Reis roberto101: concept route zuidwesten alternatief rondje juni 24.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
roberto101
Amerikafan
Berichten: 127
Lid geworden op: 07 dec 2014, 11:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis roberto101: concept route zuidwesten alternatief rondje juni 24.

Bericht door roberto101 »

Chesler Park was inderdaad een gedachtenspinsel, gebaseerd op de mooie foto's, maar logistiek net even een stapje te ver helaas, nog naar georganiseerde tour gekeken maar toch wel heel erg prijzig, dus helaas laten we die voorbij gaan. Vooralsnog zal het ws dan gaan worden;

10. Provo – Moab (via 128) (190 mijl, 3 uur)
11. Moab (Fisher Towers ochtend + dead horse state park)
12. Moab (Arches)
13. Moab (Corona Arch ochtend + Canyonlands -> Needles en Anticline Overlook)
14. evt nog sunrise pakken ergens rondom moab - Leprechaun Canyon - Little Wild Horse Canyon - Capitol Reef (195 mijl, 3:15 uur)
California - nebraska - colorado - idaho - montana - utah - nevada - arizona - wyoming - south dakota
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1228
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis roberto101: concept route zuidwesten alternatief rondje juni 24.

Bericht door paulr »

Ik heb ff niet alles terug gelezen, dus weet niet of je Canyonlands dus al eerder bezocht hebt…. Het needles deel is best een eind rijden en wij vinden het Island in the Sky deel zeker net zo indrukwekkend, zo niet mooier…. Speciale reden om naar the Needles te gaan ?
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 448
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reis roberto101: concept route zuidwesten alternatief rondje juni 24.

Bericht door swissdutchie »

Ik ben juist gek op het Needles District, maar je moet er inderdaad wel de tijd voor nemen, want het is een heel stuk rijden vanuit Moab en eigenlijk alleen de moeite waard, als je gaat wandelen. We hebben in 2016 Chesler Park gelopen. Een prachtige wandeling, maar je bent er eigenlijk een hele dag voor nodig. In 2017 hebben we de Needles District opnieuw bezocht, maar deze keer vanuit Monticello wat iets dichterbij ligt dan Moab. We hebben toen de Big Spring & Squaw Canyon Loop gelopen, ook dat is een schitterende wandeling.
Island in the Sky is ook mooi, maar wel iets drukker dan Needles.
Wij vonden trouwens Arches erg druk geworden. In 2016:zijn we in de vroege ochtend het park ingereden en hebben de wandeling naar onder andere de Landscape Arch gedaan. Terug bij de auto was het parkeerterrein inmiddels helemaal vol en stonden er al diverse auto's op ons plekje te azen. We hadden eigenlijk nog diverse stops gepland op terugweg, maar konden geen parkeerplek meer vinden. We zijn daarom uiteindelijk het park ontvlucht en hebben 's middags nog de wandeling naar Corona Arch gelopen, waar het een stuk rustiger was.
Ook Fisher Towers is zeker de moeite waard.
Misschien kun je eens op onze blogs van 2016 en 2017 kijken voor meer informatie over Canyonlands en Arches.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1228
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis roberto101: concept route zuidwesten alternatief rondje juni 24.

Bericht door paulr »

Aches is druk, maar sinds timed entry wel een stuk beter ! 3 jaar geleden met 2 campers op pad en overal voldoende parkeerruimte ! Timed entry haalt een beetje de charme van op de bonnefooi reizen af, maar heeft dus ook voordelen. Maar ja, zeker als je gaat kamperen (maar ook met lodges en de betere hotels) moet je tegenwoordig alles plannen en vastleggen. Wat weer als voordeel heeft dat je niet hoeft te zoeken en plannen tijdens de reis dus weer meer wandel of sightseeing tijd geeft…
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 881
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis roberto101: concept route zuidwesten alternatief rondje juni 24.

Bericht door Tantelotje »

Wij zijn nu 2 keer in Arches geweest sinds de invoering van de timed permits, en het verschil in drukte is gigantisch.
Waar je eerst inderdaad regelmatig tegen het probleem van parkeerplaatsen aanliep, was dat nu beide keren (zelfs ook in juli) echt heel erg veel minder.

Wat mij dan vooral verbaast is dat je ziet hoeveel mensen er na het toegangspoortje toch nog moeten omdraaien en dus (daar ga ik tenminste van uit) geen permit hebben of in ieder geval niet voor de juiste tijd. Heel bijzonder.
En voor wat betreft het bonnefooi gedeelte: klopt, maar aan de andere kant reis je van A naar B (of terug naar A) en wil je onderweg X,Y en Z zien. Als je ergens langer blijft, kun je iets anders dus niet meer zien. Meestal weet je toch wel ongeveer op welke dag je in de omgeving van, in dit geval, Moab bent. Dan maakt het in mijn beleving toch ook weer niet zoveel uit of je dan ook al weet dat je op dinsdag naar Arches gaat :wink:
roberto101
Amerikafan
Berichten: 127
Lid geworden op: 07 dec 2014, 11:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis roberto101: concept route zuidwesten alternatief rondje juni 24.

Bericht door roberto101 »

Wij zijn al eens eerder in Arches en Canyonlands (island in the sky) geweest, waar we bij Arches het gevoel hebben nog lang niet alles gezien te hebben en nog makkelijk een dag kunnen vullen, is dat bij Canyonlands wat minder het geval, en trekt de verlatenheid en het lagere aantal toeristen van het needles gedeelte ons wel aan, maar het moet wel een beetje in balans zijn wat betreft tijd/moeilijkheidsgraad/afstand. Ik vrees dat de 18 kilometer van Chesler Park voor ons een maatje te groot is, we zullen het wellicht wel halen maar een week moeten revalideren is tijdens een rondreis niet handig, dus ik denk dat we er beter aan doen toch in het island in the sky gedeelte te blijven
California - nebraska - colorado - idaho - montana - utah - nevada - arizona - wyoming - south dakota
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 448
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reis roberto101: concept route zuidwesten alternatief rondje juni 24.

Bericht door swissdutchie »

Fijn om te horen, dat die timed entry tickets blijkbaar doen waarvoor ze bedoeld zijn, namelijk de ergste drukte voorkomen en ervoor zorgen, dat je niet meer uren naar een parkeerplaats hoeft te zoeken. Onder deze omstandigheden zou ook ik nog weer een poging willen wagen om Arches te gaan bezoeken, want het is en blijft een prachtig park.
Ik snap heel goed, dat jullie twijfels hebben over de wandeling naar Chesler Park. Die hadden wij ook, want ook wij zijn geen getrainde langeafstandswandelaars. Toch had ik deze wandeling achteraf gezien voor geen goud willen missen. Wij waren er echter wel op een druilerige dag eind september en hadden dus geen last van hitte. Dat maakte de wandeling een stuk minder zwaar. Je moet er echter wel de tijd voor nemen, want vanuit Moab ben je echt een hele dag voor Chesler Park nodig. Heb je die tijd niet, dan kun je beter voor een kortere wandeling zoals de Big Spring & Squaw Canyon Loop kiezen of inderdaad naar het dichterbij gelegen Island in the Sky gedeelte gaan. Hoe dan ook ga je een prachtige dag beleven, want Canyonlands is een adembenemend mooi park.
roberto101
Amerikafan
Berichten: 127
Lid geworden op: 07 dec 2014, 11:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis roberto101: concept route zuidwesten alternatief rondje juni 24.

Bericht door roberto101 »

We gaan het toch doen :)
Besloten om dag 9 wat verder te rijden en ons bezoek aan little cottonwood canyon wat in te korten, zodat we de dag daarna dichter bij moab beginnen en meteen fisher towers kunnen gaan doen, onze planning in Moab een dag opschuift zodat aan het eind tijd vrijkomt voor chesler park. Zou dan worden;

9. Bonneville salt flats – Big & Little Cottonwood Canyon – Green River (315 mijl, 5 uur)
10. Green River – Moab (via 128) (Fisher Towers) (95 mijl, 2 uur)
11. Moab (Arches)
12. Moab (Corona Arch, Canyonlands, dead horse state park)
13. Moab – Monticello (Chesler Park)
14. Monticello – Leprechaun Canyon - Little Wild Horse Canyon - Capitol Reef (195 mijl, 3:15 uur)
15. Capitol Reef (Cathedral Valley Loop)

Dag 12 is nu vrij lang, maar island in the sky en dead horse state park hebben we al eens gezien, dus ik denk dat we daar niet super veel tijd voor nodig hebben, geen lange hikes, meer wat viewpoints langs gaan. Zouden we er dan beter aan doen om op dag 12 nog naar Monticello te rijden om dag 13 dichter in de buurt van chesler park te starten, of zouden jullie vanaf moab aanrijden en dan die dag stranden in Monticello?
California - nebraska - colorado - idaho - montana - utah - nevada - arizona - wyoming - south dakota
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 448
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reis roberto101: concept route zuidwesten alternatief rondje juni 24.

Bericht door swissdutchie »

Het programma op dag 12 is nu inderdaad vrij ambitieus. Ik zou dan niet ook nog naar Monticello willen rijden. Als je op dag 13 op tijd vertrekt, is Chesler Park goed te doen vanuit Moab, zeker als je 's avonds niet weer terug naar Moab hoeft maar doorrijdt naar Monticello.
En goede beslissing trouwens om Chesler Park te gaan lopen. Het is echt een hele mooie wandeling. En wordt het toch te lang, dan zou je ook gewoon op en neer kunnen lopen naar Chesler Park zonder de loop in Chesler Park zelf. Dat is dan een wandeling van ongeveer 10km. Je mist dan wel de Joint Trail, eigenlijk wel het leukste stuk van de hele wandeling.
roberto101
Amerikafan
Berichten: 127
Lid geworden op: 07 dec 2014, 11:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis roberto101: concept route zuidwesten alternatief rondje juni 24.

Bericht door roberto101 »

Top, dan rijden we dag 13 in de ochtend richting Chesler park, en dan eindigen we de dag wat relaxter door in Monticello te blijven :)
De dag daarna brengen we dan terug naar 1 slot canyon, de little wild horse, en de dag daarna zal ook vermoeiend worden met de cathedral valley loop, maar dat zal meer vanuit de auto zijn, waardoor onze benen weer wat kunnen herstellen :D

Totaal wordt dan;

1. Ams – LA
2. LA – Death Valley (290 mijl, 4:45 uur)
3. Death Valley – Las Vegas (150 mijl, 2.5 uur)
4. Las Vegas – Valley of Fire – St. George (140 mijl, 2:10 uur)
5. St. George - Snow Canyon State Park – Cathedral Gorge State Park (100 mijl, 1:45 uur)
6. Cathedral Gorge State Park - Great Basin National Park (200 mijl, 3:15 uur)
7. Great Basin National Park
8. Great Basin National Park – Bonneville salt flats (260 mijl, 4 uur)
9. Bonneville salt flats – Big Cottonwood Canyon – Green River (315 mijl, 5 uur)
10. Green River – Moab (via UT128) (Fisher Towers) (95 mijl, 2 uur)
11. Moab (Arches)
12. Moab (Corona Arch, Canyonlands, dead horse state park)
13. Moab – Chesler Park - Monticello (150 mijl, 4:45 uur)
14. Monticello – Little Wild Horse Canyon - Capitol Reef (UT95) (240 mijl, 5:30 uur)
15. Capitol Reef (Cathedral Valley Loop)
16. Capitol Reef – Burr trail - Devil’s Garden – Bryce UpTop Lodge (Scenic BW12) (150 mijl, 3.5uur)
17. Bryce National Park – Mt Carmel of Kanab (76 mijl, 1.5uur)
18. Mt Carmel of Kanab - Buckskin Gulch - The Rimrocks – Page (141 mijl, 2:45 uur)
19. Big water - Coal Mine Canyon – Little Painted Desert – Winslow (227m, 4uur)
20. Winslow – State route 179 – Sedona – (85 mijl, 1.5 uur)
21. Sedona - Watson Lake Park – Joshua Tree National Park (230 mijl, 4 uur)
22. Joshua Tree National Park
23. Joshua Tree National Park – Los Angeles - AMS (130 mijl, 2:15 uur)

Ik vind het ergens jammer dat we relatief veel tijd kwijt zijn aan great basin en de bonneville salt flats, maar vooral die laatste staat al jaren hoog op ons lijstje, dus het moet er maar eens van gaan komen :)
California - nebraska - colorado - idaho - montana - utah - nevada - arizona - wyoming - south dakota
thebruins
Amerikakenner
Berichten: 538
Lid geworden op: 07 jun 2005, 17:21
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: Reis roberto101: concept route zuidwesten alternatief rondje juni 24.

Bericht door thebruins »

Wat ga je doen in Great Basin NP? Ik lees dat je geen fanatieke hiker bent dus ik neem aan dat je niet naar de top van Wheeler Peak gaat (enorme aanrader wel!!)? Als je puur er heen gaat om naar boven en weer naar beneden te rijden, hoef je daar niet 2 nachten te blijven.
roberto101
Amerikafan
Berichten: 127
Lid geworden op: 07 dec 2014, 11:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis roberto101: concept route zuidwesten alternatief rondje juni 24.

Bericht door roberto101 »

Goeie vraag :D
We zien het vooral als tussenstop tussen valley of fire en de bonnevile salt flats, en aangezien we die beide dagen lange rijdagen hebben, leek het me wel prettig om bij great basin dan 2 nachten te hebben, omdat we op dag 6 en 8 niet echt aan het park toekomen, en we dag 7 aan het park zelf kunnen wijden. De wheeler peak scenic drive ziet er mooi uit en er starten een aantal kortere hikes aan van wat ik lees, en het lijkt me een mooie afwisseling wel op de rode rotsen die we daarna veelvuldig zullen gaan zien :)
California - nebraska - colorado - idaho - montana - utah - nevada - arizona - wyoming - south dakota
Lilo
Amerika-expert
Berichten: 1774
Lid geworden op: 26 aug 2009, 17:02
Aantal x V.S. bezocht: 54

Re: Reis roberto101: concept route zuidwesten alternatief rondje juni 24.

Bericht door Lilo »

Ik zie niet goed hoe dag 12 een lange, zware dag wordt? Jullie hebben daar nu Corona arch op het programma, dit is een gemakkelijke hike. Dead horse point is een viewpoint, en dan Canyonlands. Bedoel je daar dan Island in the Sky mee?

Als jullie niet echt gewoon zijn om langere wandelingen te doen, is het misschien niet slecht om nu al wat te trainen? Chesler park/joint trail is een lange wandeling, qua hoogteverschil goed te doen, maar onderschat het niet. Zeker in juni is het daar al geweldig warm. Probeer zeker zo vroeg mogelijk te beginnen. Wij doen begin juni Druid Arch nog eens, pad loopt deels gelijk, misschien zien we jullie daar nog wel :wink: Alvast veel plezier

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
roberto101
Amerikafan
Berichten: 127
Lid geworden op: 07 dec 2014, 11:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis roberto101: concept route zuidwesten alternatief rondje juni 24.

Bericht door roberto101 »

Ja je hebt wel gelijk, dag 12 lijkt op papier veel met een wandeling en 2 parken op 1 dag, maar de parken zijn inderdaad niet veel meer dan wat viewpoints (bedoelde inderdaad island in the sky met canyonlands). Het zou voor chesler park wel schelen als we de avond ervoor ook al in monticello zouden slapen, maar daarmee wordt ons verblijf in moab wel steeds wat korter haha. Zou dan worden;

10. Green River – Moab (via UT128) (Fisher Towers), dead horse state park sunset (95 mijl, 2 uur)
11. Moab (Arches, Island in the sky sunset)
12. Moab - Corona Arch - Monticello (90 mijl, 2.5 uur)
13. Monticello - Chesler Park - Monticello (125 mijl, 4:15 uur)

Even over nadenken en overleggen met mn vrouw :D Jeep voor de cathedral valley loop zojuist geboekt :headbang:
California - nebraska - colorado - idaho - montana - utah - nevada - arizona - wyoming - south dakota
roberto101
Amerikafan
Berichten: 127
Lid geworden op: 07 dec 2014, 11:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis roberto101: concept route zuidwesten alternatief rondje juni 24.

Bericht door roberto101 »

We gaan het toch anders doen vrees ik haha. Ik vond het lastig te rechtvaardigen hoeveel tijd uiteindelijk de bonneville saltflats ons zou kosten, dus besloten om dat deel van de route om te gooien, ten voordele van moab, want daar kwamen we steeds meer mooie zaken tegen voor op ons verlanglijstje (shafer trail, castle valley, marlboro point?) Wordt dan iets als;

1. Ams – LA
2. LA – Death Valley (290 mijl, 4:45 uur)
3. Death Valley – Las Vegas (150 mijl, 2.5 uur)
4. Las Vegas – Valley of Fire – Cathedral Gorge State Park (190 mijl, 3 uur)
5. Cathedral Gorge State Park - Great Basin National Park (200 mijl, 3:15 uur)
6. Great Basin National Park
7. Great Basin National Park - Moab (5 uur)
8. Moab (Fisher Towers)
9. Moab (Castle Valley sunrise + La Sal Mountain Loop)
10. Moab (Shafer trail + Potash ponds)
11. Moab (Arches)
12. Moab (Corona Arch, Canyonlands, dead horse state park - Monticello
13. Monticello - Chesler Park - Monticello (150 mijl, 4:45 uur)
14. Monticello – Little Wild Horse Canyon - Capitol Reef (UT95) (240 mijl, 5:30 uur)
15. Capitol Reef (Cathedral Valley Loop)
16. C. Reef – Burr trail - Devil’s Garden – Bryce UpTop Lodge (Scenic BW12) (150 mijl, 3.5uur)
17. Bryce National Park – Kanab (76 mijl, 1.5 uur)
18. Mt Carmel of Kanab - Buckskin Gulch - The Rimrocks – Page (141 mijl, 2:45 uur)
19. Big water - Coal Mine Canyon – Little Painted Desert – Winslow (227m, 4uur)
20. Winslow – State route 179 – Sedona – (85 mijl, 1.5 uur)
21. Sedona - Watson Lake Park – Joshua Tree National Park (230 mijl, 4 uur)
22. Joshua Tree National Park
23. Joshua Tree National Park – Los Angeles - AMS (130 mijl, 2:15 uur)
California - nebraska - colorado - idaho - montana - utah - nevada - arizona - wyoming - south dakota
Lilo
Amerika-expert
Berichten: 1774
Lid geworden op: 26 aug 2009, 17:02
Aantal x V.S. bezocht: 54

Re: Reis roberto101: concept route zuidwesten alternatief rondje juni 24.

Bericht door Lilo »

Ja, ongeveer 2u heb je nodig om van Moab naar trailhead van Chesler Park te rijden. Als je vroeg vertrekt, kan het wel hoor. Als je het gevoel hebt dat je weinig tijd hebt in Moab, moet je misschien wat herschikken. Naar mijn gevoel gaan Fisher Towers en Corona Arch samen op 1 dag, Island in the Sky en dead horse point op 1 dag, 1 dag Arches met devil’s garden (hier kan je zo ver gaan als je zelf wil, double o Arch is de moeite) en 1 dag voor Chesler Park. De dag van Island in the Sky, daar doen jullie vooral kortere hikes en viewpoints, zou je ’s avonds ook in Arches de hike naar Delicate Arch kunnen doen. (Al deze hikes samen zijn nog steeds lichter dan Chesler Park :wink: )
Bonneville salt flats lijkt mij eigenlijk niet de moeite om zo voor om te rijden, rimrocks stellen ook niet zoveel voor als je bekijkt wat jullie allemaal gaan zien.

Buckskin gulch: het mooiste deel heb je als je zo’n 2u in de slotcanyon gaat, daar kom je aan een clearing, heel indrukwekkend en dan nog zeker 2u terug.
Cathedral valley loop is de moeite
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1801
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis roberto101: concept route zuidwesten alternatief rondje juni 24.

Bericht door Felicitas »

Na de Fisher Towers hike is een bezoekje aan de vlakbij gelegen Red Cliffs Lodge nog een aanrader. Vanaf hun terrein heb je een prachtig uitzicht op de Colorado River en in de zomermaanden hebben ze rond lunchtijd een all you can eat hamburger buffet op hun river deck (terras met overkapping). In de lodge zelf is ook nog een leuk museum over de speelfilms die in de omgeving zijn opgenomen. Zie ook ons verslag.
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 448
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reis roberto101: concept route zuidwesten alternatief rondje juni 24.

Bericht door swissdutchie »

Voor de Fisher Towers ben je volgens mij geen volledige dag nodig. Wij hebben die gedaan op weg van Fruita naar Moab en na de wandeling ook nog de La Sal Mountain Loop gereden.
roberto101
Amerikafan
Berichten: 127
Lid geworden op: 07 dec 2014, 11:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis roberto101: concept route zuidwesten alternatief rondje juni 24.

Bericht door roberto101 »

Dank voor alle reacties! Die Red Cliffs Lodge ziet er inderdaad prachtig uit zeg! Houden we zeker in gedachte :D
Arches later op de dag bezoeken is voor ons helaas geen optie, we hebben geen tijdslot gereserveerd dus we zullen er heel vroeg in moeten, wat we sowieso het liefst doen, en dan idd de devil's garden op :)

Als ik kijk naar waar de bezienswaardigheden onderling van elkaar gesitueerd zijn, en waar we graag met zonsopkomst willen zijn, kom ik op onderstaande verdeling uit voor moab;

7. Great Basin National Park – Moab (lange rit, doen we niet veel meer die dag, onderweg wellicht nog wat leuke korte stops)
8. Moab (Fisher Towers sunrise, Red Cliffs Lodge, rest van de dag?)
9. Moab (Castle Valley sunrise + La Sal Mountain Loop)
10. Moab (Corona Arch sunrise, Shafer trail + Potash ponds)
11. Moab (Arches)
12. Moab (Marlboro Point sunrise, Island in the sky, Dead horse state park)
13. Moab - Chesler Park - Monticello (150 mijl, 4:45 uur)
California - nebraska - colorado - idaho - montana - utah - nevada - arizona - wyoming - south dakota
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42130
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis roberto101: concept route zuidwesten alternatief rondje juni 24.

Bericht door Martin & Marianne »

Stop langs de I70 een paar keer: je hebt mooie uitzichten vanaf de parkeerterreinen.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer