Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis LiekeV88: feedback gevraagd.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
LiekeV88
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis LiekeV88: feedback gevraagd.

Bericht door LiekeV88 »

Hoi allemaal,

Half april (meivakantie 2025) gaan wij met het gezin naar San Diego. We vliegen op San Diego omdat we hier een aantal nachten vrienden zullen bezoeken. We willen erna een rondreis maken waarbij we een aantal van de mooiste nationaal parken willen bezoeken.
De vlucht en huurauto zijn al geboekt. Dus hier kan niks meer aan gewijzigd worden :-)
Maar de planning voor de rondreis is nog steeds een puzzel waar we niet zo goed uitkomen.

Ons plan was als volgt:
Waar? Aantal dagen:
- San Diego Do avond-vrij-za-zo-ma
- Los Angeles Ma-di-woe (waarvan 1 dag pretpark voor de kids)
- Yosemite park Woe-do-vrij-za
- Death Valley Za-zo
- Zion National Park
(+Bryce?) Zo-ma-di-woe
- Las Vegas Woe-do
- San Diego Do-vrij

Maar nu we ons wat meer verdiept hebben, lezen we dat de kans groot is dat verschillende wegen door Yosemite gesloten zijn waardoor we om moeten rijden. Ik ben bang dat hiervoor het reisschema te krap is. Wat denken jullie? Welke route zouden jullie adviseren als we toch naar Yosemite willen? Of zouden we Yosemite beter eruit laten en een heel ander park bezoeken?
We zijn allebei nog nooit aan deze kant van Amerika geweest en dus hebben we parken gekozen die ons heel mooi lijken. Misschien hebben jullie hier ook andere ideeën over. We geven er wel de voorkeur aan om liever 2 à 3 parken te bezoeken in alle rust in plaats van gehaast een heleboel parken te kunnen zien. Ook i.v.m. de kinderen van 11 en 8.

Bedankt alvast voor jullie tips en adviezen.

Groetjes Lieke.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Feedback gevraagd!

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!

Je kunt het beste je route per dag uitschrijven. Op die manier zie je goed waar je een reisdag hebt en waar je een volle dag hebt. Als ik jouw route uitschrijf ziet het er zo uit:

do naar San Diego
vr San Diego
za San Diego
zo San Diego
ma San Diego - Los Angeles
di Los Angeles
wo Los Angeles - Yosemite
do Yosemite
vr Yosemite
za Yosemite - Death Valley
zo Death Valley - Zion
ma Zion
di Zion - Bryce
wo Bryce - Las Vegas
do Las Vegas
vr Las Vegas - San Diego

Je ziet dat je hooguit 2 volle dagen per park hebt.
Jammer dat je niet terugvliegt vanuit Las Vegas, dat scheelde weer een dag. Vlieg je op zaterdag terug? EN is 3 volle dagen SD een must?
De Tioga Pass zal inderdaad gesloten zijn. Maar zelfs als die open was, dan was het niet echt realistisch om in 1 dag van Yosemite naar Death Valley te rijden. Hier moet sowieso nog een overnachting tussen.
Yosemite zal eind april of begin mei wel mooi zijn, met name vanwege de watervallen. Als je het wilt meenemen, doe het dan zo laat mogelijk in de route. Ik zou de volgorde als volgt doen: SD - LA - Las vEgas - Bryce - zion - DV - Yosemite - SD.
Maar als je meerdere dagen per park wilt doen dan moet je een keuze maken tussen Californië (kustweg, SF, Yosemite) of de parken ten oosten van Las Vegas met Death Valley.
Schrijf eens wat routes uit op deze manier.

Marianne
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Hoi, Welkom.
Mooi vooruitzicht maar....dit gaat niet passen inderdaad.
Maak maar eens een excel met van-naar, dan de kilometers en rijtijden erbij. Dan kom je erachter dat dit een rit tegen de klok is omdat je op meerdere dagen alleen maar in de auto zal zitten.
Slechts één voorbeeld: Yosemite naar Death Valley ''onderlangs'' ivm gesloten Tioga pas is al 700 km en ruim 8 uur rijden zonder stops.
Ik zou mij beperken tot San Diego, Grand Canyon, Zion, Bryce, Death valley, Las Vegas, dan Disney en weer San Diego. Los Angeles en Yosemite dus overslaan.
Zet eens zo'n soort schema hier neer (zoals je kan vinden in andere topics hier) en dan gaan de tips binnenstromen denk ik...
Succes met puzzelen, Paul
LiekeV88
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door LiekeV88 »

Bedankt voor jullie reacties.

We gaan er verder naar kijken. Onze kennissen hebben ons inmiddels ook geadviseerd Yosemite over te slaan. Dus die moeten we dan maar bewaren voor de toekomst!

Groetjes Lieke
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Zelfs zonder Yosemite is het allemaal wat krap, zeker als je overal meerdere dagen wilt blijven.
Als voorbeeld:

dag 1 do naar San Diego
dag 2 vr San Diego
dag 3 za San Diego
dag 4 zo San Diego
dag 5 ma San Diego - Los Angeles
dag 6 di Los Angeles
dag 7 wo Los Angeles - Death Valley
dag 8 do Death Valley - Zion
dag 9 vr Zion
dag 10 za Zion
dag 11 zo Zion - Bryce
dag 12 ma Bryce - Valley of Fire
dag 13 di Valley of Fire - Las Vegas
dag 14 wo Las Vegas
dag 15 do Las Vegas
dag 16 vr Las Vegas - San Diego

Een dag minder San Diego zou niet gek zijn, zeker als je die zondag pas aan het eind van de dag richting Anaheim vertrekt heb je nog bijna een volle dag SD.
Ik heb Valley of fire toegevoegd; dat is een prachtig park, en in die tijd van het jaar is het nog niet te warm om daar te wandelen.
Kijk eens in ons 2024-verslag voor DV, Vof en Zion in dezelfde tijd van het jaar.
De Grand Canyon beozeken kan ook, dan rij je na Bryce via de Grand Canyon naar Las Vegas.

Probeer het weekend in Zion te vermijden, het is er dan erg druk.

Marianne
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Martin & Marianne schreef:
15 sep 2024, 18:59
De Grand Canyon beozeken kan ook, dan rij je na Bryce via de Grand Canyon naar Las Vegas.
En dan zou je op dag 8 naar Valley Of Fire S.P. kunnen rijden en op dag 9 naar Las Vegas.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis LiekeV88: feedback gevraagd.

Bericht door Old Faithful »

@LiekeV88 Op dag 9 naar Las Vegas moet natuurlijk naar Zion zijn. :oops:
Groet,

Old Faithful
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis LiekeV88: feedback gevraagd.

Ik zie dat ik mijn excel met de route nog open had staan, dus hier even per dag, incl. Grand Canyon:

dag 1 do naar San Diego
dag 2 vr San Diego
dag 3 za San Diego
dag 4 zo San Diego
dag 5 ma San Diego - Los Angeles
dag 6 di Los Angeles
dag 7 wo Los Angeles - Death Valley
dag 8 do Death Valley - Valley of Fire
dag 9 vr Valley of Fire - Zion
dag 10 za Zion
dag 11 zo Zion - Bryce
dag 12 ma Bryce - Grand Canyon
dag 13 di Grand Canyon - Las Vegas
dag 14 wo Las Vegas
dag 15 do Las Vegas
dag 16 vr Las Vegas - San Diego

Ik weet niet of je nog meeleest @LiekeV88 ? Het lijkt me niet zo gek om de route al vast te leggen zodat je accommodaties kunt gaan boeken. Op veel plaatsen zullen de aantrekkelijkste opties al volgeboekt zijn. Meestal kun je gratis annuleren tot een dag voor aankomst, dus je zit nog nergens aan vast.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer