Reis Pleank: Rondje Las Vegas camper sept 2025

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Pleank
Amerikafan
Berichten: 188
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Reis Pleank: Rondje Las Vegas camper sept 2025

Bericht door Pleank »

Hallo allemaal,

een hele tijd niet hier gepost of meegelezen. Prive veel gebeurd, waaronder een nieuwe partner. Met mijn vorige partner een maand in het Zuidwesten gereisd in 2019, daarna veel plannen gehad voor volgende reizen maar deze zijn niet doorgegaan door o.a. Covid en daarna door het eindigen van de relatie. Kortom, ik ben uiteindelijk pas 1x in het Zuidwesten geweest.

Nu heb ik een nieuwe partner en ook nieuwe plannen voor een reis, dit maal met de camper. Vorige keer heb ik met de auto gereisd en tentkamperen gecombineerd met hotels, dus een camper is een nieuwe ervaring. Vorige reis had ik erg veel gepland en vastliggen. Dingen als Hearst Castle, Alcatraz, Antelope Canyon, whale watching, kayakken op Lake Powell, Jeeptour in Canyonlands, Guided Tour in Arches, full moon hike in Bryce, etc. Dit keer wil ik bewust wat minder activiteiten plannen.Ik wil graag meer tijd voor de natuur, en minder geplande activiteiten. Ik snap wel dat ik de State Park campings en de campings in de nationale parken moet boeken van tevoren, dus de route zal vastliggen.

Het volgende idee voor een route opzet is ontstaan. Ik heb bewust Page en San Francisco weggelaten. San Francisco vond ik wel leuk, maar ook erg duur en druk en ik denk dat het besteden van die dagen in State Parks langs Highway 1 beter bij ons past. Begin en eind in Las Vegas omdat we daar graag in een hotel willen slapen en niet in de camper. Los Angeles zelf vond ik niks, maar we willen wel graag 2 dagen naar Disney, vandaar dat dat erin zit.

Ik ben zoekende voor het stuk tussen Las Vegas en Yosemite, en ook om niet te veel tijd te verspillen tussen Los Angeles en de Grand Canyon. Ook vind ik het lastig in te schatten hoeveel km op een dag realistisch is met een camper.

Bedankt alvast weer!
Bijlagen
image.png
thebruins
Amerikakenner
Berichten: 536
Lid geworden op: 07 jun 2005, 17:21
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: Reis Pleank: Rondje Las Vegas camper sept 2025

Bericht door thebruins »

US395 is de moeite waard en er is genoeg te zien en doen langs die weg, bijvoorbeeld de Alabama Hills (Mobius Arch), Mono Lake, Devil's Postpile, hot springs in de buurt van Mammoth Lakes. Dat laatste is een aanrader als je van natuur houdt, soaken in een spring met uitzicht op de sterren en bergen.

Ik vind Joshua Tree NP geen tijdverspilling en zou een nacht in Anaheim inruilen daarvoor, maar het zal in september nog erg warm zijn Joshua Tree NP, maar is een kwestie van persoonlijke voorkeur ook. Als je geen fanatieke hiker bent, kun je ook een dag in Zion inruilen.

Over realistische dag afstanden met een camper kan ik niets zeggen aangezien ik nog nooit met een camper heb gereisd, maar iemand anders kan dat vast wel.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1634
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Pleank: Rondje Las Vegas camper sept 2025

Bericht door BonnyR »

Over reistijd met de camper, is het vaak reëel er een kwart extra tijd voor te rekenen.
Je rijdt echt langzamer als met de auto.
Meestal kun je overal parkeren, maar het kost soms ook meer tijd om een parkeerplek te vinden ivm de grootte van het voertuig en de beschikbare plekken. Heb toch regelmatig meegemaakt dat personenauto's op parkeerplaatsen voor campers stonden.
Dus zeker extra tijd in je planning opnemen.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42081
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Pleank: Rondje Las Vegas camper sept 2025

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie plannen! Maar ik zou Bryce tussen GC en Zion doen, het is niet logisch om het tussen Zion en VoF te doen.
Voor het stuk tussen Yosemite en Las Vegas zou je eens ons 2019-verslag kunnen bekijken. Of die van 2013, 2015 en 2017. Maar toen waren we er eerder in het jaar.
Als je in september door DV mag rijden zou ik Beatty vergeten en in DV overnachten. Of vlak ervoor of erna.

Wij zijn tijdens ons huidige reis al een aantal keren voorbij gereden door een camper ... :wink:
Maar in de bergen en langs de kust moet je zeker meer tijd rekenen.

Marianne
Pleank
Amerikafan
Berichten: 188
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Re: Reis Pleank: Rondje Las Vegas camper sept 2025

Bericht door Pleank »

Bedankt voor de tips. Bryce heb ik aangepast.

Aangezien we 2 dagen Disney willen en daar vol gebruik van willen maken, en de parken tot 's avonds laat open zijn, leek dit ons de beste optie. De twee volle dagen zouden dan voor Disney zijn, en de dag waarin we naar Joshua Tree rijden kunnen we dan 's ochtends de camper weer volladen met boodschappen etc.

Ik denk dat we door Death Valley mogen aangezien het Cruise America lijkt te worden op basis van wat ik tot nu toe heb gelezen. Twijfel is ook nog om er een one-way Las Vegas-LA van te maken, en evt. de North Rim ipv de South Rim, maar ik kom nog niet echt tot een lekker rondje, plus dat we dan later in Yosemite zouden zijn. Wordt vervolgd! :thumbup:
thebruins
Amerikakenner
Berichten: 536
Lid geworden op: 07 jun 2005, 17:21
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: Reis Pleank: Rondje Las Vegas camper sept 2025

Bericht door thebruins »

Houd er rekening mee dat de North Rim eind september al erg fris is. Het is nog open maar kan al koud enzo zijn; wat het weer betreft, is de South Rim een betere keuze dan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer