Reis HZnl: route San Francisco - Las Vegas met peuter van 3.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
HZnl
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 aug 2023, 10:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis HZnl: route San Francisco - Las Vegas met peuter van 3.

Bericht door HZnl »

Hallo allemaal,

Ik ben al heel lang niet meer actief geweest (alleen meegelezen). We gaan in augustus/september in drie weken een leuke route rijden. Het wordt voor ons de tweede keer. Precies 10 jaar geleden een uitgebreid rondje gereden. Destijds ten huwelijk gevraagd bij Glacier Point in Yellowstone en afgesproken met mijn man dat we 10 jaar later terug zouden keren. Fast forward is het ineens zo ver. We gaan dit keer met een drie jarige peuter, dus onze reis zal er iets anders uitzien dit keer.

Heel graag zou ik wat feedback ontvangen op onze reisroute. We hebben geprobeerd rust en reisdagen goed in balans te houden. Hotels met zwembad uitgezocht etc. We hoeven niet alles te zien.

Reisroute:
Dag 1: Ams - San Francisco
Dag 2: San Fransisco
Dag 3: San Francisco - Oakhurst (dag 1 auto)
Dag 4: Oakhurst - Yosemite (hotel in El Portal)
Dag 5: Yosemite
Dag 6: Yosemite - via Tioga road naar Mammoth Lakes
Dag 7: Mammoth Lake - Death Valley
Dag 8: Death Valley - Las Vegas
Dag 9: Las Vegas
Dag 10: Las Vegas
Dag 11: Las Vegas - Grand Canyon
Dag 12: Grand Canyon - Tuba City (hele dag Grand Canyon en we willen dan einde van de dag alvast een stukje reizen)
Dag 13: Tuba City - Monument Valley - Bluff
Dag 14: Bluff - Torrey (Capitol Reef)
Dag 15: Torrey
Dag 16: Torrey
Dag 17: Torrey - Bryce
Dag 18: Bryce - Virgin (Zion)
Dag 19: Virgin
Dag 20: Virgin
Dag 21: Zion - Valley of Fire - Las Vegas (auto inleveren)
Dag 22: Las Vegas
Dag 23: Terugvlucht naar huis.

Ps: Als Marianne meeleest: wat ben ik blij dat je website nog steeds bestaat. Echt heel fijne, overzichtelijke website. Zo fijn!

Pps: Is er ook plek op het forum waar andere reizigers spullen ter overname aanbieden? Dat staat mij zo bij (denk aan een autostoel of koelbox). Dat staat me zo bij, maar heb het niet kunnen vinden.

Alvast heel erg bedankt!
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1634
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reisroute San Francisco - Las Vegas met peuter van 3

Bericht door BonnyR »

Het heet het Amerika verkoop hoekje en staat onder het forum overzicht.
Weet niet hoe ik de link gekopieerd krijg😅
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42068
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reisroute San Francisco - Las Vegas met peuter van 3

Bericht door Martin & Marianne »

Fijn dat je iets aan mijn site hebt!
De route ziet er goed uit maar ik zou zelf kiezen voor een overnachting in Yosemite zelf. Doe je dat niet, zorg dan voor een toegangsreservering.
Voor Zion is Springdale het beste en mooiste uitgangspunt. Kijk bijvoorbeeld eens naar decZion Park Motel voor een betaalbare optie.
De tijd voor Las Vegas vind ik vrij ruim, wat zijn julie plannen daar?
In Torrey vonden wij de cabin op het Thousand Lakes RV park erg leuk.
Jullie willen niet naar Oage? Lijkt mij leuker dan Tuba City.

Marianne
Sophie!
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 mar 2023, 00:00
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis HZnl: route San Francisco - Las Vegas met peuter van 3.

Bericht door Sophie! »

Als je uiteindelijk kiest voor een hotel in Springdale is La Quinta Inn & Suites by Wyndham at Zion Park/Springdale ook een aanrader, hele mooie kamer, mooi zwembad vooral ook met een kleintje en een fantastisch uitzicht op de “bergen”. Ligt in het gezellige stadje, vrij vooraan dus dicht bij de ingang van Zion park. Dit hotel was echt genieten ook omdat je buiten je hotelkamer een bankje had zodat je van het uitzicht kan genieten. Het ontbijt is daarentegen minder… maar ja de koffie, yoghurt en brood is prima dus dat was voor ons voldoende.
HZnl
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 aug 2023, 10:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis HZnl: route San Francisco - Las Vegas met peuter van 3.

Bericht door HZnl »

Martin & Marianne schreef:
18 apr 2024, 05:24
Fijn dat je iets aan mijn site hebt!
De route ziet er goed uit maar ik zou zelf kiezen voor een overnachting in Yosemite zelf. Doe je dat niet, zorg dan voor een toegangsreservering.
Voor Zion is Springdale het beste en mooiste uitgangspunt. Kijk bijvoorbeeld eens naar decZion Park Motel voor een betaalbare optie.
De tijd voor Las Vegas vind ik vrij ruim, wat zijn julie plannen daar?
In Torrey vonden wij de cabin op het Thousand Lakes RV park erg leuk.
Jullie willen niet naar Oage? Lijkt mij leuker dan Tuba City.

Marianne
Bedankt voor je reactie en tips!

We hebben gekeken hoe we de reis zo konden inrichten dat we telkens na een paar dagen relatief veel auto, een rustmoment konden plannen. Las Vegas hebben we een leuk zwembad, willen we even winkelen etc.

Page is inderdaad leuker dan Tuba City, maar we willen er alleen overnachten en verder niets doen. Page hebben we beide niet zoveel mee dus daarom voor de kortste route gekozen. Dat is namelijk het enige nadeel met reizen met peuter vind ik. Je rijdt ergens naartoe en in het park zelf rijd je vaak ook weer veel.

Ah we hebben echt deze week pas geboekt dus qua hotels niet veel keuze meer. In Yosemite zelf bijv alleen de tenten nog beschikbaar. Dat is voor ons geen optie, ik wil namelijk eigen sanitair met een zindelijke peuter. Zodoende zitten we ook in Virgin ipv Springdale. Leuk zwembad verkozen boven locatie. RV park in Torrey is nog wel beschikbaar, ziet er echt leuk uit dus dat gaan we omboeken!
HZnl
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 aug 2023, 10:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis HZnl: route San Francisco - Las Vegas met peuter van 3.

Bericht door HZnl »

BonnyR schreef:
17 apr 2024, 16:32
Het heet het Amerika verkoop hoekje en staat onder het forum overzicht.
Weet niet hoe ik de link gekopieerd krijg😅
Bedankt! Ik weet welke plek je bedoeld, gevonden 😀
HZnl
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 aug 2023, 10:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis HZnl: route San Francisco - Las Vegas met peuter van 3.

Bericht door HZnl »

Sophie! schreef:
18 apr 2024, 13:22
Als je uiteindelijk kiest voor een hotel in Springdale is La Quinta Inn & Suites by Wyndham at Zion Park/Springdale ook een aanrader, hele mooie kamer, mooi zwembad vooral ook met een kleintje en een fantastisch uitzicht op de “bergen”. Ligt in het gezellige stadje, vrij vooraan dus dicht bij de ingang van Zion park. Dit hotel was echt genieten ook omdat je buiten je hotelkamer een bankje had zodat je van het uitzicht kan genieten. Het ontbijt is daarentegen minder… maar ja de koffie, yoghurt en brood is prima dus dat was voor ons voldoende.

Bedankt voor de tip! Wij zaten ook het liefst in springdale maar er was haast niets meer beschikbaar. Dit hotel ook niet meer dus toen gekozen voor de faciliteiten ipv locatie.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1238
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis HZnl: route San Francisco - Las Vegas met peuter van 3.

Bericht door IngridUSA »

Heb je ook in Springdale gezocht voor 1 of 2 nachten? Want je bent er 3 nachten in totaal zie ik, dus wellicht zijn er nog wel accommodaties beschikbaar voor minder nachten. Het is zoveel makkelijker om je auto daar te kunnen laten staan en het scheelt je elke dag 20 dollar parkeerkosten.
HZnl
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 aug 2023, 10:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis HZnl: route San Francisco - Las Vegas met peuter van 3.

Bericht door HZnl »

IngridUSA schreef:
20 apr 2024, 08:20
Heb je ook in Springdale gezocht voor 1 of 2 nachten? Want je bent er 3 nachten in totaal zie ik, dus wellicht zijn er nog wel accommodaties beschikbaar voor minder nachten. Het is zoveel makkelijker om je auto daar te kunnen laten staan en het scheelt je elke dag 20 dollar parkeerkosten.

Ik heb er eerlijk gezegd niet eens bij stil gestaan dat je parkeerkosten hebt in de parken. Dat was volgens mij 10 jaar geleden nog niet. Is dit in alle parken zo?
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1215
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis HZnl: route San Francisco - Las Vegas met peuter van 3.

Bericht door paulr »

nee, in principe zijn er geen parkeerkosten. Als je echter niet heeeeeel vroeg in Zion bent, dan zal de ''gewone'' parking vol staan. Je zal dan moeten uitwijken naar parkeerplaatsen in Springdale en met de shuttle bus naar het visitor center. Deze parkeerplaatsen in het dorp zijn allemaal ''betaald parkeren''. Daarom raden we iedereen ook altijd aan om in Springdale te overnachten, en niet een voordeliger hotel verderop te nemen..... Je kan dan vanaf je hotel direct de shuttle naar het visitor center nemen (of stukje lopen). Bij het visitor center vertrekken (weer andere) shuttlebussen het park in.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1238
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis HZnl: route San Francisco - Las Vegas met peuter van 3.

Bericht door IngridUSA »

Dat dus. Daarom zou ik zeker kijken of je je overnachtingen kunt splitsen om zo (hopelijk!) wel in Springdale terecht te kunnen. En dan zijn die eerste 20 dollar alweer verdiend.
HZnl
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 aug 2023, 10:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis HZnl: route San Francisco - Las Vegas met peuter van 3.

Bericht door HZnl »

Ah zo, oké!
We hebben absoluut geen goedkopere overnachtingen 😅 was het maar zo’n feest, helaas. Ik ga nog eens even kijken of we daar een en ander kunnen aanpassen!
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis HZnl: route San Francisco - Las Vegas met peuter van 3.

Bericht door josea »

Heb je op de website van Zion Park Motel zelf gekeken?
Ik ken jullie precieze data niet, maar ik zie in september nog heel wat opties.
Voor een hotel in het midden van Springdale is dit gewoon een goede prijs, de locatie is geweldig en ze hebben zelfs een klein zwembad.
al0nsung
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 apr 2024, 15:37
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis HZnl: route San Francisco - Las Vegas met peuter van 3.

Bericht door al0nsung »

Ik reis zelf ook eind juli van san franscisco naar Las Vegas.
Hoe lang is het rijden van SF via Yosemite NP via Tiogapass naar Las Vegas? Op Google Maps kan hij het niet weergeven omdat de Tioga pass op dit moment nog dicht is .
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42068
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis HZnl: route San Francisco - Las Vegas met peuter van 3.

Bericht door Martin & Marianne »

Als je bij 'Nu vertrekken' een datum in juli invoert neemt hij wel de Tioga Pass mee. Ik hoop wel dat je hier de nodige dagen voor uittrekt!

Marianne
Gebruikersavatar
Inge
Amerikakenner
Berichten: 1472
Lid geworden op: 13 sep 2004, 11:22
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Reis HZnl: route San Francisco - Las Vegas met peuter van 3.

Bericht door Inge »

Gaaf dat jullie deze reis gaan maken met jullie kindje! Een hele uitdaging, weet ik uit ervaring. Maar ook een geweldig avontuur waar je nog lang aan terug zult denken!

De reis die wij met onze dochter, toentertijd 2 jaar, hebben gemaakt is alweer even geleden. En veel ligt natuurlijk ook aan je kind, maar persoonlijk vind ik de dagen 11 - 14 best pittig. Veel reistijd, weinig "speeltijd" en iedere dag op een andere plek. En een hele dag Grand Canyon lijkt mij persoonlijk weinig ontspannen voor geen van jullie met die afgronden steeds dichtbij. Maar je kan natuurlijk altijd besluiten vroegtijdig te vertrekken, mocht het niet bevallen.
Ik heb hier ook niet direct een oplossing voor, want ik snap dat je de afstand op de een of andere manier moet overbruggen.

Heel veel succes met plannen! Het is al even geleden, maar als ik je ergens mee kan helpen, dan doe ik dat graag.
Ons verslag van die reis staat hieronder gelinkt (al hebben wij alleen ook Yosemite gedaan tijdens die reis).
HZnl
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 aug 2023, 10:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis HZnl: route San Francisco - Las Vegas met peuter van 3.

Bericht door HZnl »

Leuk zeg, ik ga zeker even een kijkje nemen.

Ik hoop dat het ons gaat bevallen. We hebben zo enorm lang getwijfeld voor we geboekt hebben. Wilden eigenlijk naar Florida, dat hebben we vorig jaar ook gedaan en dat is natuurlijk gewoon een heel relaxte vakantie. Maar ja, het kriebelde zo erg om terug te gaan naar de natuurparken. Ons zoontje vind autorijden gelukkig erg leuk, maar desondanks denk ik ook wel dat we wat pittige dagen er tussen hebben. Elke dag rijden is natuurlijk ook anders dan af en toe.

Oei, Grand Canyon had ik niet meer zo in mijn hoofd zitten als een park met afgronden (in mijn herinneringen waren er hekken). Nouja, we gaan het zien en anders is er vast iets anders waar we ons mee gaan vermaken. Dan verblijven we gewoon wat korter.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer