Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Route Zuidwesten met de klok mee of tegen de klok in....

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
mytw
Amerika-newbie

Route Zuidwesten met de klok mee of tegen de klok in....

Bericht door mytw »

Wat zouden jullie adviseren bij het starten van de rondreis in SF. Eerst richting het zuiden en Highway 1 uitrijden of vanuit SF naar Yosemite en dan de reis vervolgen?
Voor mijn gevoel is Highway 1 het "rustige en minst spectaculaire" van de reis, is het dan niet het slimst om hiermee te beginnen? Wat ik ook voorbij zie komen is starten in LA en dan highway 1 richting SF, maar dan rij je in principe niet aan de oceaankant, is dit minder?
Graag jullie tips :D
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Route Zuidwesten met de klok mee of tegen de klok in....

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!

Er is niet echt een goede richting voor de kustweg (zie ook de discussie in bijvoorbeeld dit topic), ik zou de richting van andere zaken laten afhangen zoals hoe de weekenden vallen in de drukke parken of wanneer de Tioga Pass open is, de ticketprijzen, autohuur etc.
In welke periode gaan jullie? Jullie willen het standaardrondje gaan doen?

Ik weet niet of de kustroute minder spectaculair is dan de rest, er zijn altijd wat saaiere stukken in een rondje, maar dat geldt naar mijn idee niet voor de kustroute. Mocht het je niet zo aanspreken dan kun je natuurlijk ook kiezen voor een route met bijvoorbeeld starten in SF en eindigen in LA.

Marianne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Begin eens met je route te plaatsen, of zeggen wat echt een must is om te zien. Daar hangt namelijk ook vanaf welke kant je de kust het best kan rijden, en ook de tijd van het jaar is niet onbelangrijk.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

mytw schreef:
10 sep 2024, 15:12
maar dan rij je in principe niet aan de oceaankant, is dit minder?
Je rijdt dan 3 meter meer naar het binnenland toe, denk je echt dat dat een verschil maakt ?
Meestal zijn er op een route andere zaken die bepalender zijn, bvb een weekend in Vegas vermijden.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer