Reis Hillbillies: Rondje vanuit Las Vegas in een maand met 2 tieners

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
HillBillies
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 apr 2024, 15:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Hillbillies: Rondje vanuit Las Vegas in een maand met 2 tieners

Bericht door HillBillies »

Bedankt voor je antwoord Marianne, ik zal de data van de bus in de gaten houden (al lijkt me de complete route ook geen probleem).

Ik ben vanmorgen even begonnen met een dagplanning, wat willen we zien, wat gaan we doen? Ik zal hieronder even neerzetten wat de planning tot nu toe is, wat er al gereserveerd is, en hoor graag jullie input!

16-7 - Aankomst Las Vegas 14.10 vanuit Schiphol (Venetian, Palazzo Tower, Sphere View)
Geen planning, we zien wel hoe het gaat.
17-7 - Las Vegas (Venetian, Palazzo Tower, Sphere View)
De enige must-do's zijn tot nu toe: The Sphere, Bellagio Fountain en Pawn Stars (lekker orgineel)
18-7 - Lake Mead (Lake Mead RV Village)
Camper ophalen tussen 13.00-16.00 bij RoadBear, boodschappen doen bij WalMart, naar de Hooverdam rijden en daarna de camper leren kennen op de campground)
19-7 - Zion (Watchman campground)
Als er tijd voor is doen we een excursie in de Techatticup Mine in de ochtend, rijden naar Zion via Valley of fire state. Watchman Trail (5 Km) einde middag
20-7 - Zion (Watchman campground)
Narrows met de eerste bus om 06.00 naar Stop 9, Angels Landing ingeschreven voor na 9.00 AM
21-7 - Bryce (Ruby's Inn RV Park and Campground) *Via Mount Carmel Tunnel/Highway*
In de avond eten bij Ebenezer's Bar en Grill
22-7 - Bryce (Ruby's Inn RV Park and Campground)
Nog niet echt in verdiept, Navajo Loop & Queens garden sowieso
23-7 - Capitol Reef (Fruita campground)
Op de lijst tot nu toe: Hickman Bridge, Cassidy Arch, Sulphur Creek
24-7 - Moab (Sun Outdoors Canyonlands Gateway)
Vanuit Fruita via Canyonlands naar Moab, proberen sunset mee te pakken @ Grand View Point (uber??)
25-7 - Moab (Sun Outdoors Canyonlands Gateway)
Timed Entry Arches 08.00-09.00, Fiery Furnace (inschrijven), Delicate Arch, Double Arch, Balanced Rock
26-7 - Monument Valley (Goulding's Lodge & Campground)
Sunrise @ Mesa Arch, 04.45 vertrekken. Via Dead Horse Point naar Monument Valley
27-7 - Page (Wahweap RV and Campground)
In de ochtend Sunrise tour Monument Valley 5.40-8.10 (gereserveerd en betaald), via Horseshoe Bend en Walmart naar Wahweap campground
28-7 - Page (Wahweap RV and Campground)
Upper Antelope Canyon tour 09.50-11.35 (gereserveerd en betaald)
29-7 - Grand Canyon (Trailer Village RV Park)
Nog niets gepland ivm helicoptervlucht dag erna (wil het wow-effect niet beperken)
30-7 - Grand Canyon (Trailer Village RV Park)
Helicoptervlucht 45 min 9.15 AM (gereserveerd en betaald)
31-7 - Lake Havasu (Campbell Cove RV Resort)
Nog niets aparts in de planning, London Bridge schijnt nogal overrated te zijn
01-8 - Joshua Tree + Palm Springs (Black Rock campground + KOA Palm Springs)
Overdag Palm Springs, halverwege de middag met de Aerial Tramway omhoog. Sterren kijken/overnachten op Black Rock (zo laat mogelijk ivm temperatuur en geen airco, nieuwe maan.
02-8 - Los Angeles (Hollywood RV Park)
Santa Monica Pier / Venice Beach einde middag /avond
03-8 - Los Angeles (Hollywood RV Park)
All-inclusive GoCity pass, op lijst Hop on/off, walk of fame, Madame Tussauds, Hollywood Sign (pas is al betaald)
04-8 - Santa Barbara (Sunrise RV Park)
Nog niets bekeken voor Santa Barbara, via Walmart Supercenter Oxnard
05-8 - Morro Dunes (Morro Dunes RV Park)
Op de Morro Rock na nog niets in de planning
06-8 - Monterey (Monterey County Fairground RV Park)
Whale Watching Tour 12.30 (gereserveerd en betaald), daarna door naar campground. Fietsen huren voor de avond?
07-8 - San Francisco (San Francisco RV Resort)
Na klaarzetten camper met Uber naar Pier 39, Alcatraz Tour 15.50 (gereserveerd en betaald). Avond vullen aan het water
08-8 - San Francisco (San Francisco RV Resort)
All-inclusive GoCity pass, op lijst tramritje (pas is al betaald)
09-8 - Sequioa + Kings Canyon (Lodgepole)
via Walmart Supercenter Fresno
10-8 - Sequioa + Kings Canyon (Lodgepole)
Tokopah falls, Moro Rock, General Sherman
11-8 - Yosemite (North Pines campground)
via Tunnel View Point / Bridalveil Fall
12-8 - Yosemite (North Pines campground)
Half Dome daily lottery? Panorama Trail via 4MT
13-8 - Yosemite (Upper Pines campground)
Mirror lake
14-8 - Retourrreis naar Las Vegas via Tioga Road, overnachting nog niet bekend, ivm reistijd dag erna omgeving Beatty)
alles afhankelijk van reistijd en omstandigheden. Zoveel mogelijk proberen te stoppen op viewpoints
15-8 - inleveren camper voor 10.30, vliegen 16.10

Edit:
Overnachtingen toegevoegd, typo's verwijderd.
Lilo
Amerika-expert
Berichten: 1768
Lid geworden op: 26 aug 2009, 17:02
Aantal x V.S. bezocht: 54

Re: Reis Hillbillies: Rondje vanuit Las Vegas in een maand met 2 tieners

Bericht door Lilo »

In GC zou ik zeker de hike naar Indian Gardens doen. Beneden in de canyon krijg je een heel ander zicht, gevoel dan van bovenaf.
Aanrader!

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42073
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Hillbillies: Rondje vanuit Las Vegas in een maand met 2 tieners

Bericht door Martin & Marianne »

Midden in de zomer lijkt me dat wel erg ver. Wordt ook afgeraden door de NPS. Voor een mooi korte wandeling is de South Kaibab Trail tot aan Cedar Ridge niet gek.

Gaan jullie de uitzichtpunten langs de east rim voorbijrijden?

Marianne
Lilo
Amerika-expert
Berichten: 1768
Lid geworden op: 26 aug 2009, 17:02
Aantal x V.S. bezocht: 54

Re: Reis Hillbillies: Rondje vanuit Las Vegas in een maand met 2 tieners

Bericht door Lilo »

Hike tot indian gardens is goed te doen als je fit bent en je bent het gewoon om te wandelen. NPS zegt om niet verder te gaan dan dit punt in de zomer. Als je bij zonsopkomst begint, moet dit haalbaar zijn. Zeker omdat TS zelf spreekt over wandelingen als Half Dome en 4mile up en panorama down.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
HillBillies
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 apr 2024, 15:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Hillbillies: Rondje vanuit Las Vegas in een maand met 2 tieners

Bericht door HillBillies »

Bedankt voor de tips, ik zet beide trails op de planning erbij, dan kunnen we ter plekke bekijken wat de situatie is.

@Marianne
Ik heb op dit moment alleen opgeschreven wat we zeker gaan doen en de bedoeling is dit de komende tijd aan te gaan vullen.
M.b.t. de East Rim gaan we dus sowieso naar de Horseshoe bend, Antelope Canyon en vanuit mijn professie zou ik nog graag naar Glen Canyon willen. Daarnaast slapen we aan Lake Powell maar ik moet nog uitzoeken wat we daar allemaal willen zien (deze twee nachten zijn ook deels gepland om wat te chillen/zwemmen namelijk.

Via de 89/64 is het vanuit Page zo'n 3 uur rijden naar de campground en we vertrekken daar rond de middag (na de Upper Antelope tour). Ik wil uiterlijk 17.00/18.00 op de campground zijn, welke viewpoints zou je ons dan nog adviseren?
Laatst gewijzigd door HillBillies op 19 apr 2024, 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42073
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Hillbillies: Rondje vanuit Las Vegas in een maand met 2 tieners

Bericht door Martin & Marianne »

Ik bedoelde in GC NP. Je rijdt tussen Page en de camping in het park langs een aantal schitterende uitzichtpunten zoals bij Desert Tower. Ik begreep dat je die niet wilde bekijken vanwege het wow gevoel voor de helikoptervlucht. Maar misschien begrijp ik dat verkeerd.

Marianne
HillBillies
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 apr 2024, 15:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Hillbillies: Rondje vanuit Las Vegas in een maand met 2 tieners

Bericht door HillBillies »

Aha ik snap 'm!

Ik had er dat neergezet omdat ik benieuwd was naar jullie mening hierover! Welke viewpoints wel en welke niet? Ik wil zoveel mogelijk zien maar ik wil wel zoveel als mogelijk voorkomen dat we opstijgen en na 10 minuten denken tja.... is dit het nou?!

De helicoptervlucht heb ik, zoals op diverse sites wordt aangeraden, geprobeerd om rond 10.00 te boeken maar die tijden zaten al vol dus 9.15 was het beste alternatief. Zo laat mogelijk in de ochtend om de kans op mist/nevel te minimaliseren en niet zo laat dat er veel thermiek is waardoor het zicht en de foto's slechter worden. Om het wow-effect zo groot mogelijk te houden heb ik geredeneerd dat dit het grootste zou zijn als je dit meteen in het begin doet en dus niet de tweede ochtend voordat we weer vertrekken en al trails hebben gelopen.

Dus Desert Tower zet ik erbij in de RV-life planner, bedankt en alle tips zijn welkom!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42073
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Hillbillies: Rondje vanuit Las Vegas in een maand met 2 tieners

Bericht door Martin & Marianne »

Als je een stop.maakt bij Desert View en een of meer van de andere stops dan heb je al je eerst blik in de canyon geworpen. Maar om die uitzichtpunten over te slaan lijk mij erg jammer. De helikoptervlucht is en blijft een bijzondere ervaring, ook al heb je al een beeld van de canyon.
Kijk voor de route vanaf Page eens in mijn 2011-verslag en ons 2013-verslag.
Een echt goed beeld van de grootte en diepte krijg je pas als je een stuk naar beneden loopt. Zie voor een deel van de South Kaibab Trail ons 2013-verslag.

Marianne
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7942
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis Hillbillies: Rondje vanuit Las Vegas in een maand met 2 tieners

Bericht door Pete.Z »

Helikoptervlucht is een heel andere belevenis dan daawerkelijk zelf “in” de canyon lopen en hem om je heen voelen, horen en ruiken. Uitzichtpunten en wandelen nemen echt niks weg van de helikoptervlucht.
HillBillies
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 apr 2024, 15:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Hillbillies: Rondje vanuit Las Vegas in een maand met 2 tieners

Bericht door HillBillies »

Bedankt voor de ervaringen mbt de heli allebei, dat is geruststellend in ieder geval...

Ik zal de betreffende reisverslagen zometeen eens gaan lezen Marianne voor wat tips en inspiratie!
Lilo
Amerika-expert
Berichten: 1768
Lid geworden op: 26 aug 2009, 17:02
Aantal x V.S. bezocht: 54

Re: Reis Hillbillies: Rondje vanuit Las Vegas in een maand met 2 tieners

Bericht door Lilo »

Voor een verslag van de Grand canyon en Yosemite kan je eens gaan kijken op mijn site www.chariswinnen.wordpress.com

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Hillbillies: Rondje vanuit Las Vegas in een maand met 2 tieners

Bericht door josea »

Tussen Capitol Reef en Moab zeker niet Little Wild Horse Canyon vergeten!
Wij zijn er nu twee keer geweest, en twee keer een hoogtepunt in de vakantie, hele leuke hike.
cvr
Amerikafan
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 okt 2006, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Reis Hillbillies: Rondje vanuit Las Vegas in een maand met 2 tieners

Bericht door cvr »

Dit ziet er prima uit qua planning imho, ik heb één opmerking/aanvulling:

Je schrijft Santa Monica/Venice Beach: einde middag/avond. Dit zijn overdag zeer leuke plekken (vinden wij) maar als de zon onder is dan komen er met name bij Venice Beach wel heel veel vage types/zwervers. Wij zijn er meerdere keren geweest zowel overdag als in de avond (hebben ook overnacht in Venice Beach) maar de sfeer is in de avond echt heel anders dan overdag, zeker als de winkels dicht zijn. We hebben nooit iets echt vervelends meegemaakt maar het was gewoon niet leuk om er rond te lopen.
HillBillies
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 apr 2024, 15:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door HillBillies »

@Martin & Marianne & @Lilo

Heb de betreffende gedeeltes gelezen, hier heb ik zeker iets aan! Ik zal de komende week eens meer reisverslagen/routes van jullie gaan lezen die voor ons interessant zijn!

@josea

Dat is zeker de moeite waard! Het exacte startpunt verschilt nogal afhankelijk van de routeplanner die je gebruikt zie ik, Google maps geeft aan dat je op de 24 voor Hanksville linksaf de "N Factory Butte Rd" op moet rijden, echter geeft mijn RV-Life app dit niet als optie en zegt dat we de 24 na Hanksville noordelijk moeten blijven volgen en dan linksaf de "W Temple jct" op. De RV-life app houdt rekening met de afmetingen van de camper dus die hou ik maar aan. Ik zie wel dat de hele lus zo'n 13 km lang is en dat is dan wel een beetje veel van het goede aangezien we ook nog een stukje Canyonlands op de planning hadden staan voordat we naar de camping gaan. Van wat ik even snel op AllTrails heb gelezen vinden de meeste mensen Little Wild Horse mooier dan Bell Canyon en lopen dan ook CCW een paar mijl de route en draaien dan om, is dat ook jouw ervaring?
Little horse - bell canyon.jpg
Little horse - bell canyon.jpg (30.91 KiB) 315 keer bekeken
@cvr

We kunnen pas om 14.00 op onze camping bij Hollywood, de bedoeling was om dan een Uber te pakken naar Venice Beach en in de avond naar Santa Monica Pier te gaan, kinderen willen even naar de kermis. Bedankt voor de heads up, ik zal er rekening mee houden!
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Hillbillies: Rondje vanuit Las Vegas in een maand met 2 tieners

Bericht door josea »

Je moet inderdaad zeker NIET de Factory Butte Road nemen; die is vaak met een gewone auto al niet haalbaar vanwege een riviertje dat je dan moet passeren… De naam daarvan is niet voor niets “Muddy Creek” :?
Dus gewoon de normale route naar Moab volgen, en dan de afslag naar Goblin Valley en dan de borden richting LWHC volgen. Op Google maps moet je zoeken op “Little Wild Horse canyon & Bell canyon” dan kom je bij het goede punt.
Wij liepen ook niet de hele ronde, maar in en uit. Ongeveer 20 minuten lopen van parkeerplaats naar begin LWHC, een uur tot anderhalf uur heen in de canyon en dan weer terug.
Kleine 3 tot 4 uur moet je er wel voor rekenen, maar het is een topper! Zie onze ervaringen hieronder:

http://yellowstone-utah-aartse.blogspot ... -utah.html
https://threeladiesontour.blogspot.com/ ... horse.html
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42073
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Hillbillies: Rondje vanuit Las Vegas in een maand met 2 tieners

Bericht door Martin & Marianne »

Wij deden ook niet het hele rondje. Zie voor onze ervaring ons 2019-verslag (ook voor een mooie plaats voor de zonsondergang in Arches).

Marianne
HillBillies
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 apr 2024, 15:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Hillbillies: Rondje vanuit Las Vegas in een maand met 2 tieners

Bericht door HillBillies »

Ook weer gelezen Marianne! Weten jullie nog of jullie hem CW of CCW hebben gelopen? Dat kan ik namelijk niet uit jullie verslag halen maar vooral die smalle passages lijken me erg leuk!

Een andere vraag voor iedereen:
Zoals jullie kunnen zien heb ik een timed entry voor Arches tussen 8.00 tot 09.00. Van wat ik heb gelezen kun je daar prima meerdere dagen vertoeven, echter heb ik daar 1 dag voor ingepland (anders komen we pas een half jaar later weer terug in LV ipv een maand). Er is echter een excursie die ik nog niet heb geboekt maar eigenlijk ook niet wil missen (met name de kinderen vinden dat heel gaaf denk ik) en dat is de 2-uurs adventure tour van Moabjett. Deze vertrekt echter maar twee keer per dag met als laatst mogelijke tijd 16.00.
Het plan was om bij binnenkomst direct naar Devil's Garden te rijden, daar niet de hele route van 13 km te lopen maar wat specifieke formaties te bekijken, via de Delicate Arch / Fiery Furnace / Balanced Rock / Phallus Pillar en Park Avenue het park uit te rijden maar hoe realistisch is het om te denken dat we tijd genoeg hebben om die dingen te zien voor 15.00?

Als laatste heb ik gisterenavond nog met USA gebeld ivm de laatste overnachting die nog geregeld moest worden: Het is uiteindelijk Death Valley RV Resort https://www.deathvalleyrvpark.com/ in Beatty geworden, inchecken tot middernacht was geen probleem dus dat geeft ons zoveel als mogelijk tijd voor de route van 545 km vanuit Yosemite Valley via de Tioga Pass en Bishop naar Beatty. Mocht de route tot Lee Vining veel meer tijd in beslag nemen dan geschat kan ik op dat moment altijd nog besluiten om niet via Bishop (395/6) te rijden maar om op de 120 te blijven en zo wat reistijd te besparen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42073
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Hillbillies: Rondje vanuit Las Vegas in een maand met 2 tieners

Bericht door Martin & Marianne »

Wij liepen hem tegen de klok in. Ik geloof dat er bordjes staan maar ik weet het niet meer zeker. Het wijst zich vanzelf dacht ik.
Is het voor Arches nog een optie om voor 7am of na 4pm het park binnen te rijden?
Met je huidige planning mis je de mooiste uren in het park.
De laatste keer dat wij er waren was het erg druk, maar met de timed entry kun je waarschijnlijk veel meer doen. Het zal wel in de loop van de dag steeds drukker worden.
In 2013 deden wij een deel van de Devils Garden, dat hoeft niet heel veel tijd te kosten. Ik herinner me dat we een van de zijwegen minder interessant vonden, dus die kun je sowieso overslaan.
Wij en onze kinderen vonden de rangerwandeling door Fiery Furnace geweldig leuk om te doen. Als je daar een permit voor hebt heb je geen timed entry nodig.

Marianne
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Hillbillies: Rondje vanuit Las Vegas in een maand met 2 tieners

Bericht door josea »

Zoals ik me herinner staan er bordjes nadat je de “obstakels” gepasseerd bent. Bordjes richting Bell Canyon en richting LWHC. Volg LWHC en je loopt aan de goede kant de canyon in.
Je kunt niet echt verkeerd lopen volgens mij.
HillBillies
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 apr 2024, 15:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Hillbillies: Rondje vanuit Las Vegas in een maand met 2 tieners

Bericht door HillBillies »

Ok als er bordjes staan kan het niet fout, hij staat erbij in de (route)planner!

Voor 7.00 zou in theorie wel kunnen, ik weet alleen niet hoe blij de rest van het gezin wordt als we 3 dagen op rij voor 05.00 de wekker hebben staan :D. Maar om wat meer ruimte te krijgen voor zowel Arches als de boottocht is het wel beter natuurlijk, ik zal het balletje hier eens opgooien vanavond!

Hoe gaat het eigenlijk op de meeste campgrounds als je in de vroege ochtend wil vertrekken? De meeste hebben silent-hours tot een uur of 7/8 in de ochtend, lijkt me toch geen probleem als je tenminste niet met de deuren gaat smijten of wel?

Ik had 18-7 al in de agenda staan dat ik de ranger-guided tour ga reserveren voordat we de camper gaan halen. Zou ik daar de wekker voor moeten zetten? Geen idee of deze tour net zo snel volgeboekt is als de campgrounds...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer