Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis JackPurcell: 24/08 tem 14/09.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
JackPurcell
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis JackPurcell: 24/08 tem 14/09.

Bericht door JackPurcell »

Dag allemaal, eind augustus vertrek ik met 3 vrienden naar het Zuidwesten, voor mij zelfs de eerste keer buiten Europa. Ik deel eerst even ons reisschema en daarna heb ik nog enkele praktische vragen.

Dag 1 (Zaterdag 24 augustus): Vertrek - Schiphol - Vlucht om 14u50
Dag 1(Zaterdag 24 augustus): Aankomst in San Francisco
Dag 2 (Zondag 25 augustus): San Francisco
Fietsen huren en de stad verkennen (oa. Golden Gate Bridge).
Alcatraz dag tour
Dag 3 (Maandag 26 augustus): San Francisco naar Yosemite Valley
Via Modesto - Highway 140 - 210mijl/340km - 4uur
Modesto - Walmart - Eten&drinken + Kampeerspullen kopen of huren.
Camping 4 of Curry Village.
Tunnel View, Valley View, Glacier point (reistijd 60min enkel), El Capitan.
Dag 4 (Dinsdag 27 augustus): Yosemite Valley
Mist trail (5-6u hike). Poncho of regenjas
Dag 5 (Woensdag 28 augustus): Yosemite Valley naar Death Valley
(Furnace Creek)
Via Tiogo Pass - Bischop - Lone Pine - 300mijl/485km - 6uur
Tussenstop Tuolumne Grove (Sequoiabos) en Olmsted Point.
Nakijken auto (tanken en koelvloeistof).
Voldoende eten en drinken kopen.
Zabriskie point, Badwater basin.
Slapen in Furnace Creek. Hotel
Dag 6 (Donderdag 29 augustus): Death Valley naar Las Vegas
180mijl/190km 2u30
Eerst stoppen bij Dante’s view (30min. vanuit Furnace Creek)
Las Vegas
Dag 7 (Vrijdag 30 augustus): Las Vegas
Dag 8 (Zaterdag 31 augustus): Las Vegas naar Springdale (Zion NP)
Via Valley Of Fire - 191mijl/311km - 3u30
Angels landing na 16u (loterij)
Dag 9 (Zondag 1 september): Zion National Park
Landing Trail of the Narrows
Dag 10 (Maandag 2 september): Springdale naar Bryce Canyon NP
84mijl/134km - 1u50
Camping Bryce Canyon
Hike Peekaboo
Sunrise point
Inspiration point - Bryce point
Natural Bridge
Fairyland point
Dag 11 (Dinsdag 3 september): Bryce Canyon NP naar Monument Valley
Via Scenic Way Utah 12 / 95 / 261 - 312mijl/500km - 6uur
Camping The View
Artist Point
Dag 12 (Woensdag 4 september): Monument Valley naar Page
121mijl/200km - 2uur
Lower Antilope Canyon (reservatie vereist)
Horseshoe Bend
Lake Powell (restroom)
Dag 13 (Donderdag 5 september): Page naar Grand Canyon Village
133mijl/214km - 2u30
Hopi Point, Mohave, Pima Point
Dag 14 (Vrijdag 6 september): Grand Canyon Village
Bright Angel Trail (6uur hike)
Helikoptervlucht
Dag 15 (Zaterdag 7 september): Grand Canyon Village naar Joshua Tree
Via Oatman - 350mijl/570km - 6u15
Caprock Nature, Cholla cactus garden
Hidden Valley Campground
Dag 16 (Zondag 8 september): Joshua Tree naar San Diego
164mijl/264km - 3uur
Tussenstop The Palm Springs Aerial Tramway
Dag 17 (Maandag 9 september): San Diego
Dag 18 (Dinsdag 10 september): San Diego naar Venice Beach (LA)
130mijl/210km - 2u30
Venice Beach
Santa Monica
Hollywood
Beverly Hills
Dag 19 (Woensdag 11 september): Six Flags Magic Mountain*
Dag 20 (Donderdag 12 september): Los Angeles naar Monterey
350mijl/550km - 6uur
Hearts Castle
Elephant Seal Vista Point
Dag 21 (Vrijdag 13 september): Monterey en omgeving
Walvissen spotten
17 mile Drive
Terugrijden naar San Francisco 2u30. 119mijl/190km
Dag 22 (Zaterdag 14 september): San Francisco
Terugvlucht om 14u45

Enkele praktische vragen.
-Is het qua indeling en reistijden zonder stops (eten, toiletbezoek) haalbaar.
-Wat is de mening van de reis, alle (praktische) tips zijn welkom.
-We hebben een auto gehuurd, type Ford Edge, echter heb ik het vermoeden dat deze te klein gaat zijn voor 4 volwassenen. Onze bagage (max. 23kg/pp) en kampeerspullen die we ter plaatse willen kopen of huren, alsook een koelbox.
-Op 11 september is Six flags MM gesloten, is er een leuk alternatief? Universal Studios willen we niet.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Jackpurcell 24/08 tem 14/09

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Het is een mooie route maar ik vind het net iets te gehaast allemaal. Jullie doen het standaardrondje maar voegen daar nog San Diego en Monument Valley aan toe terwijl je eigenlijk maar net genoeg dagen hebt voor het standaardrondje.
Ligt er al iets vast? Campings, hotels? Je noemt Camp4 bij Yosemite maar dat is een fcfs camping waar je echt niets meer zult vinden als je daar pas in de middag aankomt.
Reserveer Curry Village of Housekeeping Camp - ik zou die laatste doen als daar iets vrij is - als je dat nog niet gedaan hebt.
Eind augustus heb je op de Mist Trail geen regenjas nodig. Tenzij het regent natuurlijk.
Het is erg jammer om geen tussenstop te doen tussen Yosemite en Death Valley. Je hebt nu nauwelijks tijd voor de Tioga Road of voor Bodie en andere bezienswaardigheden langs de route.
Zion in het weekend betekent grote drukte.
Hoever wil je de Bright Angel Trail lopen? Kijk ook eens naar de South Kaibab Trail. Ik denk dat die wat gevarieerder is. En minder druk.
Van LA naar Monterey is een lange rit. Bedenk dat een tour bij Hearst Castle veel tijd kost. Misschien kamperen bij Big Sur?
Als alle overnachtingen nog open liggen zou je kunnen overwegen om SF op het laatst te bezoeken. Dan kun je vroeg in de ochtend naar Yosemite rijden, je bent dan toch vroeg wakker. En misschien is dan de avondtour bij Alcatraz een idee.

Campings in de parken zullen vaak al vol zijn. Kijk daar zo snel mogelijk naar.

Marianne
JackPurcell
Amerika-newbie

Dag Marianne,
bedankt voor je snelle reactie. Ik heb begrepen dat je een plekje kan reserveren op camping 4 een week op voorhand?
Death Valley, Las Vegas, Monument Valley, Grand Canyon is er een slaapplaats/camping geboekt. Bodie staat niet op ons verlanglijstje, echt een must? Bright Angel Trail, hoever hebben we nog niet over nagedacht, we zijn een groep jonge dertigers in redelijke goede conditie. Hearst Castle kunnen we schrappen. Na Grand Canyon Village ligt er niets vast, omdat er een dag over is vermits we niet naar Six Flags gaan kunnen we na Grand Canyon de reis invullen hoe we willen. Enkel zoals je schrijft, tussen Yosemite en Death Valley is het vooral een autorit met weinig stops. Bedankt voor de tip over South Kaibab Trail.

We hebben maandag 26 augustus onze huurwagen ter beschikking.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zie dat je tegenwoordig inderdaad Camp4 een week voor aankomst kunt reserveren. Probeer dit eens uit om te zien hoe snel het volloopt. Ik zou voor de zekerheid iets anders reserveren. Het lastige is echter wel dat je dat maar tot een week voor aankomst kosteloos kunt annuleren.
JackPurcell schreef:
21 jun 2024, 20:58
Dag 3 (Maandag 26 augustus): San Francisco naar Yosemite Valley
Via Modesto - Highway 140 - 210mijl/340km - 4uur
Modesto - Walmart - Eten&drinken + Kampeerspullen kopen of huren.
Camping 4 of Curry Village.
Tunnel View, Valley View, Glacier point (reistijd 60min enkel), El Capitan.
Dit is wel een volle dag als je ook nog de auto op moet halen. Alleen aan reistijd ben je al bijna 6 uur kwijt. En wat is de bedoeling bij Glacier Point? Ga je alleen vor het uitizht? Als je er naar toe rijdt is het wel mooi om ook de wnadeling naar tat Point of Sentinel Domete doen. Wij deden dat eens vanuit SF op weg naar Curry Village, zie hier.
Je komt deze dag niet bij Valley View; daar kom je langs als je de vallei uitrijdt - wel goed opletten want je rijdt er zo voorbij.

Of Bodie een must is? Wel als je een spookstadje wilt zien, dan is het echt een must. En vergeet ook niet om bij Mono Lake te kijken, aan de zuidkant. Bij Lone Pine is een stop bij de Alabama Hills mooi. En langs de Tioga Road zou je nog de korte wandeling naar de Pothole Dome kunnen doen (zie hier onze ervaring). Of loop even naar Soda Springs.

Marianne
JackPurcell
Amerika-newbie

Wederom bedankt voor je bericht.

Ik besef maar al te goed dat we bepaalde activiteiten en hoogtepunten niet kunnen doen en zien. Echter hebben we de afspraak gemaakt met ons vieren dat we een mix maken van een echte roadtrip, belangrijkste highlights, enkele specifieke hikes en citylife. En daar hoorde ook een dag Six Flags bij, maar die valt dus weg. Er is bijgevolg tijd vrijgekomen na Grand Canyon Village om rustiger terug in San Fransico te geraken,

De Utah Scenic Highway 12 was bijvoorbeeld voor mij een absolute eis. Ik hou persoonlijk enorm van autorijden en de uitzichten die je op zo een rit ziet. En ja die rit duurt minimaal 5-6 uur en dan moeten we ergens anders inboeten zoals oa. Bodie.

Sowieso ga ik iets proberen te puzzelen met je tips, maar over het algemeen zit onze reis wel goed in elkaar leid ik af uit je reactie? Een beetje (te) gehaast maar wel haalbaar heb ik het gevoel.
Laatst gewijzigd door markro op 22 jun 2024, 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is niet nodig om bovenliggende berichten geheel te quoten.

De rit van Bryce naar MV via de Ut12 en 95 is prachtig. Neem er voldoende tijd voor, dus vroeg vertrekken. Het zou mooi zijn als je tijd had om de wandeling naar de Lower Calf creek Falls te doen. Zie hier voor onze ervaring. En een wandeling in Capitol Reef zou ook mooi zijn; doe bijvoorbeeld de Hickman Bridge Trail.
Hebben jullie de camping bij de View gereserveerd? Misschien is het niet onverstandig om daar twee plaatsen te reserveren. Er is daar geen ruimte voor grote tenten. Nemen jullie twee tenten? Wel een prachtige ervaring (zie hier) en hier. Erg mooi daar: de Wildcat Trail. In september is dat qua temperatuur wel te doen.

Overnacht je bij Bryce en Zion in de parken? Dat scheelt natuurlijk qua reistijd. Ik begrijp dus dat alles tot aan de GC vastligt?

Marianne
JackPurcell
Amerika-newbie

Uitgezonderd camping 4 ligt alles tot en met GC vast. Bedankt voor de tip van The View, we hebben daar inderdaad maar 1 plek gereserveerd en ik zag op de site dat enkel een kleine tent is toegestaan. Wandeling naar de Lower Calf creek Falls kunnen we inderdaad wel doen vermits we in Monument Valley niet meer gaan doen dan van het uitzicht genieten. We gaan vroeg kunnen vertrekken vermits we in een tent slapen in Bryce (North campground). Er was nog één plek vrij voor tenten een uur geleden, beetje geluk gehad dus.
Laatst gewijzigd door JackPurcell op 23 jun 2024, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik weet niet wat Death Valley met de wandeling naar de Lower Calf Creek te maken heeft?

Het is een mooie route, maar realiseer je wel dat het erg druk en vol is. En in september is het al vroeg donker dus de dagen zijn kort. Vertrek op tijd 's ochtends zodat je zoveel mogelijk kunt doen.

Marianne
JackPurcell
Amerika-newbie

Death Valley moest Monument Valley zijn, ik heb het aangepast. Bedankt voor je reacties.
JackPurcell
Amerika-newbie

Ondertussen aangekomen in San Francisco. Er vielen mij bij aankomst meteen 2 zaken op. Gebruik gemaakt van de MPC-app. Waren binnen 10 minuten (inclusief aanschuiven) door de procedure om het land binnen te mogen. Ging super snel.

1. Mijn tsa slot was verdwenen (simpel slotje van de Action maar wel TSA-goedgekeurd). En er zat ook geen enkele berichtgeving in mijn koffer (ruimbagage). Kan ook dat het stuk gegaan is tijdens de bagageafhandeling in Schiphol-San Francisco.

2. Zowel hand-als ruimbagage is bij het verlaten van de luchthaven niet gecontroleerd. Mogelijks wel achter de schermen?

Zijn deze zaken normaal? Eerste keer dat ik Amerika bezoek.
mtl
Amerika-expert

Re: Reis JackPurcell: 24/08 tem 14/09.

Bericht door mtl »

Dat slot zal onderweg wel kapot gegaan zijn. Vorig jaar in november viel me ook op dat ik in Boston Logan na de paspoortcontrole direct naar de uitgang kon lopen zonder eerst door de douane te gaan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer