Reis aimeeveenenbos: planning reis Californië en Arizona 2025.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
aimeeveenenbos
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mar 2024, 13:07
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis aimeeveenenbos: planning reis Californië en Arizona 2025.

Bericht door aimeeveenenbos »

Goedemorgen!

Na een fantastische 5 weken Westkust in 2019, zijn we nu onze vakantie voor 2025 aan het plannen. We kiezen weer voor de Westkust, deze omgeving heeft toch een speciaal plekje in ons hart. Deze keer gaan we niet met z’n 2en, maar gaat ons zoontje van dan 4,5 ook mee! Ik ben op zoek naar advies en tips rondom de route en bestemmingen. Ik heb zelf al veel gezocht op internet, maar ik geloof dat hier toch wel de echte ervaringsdeskundigen zitten. 😉

Ons idee is om rond half/eind oktober 2025 te gaan en dan zo rond de 3 a 3,5 week. We willen gaan rondreizen met de auto en overnachten in motels/hotels/Airbnb’s. Eis hier is dat er over het algemeen een zwembad aanwezig moet zijn en (redelijk) veilige omgeving, omdat we met ons zoontje gaan. Dit is een grof idee van de route en hoeveelheid overnachtingen:

Vliegen op LAX heen en terug
2 nachten LA (bijkomen reis en jetlag)
2 a 3 nachten Anaheim (Disney)
2 nachten San Diego (hier zijn we al eerder geweest, gaan nu puur voor de dierentuin)
1 nacht ? (ergens tussen San Diego en Tucson?)
2 nachten Tucson
2 nachten Phoenix
6 nachten Sedona (hier in de omgeving willen we veel doen: Barringerkrater, Williams, hiken etc)
1 nacht ? (ergens tussen Sedona en Palm Springs?)
2 nachten LA

Graag ontvang ik tips voor bijvoorbeeld leuke plekken, routes om te rijden, hikes en dingen om te doen met een kleuter die dol is op dino’s en alles wat met voertuigen te maken heeft. 😊
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42077
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis aimeeveenenbos: planning reis Californië en Arizona 2025.

Bericht door Martin & Marianne »

Wat zijn de plannen bij Tucson en Phoenix? Hou er rekening mee dat het nog erg heet kan zijn daar. Wij waren er een week geleden en het was erg heet in Tucson. Ons verslag is niet helemaal bij maar wellicht kun je wat tips halen uit ons verslag zodra dat gereed is, of uit onze planning.
Sedona is een leuke plaats maar misschien wel duur en druk om dat als uitvalsbasis te gebruiken?
Is overnachten in een cabin op bijvoorbeeld een KOA camping misschien een idee?

Wat betreft dino's: wij hebben in onze planning het museum in St George staan.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer