Reis roberto101: concept route zuidwesten alternatief rondje juni 24.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
roberto101
Amerikafan
Berichten: 122
Lid geworden op: 07 dec 2014, 11:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis roberto101: concept route zuidwesten alternatief rondje juni 24.

Bericht door roberto101 »

Hallo :)

Zoals jullie waarschijnlijk al is opgevallen ben ik een beetje aan het topic spammen, we waren namelijk van plan om Oregon - Washington te gaan bezoeken dit jaar, maar nu hebben we te horen gekregen dat de periode juli/augustus hoogstwaarschijnlijk niet mogelijk gaat zijn ivm werk vriendin. Balen, maar hebben we iets voor volgend jaar om naar uit te kijken.
Voor deze periode hebben we wél gegarandeerd aanspraak op vakantie in juni, dus wellicht dat we dan elders wat leuks kunnen doen. Nou zijn wij al 2 keer in colorado en utah geweest, sommige parken als Zion, Bryce, Grand Canyon en Capitol Reef dus ook al 2 keer gezien, dus die hoeven niet zozeer nog eens. Maar al zoekende denk ik toch een leuke route kunnen maken van alle zaken die we tijdens vorige bezoeken voorbij zijn gesjeesd :D

Een voorwaarde voor ons is dat we rechtstreeks kunnen vliegen, wat op zowel las vegas, SLC en phoenix een uitdaging blijkt te zijn, vandaar de retour via LA, niet het meest logisch, wel een stuk goedkoper en dus rechtstreeks vliegen. We houden van hikes maar geen marathons, rustige en verlaten plekjes, geen steden. We hanteren doorgaans een pittig tempo, vroeg opstaan (fotografie -> zonsopkomst :) ) maar we vinden het ook wel prettig om tussendoor een paar plekken te hebben zonder rijdagen/iets meer rust.

1. Ams – LA – Barstow (120 mijl, 2 uur)
2. Barstow - Mojave National Preserve – Las Vegas (150 mijl, 2.5 uur)
3. Las Vegas – Valley of Fire – Snow Canyon State Park (130 mijl, 2 uur)
4. Snow Canyon State Park – Great Basin National Park (200 mijl, 3:15 uur)
5. Great Basin National Park
6. Great Basin National Park – Bonneville salt flats (260 mijl, 4 uur)
7. Bonneville salt flats – Big & Little Cottonwood Canyon (130 mijl, 2 uur)
8. Little Cottonwood Canyon – Moab (Fisher Towers?) (250 mijl, 4.5 uur)
9. Moab (Arches)
10. Moab (Needles) (Chesler Park??) (Needles en Anticline Overlook??)
11. Moab – Leprechaun Canyon - Capitol Reef (195 mijl, 3:15 uur)
12. Capitol Reef (Cathedral Valley Loop)
13. Capitol Reef – Devil’s Garden – Grand Staircase Escalante (210 mijl, 4 uur)
14. Grand Staircase Escalante (Lower Calf Creek Falls)
15. Grand Staircase Escalante
16. Grand Staircase Escalante – Losee Canyon – The Rimrocks (140 mijl, 2.5 uur)
17. The Rimrocks - Coyote Buttes - Vermilion Cliffs National Monument (60 mijl, 2.5 uur)
18. Vermilion Cliffs National Monument
19. Vermilion Cliffs National Monument – Coal Mine Canyon – Little Painted Desert (210m, 4uur)
20. Little Painted Desert – Watson Lake Park (170 mijl, 2:45 uur)
21. Watson Lake Park – Joshua Tree National Park (235 mijl, 4 uur)
22. Joshua Tree National Park – Los Angeles (130 mijl, 2:15 uur)
23. Los Angeles - AMS


Heel erg bedankt voor het meedenken! :wink:
California - nebraska - colorado - idaho - montana - utah - nevada - arizona - wyoming - south dakota
KjuRed
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 12 jul 2015, 10:41
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: concept route zuidwesten alternatief rondje juni 24

Bericht door KjuRed »

Tenzij je plannen hebt in de Mojave zie ik niet zo goed waarom je op de dag van aankomst al naar Barstow wil. Zelf heb ik ervaren dat ik het niet zo relaxed vind om na AMS-LA nog een auto op te halen en dan nog een paar uur te rijden. Afstanden in en rond LA zeggen niet zo veel, afhankelijk van het tijdstip kan dat best wel wat verschillen. De eerste keer dat ik AMS-LAX deed heb ik ook gelijk de auto opgehaald, vervolgens drie uur in de file gestaan om maar 60 km af te leggen en ondertussen sliep iedereen al in de auto en ik maar vechten tegen de slaap.

Sindsdien boek ik daarom op de dag van aankomst een hotel in de buurt met airport shuttle en haal de auto dan pas de volgende dag op (shuttle naar airport en dan van daar weer shuttle naar de auto). Dan ben ik wel in staat om 4 tot 6 uur te rijden.
roberto101
Amerikafan
Berichten: 122
Lid geworden op: 07 dec 2014, 11:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: concept route zuidwesten alternatief rondje juni 24

Bericht door roberto101 »

Goed punt, ga ik nog even naar kijken. De gedachte was die dag wat inkopen te doen, koelbox te scoren en dan op ons gemak naar Barstow te rijden, zodat we de dag daarna al een eindje op weg zijn. De vlucht die ik voor ogen hebt landt om 11:50 uur, op zich lekker vroeg, maar het verkeer rondom LA is natuurlijk wel een dingetje. Wellicht even kijken naar een locatie iets dichterbij dan Barstow.
Laatst gewijzigd door markro op 10 apr 2024, 09:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd; een direct bovenstaand bericht in z'n geheel quoten is niet nodig.
California - nebraska - colorado - idaho - montana - utah - nevada - arizona - wyoming - south dakota
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7942
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: concept route zuidwesten alternatief rondje juni 24

Bericht door Pete.Z »

Als je om 11:50 aankomt is Barstow zeker haalbaar.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1215
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: concept route zuidwesten alternatief rondje juni 24

Bericht door paulr »

Vorige maand aangekomen op LAX met de 11.50 KL vlucht. Even lunch bij de Pier van Santa Monica en door naar Lancaster (stuk minder ver dan Barstow). We waren om 19.30 uur in het hotel. Afstand 80 mijl - reisduur 4,5 uur file rijden... Doe het dus andersom: direct de stad uit en pak een Walmart als je de files uit bent... De spits begint vroeg !
roberto101
Amerikafan
Berichten: 122
Lid geworden op: 07 dec 2014, 11:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: concept route zuidwesten alternatief rondje juni 24

Bericht door roberto101 »

Ja, dat is wel een goeie ja, eerst die stad maar uit, dan op een wat rustigere plek op zoek naar een Walmart. :)
Volgens mij moet Barstow dan ook wel haalbaar zijn. 8)
California - nebraska - colorado - idaho - montana - utah - nevada - arizona - wyoming - south dakota
roberto101
Amerikafan
Berichten: 122
Lid geworden op: 07 dec 2014, 11:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis roberto101: concept route zuidwesten alternatief rondje juni 24.

Bericht door roberto101 »

Herziene versie, Vermilions Cliffs eruit gepeuterd aangezien daar weinig mogelijk is zonder permits zo te zien? En begrijpen wij het goed dat Arches ook met permits werkt, maar dat we voor 07:00 uur vrij naar binnen kunnen rijden?

1. Ams – LA – Barstow (120 mijl, 2 uur)
2. Barstow - Mojave Desert National Preserve – Las Vegas (150 mijl, 2.5 uur)
3. Las Vegas – Valley of Fire – St. George (140 mijl, 2:15 uur)
4. St. George - Snow Canyon State Park – Cathedral Gorge State Park (100 mijl, 1:45 uur)
5. Cathedral Gorge State Park - Great Basin National Park (200 mijl, 3:15 uur)
6. Great Basin National Park
7. Great Basin National Park – Bonneville salt flats (260 mijl, 4 uur)
8. Bonneville salt flats – Big & Little Cottonwood Canyon (130 mijl, 2 uur)
9. Little Cottonwood Canyon – Moab (via 128) (250 mijl, 4.5 uur)
10. Moab (Fisher Towers)
11. Moab (Arches)
12. Moab (Corona Arch, Canyonlands -> Needles en Anticline Overlook)
13. Moab – Leprechaun Canyon - Little Wild Horse Canyon - Capitol Reef (195 mijl, 3:15 uur)
14. Capitol Reef (Cathedral Valley Loop)
15. Capitol Reef – Lower Calf Creek Falls - Devil’s Garden – tropic?? (Scenic BW12)
16. Grand Staircase Escalante (Kodachrome state park) - Losee Canyon
17. Losee Canyon – Cedar Breaks National Monument (73 mijl, 2uur)
18. Cedar Breaks National Monument - The Toadstools (120 mijl, 2:15 uur)
19. The Toadstools - Coal Mine Canyon – Little Painted Desert (210m, 4uur)
20. Little Painted Desert – State route 179 - Watson Lake Park (170 mijl, 2:45 uur)
21. Watson Lake Park – Joshua Tree National Park (235 mijl, 4 uur)
22. Joshua Tree National Park – Los Angeles (130 mijl, 2:15 uur)
23. Los Angeles - AMS
California - nebraska - colorado - idaho - montana - utah - nevada - arizona - wyoming - south dakota
thebruins
Amerikakenner
Berichten: 536
Lid geworden op: 07 jun 2005, 17:21
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: Reis roberto101: concept route zuidwesten alternatief rondje juni 24.

Bericht door thebruins »

Een voorwaarde voor ons is dat we rechtstreeks kunnen vliegen, wat op zowel las vegas, SLC en phoenix een uitdaging blijkt te zijn
Hoe bedoel je dit? Zit je nu naar tickets te kijken voor juni 2025? Kans is groot dat dat nog niet is gepland of zo want Delta en KLM vliegen al jaren rechtstreeks op SLC en LV.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7942
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis roberto101: concept route zuidwesten alternatief rondje juni 24.

Bericht door Pete.Z »

Dat zie ik nu pas, maar inderdaad, SLC en LAS zijn al jaren directe bestemmingen van KLM, ik heb zelf toevallig net weer voor oktober geboekt op Vegas.

Oh, en even uit persoonlijke ervaring, er zit een Walmart supercenter in Barstow.
thebruins
Amerikakenner
Berichten: 536
Lid geworden op: 07 jun 2005, 17:21
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: Reis roberto101: concept route zuidwesten alternatief rondje juni 24.

Bericht door thebruins »

Ik zou het laatste deel van de route nog wat verder uitzoeken zodat je misschien wat meer rust erin hebt. Ook bij Moab kun je e.e.a. combineren, bijvoorbeeld Fisher Towers en Corona Arch op 1 dag doen, als het niet te heet is die dag.
roberto101
Amerikafan
Berichten: 122
Lid geworden op: 07 dec 2014, 11:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis roberto101: concept route zuidwesten alternatief rondje juni 24.

Bericht door roberto101 »

thebruins schreef:
10 apr 2024, 10:09

Hoe bedoel je dit? Zit je nu naar tickets te kijken voor juni 2025? Kans is groot dat dat nog niet is gepland of zo want Delta en KLM vliegen al jaren rechtstreeks op SLC en LV.
Nee 2024, gek want nu krijg ik op deze data (4-26 juni) wel directe vluchten naar SLC, maar naar Las Vegas nog steeds niet, ook Phoenix niet (via skyscanner iig). Maar LA is wel goedkoper, zowel vlucht als huurauto, en vanaf SLC is deze ronde niet aanmerkelijk korter, dus denk dat we het maar zo laten.
Pete.Z schreef:
10 apr 2024, 10:11

Oh, en even uit persoonlijke ervaring, er zit een Walmart supercenter in Barstow.
Oh dat is fijn, dan gaan we helemaal niet rondom LA kijken, top!
thebruins schreef:
10 apr 2024, 10:18
Ik zou het laatste deel van de route nog wat verder uitzoeken zodat je misschien wat meer rust erin hebt. Ook bij Moab kun je e.e.a. combineren, bijvoorbeeld Fisher Towers en Corona Arch op 1 dag doen, als het niet te heet is die dag.
1 of 2 specifieke dagen in het laatste deel waarvan je denkt dat het meer rust kan gebruiken? Fisher Tower en Corona Arch combineren ga ik naar kijken, zijn dat geen pittige hikes om op 1 dag te doen? Wellicht dat we anders 1 dag beginnen met 1 van deze hikes, en de dag dan volmaken met dead horse state park en de andere dag canyonlands, omdat we daar toch niet heel diep de parken in gaan ws en vanuit auto met airco dit wel te doen is?
California - nebraska - colorado - idaho - montana - utah - nevada - arizona - wyoming - south dakota
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1215
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis roberto101: concept route zuidwesten alternatief rondje juni 24.

Bericht door paulr »

LAX en SFO vliegt KL dagelijks 2 x per dag direct. SLC en LAS worden afgewisseld en dus niet dagelijks. lAS is de laatste tijd wel wat duurder inderdaad, maar ik zou zeker eens kijken of LAX erheen en LAS terug een optie is. Scheelt heel veel saaie kilometers en tijd. En ga eens uitrekenen wat deze vakantie per (genoten) uur kost. Dan is 1 of 2 dagen saaie rijtijd heel duur…..
thebruins
Amerikakenner
Berichten: 536
Lid geworden op: 07 jun 2005, 17:21
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: Reis roberto101: concept route zuidwesten alternatief rondje juni 24.

Bericht door thebruins »

1 of 2 specifieke dagen in het laatste deel waarvan je denkt dat het meer rust kan gebruiken? Fisher Tower en Corona Arch combineren ga ik naar kijken, zijn dat geen pittige hikes om op 1 dag te doen? Wellicht dat we anders 1 dag beginnen met 1 van deze hikes, en de dag dan volmaken met dead horse state park en de andere dag canyonlands, omdat we daar toch niet heel diep de parken in gaan ws en vanuit auto met airco dit wel te doen is?
Ik zou het stuk Arizona bewaren voor een volgende reis en vanuit het zuiden van Utah meteen naar Joshua Tree NP rijden.

Corona en Fisher Towers zijn geen zware hikes en niet zo heel lang. Canyonlands (Island in the Sky) en Dead Horse Point liggen een stuk hoger dan de rest dus daar zal het wel goed komen qua temperatuur en kun je juist erop uit trekken.
roberto101
Amerikafan
Berichten: 122
Lid geworden op: 07 dec 2014, 11:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis roberto101: concept route zuidwesten alternatief rondje juni 24.

Bericht door roberto101 »

paulr schreef:
10 apr 2024, 10:32
LAX en SFO vliegt KL dagelijks 2 x per dag direct. SLC en LAS worden afgewisseld en dus niet dagelijks. lAS is de laatste tijd wel wat duurder inderdaad, maar ik zou zeker eens kijken of LAX erheen en LAS terug een optie is. Scheelt heel veel saaie kilometers en tijd. En ga eens uitrekenen wat deze vakantie per (genoten) uur kost. Dan is 1 of 2 dagen saaie rijtijd heel duur…..
LAX heen en LAS terug is in deze geen optie, omdat juist de retour van LAS-AMS niet rechtstreeks vliegt, heen wel, dus we zouden heen LAS en terug via LAX kunnen vliegen, de aankomsttijd in LAS is dan wel wat minder gunstig maar voor de rest een optie idd, de autohuur stijgt er niet eens heel veel door. Wel frustrerend om te zien dat vliegen vanaf AMS ca. 1000 euro kost en vanaf dusseldorf ca 600, dan weliswaar met tussenstop maar voor 400 euro per persoon is dat toch een aanzienlijk verschil (met 1 van de tussenstops notabene in AMS :crazy: )
California - nebraska - colorado - idaho - montana - utah - nevada - arizona - wyoming - south dakota
roberto101
Amerikafan
Berichten: 122
Lid geworden op: 07 dec 2014, 11:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis roberto101: concept route zuidwesten alternatief rondje juni 24.

Bericht door roberto101 »

thebruins schreef:
10 apr 2024, 10:37
1 of 2 specifieke dagen in het laatste deel waarvan je denkt dat het meer rust kan gebruiken? Fisher Tower en Corona Arch combineren ga ik naar kijken, zijn dat geen pittige hikes om op 1 dag te doen? Wellicht dat we anders 1 dag beginnen met 1 van deze hikes, en de dag dan volmaken met dead horse state park en de andere dag canyonlands, omdat we daar toch niet heel diep de parken in gaan ws en vanuit auto met airco dit wel te doen is?
Ik zou het stuk Arizona bewaren voor een volgende reis en vanuit het zuiden van Utah meteen naar Joshua Tree NP rijden.

Corona en Fisher Towers zijn geen zware hikes en niet zo heel lang. Canyonlands (Island in the Sky) en Dead Horse Point liggen een stuk hoger dan de rest dus daar zal het wel goed komen qua temperatuur en kun je juist erop uit trekken.
Oke die volg ik niet helemaal haha, van zuid utah naar joshua tree is een behoorlijk eind, waarom zou je de tussenhaltes overslaan? En wat zou je met die gewonnen week aan tijd dan doen? Zeg nooit nooit, maar dit wordt onze derde keer in dit gebied dus het zou zomaar kunnen zijn dat dit de laatste keer wordt, en in Arizona hebben we ook al veel wel gezien dus denk niet dat we daar nog eens een reis aan gaan wijden :)
California - nebraska - colorado - idaho - montana - utah - nevada - arizona - wyoming - south dakota
thebruins
Amerikakenner
Berichten: 536
Lid geworden op: 07 jun 2005, 17:21
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: Reis roberto101: concept route zuidwesten alternatief rondje juni 24.

Bericht door thebruins »

Je bedoelt toch de Toadstools bij Kanab in de buurt? Ik persoonlijk vind die stops in Arizona geen tussenhaltes aangezien je ook naar St.George kunt rijden vanaf Kanab en dan richting California. Maar hey, ieder zijn ding :)
roberto101
Amerikafan
Berichten: 122
Lid geworden op: 07 dec 2014, 11:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis roberto101: concept route zuidwesten alternatief rondje juni 24.

Bericht door roberto101 »

thebruins schreef:
10 apr 2024, 11:05
Je bedoelt toch de Toadstools bij Kanab in de buurt? Ik persoonlijk vind die stops in Arizona geen tussenhaltes aangezien je ook naar St.George kunt rijden vanaf Kanab en dan richting California. Maar hey, ieder zijn ding :)
Deze bedoelde we; https://www.ontdek-amerika.nl/amerika/b ... rocks.html

We zouden idd vanaf Kanab/st. George terug kunnen rijden, maar dat is 7 uur rijtijd naar Joshua Tree, en dan slaan we (ik noem ze maar even) The Toadstools, Coal Mine Canyon, Little Painted Desert en Watson Lake Park over. Ik snap wat je bedoelt dat dit misschien niet de aller spannendste bezichtigingen zijn, vooral die laatste, maar ze liggen wel quasi op de route en ik zou zo ook niet weten hoe ik die gewonnen 3 dagen dan elders in zou zetten, zeker niet als we moab nog 1 dag gaan inkorten?
California - nebraska - colorado - idaho - montana - utah - nevada - arizona - wyoming - south dakota
thebruins
Amerikakenner
Berichten: 536
Lid geworden op: 07 jun 2005, 17:21
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: Reis roberto101: concept route zuidwesten alternatief rondje juni 24.

Bericht door thebruins »

ik zou zo ook niet weten hoe ik die gewonnen 3 dagen dan elders in zou zetten, zeker niet als we moab nog 1 dag gaan inkorten?
Nog meer tijd doorbrengen in Moab ;)
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1215
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis roberto101: concept route zuidwesten alternatief rondje juni 24.

Bericht door paulr »

roberto101 schreef:
10 apr 2024, 10:43
de aankomsttijd in LAS is dan wel wat minder gunstig
Tja... dat is maar net wat je gunstig vindt. In oktober vlogen wij ams-sgo met aankomst 11.50: oei...dat werd best een lange dag voordat je naar bed kon. In februari hadden we ook beter de 2e vlucht naar LAX kunnen nemen (gingen maar voor paar dagen). Ook toen (zoals ik al schreef naar Lancaster aankomst hotel 19.30) was best vermoeiend. Onze vorige reizen wisselden we vroege en late vluchten af... LAS aankomst (uit mijn hoofd ca. 14 uur) vind ik eigenlijk wel perfect: auto oppikken, inchecken, nog een uurtje over de Strip, hamburger en slapen ! :)
Straks in juni pakken we ams-yvr. Vliegen eind van de middag, aankomst 16.00 uur in Vancouver. Lijkt me ook wel weer fijn...
Kortom, er is geen meer of minder ''gunstige'' aankomststijd, alles heeft voor- en nadelen.
roberto101
Amerikafan
Berichten: 122
Lid geworden op: 07 dec 2014, 11:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis roberto101: concept route zuidwesten alternatief rondje juni 24.

Bericht door roberto101 »

Ja, je hebt wel een punt. :) Gelukkig hoeven we hier ons hoofd niet meer over te breken, we vliegen namelijk een dag eerder, een extra dag maar komen dan om 14:50 uur aan, dus we nemen dan ook maar een hotelletje in de buurt van het vliegveld. Op deze manier beginnen we toch een stuk relaxter, wel zo fijn. :) En we kunnen wat omrijden en stukje van death valley meepakken. Huurauto is inmiddels geboekt, midclass SUV bij Hertz. Route wordt dan vooralsnog;

7-jun AMS - LA
8-jun LA – Mojave Desert National Preserve - Death Valley (340 mijl, 5.5 uur)
9-jun Death Valley – Las Vegas (111 mijl, 1.5 uur)
10-jun Las Vegas – Valley of Fire – St. George (140 mijl, 2:15 uur)
11-jun St. George - Snow Canyon State Park – Cathedral Gorge State Park (100 mijl, 1:45 uur)
12-jun Cathedral Gorge State Park - Great Basin National Park (200 mijl, 3:15 uur)
13-jun Great Basin National Park
14-jun Great Basin National Park – Bonneville salt flats (260 mijl, 4 uur)
15-jun Bonneville salt flats – Big Cottonwood Canyon - Draper
16-jun Little Cottonwood Canyon – Moab (via 128) (250 mijl, 4.5 uur)
17-jun Moab (Corona arch en Fisher Towers)
18-jun Moab (Arches)
19-jun Moab (Canyonlands, Needles en Anticline Overlook??, dead horse state park)
20-jun Moab – Leprechaun Canyon - Capitol Reef (195 mijl, 3:15 uur)
21-jun Capitol Reef (Cathedral Valley Loop)
22-jun Capitol Reef – Lower Calf Creek Falls - Devil’s Garden – panquitch (Scenic BW12)
23-jun Kodachrome state park & Losee Canyon
24-jun Losee Canyon – Cedar Breaks National Monument - Kanab
25-jun Kanab - The Toadstools - Coal mine Canyon - Little Painted Desert - Winslow
26-jun Little Painted Desert – State route 179 - Watson Lake Park - Blythe
27-jun Blythe – Joshua Tree National Park
28-jun Joshua Tree National Park
29-jun Los Angeles - AMS
Laatst gewijzigd door markro op 11 apr 2024, 06:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd; een direct bovenstaand bericht in z'n geheel quoten is niet nodig.
California - nebraska - colorado - idaho - montana - utah - nevada - arizona - wyoming - south dakota
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer