Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Maike: Salt Lake City naar LA met kids - welke campgrounds??

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Maike
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Reis Maike: Salt Lake City naar LA met kids - welke campgrounds??

Bericht door Maike »

Hi mede-Amerikaliefhebbers!

Inmiddels wordt het zo'n beetje mijn 20e keer in Amerika, maar pas de derde keer met mijn gezin. Na een prachtige Pacific Northwest-reis van Seattle via Vancouver Island naar San Francisco, hebben mijn kids (8 en 10) nu wat meer entertainment op hun verlanglijstje staan. Las Vegas staat bovenaan, met dank aan de F1. ;-)

Omdat mijn man en ik zelf graag in de natuur zijn en veel wandelen, hebben we bedacht dat we in juli 2025 eerst in 2,5 week met de camper van Salt Lake City via Yellowstone naar Las Vegas rijden om vervolgens de camper in te leveren, een auto te huren en naar Los Angeles te gaan. Ik heb zelf jaren geleden in Los Angeles gewoond, dus daar willen we de reis eindigen. In Bryce, Zion, Grand Canyon, Las Vegas en LA zijn we al meer dan eens geweest (maar de kids nog niet), Yellowstone, Grand Teton en Moab zijn nieuw voor ons!

Mijn vraag of er iemand nog tips heeft voor onderstaande route? Leuke campgrounds? Alvast hartelijk dank!

1. Amsterdam - Salt Lake City
2. Salt Lake City (camper ophalen) - Bear Lake
3. Bear Lake - Yellowstone
4. Yellowstone
5. Yellowstone
6. Yellowstone - Grand Teton
7. Grand Teton
8. Grand Teton - Flaming Gorge of Vernal
9. Flaming Gorge/Vernal - Moab
10. Moab
11. Moab
12. Moab - Capitool Reef via Highway 12
13. Capitool Reef - Bryce via Highway 12
14. Bryce - Zion
15. Zion
16. Zion - Page
17. Page
18. Page - Grand Canyon
19. Grand Canyon
20. Grand Canyon - Vegas (camper inleveren)
21. Vegas
22. Vegas - Los Angeles (huurauto)
23. Los Angeles
24. Los Angeles
25. Los Angeles - Amsterdam
Laatst gewijzigd door Maike op 19 aug 2024, 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Rondreis Salt Lake City naar Los Angeles - tips gevraagd

Bericht door Martin & Marianne »

Leuke plannen! Da route ziet er goed uit, alleen de tijd voor Yellowstone is wel heel erg kort. Ik zou daar minimaal 3 volle dagen voor uittrekken (dus 4 nachten) zeker omdat met een camper alles toch wel veel tijd kost. Voor Capitol Reef zou een extra dag ook wel mooi zijn. Je kunt daar heerlijk kamperen en leuke wandelingen maken.
Je weet dat het nu al mogelijk is om campings in Yellowstone te boeken? Je zou alvast eens kunnen kijken naar de mogelijkheden. Zie daarvoor www.yellowstonenationalparklodges.com. Een deel van de campings is 6 maanden van te voren te reserveren, via recreation.gov.

Ik zou in Las Vegas meteen de auto ophalen zodat je bij de camperverhuurder direct de spullen kunt overladen en naar je hotel kunt rijden.

Marianne
Maike
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Re: Reis Maike: Salt Lake City naar LA met kids - welke campgrounds??

Bericht door Maike »

Dank je wel Marianne! Yellowstone plakken we er nog een nachtje bij. Heb je toevallig nog tips voor leuke campgrounds met kids?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De campings in de parken zijn heel basic. Dus nee, eigenlijk geen tips wat dat betreft. Wij hebben in Yellowstone eens op Canyon gestaan (zie hier), maar dat vonden we vrij somber. Misschien zijn de camperplaatsen daar beter. Ik zou daar sowieso op meerdere plaatsen gaan staan en vooral kijken naar de ligging ten opzichte van de bezienswaardigheden. Wat dat betreft is Madison handig voor de geisers rond Old Faithful.
In Capitol Reef is Fruita leuk (en ook de enige camping), zie hier voor onze ervaring. Wil je meer voorzieningen dan is Thousand Lakes RV een optie.

In Moab is het leuk om in het dorp te staan (Sun Outdoors), en als het kan een nacht in Arches.
Ter afwisseling van de campings in de parken zou je in Bryce op Ruby's kunnen staan. Voor Zion is Watchman mooi, en voor de Grand Canyon Mather.
Sommige campings zijn snel volgeboekt. Dat geldt voor Watchman, en ook voor Fruita denk ik. Je moet dan echt 6 maanden van te voren reserveren.

Kijk ook eens op de NPS-sites naar de campings in de parken.
Wil je meer voorzieningen dan heb je meer keuze maar ook meer kosten en meer reistijd.

Marianne
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

Mijn tip zou zijn om de extra dag in Grand canyon te laten vallen en die in te wisselen voor een extra dag in Capitol Reef. Je hebt een korte verplaatsing vanuit Page en als je redelijk bijtijds de East entrance ingaat, rijdt je tegen de grote stroom in.
Maike
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Maike »

@Trom Dank je! Daar zat ik zelf ook aan te denken. Ga ik doen!
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

oei... je kan er zeker geen dagen bijsmokkelem :-)
Ik zou zowel heen als terug via Grand Teton rijden en dan Yellowstone in. Dan kun je als eerste camping Gros Ventre pakken en heb je wat tijd om Jackson in te gaan. Zorg dat je om 18.00 de ''shooting'' meemaakt (toneelstukje op market square, leuk voor de kinderen). Dan naar Yellowstone en op de ''terugweg'' kun je dan Colter Bay doen. Daar kun je heerlijk even aan het strandje verblijven. Afhankelijk van welke campingplek je toebedeeld krijgt kun je er lopend heen.
Voor Yellowstone inderdaad meerdere campings nemen. Zowel Madison als Canyon vinden wij ''somber'' omdat je behoorlijk tussen de bomen staat. Bij Madison iets minder dan Canyon. Canyon heeft echter wél de beste ligging en faciliteiten (lekker douches !). Wij stonden afgelopen juni op Bridge Bay, heerlijk op het gras, wat uitzicht en dus niet somber in het bos. Je kunt ook kijken of je een plekje op Pebble Creek of Indian Creek kunt bemachtigen. Die zijn pas 6 maanden tevoren te boeken via recration.gov zoals Marianne aangeeft. Ik zou dus de nachten op Madison, Bridge Bay of Canyon boeken en als jet lukt om één van de andere te boeken wellicht 1 van deze evt weer annuleren.
Voor Moab inderdaad 1 nacht Devils Garden en de andere in het dorp. Ik raad altijd Sun Outdoor aan omdat je dan lekker het dorp in kunt lopen zonder de camper te gebruiken. Maar... het zwembadje en speeltuin stelt niet veel voor. Wellicht dan toch beter om iets buiten het dorp te zitten waar meer te doen is voor de kinderen....
Grand Canyon inderdaad 1 nacht. Het uitzicht is natuurlijk prachtig, maar de kinderen zullen als snel zeggen: ''en door...''
succes !
Paul
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

@Maike

Voor wat betreft een camping op de laatste dag Las Vegas voor het inleveren van de camper, Las Vegas RV Resort. Vlakbij de inlever locaties, en een Uhaul locatie om je gas bij te vullen.
19 States so far...
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

aanvulling op laatste bericht: benzine/diesel die je bij een camper op ''ophaalstand'' in te leveren. Niet zoals bij huurauto's altijd vol, maar kan ook halfvol of een kwart zijn (beetje gokken dus, maak ff foto als je de camper ophaalt). Gas vul je onderweg bij wanneer nodig, maar hoef nooit aan het eind weer vol af te tanken....meestal moeten wij in een reis van 3 of 4 weken 1 x propaan bijvullen/vervangen.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Wij vinden Madison wel een fijne camping. Inderdaad in het bos, maar D146, waar wij de laatste keer stonden, was helemaal niet donker. En hij ligt heel mooi voor de westkant van het park.
https://yellowstone-north-and-south-dak ... ingen.html
Maike
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Maike »

Dank je wel @jojostravelusa @paulr @Corv!!

Dit is de route tot nu toe. Vooral qua overnachtingen in Yellowstone zijn we nog aan het uitzoeken. Iemand fijne tips voor een programma voor 3 dagen Yellowstone?

1. Amsterdam - Salt Lake City (Hotel Le Meridien)
2. Salt Lake City (camper ophalen) - Bear Lake (KOA Bear Lake State Park)
3. Bear Lake - Grand Teton (Gros Ventre)
4. Grand Teton - Yellowstone
5. Yellowstone
6. Yellowstone
7. Yellowstone
8. Yellowstone - Grand Teton (Colter Bay)
9. Grand Teton - Flaming Gorge of Vernal (KOA Flaming Gorge)
10. Flaming Gorge/Vernal - Moab (Devils' Garden Campground)
11. Moab (Sun Outdoors)
12. Moab (Sun Outdoors)
13. Moab - Capitool Reef (Fruita)
14. Capitool Reef
15. Capitool Reef - Bryce (Ruby's Inn)
16. Bryce - Zion (Watchman Campground)
17. Zion
18. Zion - Page (Roam Horseshoe Bend)
19. Page
20. Page - Grand Canyon (Mather)
22. Grand Canyon - Vegas (camper inleveren - The Venetian)
23. Vegas
24. Vegas - Los Angeles (Hilton Santa Monica)
25. Los Angeles
26. Los Angeles - Amsterdam
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik denk dat het wel ver is om van de GC naar LV te rijden en dan nog de camper in te leveren. Of neem je een early bird?
De GC is wel een must? En jullie willen niet naar Monument Valley? De route van MV naar Capitol Reef is prachtig. Neem hoe dan ook Little Wild Horse Canyon en Goblin Valley mee als je naar Capitol Reef rijdt.

Wat betreft Yellowstone kun je heel veel informatie vinden op het forum. Kijk bijvoorbeeld eens in het noordwesten-subforum. Je kunt ook de zoekfunctie gebruiken en dan alleen zoeken op Yellowstone in de onderwerpregel - dan krijg je niet alle topics met Yellowstone in de route.
In ons 2015-verslag kun je niet alleen ons verslag van Yellowstone vinden maar ook onze planning. Misschien niet gek om eerst eens op een rijtje te zetten wat voor jullie daar de must sees zijn. Veel informatie vind je al op de NPS-site. En kijk ook eens op www.ontdek-amerika.nl. Of kijk eens in ons 2004-verlsag; toen waren wij er voor het eerst met onze kinderen.
Het lijk me dat in elk geval 1 overnachting op Madison een must is in verband met de geisergebieden. Je kunt alvast iets vastleggen en later kijken of je bijvoorbeeld Norris zou kunnen reserveren. Of iets in het noorden.

Marianne
Maike
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Maike »

@Martin & Marianne Ja, dat wordt direct van de camping af om 6 uur en tussen 11 en 12 uur de camper inleveren... Een uitdaging ;-)

Monument Valley slaan we over. Vonden we de vorige keer erg mooi, maar staat nu niet per se op ons wensenlijstje.

Dank je voor de tips weer!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Poeh, dat wordt haasten. Heeft de Grand Canyon dan wel zin? Ik zou op die laatste dag niet willen haasten.
Waarom niet van Bryce naar Page en dan naar Zion? Misschien ter afwisseling dan de Alt89 nemen. Zie daarvoor hier ons verslag.

Marianne
Maike
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Maike »

@Martin & Marianne Nou, onze oudste zoon wil dus heeel graag de Grand Canyon zien. Vandaar deze route :-)

We komen de dag ervoor vanuit Page, dus in principe hebben we bijna de hele dag als we 's ochtends op tijd vanuit Page vertrekken. Wellicht dat we wel de camper wat later inleveren in Vegas zodat we wat meer tijd hebben onderweg en in Kingman en bij de Hoover Dam kunnen stoppen.
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Heb je al gekeken hoe laat je de camper moet inleveren. Al eerder een camper gehuurd ? Heb je je al in de prijzen en mogelijkheden verdiept?
Het is niet zomaar ''11-12 uur''. Cruise America is doorgaans tussen 9-11, Road Bear 8-10.30 etc etc. Ik zou nooit vanaf GC dat stuk eerst in de ochtend rijden....
''wellicht de camper wat later inleveren'' ? Dat is dus een early bird special bijboeken (bijvoorbeeld bij CA) voor ca 400 usd. Dan kun je wel de camper pas om 15.00 uur inleveren...
Voor Yellowstone: 1 nacht Madison (voor OF inderdaad) en 2 nachten Canyon (centraal). Kun je alle kanten mee op... ( ipv 2 nachten Canyon 1 nacht canyon en 1 nacht bridge bay. Maar volgens mij heb ik dien tips al gegeven....
Maike
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Maike »

@paulr We hebben de camper al geboekt! En we moeten hem tussen 11 en 12 inleveren (Cruise America). Maar we denken er inderdaad aan om hem wat later in te leveren, dus tot 15.00 uur. Dit kunnen we bij CA voor 175 dollar bijboeken. En anders wordt het vroeg vertrekken, maar daar zijn we niet zo bang voor hoor. Hebben we in Canada ook wel eens gedaan. Kwestie van goed plannen :-)

De campings die je had aangeraden had ik bekeken, het ging mij meer om de sights in die drie dagen. Met de tips van Marianne kom ik daar wel uit! Nogmaals dank!
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Ok, apart… tussen 11-12 uur inleveren? Mag ik vragen waar je gehuurd hebt ? Direct in de USA ? Want doorgaans is inleveren vroeger…. En 175,- klinkt ook niet veel. Ik zie op de USA site inderdaad wel deze mogelijkheid, maar dan is de standaard huurprijs voor 2-3 weken veel hoger dan vanuit Europa….
Maike
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Reis Maike: Salt Lake City naar LA met kids

Bericht door Maike »

Nou even geleden dat ik op het forum was, maar zo'n beetje alles geregeld. Alleen nog de campings via recreation.gov. We vliegen rechtstreeks met KLM naar Salt Lake City en terug vanuit LA rechtstreeks op Amsterdam voor 3984 euro. Dus niets teveel als je het mij vraagt. Camper hebben we uiteindelijk geregeld via Tioga. We bestellen de boodschappen vooraf bij WallMart in Salt Lake City en halen deze meteen op nadat we de camper hebben opgepikt.

Hieronder staat onze definitieve route. Nu is mijn vraag of er nog bijzondere, minder bekende/populaire dingen zijn die we echt niet mogen missen. Grand Teton, Yellowstone, Moab en Capitool Reef hebben we nog nooit gezien, dus daar zijn we vooral benieuwd naar!

1. Amsterdam - Salt Lake City (Hotel Little America)
2. Salt Lake City - Bear Lake (KOA Bear Lake Marina Side)
3. Bear Lake - Grand Teton (Gros Ventre)
4. Grand Teton - Yellowstone (Madison)
5. Yellowstone (Mammoth Campground)
6. Yellowstone (Canyon Village)
7. Yellowstone - Grand Teton (Colter Bay)
8. Grand Teton - Vernal (KOA Vernal)
9. Vernal - Moab (Devils Garden)
10. Moab (Sun Outdoors)
11. Moab (Sun Outdoors)
12. Moab - Capitool Reef (Fruita)
13. Capitool Reef (Thousands Lakes RV)
14. Capitool Reef - Bryce (Ruby’s Inn)
15. Bryce - Zion (Watchman)
16. Zion (Watchman)
17. Zion - Page (Roam America)
18. Page - Grand Canyon (Mather)
19. Grand Canyon - Lake Mead (Lake Mead RV Village Boulder)
20. Lake Mead - Las Vegas (The Venetian)
21. Las Vegas (The Venetian)
22. Las Vegas (The Venetian)
23. Las Vegas - Los Angeles (Hilton Santa Monica)
24. Los Angeles (Hilton Santa Monica)
25. Los Angeles (Hyatt Place LAX)
26. Los Angeles - Amsterdam
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Voor Yellowstone had ik al wat tips gegeven zie ik. Neem de tijd voor de geisers. Ook leuk: mudpots. Wij vinden de Great Fontain geiser geweldig. Deze barst niet heel vaak uit, twee keer per dag, maar is redelijk voorspelbaar. Kijk bij Old Faithful bij het visitor center naar de verwachte tijden van de uitbaren, dan kun je je planning daar op baseren.

Tussen Moab en Capitol Reef izijn Goblin Valley en Little Wild Horse Canyon leuk om te bezoeken. Ik zou voor CapitolReeftwee bachten Fruita doen. En dan bij Bryce enaar Ruby'svoor wat meer voorzieningen. Kijk voor Capitol Reef eens in ons 2019-verslag.
Voor Arches is de Fiery Furnace Walk een aanrader. Die moet gereserveerd worden.

Marianne.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer