Reis roberto101: concept route zuidwesten alternatief rondje juni 24.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7942
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis roberto101: concept route zuidwesten alternatief rondje juni 24.

Bericht door Pete.Z »

In dat geval zou ik overnachten net in DV bij Panamint Springs Resort, prima en heel aparte plek, en de volgende dag kan je gebruiken om door DV te rijden en wat stops te maken.
roberto101
Amerikafan
Berichten: 122
Lid geworden op: 07 dec 2014, 11:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis roberto101: concept route zuidwesten alternatief rondje juni 24.

Bericht door roberto101 »

Pete.Z schreef:
10 apr 2024, 21:56
In dat geval zou ik overnachten net in DV bij Panamint Springs Resort, prima en heel aparte plek, en de volgende dag kan je gebruiken om door DV te rijden en wat stops te maken.
Ja idd, dag 1 nu wat extra rust gecreeerd door na het vliegen in LA te blijven hangen, dag 2 een wat langere rijdag, opgesplitst met het doen van inkopen en een rit door mojave national preserve, en ik denk dat we dan doorrijden naar furnace creek, dat lijkt nog wat gunstiger te liggen voor zowel s'avonds de sunset bij Artist’s Palette, en dan de ochtend erna de sunrise bij Dante’s View (of toch beter zabriskie point kiezen?), en die dag hoeven we dan alleen maar naar noord las vegas, wat fijner is vanuit deze hoek, dan hoeven we die hele stad niet door maar rijden we er een beetje omheen :)

Nu nog aan het kijken of we op dag 15. Capitol Reef – Lower Calf Creek Falls - Devil’s Garden – Panquitch (Scenic BW12) de Burr Trail kunnen toevoegen, maar daar zouden we het liefst vroeg aan beginnen ivm mooi licht, maar de lower calf creek falls later op de dag doen lijkt me niet handig ivm drukte, plus vanaf de falls is de burr trail weer terug rijden. Dus, ruilen we de falls in voor de burr trail, of toch eerst de falls lopen, stukje terug naar de burr trail, Devils Garden Outstanding Natural Area daarna maar lijkt niet veel tijd te kosten, en dan door naar het motel?
Laatst gewijzigd door roberto101 op 11 apr 2024, 08:32, 1 keer totaal gewijzigd.
California - nebraska - colorado - idaho - montana - utah - nevada - arizona - wyoming - south dakota
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1215
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis roberto101: concept route zuidwesten alternatief rondje juni 24.

Bericht door paulr »

Zou Zabriskie doen, interessanter qua kleuren bij zonsopkomst… wees op tijd (ca half uur voor zonsopkomst). Als je in de Ranch gaat overnachten: eten in The Saloon is goed, maar kostbaar. Diner en ontbijt in het zelfbedienings restaurant stellen niet zo veel voor (en dus ook relatief duur). Dan kun je beter wat in het winkeltje halen.
roberto101
Amerikafan
Berichten: 122
Lid geworden op: 07 dec 2014, 11:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis roberto101: concept route zuidwesten alternatief rondje juni 24.

Bericht door roberto101 »

Het zal dan idd de ranch gaan worden, goede tips wat betreft het eten, wel vaker zo op zulke plekken helaas, maar ook wel weer logisch. In de wijde omtrek weinig mogelijkheden zo te zien, maar komt vast goed. :)

Volgens mij kunnen we trouwens ook nog wel op dag 18. Cedar Breaks National Monument – Wahweap Hoodoos (120 mijl, 2:15 uur) de Buckskin Gulch er tussen gooien, Cedar Breaks hebben we waarschijnlijk op dag 17 al wel wat van kunnen zien, s'ochtends misschien de sunrise meepakken, halverwege ochtend bij de gulch, halverwege middag bij de hoodoos? Volgens mij zijn het beide geen urenlange hikes om er te komen?
California - nebraska - colorado - idaho - montana - utah - nevada - arizona - wyoming - south dakota
thebruins
Amerikakenner
Berichten: 536
Lid geworden op: 07 jun 2005, 17:21
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: Reis roberto101: concept route zuidwesten alternatief rondje juni 24.

Bericht door thebruins »

Nu nog aan het kijken of we op dag 15. Capitol Reef – Lower Calf Creek Falls - Devil’s Garden – Panquitch (Scenic BW12) de Burr Trail kunnen toevoegen, maar daar zouden we het liefst vroeg aan beginnen ivm mooi licht, maar de lower calf creek falls later op de dag doen lijkt me niet handig ivm drukte, plus vanaf de falls is de burr trail weer terug rijden. Dus, ruilen we de falls in voor de burr trail, of toch eerst de falls lopen, stukje terug naar de burr trail, Devils Garden Outstanding Natural Area daarna maar lijkt niet veel tijd te kosten, en dan door naar het motel?
Wat ga je doen op de Burr trail, helemaal door rijden tot Bullfrog? Ik zou dit laten schieten en de tijd nemen de Lower Calf Creek falls en wellicht nog Devil's Garden te bezoeken als je daarna tijd over hebt.
thebruins
Amerikakenner
Berichten: 536
Lid geworden op: 07 jun 2005, 17:21
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: Reis roberto101: concept route zuidwesten alternatief rondje juni 24.

Bericht door thebruins »

Cedar Breaks hebben we waarschijnlijk op dag 17 al wel wat van kunnen zien, s'ochtends misschien de sunrise meepakken, halverwege ochtend bij de gulch, halverwege middag bij de hoodoos? Volgens mij zijn het beide geen urenlange hikes om er te komen?
Wederom, ik zou er meer tijd voor uittrekken. Ja, je kunt naar Buckskin Gulch rijden en dan hiken, en zeggen 'kijk we zijn er', maar dan kun je ook Little Wild Horse Canyon bezoeken om een narrow canyon te zien. Buckskin is juist leuk om een paar uur door heen te lopen, en dan kost je dat gewoon een halve dag of zo.
De Wahweap hoodoos is ook een stukje lopen dus ook daar zou ik meer tijd voor uit trekken.
roberto101
Amerikafan
Berichten: 122
Lid geworden op: 07 dec 2014, 11:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis roberto101: concept route zuidwesten alternatief rondje juni 24.

Bericht door roberto101 »

thebruins schreef:
11 apr 2024, 13:14

Wat ga je doen op de Burr trail, helemaal door rijden tot Bullfrog? Ik zou dit laten schieten en de tijd nemen de Lower Calf Creek falls en wellicht nog Devil's Garden te bezoeken als je daarna tijd over hebt.
Nee dat was idd niet het idee, een uur/anderhalf uur erin, en dan weer terug was het idee. Wellicht dat we op de dag nog gaan kijken of we meer zin hebben aan de wandeling, gezien we in moab ook al wat kilometers afleggen, of die laten schieten en wat meer tijd voor de burr trail reserveren.
thebruins schreef:
11 apr 2024, 13:17
Wederom, ik zou er meer tijd voor uittrekken. Ja, je kunt naar Buckskin Gulch rijden en dan hiken, en zeggen 'kijk we zijn er', maar dan kun je ook Little Wild Horse Canyon bezoeken om een narrow canyon te zien. Buckskin is juist leuk om een paar uur door heen te lopen, en dan kost je dat gewoon een halve dag of zo. De Wahweap hoodoos is ook een stukje lopen dus ook daar zou ik meer tijd voor uit trekken.
We gooien nog wat om, in eerste instantie dacht ik Bryce voorbij te rijden, al 2 keer geweest, maar beide keren pech gehad met het weer, en geen wandeling kunnen doen. Dus als het weer goed is die dag, laten we Kodachrome, wat volgens ontdek-amerika geen highlight is, schieten voor Bryce.

Het wordt lastig om een extra dag daar nog toe te voegen, maar als we Losee Canyon laten vallen kunnen we dag 17 op tijd naar Cedar Breaks, daarna nog een stukje richting buckskin gulch rijden naar Kanab, dan kunnen we de ochtend daarna vroeg richting de gulch, begin middag naar de rimrocks, en dan de ochtend daarna de wahweap hoodoos? Volgens mij is dat wat rustiger (ondanks dat wij wel houden van enig tempo :) )
Dan zou dat worden;

14. Capitol Reef (Cathedral Valley Loop)
15. Capitol Reef – Lower Calf Creek Falls/Burr's trail - Devil’s Garden – Panquitch (Scenic BW12)
16. Panquitch (Bryce National Park)
17. Panquitch – Cedar Breaks National Monument (45 mijl, 1 uur)
18. Cedar Breaks National Monument – Buckskin Gulch – The Rimrocks - Big water (135 mijl, 2:45 uur)
19. Big Water - Wahweap Hoodoos - Coal Mine Canyon – Little Painted Desert (210m, 4uur)
20. Little Painted Desert – State route 179 - Watson Lake Park (170 mijl, 2:45 uur)
California - nebraska - colorado - idaho - montana - utah - nevada - arizona - wyoming - south dakota
thebruins
Amerikakenner
Berichten: 536
Lid geworden op: 07 jun 2005, 17:21
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: Reis roberto101: concept route zuidwesten alternatief rondje juni 24.

Bericht door thebruins »

Ik ben nooit verder geweest op de Burr trail dan waar Captiol Reef NP begint (en waar de weg onverhard wordt), op zich is dat een mooi stuk maar als ik moet kiezen, zou ik 100% zeker voor bezoeken aan de Calf Creek Falls en Devil's Garden gaan.

De paar keer dat ik in Cedar Breaks NM was in juni, lag er sneeuw en kun je er niet camperen mocht je dat van plan zijn.

Dag 19 lijkt me wat enthousiast. Ik weet niet meer hoe lang ik over de hike naar de Wahweap Hoodoos deed destijds, maar ik geloof dat het 11mi roundtrip is of zo. Dus reken op dat je daar al 4-5u kwijt mee bent. Buckskin Gulch is 8mi op unpaved road dus kost je ook wat tijd, en om de canyon/gulch leuk te ervaren kost je dit ook zo al 3-4 uur.
roberto101
Amerikafan
Berichten: 122
Lid geworden op: 07 dec 2014, 11:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis roberto101: concept route zuidwesten alternatief rondje juni 24.

Bericht door roberto101 »

In ons geval zou het idd ook om het verharde deel gaan, hoogstens nog een klein stukje onverhard maar niet te ver. We houden het in het achterhoofd, fijn dat we beide niet hoeven reserveren dus op de dag zelf kunnen kijken waar we meer zin in hebben :)
Cedar Breaks gaat enkel om parkbezoek, geen kampeerplannen vooralsnog, maar goed om te weten. De wahweap hoodoos houden we ook als optie, het is inderdaad wat verder lopen dan ik in eerste instantie begreep, de vraag is of het zo interessant is om daar een halve dag voor op te offeren. Die dag hebben we ook een mooie route te rijden langs de glen canyon dam en page en zo, dus wellicht dat we daar dan lekker de tijd voor nemen :)
California - nebraska - colorado - idaho - montana - utah - nevada - arizona - wyoming - south dakota
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reis roberto101: concept route zuidwesten alternatief rondje juni 24.

Bericht door swissdutchie »

Persoonlijk vind ik de Burr Trail alleen de moeite waard, als je tenminste nog een klein stukje van het onverharde gedeelte meepakt. Wij vonden met name het uitzicht boven de Burr Trail Switchbacks over de Strike Valley heel erg mooi. Ook de switchbacks zelf zijn leuk om te rijden, maar als je daar geen tijd voor hebt, zou je ook boven weer kunnen omdraaien. Wij zijn toen beneden in het dal weer gedraaid en via dezelfde weg terug naar de 12 gereden. Het tweede gedeelte naar Bullfrog ken ik dus ook niet.
roberto101
Amerikafan
Berichten: 122
Lid geworden op: 07 dec 2014, 11:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis roberto101: concept route zuidwesten alternatief rondje juni 24.

Bericht door roberto101 »

Weet je misschien nog hoelang jullie ongeveer aan het rijden zijn geweest op de burr trail?
California - nebraska - colorado - idaho - montana - utah - nevada - arizona - wyoming - south dakota
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1793
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis roberto101: concept route zuidwesten alternatief rondje juni 24.

Bericht door Felicitas »

Wij hebben vijf jaar geleden de Burr Trail gereden naar Bullfrog. Tot aan de switchbacks ben je toch zeker anderhalf uur aan het rijden denk ik. Vanuit de auto zie je vooral desert landschap en rode rotsen (in mijn herinnering meer aan het begin bij Long Canyon). Aanrader is de wandeling naar de spectaculaire Strike Valley Overlook waar je een geweldig uitzicht hebt over de 100 mijl lange Waterpocket Fold (de langgerekte opheffing van de aardkorst waardoor het grillige landschap in Capitol Reef NP is ontstaan).
roberto101
Amerikafan
Berichten: 122
Lid geworden op: 07 dec 2014, 11:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis roberto101: concept route zuidwesten alternatief rondje juni 24.

Bericht door roberto101 »

Dank voor je toevoeging Felicitas, die overlook ziet er inderdaad heel mooi uit! Ik denk toch dat we dan de voorkeur geven aan de Burr Trail, wij houden veel meer van plekken waar we de natuur voor onszelf hebben, wat bij de calf creek wandeling waarschijnlijk veel minder het geval zal zijn. :thumbup:
Laatst gewijzigd door markro op 12 apr 2024, 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd; een direct bovenstaand bericht in z'n geheel quoten is niet nodig.
California - nebraska - colorado - idaho - montana - utah - nevada - arizona - wyoming - south dakota
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 873
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis roberto101: concept route zuidwesten alternatief rondje juni 24.

Bericht door Tantelotje »

Wij zijn eerlijk gezegd nog nooit op de de Burr Trail geweest en dus ook nog nooit dit uitzichtpunt aanschouwd.
Maar afgelopen jaar hebben wij begin juli de Lower Calf Creek trail gedaan. Even afgezien van het feit dat dit vrij pittig was bij zo'n 40 graden vanwege de lange stukken die je door het mulle zand loopt, stonden wij bij de waterval met in totaal een man of 10 (iedereen blijft daar toch ook even hangen) en kwamen we sporadisch iemand tegen op het pad.

Overigens was de waterval (en vooral het afkoelen van de voeten in het water :D) de inspanning meer dan waard!
roberto101
Amerikafan
Berichten: 122
Lid geworden op: 07 dec 2014, 11:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis roberto101: concept route zuidwesten alternatief rondje juni 24.

Bericht door roberto101 »

Klinkt als een pittige wandeling bij die temperaturen ja! Wellicht dat het in juni nog wat minder heet is, en de trail klinkt minder dramatisch dan ik dacht, ik dacht dat het file lopen zou zijn daar, maar dat valt dus nog wel mee. We houden de beide opties gewoon open, en laten ons die dag leiden door waar we meer zin aan hebben. :D
Laatst gewijzigd door markro op 12 apr 2024, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd; een direct bovenstaand bericht in z'n geheel quoten is niet nodig.
California - nebraska - colorado - idaho - montana - utah - nevada - arizona - wyoming - south dakota
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42068
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis roberto101: concept route zuidwesten alternatief rondje juni 24.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij vonden Cedar Breaks niet echt de moeite waard, alleen het kamperen daar was prachtig. Zie ons 2019-verslag daarvoor en voor Kodachrome en de Lower Calf Creek Falls.

Twee nachten Bryce is niet echt nodig en Panguitch ligt niet ideaal voor de mooiste uren in het park.

De wandeling naar de Toadstool hoodoo is misschien een idee? Zie hier ons verslag: https://martinenmarianne2013.blogspot.c ... s.html?m=1

Het is niet nodig om bovenliggende berichten volledig te quoten. Zie ook de opmerking op 9 april.

Marianne
roberto101
Amerikafan
Berichten: 122
Lid geworden op: 07 dec 2014, 11:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis roberto101: concept route zuidwesten alternatief rondje juni 24.

Bericht door roberto101 »

Excuus, ik had die opmerking 9 april niet gezien over het quoten. Ik denk dat we Cedar Breaks maar laten vallen, zeker gezien we nu Bryce toe hebben toegevoegd, beetje meer van hetzelfde dan. Overnachting Bryce gaan we nog naar kijken waar precies. Ik geloof dat ik met the rimrocks (zoals ze op ontdek-amerika staan, https://www.ontdek-amerika.nl/amerika/b ... rocks.html) hetzelfde bedoel als jij met de toadstool hoodoos? Beetje verwarrend al die benamingen daar :D

We laten ook Mojave national preserve maar vallen denk ik, gezien daar weinig positieve reacties op komen :D We maken er dan een rit van naar death valley zodat we daar wat meer tijd hebben. Met het wegvallen van cedar breaks en het doorrijden na bryce ipv in de buurt blijven overnachten, komt er aan het eind ook wat extra ruimte beschikbaar, besloten om die deels in Sedona te doen, zodat we daar iets meer tijd hebben voor de scenic byway en een hike (zijn al eerder 3 dagen in Sedona geweest), en wat rustiger te eindigen met een volle dag in Joshua Tree, omdat we het een mooi park vinden maar ook om lekker rustig te eindigen. Zou dan nu worden;

1. Ams – LA
2. LA – Death Valley (290 mijl, 4:45 uur)
3. Death Valley – Las Vegas (150 mijl, 2.5 uur)
4. Las Vegas – Valley of Fire – St. George (140 mijl, 2:10 uur)
5. St. George - Snow Canyon State Park – Cathedral Gorge State Park (100 mijl, 1:45 uur)
6. Cathedral Gorge State Park - Great Basin National Park (200 mijl, 3:15 uur)
7. Great Basin National Park
8. Great Basin National Park – Bonneville salt flats (260 mijl, 4 uur)
9. Bonneville salt flats – Big & Little Cottonwood Canyon – Provo (130 mijl, 2 uur)
10. Provo – Moab (via 128) (190 mijl, 3 uur)
11. Moab (Fisher Towers) + dead horse state park
12. Moab (Arches)
13. Moab (Corona Arch, Canyonlands -> Needles en Anticline Overlook)
14. Moab – Leprechaun Canyon - Little Wild Horse Canyon - Capitol Reef (195 mijl, 3:15 uur)
15. Capitol Reef (Cathedral Valley Loop)
16. Capitol Reef – Burr's trail - Devil’s Garden – Bryce (Scenic BW12)
17. Bryce – Mt Carmel of Kanab
18. Mt Carmel of Kanab - Buckskin Gulch - The Rimrocks – Big water (141 mijl, 2:45 uur)
19. Big water - Coal Mine Canyon – Little Painted Desert – Winslow (227m, 4uur)
20. Winslow – State route 179 – Sedona (85 mijl, 1.5 uur)
21. Sedona - Watson Lake Park – Joshua Tree National Park (230 mijl, 4 uur)
22. Joshua Tree National Park
23. Joshua Tree National Park – Los Angeles - AMS (130 mijl, 2:15 uur)
California - nebraska - colorado - idaho - montana - utah - nevada - arizona - wyoming - south dakota
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reis roberto101: concept route zuidwesten alternatief rondje juni 24.

Bericht door swissdutchie »

Ik ben net nog weer in ons reisdagboek van september 2017 gedoken vanwege de Burr Trail. We zijn toen ergens tussen 8 en 9 uur uit Torrey vertrokken en waren rond de middag bij de switchbacks. We hadden toen trouwens de switchbacks al omlaag en weer omhoog gereden.
De wandeling naar Lower Calf Creek Falls hebben we niet gedaan, maar het parkeerterrein stond helemaal vol en er stonden zelfs auto's langs de weg geparkeerd. Het kan daar dus wel druk zijn op sommige tijdstippen.
Aan het einde van de middag zijn we ook nog even naar Kodachrome SP geweest en alhoewel niet super spectaculair vonden wij dit park in het warme avondlicht wel een kort bezoekje waard.
We hebben toen overnacht in Tropic, waardoor we de volgende ochtend maar ongeveer 15 minuten moesten rijden naar Bryce Canyon. Ideaal dus!
roberto101
Amerikafan
Berichten: 122
Lid geworden op: 07 dec 2014, 11:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis roberto101: concept route zuidwesten alternatief rondje juni 24.

Bericht door roberto101 »

Wat fijn, bedankt voor het nakijken!
Wij zitten vaak al wat vroeger in de auto, dus denk dat het wel goed gaat komen die dag :) We hebben nu geboekt in de Bryce UpTop Lodge, zo te zien ongeveer dezelfde afstand van Bryce als Tropic :blob8:
California - nebraska - colorado - idaho - montana - utah - nevada - arizona - wyoming - south dakota
Lilo
Amerika-expert
Berichten: 1768
Lid geworden op: 26 aug 2009, 17:02
Aantal x V.S. bezocht: 54

Re: Reis roberto101: concept route zuidwesten alternatief rondje juni 24.

Bericht door Lilo »

Hallo,

Ik weet niet of jullie Chesler Park nog gaan doen, wat je in het begin schreef, of niet. Maar het TH van deze hike is bijna 2u rijden van Moab, de hike zelf is zo’ n 17 km en niet te onderschatten. Wel waanzinnig mooi! Als je hem doet, kom dan via Joint trail terug. Die dag doe je er echt niet even Corona arch bij. Corona arch kan je dan beter bij Fisher Towers zetten. Je hoeft deze hike niet helemaal tot het einde te doen, als je de foto's van de Titan hebt, heb je waarschijnlijk het mooiste.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer