Reis AnnekeAntwerpen: autorondreis 4 weken 2024

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
AnnekeAntwerpen
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 apr 2024, 10:48
Aantal x V.S. bezocht: 15

Reis AnnekeAntwerpen: autorondreis 4 weken 2024

Bericht door AnnekeAntwerpen »

Hallo iedereen,

Na een maandje of 3 plannen, de route helemaal omdraaien, op punten van gedacht veranderen, hier en daar aanpassen en hier en daar nog eens veranderen, geloof ik dat we er nu wel uit zijn :wink:

10 sept Aankomst SF
11 sept SF
12 sept SF
13 sept SF - Monterey
14 sept Monterey - Santa Maria
15 sept Santa Maria - LA
16 sept LA
17 sept LA
18 sept LA - Twentynine Palms (door Joshua NP rijden)
19 sept Twentynine Palms - Boulder City
20 sept Boulder City - Prescott (route 66 en Seligman)
21 sept Prescott - Williams (via Jerome en Sedona)
22 sept Williams (GC)
23 sept Williams - Page (via GC, stop Horseshoe Bend)
24 sept Page - Monument Valley
25 sept Monument Valley - Moab
26 sept Moab - Torrey (route 128)
27 sept Torrey - Bryce
28 sept Bryce
29 sept Bryce - Springdale
30 sept Springdale
01 okt Springdale
02 okt Springdale - LV
03 okt LV
04 okt LV - Lone Pine
05 okt Lone Pine - Mammoth Lakes
06 okt Mammoth Lakes
07 okt Mammoth Lakes - Oakdale (Tioga road)
08 okt Oakdale - SFO
09 okt SFO - Amsterdam

We vinden dat we zo een mooie combinatie hebben van stadsbezoeken, puur natuur, langere reisdagen en een paar take it easy dagen. In Yosemite was alle accomodatie volzet en aangezien we geen zin hebben om allerlei moeite te moeten doen voor een toegangsbewijs, hebben we besloten hier alleen door te rijden, met fotostops en wellicht een paar korte wandelingen.

Het enige wat natuurlijk echt onzeker is blijft die Highway 1. Het is pas voor in september, maar stel dat deze route niet toegankelijk is. Is de 101 van Salinas naar San Luis Obispo dan ook een beetje aantrekkelijk om te rijden? Of is de 99 langs Fresno en Bakersfield dan een leuker alternatief?
Derde optie is om Monterey dan over te slaan, de snelweg te nemen en San Diego toe te voegen (hebben dan wel veel stad achter elkaar). Alles is annuleerbaar geboekt, behalve het hotel in MV, dus tot daar is aanpassen geen probleem indien nodig. Iemand bekend met die 2 routes?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42175
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis AnnekeAntwerpen: autorondreis 4 weken 2024

Bericht door Martin & Marianne »

Williams is echt ver rijden van de GC, ik zou proberen iets in het park te vinden. Wat zijn de plannen bij de Grand Canyon? De tijd voor Moab is wel heel erg kort. Wil je niet Arches en Canyonlands bezoeken? Voor het kleine Bryce trek je dan weer ruim de tijd uit.
In oktober geldt de reservering voor Yosemite alleen in de weekenden. Ik begrijp niet zo goed wat het probleem daar mee is? Bedenk wel dat je die reservering ook nodig hebt om door het park te rijden. Dus ook voor de Tioga Road.
De kust zou ik zo laten. Ik denk dat alles bereikbaar is, je moet hooguit eens een stukje heen en weer rijden en de 101 volgen. Alles beter dan de I5 of via Bakersdlfield.
Als je helemaal geen kust wilt doen is de route via Sequoia een mooier alternatief.

Marianne
AnnekeAntwerpen
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 apr 2024, 10:48
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis AnnekeAntwerpen: autorondreis 4 weken 2024

Bericht door AnnekeAntwerpen »

Dank voor je reactie Marianne.
We hebben de planning nu zo gemaakt rekening houdend met het feit dat mijn man iets minder mobiel is en we weten dat hij af en toe een (halve) dag (platte) rust nodig heeft. Moab is zo’n stop.
Voor wat betreft Williams (ik hou GC in de gaten wat accomodatie betreft, maar óf vol óf heel prijzig) geeft Google aan een uur rijden? We hebben daar een volle dag, waar we gebruik willen maken van de shuttlebus voor de nodige uitzichtpunten, fotostops en korte gemakkelijke wandelingen. De volgende dag bij vertrek uit Williams de scenic route van west naar oost langs de GC rijden en natuurlijk ook daar de nodige stops maken.
Torrey naar Bryce via route 12: naar ik heb gelezen is dat een mooie scenic route waar het nodige te zien en te wandelen is. Ik ben er vauit gegaan dat we die route wel dagvullend kunnen maken met de nodige stops.
(Ehhhh, ik moet misschien wel vermelden dat wij absoluut niet van plan zijn al om 08.00 uur in de auto te zitten, we hebben vakantie! 8) ).
Hebben dan 1 volle dag voor Bryce, voordat we de volgende dag op ons gemak weer doorrijden naar Springdale.
Ik kon in Yosemite geen accomodatie vinden, de reden dat we hebben besloten dit park voor een andere keer te bewaren. Ik weet nu dat ik voor bepaalde reserveringen ruim een jaar van tevoren moet gaan plannen. We rijden op een maandag, zover ik het begrijp is er dan geen reservering nodig.

Anneke
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42175
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis AnnekeAntwerpen: autorondreis 4 weken 2024

Bericht door Martin & Marianne »

Op maandag is het inderdaad niet nodig. Op zich is het natuurlijk ook geen probleem om een toegangsreservering te regelen. Een jaar van tevoren accommodatie boeken is ook niet echt nodig, er komt altijd wel iets vrij.
Als Moab alleen bedoeld is als rustdag zou je ook kunnen overwegen om van MV via de UT95 naar Torrey kunnen rijden. Je kunt dan twee nachten Torrey doen, dat is misschien wel zo rustig. En de UT95 is een prachtige weg.

Ik weet niet of je lange wandelingen hebt gepland in Bryce maar normaal gesproken is een middag en ochtend voldoende.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7597
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis AnnekeAntwerpen: autorondreis 4 weken 2024

Bericht door Marcopstal »

Met de beschikbare tijd Moab aandoen vind ik wat zinloos. Hier is veel te zien in de buurt en je rijd er dus zomaar langs. Die tijd kan je dan ook wel ergens anders spenderen.
De tijd voor Bruce en Zion samen is ook wel zeer ruim. Dit terwijl he dan voor Death Valley zeer weinig tijd voorziet.
Enkel de Tioga road rijden is natuurlijk zonde.

Voor de GC ben ik het ook wel eens dat Williams niet ideaal is. Ga er van uit dat je 1,5 uur onderweg bent enkele rit. Je doet dit dan 3 maal en dat maakt dus een halve dag heen en weer rijden. Overnachtingen zijn er natuurlijk iets duurder. Het goedkoopste wat ik zie is de Red Feather Lodge aan € 190 per nacht. Het zou je wel een hoop tijd, kilometers en brandstof schelen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer