Reis Sandra1208: 23 daagse autoreis met 2 pubers.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Sandra1208
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 apr 2024, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Sandra1208: 23 daagse autoreis met 2 pubers.

Bericht door Sandra1208 »

Al een heleboel tips gelezen op deze site en ben erg benieuwd hoe ik onze autoreis, zoals ik deze nu in mijn hoofd heb, nog moet bijschaven om er onze gedroomde reis van te maken. Vliegtickets zijn geregeld, waardoor aankomst- en vertrekdata bekend zijn (vliegen op LAX). De rest ziet er in mijn hoofd nu als volgt uit:
16-jul Amsterdam -> Los Angeles (14:50 uur aankomst)
17-jul Los Angeles
18-jul Los Angeles
19-jul Los Angeles -> Sedona
20-jul Sedona -> Grand Canyon
21-jul Grand Canyon
22-jul Grand Canyon -> Page
23-jul Page
24-jul Page -> Cedar City (Bryce/Zion)
25-jul Cedar City
26-jul Cedar City -> Las Vegas
27-jul Las Vegas
28-jul Las Vegas -> Death Valley
29-jul Death Valley -> Mammoth Lakes
30-jul Mammoth Lakes -> Yosemite
31-jul Yosemite -> San Francisco
1-aug San Francisco
2-aug San Francisco
3-aug San Francisco -> Monterey
4-aug Monterey -> Santa Barbara/chill plek
5-aug Santa Barbara/chill plek
6-aug chill plek
7-aug chill plek -> Los Angeles (vlucht van 13:50 uur)

Wensenlijstje (mede gedreven door onze puberdochters, die niet echt van wandelen houden):
- shoppen...
- LA: whale watching, Disneyland en Universal Studios
- Antelope X Canyon
- Rodeo Drive Show bij Ruby's Inn
- "natte" hike bij Zion
- LV: show van Cirque du Soleil/David Copperfield
- SF: Alcatraz, baseball game SF Giant (moet 2 of 3 augustus zijn)
- kustweg rijden wij graag van noord naar zuid
- afsluiten doen we graag op een chill plek ergens aan het strand of relaxed bij een zwembad.

Zelf hebben we met onze honeymoon de meeste Nationale Parken in dit deel van Amerika al een keer gezien, zodat we daar, mede vanwege onze dochters, deze keer niet al te veel de nadruk op willen leggen, maar zeker niet aan voorbij willen gaan!

Ik ben benieuwd of onze reis realistisch is (had er graag nog 1 of 2 dagen aangeplakt, maar dat liet het werk helaas niet toe), een logische volgorde heeft en of iemand nog tips heeft voor onze "chill plek" en/of overnachtingen met zwembaden die we niet over mogen slaan als we in de buurt zijn.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1223
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: 23 daagse autoreis met 2 pubers

Bericht door paulr »

welkom ! mooie 1e versie, zou zeker wat bijschaven :-)
LA: kijk goed waar je wil heen wil en pas daar de overnachtingen op aan ! Heen en weer rijden wil je er niet, het verkeer staat áltijd vast. Vorige maand nog 3,5 uur over een stukje van nog geen 80 km gedaan ! Kies dus hotels in Anaheim en in het noorden bij Universal.
Je hebt Whale watching bij LA staan, maar ik raad aan deze te doen bij Monterey of Moss Landing, later op je route.
Als je geen lange wandeling gaat doen, dan zou ik 1 overnachting nij de GC doen. Overweeg een extra nacht Sedona te doen: mooie omgeving, leuke plek. Dan rij je de dag erna vroeg naar de GC en heb je bijna een hele dag daar...
Cedar City ? Heen en weer rijden naar Zion en Bryce raden we nooit aan ! Kies voor 1 nacht Bryce en 2 nachten Zion / Huricane. De mooiste moneten van de dag in Bryce zijn de ochtend en avond, kijk of er nog ple is bij Ruby's of een van de hotels daar in de buurt.
Voor Zion heb je een shuttlebus nodig. Pak je die niet heel vroeg in de ochtend, dan sta je uren in de rij. Bovendien kan de parking vol zijn en dien je betaald te parkeren ergens in het dorp (als je als een plkje kan vinden). Kies dus voor 2 nachten ergens in Huricane, zodat je met de shuttle naar het visitor centre kan en vervolgens kan overstappen op de shuttle verder de vallei in.
LV naar Mammoth: dat kan, maar mooier zou zijn een nacht in of dichtbij Death Valley. Ook dan is het warm, maar heb je wel het mooiste deel van de dag daar...
Yosemite: dit is een groot en druk park. Als je maar 1 nacht plant kun je het beter helemaal overslaan. Ga dus voor minimaal 2 nachten. Denk eraan dat als je geen overnachting in het park hebt je een timed entry nodig hebt.
SF: ik snap de overweging van 3 nachten SF met 2 pubers, maar de meeste dingen kun je ook met 2 ovenachtingen bekijken (Alacatraz, fietsen naar Sausalito over de brug, etc).
Chillen op het eind: ik denk dat je beter onderweg nog wat extra nachten kunt plannen, dat is rustiger dan een gehaaste route waardoor je aan het eind moet uitrusten.
Het lijkt dat je met 23 dagen lekker de tijd hebt, maar je rijdt op sommige dagen toch wel gehaast mooie plekken voorbij...
Succes en plezier met het vervolg !
Paul
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 967
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: 23 daagse autoreis met 2 pubers

Bericht door HennyCox »

Het eerste wat me opvalt: maar 2 nachten in Las Vegas, en dat met 2 tienerdochters...bovendien overnachten jullie nu precies op de duurste dagen in Las Vegas; vrijdag/zaterdag. Ik zou proberen om dat te vermijden.
Grand Canyon 2 overnachtingen? En niet van wandelingen houden...wat gaan jullie daar dan verder doen?
Leuke chill-plek: Palm Springs, als jullie daar op donderdags 18/7 zouden overnachten, kun je 's avonds naar de wekelijkse fair...supergezellig in de dorpsstraat :thumbup: Vlak voor Palm Springs: Cabazon Outlet voor de meiden :wink:
Bovendien zou ik iets korter in LA verblijven, maar dat is persoonlijk, ik sta namelijk niet graag uren in de file in mijn kostbare USA-time.
Sf zou ik korter doen.
Maar alles is persoonlijk he.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42076
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: 23 daagse autoreis met 2 pubers

Bericht door Martin & Marianne »

Cedar City ligt voor niets handig, dat begrijp ik niet. En 1 nacht Yosemite is veel te weinig, zelfs als je niet van wandelen houdt. Maar wandelen daar is toch echt heel anders dan hier, dus probeer het eens. Jecweet dat je een timed entry reservering nodig hebt? Of zoek accommodatie in het park.

Marianne
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1240
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: 23 daagse autoreis met 2 pubers

Bericht door IngridUSA »

@paulr ik vermoed dat je Springdale bedoelt in plaats van Hurricane?
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1223
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: 23 daagse autoreis met 2 pubers

Bericht door paulr »

Ja, uiteraard bedoel ik Springdale !!! Hoe kom ik nou bij Hurricane ? :D Excuses !
Sandra1208
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 apr 2024, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: 23 daagse autoreis met 2 pubers

Bericht door Sandra1208 »

Wat een fijne en uitgebreide reacties! Ik ga er morgen met erg veel plezier weer even goed voor zitten! Dank jullie wel!
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6136
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Sandra1208: 23 daagse autoreis met 2 pubers.

Bericht door Old Faithful »

Naast de gedane suggesties zou ik Los Angeles voor het laatst bewaren. De rit naar Sedona is best lang. De eerste dag ben je vanwege het tijdverschil waarschijnlijk vroeg wakker en dat kun je dan mooi gebruiken voor die lange rit.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7945
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis Sandra1208: 23 daagse autoreis met 2 pubers.

Bericht door Pete.Z »

Ik zou nooit in een dag van LA naar Sedona rijden, ik zou een stop maken in Palm Springs, en daar bv de Tramway nemen, erg leuk om te doen.
Ook Joshua Tree is de moeite waard.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 877
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Sandra1208: 23 daagse autoreis met 2 pubers.

Bericht door Tantelotje »

Eens met Pete.Z. Wij zijn ooit eens de dag na aankomst van LA naar Sedona gereden en ondanks dat wij zeker niet vies zijn van een lange rijdag zou ik dat nooit meer doen.

Het maakt ook wel uit waar je dan in LA overnacht, onze overnachting aan de westkant (toen we nog dachten dat we de route andersom zouden rijden was die bij Hotwire geboekt. Tegenwoordig zou ik hebben geannuleerd en een meer logische boeking hebben gemaakt, ondanks de extra kosten) heeft hier zeker niet aan geholpen.

Het feit dat er twee ernstige ongelukken waren gebeurd onderweg trouwens ook niet, stonden we zo maar 2 keer een uur in de file. Maar dat kan natuurlijk gewoon gebeuren. Toen we rond 7 uur eindelijk in Sedona waren maar het geboekte hotel onze reservering niet kon vinden, was de pret voor die dag wel compleet :wink:
Oranjeboom
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 aug 2013, 20:48
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Sandra1208: 23 daagse autoreis met 2 pubers.

Bericht door Oranjeboom »

Wij vonden een paar jaar geleden in de buurt van LA het surfplaatsje Huntington Beach leuk voor een of twee dagen aan zee. Misschien nog een idee. Wij eindigen deze zomer daar ook en hopen dat het weer bevalt met onze nu tieners.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer