Reis roberto101: concept route zuidwesten alternatief rondje juni 24.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
thebruins
Amerikakenner
Berichten: 538
Lid geworden op: 07 jun 2005, 17:21
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: Reis roberto101: concept route zuidwesten alternatief rondje juni 24.

Bericht door thebruins »

Ik zou nog wat beter kijken naar hoe lang het rijden is en wat de afstanden zijn qua hikes etc... in Moab. Bijvoorbeeld de La Sal Mountain Loop is 2-3u rijden dus daar ben je geen hele dag mee bezig. Idem voor wat ik al eerder zei dat Corona Arch en Fisher Towers prima op 1 dag kunnen. Etc...
roberto101
Amerikafan
Berichten: 127
Lid geworden op: 07 dec 2014, 11:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis roberto101: concept route zuidwesten alternatief rondje juni 24.

Bericht door roberto101 »

Ah daar hoopte ik al een beetje op Marianne, nog iets in het bijzonder langs de I70 wat je is bij gebleven?

Op zich zou corona arch en fisher tower samen kunnen wellicht, alleen willen we beide graag vroeg in de ochtend doen om de meute en warmte voor te zijn, dus op 1 dag valt daardoor af.

Ik heb nog wat verder verdiept, met name in de shafer trail, en ik zie dat daar de meningen nogal over verschillen. Onze huurauto wordt een midsize SUV, ik lees berichten dat dit prima kan, ik lees berichten dat dit niet aan te raden is. Bij twijfel zitten wij liever aan de zekere kant, dat zou dan betekenen dat we voor die dag een Jeep moeten huren. Ik begrijp trouwens dat de trail van beide kanten aangereden kan worden, echter ik zie de meeste mensen de switchsbacks afdalen, in plaats van oprijden. Is daar een specifieke reden voor? Ik heb namelijk nogal last van hoogtevrees haha, en ik probeer daar zo min mogelijk gehoor aan te geven maar ik weet dat ik er op een gegeven moment fysiek last van krijg (zwetende en op een gegeven moment blokkerende armen en benen), en ik denk dat dat een stuk minder zal zijn als we de route omhoog in plaats van omlaag rijden.
California - nebraska - colorado - idaho - montana - utah - nevada - arizona - wyoming - south dakota
roberto101
Amerikafan
Berichten: 127
Lid geworden op: 07 dec 2014, 11:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis roberto101: concept route zuidwesten alternatief rondje juni 24.

Bericht door roberto101 »

We willen sowieso de Shafer trail / long canyon /potash ponds trail rijden, maar nou kwam ook nog de Hurrah pass op ons pad, en zat ik te denken om in plaats van 1 dag, 2 dagen een jeep te huren. Flinke investering, maar dat geeft ons wel 1 avond en 1 vroege ochtend (zonsondergang en opkomst) met een jeep en bijbehorende bewegingsvrijheid. Maar nu ben ik een beetje aan het puzzelen waar we er zo optimaal mogelijk gebruik van maken. Ik dacht dag 1 ophalen jeep en dan de long canyon - shafer trail omhoog, waar dan in de namiddag/avond nog de sunset pakken? Dag 2 van de jeephuur vroeg beginnen aan de Hurrah pass? En dan in de middag? Corona arch moet daardoor wel verschuiven van vroege ochtend naar na bezichtigen marlboro point, daar willen we echt graag met zonsopkomst zijn, en castle valley komt dan na de fisher towers;

7. Great Basin National Park – Moab
8. Moab (Fisher Towers sunrise, Castle Valley + La Sal Mountain Loop)
9. Moab (Marlboro Point sunrise, Corona Arch, Island in the Sky, Dead horse state park)
10. Moab (Arches)
11. Moab ( Shafer trail /long canyon road + Potash ponds)
12. Moab (Hurrah pass sunrise + ?)
13. Moab - Chesler Park - Monticello (150 mijl, 4:45 uur)

Esta's zojuist approved :hello1:
California - nebraska - colorado - idaho - montana - utah - nevada - arizona - wyoming - south dakota
roberto101
Amerikafan
Berichten: 127
Lid geworden op: 07 dec 2014, 11:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis roberto101: concept route zuidwesten alternatief rondje juni 24.

Bericht door roberto101 »

Nou, inmiddels een enigszins drastische wijziging...we hebben besloten een aantal nachten te gaan camperen :lol:
Ik heb daar altijd behoorlijk weerstand tegen gehad, deels omdat ik dan doorgaans weinig slaap, en anderszijds ivm opladen batterijen van al mijn camera apparatuur...maar gezien het wel mooie kansen geeft op sommige plekken toch maar wat extra batterijen aangeschaft en een goed luchtmatras, en we gaan de gok wagen. Wat ons (of eigenlijk mij) overstag heeft doen gaan is de optie om te gaan kajakken op de colorado river bij horseshoe bend, inclusief overnachting onderweg :love10: en de optie om te slapen bij de moonscape overlook bij Hanksville.


1. Ams – LA
2. LA – Death Valley (290 mijl, 4:45 uur)
3. Death Valley – Las Vegas (150 mijl, 2.5 uur)
4. Las Vegas – Valley of Fire – St. George (126 mijl, 2 uur)
5. St. George – Cinder Cone - Snow Canyon State Park – Cathedral Gorge State Park campground (100 mijl, 1:45 uur)
6. Cathedral Gorge State Park - Great Basin National Park (120 mijl, 2 uur)
7. Great Basin National Park – Moab (380 mijl, 6 uur)
8. Moab (Arches, Canyonlands Island in the sky, Dead horse state park sunset)
9. Moab (Castle Valley sunrise + La Sal Mountain Loop)
10. Moab (Fisher Towers sunrise, jeep ophalen?)
11. Moab (long canyon road + Shafer trail + Potash ponds + Hurrah pass)
12. Moab – Corona Arch sunrise - Needles outpost campground (74 mijl, 1.5uur)
13. Needles outpost campground - Chesler Park - Monticello (48 mijl, 1 uur)
14. Monticello – Leprechaun Canyon, Little Wild Horse Canyon, Factory Butte – Moonscape Overlook (UT95) (240 mijl, 5:30 uur)
15. Moonscape sunrise, Cathedral Valley Loop - Bicknell
16. Bicknell – Burr trail - Devil’s Garden – Bryce UpTop Lodge (Scenic BW12) (150 mijl, 3.5uur)
17. Bryce National Park – Kanab (76 mijl, 1.5 uur)
18. Kanab – Lees Ferry - kajak colorado river campground (80 mijl, 1.5 uur)
19. Lees Ferry - Coal Mine Canyon – Little Painted Desert sunset – Winslow (227m, 4uur)
20. Winslow – State route 179 – Sedona – (85 mijl, 1.5 uur)
21. Sedona - Joshua Tree National Park (Jumbo Rocks Campground) (230 mijl, 4 uur)
22. Joshua Tree National Park – Palm Springs (50 mijl, 1 uur)
23. Joshua Tree National Park – Los Angeles - AMS (123 mijl, 2 uur)


We zijn erg blij met deze route, jammer van buckskin gulch maar we zien hier en daar wel wat slotcanyons, en het kajakken heeft toch onze voorkeur, een soort kleine mini vakantie binnen de vakantie :D
Heeft iemand ervaring met camperen bij moonscape overlook? Het schijnt te mogen en gedaan te worden, maar voelt toch een beetje sketchy?
En eind juni een nacht camperen in joshua three national park, gekkenwerk? Of mooie kans om late en vroege uurtjes in het park te pakken?
California - nebraska - colorado - idaho - montana - utah - nevada - arizona - wyoming - south dakota
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42119
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis roberto101: concept route zuidwesten alternatief rondje juni 24.

Bericht door Martin & Marianne »

Leuk om te kamperen (camperen?)!
Wij wilden vorige week bij Lee's Ferry kamperen maar het weer zat niet mee dus zijn we doorgereden. Wel even de camping bekeken. Hij ligt prachtig, maar zag er toch wat minder uit dan op de foto's die ik had gezien en er stond geen enkele tent - maar dat hing wellicht samen met het weer - en alle plaatsen met een shelter waren al bezet. Er was op dat moment nog maar 1 plaats vrij dus zorg ervoor dat je er vroeg bent als je een plekje wilt.
Kamperen bij Valley of Fire is ook mooi, maar daar is een shelter zeker wel nodig. Mocht je dat willen en er is nog plaats reserveer dan een plaats met shelter.

Marianne
roberto101
Amerikafan
Berichten: 127
Lid geworden op: 07 dec 2014, 11:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis roberto101: concept route zuidwesten alternatief rondje juni 24.

Bericht door roberto101 »

Haha, we hebben er zo weinig ervaring mee dat ik niet eens weet hoe het te schrijven...het is camping, maar kamperen? Leg het me maar uit :lol:
We gaan niet kamperen bij Lees Ferry zelf...we stappen daar op een kajak, laten ons naar de Glenn dam slepen en kajakken dan terug, en je kunt dan onderweg een tussenstop maken en kamperen aan de kant van het water. Super leuk, het enige is, dat dit niet te reserveren valt, vol is vol, dus kleine gok maar wat ik lees is er altijd wel plek. Lijkt ons een heerlijk klein avontuur :D

Valley of fire zou inderdaad een mooie optie zijn, maar ik wil sowieso niet 2 nachten achter elkaar camperen ivm opladen batterijen, en de nacht erna liggen we al in een tent bij cathedral gorge, plus valley of fire zijn we al vroeg in de ochtend, dus denk dat we daar halverwege middag wel een keer klaar zijn :)
California - nebraska - colorado - idaho - montana - utah - nevada - arizona - wyoming - south dakota
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 379
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis roberto101: concept route zuidwesten alternatief rondje juni 24.

Bericht door Coyote Buttes »

@roberto101

Ik was een paar weken geleden sóchtends vroeg bij Moonscape Overlook. Er stonden wel 20 a 25 auto's daar, allemaal kamperen. Het zag er totaal niet sketchy uit.
Wat wel sketchy was, was het feit dat ze allemaal een foto wilden maken van de overlook met iemand op de foto die op die smalle rotspunt ging staan.
Tsja, Instagram. Een verkeerde stap en je ligt beneden.
roberto101
Amerikafan
Berichten: 127
Lid geworden op: 07 dec 2014, 11:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis roberto101: concept route zuidwesten alternatief rondje juni 24.

Bericht door roberto101 »

Oh jeetje, 25 auto's ja...daar is de rust dus ook al verdwenen helaas :sad1:
Dat rotspuntje had ik ook al gezien ja, maar wij zijn beide geen helden op hoogte, dus een poging van ons zou ws onderin het ravijn eindigen haha, en gaan we dus maar niet doen. Is de rand van waar je uitzicht hebt lang, en kun je de massa een beetje ontlopen daar?
California - nebraska - colorado - idaho - montana - utah - nevada - arizona - wyoming - south dakota
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 379
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis roberto101: concept route zuidwesten alternatief rondje juni 24.

Bericht door Coyote Buttes »

Het is niet groot. Er zijn een paar verschillende punten van waaruit je mooie foto's kunt maken. We zijn niet langer dan 30 minuten daar gebleven.
Wij hadden de pech dat er mensen zaten te "ontbijten" op punten van waar wij foto's wilden maken. Die mensen weigerden om even opzij te gaan.
Het is nog geen horseshoe Bend daar, maar veel drukker dan ik had verwacht.
roberto101
Amerikafan
Berichten: 127
Lid geworden op: 07 dec 2014, 11:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis roberto101: concept route zuidwesten alternatief rondje juni 24.

Bericht door roberto101 »

Zooo irritant altijd, die mensen die pontificaal voor of zelfs op hetgeen andere mensen proberen te fotograferen of filmen gaan zitten of staan. Zucht, nouja, gelukkig nog geen horseshoe bend dus, want daar springen de tranen helemaal van in de ogen hoe het nu is geworden.
California - nebraska - colorado - idaho - montana - utah - nevada - arizona - wyoming - south dakota
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer