly drive boeken met zelf de overnachtingen.
Credit card is aangevraagd
Kamperen is geen optie en zeker niet in een tent. Het idee is super maar voor mij niet haalbaar.
El Portal is idd veel beter dan Mariposa dat gaan we eens goed bekijken.

Dankjewel.

Maar nu weet ik nog niet of ik extra in Palm Springs kan overnachten of dat meteen door rijden naar Lake Havasu beter is.
Vogeltje12
Amerika-ontdekker

Dankjewel ikverzinnogweliets het gaat idd om de hoogtepunten wat we willen zien en een kleine hike.

we gaan er de aankomende dagen nog eens flink op brainstormen.

Bryce Canyon overslaan en een extra dag Zion NP is mss ook nog een optie dan om over na te denken en geeft weer wat meer rust in de reis.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Of je in Palm Springs of Lake Havasu overnacht ligt er aan of je die dag nog in LA iets wilt doen, of dat je onderweg iets wilt doen (Joshua Tree?) of dat je zo veel mogelijk tijd bij de Grand Canyon wilt zijn (gebruik in GoogleMaps Grand Canyon Village). Je zou het zelfs in 1 dag kunnen doen. Van Palm Springs naar de GC is nog steeds een flink stuk rijden, ik denk dat ik verder zou rijden. Misschien wel tot Kingman of Williams.
Voor een bezoek aan Joshua Tee kun je overwegen om eerst door JT te rijden en dan in Twentynine Palms te overnachten. Of door te rijden naar Lake Havasu.

Ik zou nooit Bryce overslaan. Kijk dan of je dat stuk tussen LA en de GC niet kunt overslaan door in LA te beginnen en in LV te eindigen.

Marianne
Vogeltje12
Amerika-ontdekker

Route Page naar Bryce of Zion NP en door naar Las Vegas

We hebben onze route nu bijna rond alleen nog wat vraagjes wat qua tijdsindeling handiger is.

We rijden van Lake Havasu naar de Gran Canyon via Kingman en Williams. We verwachten daar later op de middag aan te komen en willen de zonsondergang in Gran Canyon mee pakken.
De volgende ochtend een vroege helikoptervlucht boven de canyon is voor ons denken wij voldoende.

Na de helikoptervlucht willen we door rijden naar Page en daar Horseshoe bend en Lake Powell bezoeken. Het Hotel ligt achter de dam dus die pakken we ook mee.

De volgende ochtend willen we de Antylope canyon tour doen en daarna door rijden naar of Bryce of Zion NP.

We willen in Bryce graag de hoogtepunten bekijken stukje wandelen , en de volgende ochtend paardrijden .
Daarna dan doorrijden naar Zion NP waar we 2 nachten verblijven.

Maar is deze tijd dan niet heel kort om wat van Bryce NP te zien en is het misschien handiger om vanuit Page na de Antylope canyon tour door te rijden naar Zion NP en daar 2 dagen te verblijven en dan naar Bryce NP te rijden zodat we daar bijna de hele dag hebben en dan na de overnachting in Bryce in de ochtend te gaan Paardrijden en daarna naar Las Vegas te rijden ?

Ik zie deze route nergens voorbij komen vandaar mijn vraag of dit wel slim is ?

Hopelijk hebben jullie weer de juiste tips dankjewel alvast :D :D
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Route Page naar Bryce of Zion NP en door naar Las Vegas

Bericht door paulr »

Allereerst, vraag de moderator even deze vraag bij je route topic te zetten, dat is overzichtelijker.
Na Page naar Bryce is prima. Daar ben je dan eind van de middag en maak je een wandeling langs de rand van de canyon. Dan krijg je een mooi beeld van het park en hopelijk een zonsondergang. De volgende ochtend met de paardrijtocht ga je neem ik aan naar beneden de canyon in. Let daarop als je die boekt. Een tochtje gewoon in de omgeving is ook leuk, maar de canyon in is erg speciaal. Gaat de tocht niet de canyon in, dan adviseer ik je te gaan wandelen (Queens Garden loop en Navajo Loop). In de middag ga je dan naar Zion, dat is maar ca 2-3 uur rijden….
Vogeltje12
Amerika-ontdekker

Ik heb de moderater een bericht gestuurd alleen geen idee of dat goed is gegaan. Ik ben nieuw hier en vind het soms vrij ingewikkeld allemaal :?

De Antylope canyon tour is die van half 12 dus voor 2 uur / half 3 kunnen we nooit aanrijden naar Bryce dan denk ik. Ik heb begrepen dat het in september rond 19:00 uur donker is en dan vraag ik me dus af kunnen we dan nog wel wat zien van het park. Vandaar de vraag of omdraaien beter is omdat we nu in Zion 2 nachten verblijven.

Ik lees overal dat Bryce prima te doen is in 1 dag maar dat het verrassend mooi is en vaak niet verwacht wordt voor dat de mensen er zijn geweest dat het zo prachtig is.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Hou je vragen in je routetopic, dat is voor jullie en voor ons wel zo overzichtelijke. Ik heb een moderator gevraagd om het te verplaatsen. (ik doe dat via de ! rechtsboven je bericht)

Ik zou nooit Bryce vault Zion bezoeken, dat betekent alleen maar extra kilometers, dus daar schiet je helemaal niets mee op.
Heb je nu al hotels vastgelegd? Page blijkbaar wel? Maar Bryce nog niet?

Het is Grand Canyon.
En Antelope Canton.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bryce is inderdaad heel mooi, maar wel klein. Kijk eens hier en hier voor mijn verslag van mijn bezoek in September. Toen had ik er ook maar 1 nacht.
Ik zou de tour naar Antelope Canyon zo vroeg mogelijk doen, dus bijvoorbeeld die van 9 uur. Ga dan naar de Lower. Maar zelfs als je een latere tour doet heb je nog voldoende tijd voor de eerste uitzichten bij Bryce. Ik zou wel in of vlakbij het park overnachten.

Hoe is je route nu, je hebt tijd voor 1 nacht Bryce en 2 nachten Zion?

Marianne
Vogeltje12
Amerika-ontdekker

Re: Reis Vogeltje12: reisschema zuidwest Amerika september 2025.

Dankjewel Marianne, er ligt nog niets vast maar wel al Hotels uitgekozen. Ik heb je reisverslagen gekeken prachtig hoor.

Ik lees overal dat de Antelope canyon het mooist is rond half 12 vandaar dat we dan de tour willen boeken en niet om 9 uur wat wel een stuk gunstiger is voor ons tijdschema.
Maar ik begrijp nu dat we vanuit Page meteen Bryce canyon 'kunnen bezoeken en daarna de 2 dagen in Zion NP door kunnen brengen dat we anders om rijden en meer kilometers maken.

Wat handig toch dat jullie ons alles kunnen vertellen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Vogeltje12 schreef:
03 okt 2024, 12:46
Ik lees overal dat de Antelope canyon het mooist is rond half 12
Er zijn twee Antelope Canyons, de Upper en de Lower. Voor de Upper geldt inderdaad dat je daar het beste rond het middaguur een tour kunt doen. Voor de Lower is de ochtend prima (en juist niet rond het middaguur). Ik heb geen ervaring met de Upper, maar de Lower is geweldig mooi, en als dat beter in je route past zou ik altijd voor de Lower kiezen.

Van Page naar Springdale/Zion en dan naar Bryce en dan weer naar Zion kost je 6 uur rijden. Van Page naar Bryce en dan naar Zion is 4,5 uur rijden. Je kunt dat gemakkelijk zelf zien in GoogleMaps. Zie hier en hier voor beide routes.
Het is me nog steeds niet duidelijk of je nu 1 overnachting voor Bryce hebt en twee voor Zion.

Welke hotels hebben jullie nu op het oog?

Marianne
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Wij hebben zowel Lower als Upper gedaan.... De Upper was mooi. In de tijd dat wij 'm deden (pre covid) was het nog een ''heen en weertje'', dus zelfde route in als uit. Dat was druk en men maakte toen best haast. Tegenwoordig is er een andere uitgang heb ik begrepen, wie weet is het nu anders.
De Lower deden we 2 jaar geleden. Het was toen net ''post covid'' dus vrij rustig. De tour is wat avontuurlijker met wat klauterwerk met ladders. Leuk om te doen. Wij vonden het qua beleving niet veel anders. Voordeel Lower: iets langer, doorgaans iets rustiger, parkeren bij de Canyon ipv met een jeep er naartoe en volgens mij voordeliger. Kortom: ik raad voor een eerste kennismaking de lower aan !
Wij deden 'm inderdaad ook in de ochtend om vervolgens door te rijden naar Bryce... ca 3-4 uur rijden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer