Reis Cornelissen1991: 17 dagen zuidwest Amerika.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Cornelissen1991
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 mei 2024, 20:19
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Cornelissen1991: 17 dagen zuidwest Amerika.

Bericht door Cornelissen1991 »

Beste forumleden,

Ik gluur al een aantal jaar mee op dit forum en heb met veel plezier jullie verhalen gelezen, die ons hebben geïnspireerd om te dromen van zo'n prachtige reis. Na een roadtrip aan de oostkust in 2013 is het nu eindelijk zover: we gaan naar de andere kant, het zuidwesten. Helaas hebben we maar beperkt de tijd en kunnen we niet alles zien wat er te bieden is.

Dit hebben we momenteel in gedachten. Wat is jullie mening hierover? Zijn we te weinig aan de kust en te veel in het binnenland? Missen we een absoluut hoogtepunt? We zijn ook nog aan het twijfelen over een auto of camper.

09 sep: AMS 09:50 - LA 11:50
10 sep: Los Angeles
11 sep: ?
12 sep: San Francisco
13 sep: Yosemite National Park
14 sep: Yosemite National Park
15 sep: Death Valley National park
16 sep: Las Vegas
17 sep: Las Vegas
18 sep: Zion National Park
19 sep: Zion National Park
20 sep: Bryce Canyon
21 sep: Grand Canyon
22 sep: Sedona
23 sep: Sedona
24 sep: Los Angeles
25 sep: Los Angeles 16:45
26 sep: AMS 12:10

Alvast bedankt voor het lezen en eventueel meedenken!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42239
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: 17 dagen zuidwest Amerika

Bericht door Martin & Marianne »

Met naar 17 dagen is een rondje niet echt handig, maar het lijkt erop dat de tickets al geboekt zijn? Waarom in LA beginnen en eindigen als je daar toch geen tijd hebt? Voor de kust en voor SF heb je ook geen tijd. Beginnen in SF en eindigen in Las Vegas was handiger geweest.
Tussen Yosemite en Death Valley is een extra overnachting aan te raden. Ik zou Sedona er uitlaten en die dagen gebruiken voor een overnachting in Lee Vining of Mammoth Lakes. De andere overnachting zou ik gebruiken voor een stop tussen de Grand Canyon en LA. Of voeg Page toe.
Schrijf de route eens op zoals gebruikelijk op het forum, in de van/naar vorm per dag. Dan zie je war een reisdag is en waar je een volle dag hebt.

Wat betreft auto of camper: je moet doen wat je het meeste aanspreekt maar bedenk wel dat je voor de meeste campings al te laat bent en dat het huren van een camperen duur is als je zo laat nog moet boeken.

Marianne
Gebruikersavatar
Eriq
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 01 jun 2010, 13:40
Locatie: Delft

Re: Reis Cornelissen1991: 17 dagen zuidwest Amerika.

Bericht door Eriq »

Eens met Marianne.
Mocht je de vlucht al geboekt hebben, dan is het ook aan te raden om je route om te draaien. Zodat je vanuit San Francisco naar LA rijdt op de juiste van kant van de PCH1. Je moet er ook rekening mee houden dat je door mist weinig uitzicht hebt. Dan is het advies om zo snel mogelijk te gaan afbuigen naar de I-5. Hoewel ik twijfel of de PCH1 te rijden is, Google Maps geeft geen route. Dan is het gewoon de snelweg naar LA.

Globaal heb je dan:
LA
Las Vegas
Grand Canyon
Bryce
Zion
Death Valley
Mammoth Lakes
Yosemite
San Francisco
LA

Verder zou ik zeker een dag Yosemite toevoegen, dan kun je ook naar de Mariposa Grove voor de Sequoia's en eventueel de Mist Trail lopen, of van Glacier Point naar de Valley. (Ik weet niet hoe de mist op de Mist Trail is in september. Wij zijn daar vorige week nog zeiknat geworden, volgens planning....)

Bryce ligt iets uit de route, maar dan zou ik je kunnen aanraden om in Mount Carmel Junction in het Best Western Thunderbird motel te verblijven, dan ben je ook voor de dag erna snel in Zion.

Death Valley is in september mogelijk nog te heet om daar iets te ondernemen. Je zou die eventueel kunnen laten voor een andere keer. Dat geeft je wellicht in andere parken net iets meer tijd, of je kunt misschien vanuit San Francisco nog een kleine detour doen naar John Muir Woods of de tijd nemen om Alcatraz te bezoeken. Boek dan wel tijdig je kaarten en doe dan niet op de dag zelf, dat gaat je niet lukken.

Tussen Grand Canyon en Bryce is Page een veel gekozen stop, dan kun je Horseshoe Bend bekijken of door de (lower) Antelope Canyon gaan (ook tijdig boeken).

Wij doen dit soort reizen altijd met een auto van hotel naar hotel. We verblijven bij voorkeur in de nationale parken zelf, maar ik denk niet dat je die nu nog kunt reserveren.
The Great American Eclipse Trip 2024
Cornelissen1991
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 mei 2024, 20:19
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: 17 dagen zuidwest Amerika

Bericht door Cornelissen1991 »

Martin & Marianne schreef:
06 mei 2024, 21:50
Met naar 17 dagen is een rondje niet echt handig, maar het lijkt erop dat de tickets al geboekt zijn?
Hoi Marianne,

Bedankt voor je reactie! We hebben inderdaad de tickets al geboekt (voor een mooie prijs). Achteraf hebben we misschien toch meer moeten betalen, want op zo'n reis maakt die paar honderd euro ook niet meer uit.

We hebben nu Mammoth Lakes tussen Yosemite en Death Valley gezet, hopend dat Tioga Road zoals voorspeld open is. Dat zou een hoop uren schelen. Ik heb de route opgeschreven zoals velen dat doen en we zijn ons ervan bewust dat we veel tijd in de auto zullen doorbrengen. Tussen Los Angeles en San Francisco hebben we een kustplaatsje gevonden dat er leuk uitziet, Pismo Beach. Weet je een goed alternatief? Dan sta ik daar zeker voor open!

Wanneer we alle hotels boeken zal de reistijd misschien wat langer of korter zijn. Maar even globaal is dit momenteel wat we in gedachten hebben. Ik ben benieuwd naar je reactie en eventuele tips!

Afbeelding
Laatst gewijzigd door markro op 08 mei 2024, 05:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote ingekort, is niet nodig in z'n geheel te plaatsen.
Cornelissen1991
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 mei 2024, 20:19
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Cornelissen1991: 17 dagen zuidwest Amerika.

Bericht door Cornelissen1991 »

Eriq schreef:
07 mei 2024, 14:08
Eens met Marianne.
Hoi Eriq,

Jij ook bedankt voor je reactie en tips!

Ik lees dat september een redelijk goede maand is voor route 1, maar dit is zeker iets om rekening mee te houden! Het liefst blijf ik nog 3 dagen langer in Yosemite, maar we willen eigenlijk al te veel zien. Mount Carmel Junction in het Best Western Thunderbird motel ziet er top uit, en dan kunnen we inderdaad Page mee pakken, deze ga ik boeken! We zijn inderdaad wat aan de late kant, en hopen wat hotels/motels te vinden aan de rand van de parken.

Ik heb hierboven het schema even beter uitgetypt, als je nog wat tips en tricks hebt hoor ik het graag! :thumbup: :lol:
Laatst gewijzigd door markro op 08 mei 2024, 05:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote ingekort, is niet nodig in z'n geheel te plaatsen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42239
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Cornelissen1991: 17 dagen zuidwest Amerika.

Bericht door Martin & Marianne »

Het is niet nodig om volledige berichten te quoten.

Het is een mooie route zo, gegeven de beschikbare tijd.
Voor Bryce zou ik in het park of zo dicht mogelijk bij het park overnachten. Op die manier zie je het park ook tegen zonsondergang en zonsopgang, dat zijn de mooiste momenten daar.

Wat zijn de plannen in SF? Met zo weinig tijd zou ik het overslaan. Misschien niet gek om in plaats daarvan een overnachting aan de zuidkant van Yosemite toe te voegen zodat je ook tijd hebt voor de Mariposa Grove en Glacier Point. Kijk even of een toegangsreservering nodig is.

Er komt altijd wel accommodatie vrij dus blijf dat regelmatig checken.

De Tioga Pass is in september nog open. Het kan zijn dat er een afsluiting is vanwege een bosbrand maar dat kan overal gebeuren.

Marianne
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2040
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reis Cornelissen1991: 17 dagen zuidwest Amerika.

Bericht door dejong89 »

Ik vind het wel erg ambitieus om van Grand Canyon naar Joshua Tree te rijden en de volgende dag in een ruk door naar Los Angeles. De afstand tussen de GC en Joshua Tree is al 6 uur. Je hebt dus amper tijd om het park in te gaan en iets te zien.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Cornelissen1991
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 mei 2024, 20:19
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Cornelissen1991: 17 dagen zuidwest Amerika.

Bericht door Cornelissen1991 »

Martin & Marianne schreef:
07 mei 2024, 15:55

Wat zijn de plannen in SF? Met zo weinig tijd zou ik het overslaan. Misschien niet gek om in plaats daarvan een overnachting aan de zuidkant van Yosemite toe te voegen zodat je ook tijd hebt voor de Mariposa Grove en Glacier Point. Kijk even of een toegangsreservering nodig is.

We hebben het plan om daar in de middag een rondje te fietsen, 's avonds te dineren en de volgende ochtend vroeg richting Yosemite te vertrekken. Doen we hiermee SF te kort? We hebben al een motel geboekt nabij het park bij Tioga Road, zodat we daar bijna twee hele dagen in Yosemite hebben, op dag drie rijden we er doorheen en kunnen we ook nog een tussenstop maken.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42239
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Cornelissen1991: 17 dagen zuidwest Amerika.

Bericht door Martin & Marianne »

Als je van Pismo Beach komt heb je diezelfde dag toch geen tijd meer voor SF? Ik neem aan dat je onderweg langs de kust ook nog wel iets wilt zien en dien.
Een motel dicht bij de Tioga Road? Wel aan de westkant van het park? Heb je gekeken naar de afstand naar Yosemite Village?
Ik zie die 2 dagen niet helemaal. De eerste dag heb je hooguit een middag maar je moet ook weer terugrijden naar je motel.

Marianne
Maritabma
Amerikafan
Berichten: 131
Lid geworden op: 20 dec 2018, 13:41
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Cornelissen1991: 17 dagen zuidwest Amerika.

Bericht door Maritabma »

Volgens mij heb je in dit schema net nergens tijd voor. Ik vat m, net als Marianne, ook niet helemaal. En met hooguit een paar uur SF doe je die stad, mijn mening, gigantisch te kort. Want als je op die dag alleen al 4.5 uur reistijd hebt blijft er volgens mij helemaal geen tijd over om fatsoenlijk te kunnen fietsen. Laat staan dat je tijd hebt voor de Fishermans Wharf, de pier, de cable cars en Alcatraz.

Heb je bij al die reistijd ook rekening gehouden met het feit dat je wel eens ergens wilt stoppen of moet stoppen / lunchen? Of willen jullie elke dag al om 0600 rijden?
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7603
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Cornelissen1991: 17 dagen zuidwest Amerika.

Bericht door Marcopstal »

Eriq schreef:
07 mei 2024, 14:08
Eens met Marianne.
Mocht je de vlucht al geboekt hebben, dan is het ook aan te raden om je route om te draaien. Zodat je vanuit San Francisco naar LA rijdt op de juiste van kant van de PCH1. Je moet er ook rekening mee houden dat je door mist weinig uitzicht hebt. Dan is het advies om zo snel mogelijk te gaan afbuigen naar de I-5. Hoewel ik twijfel of de PCH1 te rijden is, Google Maps geeft geen route. Dan is het gewoon de snelweg naar LA.
Er is geen "juiste" kant om de PCH te rijden. Je rijd gewoon zoals het in je schema best past.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7603
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Cornelissen1991: 17 dagen zuidwest Amerika.

Bericht door Marcopstal »

Maritabma schreef:
08 mei 2024, 12:57
Volgens mij heb je in dit schema net nergens tijd voor. Heb je bij al die reistijd ook rekening gehouden met het feit dat je wel eens ergens wilt stoppen of moet stoppen / lunchen? Of willen jullie elke dag al om 0600 rijden?
De tijd voor SF is inderdaad beperkt, maar voor de rest is dit toch best wel een haalbaar schema. Je hoeft daar echt niet elke dag om 6 uur voor in de wagen te zitten.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer