Reis lisannevdw: advies 18 daagse camperreis met 2 kinderen.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
lisannevdw
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 mar 2024, 12:12
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis lisannevdw: advies 18 daagse camperreis met 2 kinderen.

Bericht door lisannevdw »

Hoi allemaal,
Van ca. 14 oktober t/m 31 oktober (18 dagen) hopen we met onze 2 kinderen van 5 en 1 jaar naar West-Amerika te gaan. De 1e keer een camper. We hebben al vaker rondgereisd in andere landen, maar altijd in huisjes. Dat was voor onze zoon toen hij jong was altijd even schakelen. Daarom lijkt ons een camperreis nu ideaal, met name voor onze dochter.

We willen niet haasten, tussendoor ook leuke dingen doen voor de oudste, kortere stukken heeft de voorkeur. Maar we zijn ook erg benieuwd naar tips en ervaringen van andere gezinnen.

Ik heb een route gemaakt. Deze begint nu in Las Vegas en eindigt in Los Angeles. San Francisco en Yosemite, Mammoth Lakes, Death Valley hebben we geskipt. Al vraag ik mij nu ook wel af of deze route niet veel van hetzelfde is en wat afwisseling mist? Wat denken jullie ervan? Evt. nog een andere route?

Vanuit de Grand Canyon heb ik 2 opties. De ene naar Los Angeles en de ander via Sedona en San Diego. San Diego lijkt ons een leuke stad om nog even te relaxen voordat we teruggaan. Wat denken jullie hiervan?

Nog aanrader qua activiteiten met kids op deze route of bij een vergelijkbare route? We zijn heel erg benieuwd!

Rondreis Zuid/West Amerika:

3 weken West Amerika met kinderen | Leukste dingen om te doen | (kidslovetravel.net)

Las Vegas 2-3 nachten
- Dag 1 Heenreis/Aankomst/ verblijf hotel
- Dag 2 Camper ophalen/Boodschappen doen
- Bijv. kamperen bij het meer, Boulder beach
Vanuit Las Vegas
- Stop Valley of Fire
- Evt. Red Cliffs (Leeds)
Zion NP 2 nachten/ 256km/2.35
- Overnachten Zion NP of dorp Springdale
- Fietsen in Zion. Bijv. Ebikes Zion
- Wandeling Emerald Pools > ook met kinderwagen
Vanuit Zion 64km/1.05u
- Stop Coral Pink Sand Dunes State Park
- Sandboarding of sleeen
- Evt. kun je hier overnachten.

Bryce NP – vanaf Coral Pink 1-2 nachten/ 120km/1.30
- Bijv. Scenic drive: uitzichtpunten (kan je met camper rijden, mag niet overal parkeren tot half oktober)
- Aanrader 1 wandeling. Er zijn wandelingen van 1,3/1,6 km.
- De Rim Trail en de Sunset to Sunrise


Page 2-3 nachten/243km/ 2.45
- Lake Powell, Antelope Canyon en Horseshoe Bend

Monument Valley 1 nacht/ 195km/ 2u
- Route 17 mijl/27km langs belangrijkste bezienswaardigheden. Onverhard en niet verzekerd.
Heel hobbelig en rotachtig. Prachtige uitzichtpunten. Aanrader
- Gedeelte park niet zelf toegankelijk. Je kan tour boeken
- Rijdt US-163/20 min vanaf vistor center/ prachtig uitzicht op Monument Valley vanaf weg
- 1 volle dag aan te raden
- Tips voor een bezoek aan Monument Valley in Amerika (travellersoftheworld.nl)

Grand Canyon 2 nachten/ 288km/3.15
- Helicoptervlucht Grand Canyon 25 min ochtend 8.15?
- Bezoek Grand Canyon

Bearizona Wildlife Park 93km/ 1u

Seadona 2 nachten/ 93km/ 1.10
- Red Rock state Park
- Slide Rock state park (natuurlijke waterglijbaan, leuk voor kids)

San Diego 3-4 nachten/460 mijl/7.00
- Met uber
- Of camper inleveren en met huurauto verder > kan niet, geen inleverpunt
Los Angeles 1-2 nacht/2u
- Camper inleveren
- Aanrader verblijf Santa Monica/ vlakbij airport

Terugvlucht 1 nacht

Of :
Grand Canyon
Bearizona
Lake Havasu 2 nachten 3.40u
Joshua Tree 2.47
Los Angeles 3 nachten
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1218
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Advies 18 daagse camperreis met 2 kinderen

Bericht door paulr »

welkom...
mooi 1e plan, niet teveel kilometers inderdaad.
Zet het schema (zonder alle toevoegingen) eens in een van-naar schema zoals velen hier doen, dan kun je zien hoeveel je tijd werkelijk ergens zal hebben.
Ik neem aan dat je wel iets gaat wandelen, maar geen uren achtereen. Dat betekent dat je her en der wel wat overnachtingen ''anders'' kan doen. Bryce ligt hoog en dar zal het 's avonds en 's nachts flink afkoelen. Ik raad daar altijd 1 overnachting aan: einde dag aankomen, wandelen langs de rim. De volgende ochtend zonsopgang en stukje naar beneden wandelen. Met 2 kleintjes zou ik niet te ver gaan, je moet weer naar boven terug. Daarna rij je verder richting Page.
Page heb je 2 nachten zeker voldoende aan, een 3e zou ik niet doen. Je hebt dan voldoende tijd voor Horseshoe Bend (kost ca 1,5 uur) en Antelope Canyon. Bij lekker weer wat uurtjes richting maar.
Monument Valley: je kan de 17 mijl route NIET met een camper doen. Met een gewone auto al een uitdaging. Een SUV gaat prima. Ook hier kom je dus bij voorkeur einde dag aan en vertrek je weer de volgende ochtend (al dan niet na een georganiseerde jeeptour (kostbaar).
Grand Canyon: het uitzicht is prachtig, maar met 2 kleine kids ga je ook gier weer niet diep de canyon in lopen. Aan een middag en volgende ochtend heb je dus voldoende.
Sedona: ga niet op vrijdag, zaterdag of zondag naar Slide Rock, want op die dagen glij je in de file door het water :-)
LA of SD: ik denk dat SD leuker is (maar dat is uit de verhalen, anderen gaan vast tips geven) dan LA. Maar ja, ik ben zeker geen fan van LA: je staat er altijd in de file (vorige maand bijna 4 uur over 120 km gedaan !). Als je naar Disney wilt kun je die wellicht onderweg ook inpassen (Anaheim).
Ik zie dat je met kinderwagen wilt wandelen ? Ik zou eerder een draagzak aanraden voor wandelingen, waar dan ook (behalve de rim trails zoals bij Bryce en GC).
Met een nacht minder bij Bryce, Page en/of GC zou je evt Capitol Reef kunnen meepakken en daarna naar Monument Valley (en dan Page). Je pakt dan de mooie ut12 mee en de ut95. Dan moet je wél een plekje op camping Fruita proberen te krijgen, dat is een prachtige camping !
Succes met Plannen maken !
Paul
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42073
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Advies 18 daagse camperreis met 2 kinderen

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!

Met 18 dagen is het goed om niet nog meer parken mee te nemen, hoewel je hier en daar wel wat ruim in de tijd zit zoals Paul al aangeeft.
Wil je iets meer variatie dan zou je kunnen kiezen voor starten in SF, en dan via Yosemite en Death Valley jullie route op te pakken en dan eindigen in Las Vegas.
Schrijf het inderdaad eens uit in een schema per dag, dat is veel overzichtelijker. Het leest nu ook wat lastig omdat er blijkbaar veel tips van anderen tussen staan.
lisannevdw schreef:
30 mar 2024, 12:31
Wandeling Emerald Pools > ook met kinderwagen
Dit is echt niet met een kinderwagen te doen. waarom geen rugdrager gebruiken? Kijk ook eens op mijn wandelsite; daar staat aangegeven welke wandelingen geschikt zijn voor rolstoelen. Dat zijn de wandelingen die ook met een kinderwagen te doen zijn. Ik ben volgens mij nog nooit een kinderwagen tegengekomen tijdens een wandeling.
lisannevdw schreef:
30 mar 2024, 12:31
Vanuit de Grand Canyon heb ik 2 opties. De ene naar Los Angeles en de ander via Sedona en San Diego
Je kunt ook Sedona meenemen als je naar LA gaat natuurlijk.
San Diego is een leuke stad. Maar nogmaals, schrijf het eens per dag uit om te zien hoeveel tijd je dan overal hebt.
LA en San Diego zijn wel wat uit de richting. Je kunt ook kiezen voor een rondje Las Vegas en dan wat meer parken bezoeken zoals Capitol Reef. En misschien Moab toevoegen. Goblin Valley zal leuk zijn voor de oudste. Kijk voor onder andere Capitol Reef eens in ons 2019-verslag.

Als je Valley of Fire wilt bezoeken zou ik daar ook een overnachting doen.
Coral Pink Sand Dunes ken ik niet maar lijkt me niet echt een must.

Hou er rekening mee dat oktober al heel laat is. Ik denk dat Bryce erg koud zal zijn, wellicht ligt er al sneeuw. Buiten zitten bij de camper zal niet altijd mogelijk zijn.

Marianne
lisannevdw
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 mar 2024, 12:12
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Advies 18 daagse camperreis met 2 kinderen

Bericht door lisannevdw »

paulr schreef:
30 mar 2024, 13:33
welkom...
mooi 1e plan, niet teveel kilometers inderdaad.
Dank je wel Paul voor je reactie, tips en adviezen! Capitol Reef ziet er ook erg mooi uit en ook de ut12 en 95! Ik ga nog eens naar mijn planning kijken. Nee we nemen geen kinderwagen mee. Waarschijnlijk wel een kleine buggy. En uiteraard onze draagzak!
Laatst gewijzigd door markro op 31 mar 2024, 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote ingekort, is niet nodig in z'n geheel te plaatsen.
lisannevdw
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 mar 2024, 12:12
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Advies 18 daagse camperreis met 2 kinderen

Bericht door lisannevdw »

Martin & Marianne schreef:
30 mar 2024, 16:50
Hallo, welkom op het forum!
Dank voor je reactie en tips Marianne! Nee wij nemen onze draagzak mee en een buggy (handig met vliegen) en als het even kan soms ook met een wandeling. Ik ga eens kijken naar je website met wandelroutes!

Goblin Valley is een leuke tip!

Als het in oktober koud zal zijn in Bryce, hoe is dat dan in Yosemite en bijv. Mammoth Lakes? Vergelijkbaar? En is het overdag daar goed te doen? Ook een goed alternatief voor LA. Beste lastig met zoveel moois!
Laatst gewijzigd door markro op 31 mar 2024, 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote ingekort, is niet nodig in z'n geheel te plaatsen.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1218
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Advies 18 daagse camperreis met 2 kinderen

Bericht door paulr »

Bryce is alleen in de nacht fris, geen reden om een andere keuze te maken ! Wij waren afgelopen oktober in Yosemite en Mammoth. Overdag lekker weer, avond fris. Was nog even spannend of de Tioga Road open was, net toe we er overheen wilden die nacht sneeuw en pas om 12.00 uur open. Kortom, kan alle kanten op met het weer….
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42073
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Advies 18 daagse camperreis met 2 kinderen

Bericht door Martin & Marianne »

Als je Yosemite mee wilt nemen kun je het beste in San Francisco beginnen. De Tioga Pass zal dan normaal gesproken nog wel open zijn. Je kunt eens op www.nps.gov/yose kijken wat voor weer je kunt verwachten en wat wel en niet open is qua voorzieningen. Kijk bijvoorbeeld eens hier: https://nps.gov/yose/planyourvisit/fall.htm.
En bekijk ook eens een Yosemite Guide van afgelopen najaar. Je krijgt dat krantje bij de ingang maar ze zijn ook online in te zien. Zie hier.
Beginnen in SF maakt de reis zeker afwisselender. Je mist dan wel LA en San Diego.

Hou er rekening mee dat waarschijnlijk ook in oktober campings in sommige parken snel vol zijn dus wacht niet te lang met de route. Kijk op tijd hoe het reserveren voor Yosemite gaat. Het is verstandig om een maand van tevoren te oefenen.

Marianne
lisannevdw
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 mar 2024, 12:12
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis lisannevdw: advies 18 daagse camperreis met 2 kinderen.

Bericht door lisannevdw »

paulr schreef:
30 mar 2024, 22:41
Bryce is alleen in de nacht fris, geen reden om een andere keuze te maken ! Wij waren afgelopen oktober in Yosemite en Mammoth. Overdag lekker weer, avond fris.
We twijfelen wat over het weer. Bij Yosemite/Mammoth geven ze rond de 14 graden aan overdag. Is dat ook jouw ervaring?

Zag ook de route meer omhoog naar Capitol Reef/Moab dat het daar ook best fris kan zijn (onder de 20 graden). Klopt dat met de werkelijkheid of kan het daar overdag ook nog ruim 20 graden worden half/eind oktober?
lisannevdw
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 mar 2024, 12:12
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis lisannevdw: advies 18 daagse camperreis met 2 kinderen.

Bericht door lisannevdw »

@Martin & Marianne dank voor de info en tips!
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1218
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis lisannevdw: advies 18 daagse camperreis met 2 kinderen.

Bericht door paulr »

Tja, oktober kan natuurlijk alle kanten al op gaan. Onze oktober ervaring is alleen van afgelopen jaar weekje SF naar LV via Yosemite en Death Valley: overdag gewoon korte broek, avonden fris. En afgelopen februari paar dagen LA naar LV ( ook via DV), ook toen overdag ruim 20c en avonden onder de 10c. Andere reizen doen wij altijd in juni en ook dan hebben we af en toe sneeuw, maar doorgaans flink mooi weer met goede temperaturen…. Maar er zullen vast anderen zijn die je meer over oktober kunnen zeggen. Denk eraan: het grootste deel waar je naar toe gaat is ook woestijn gebied. Dat heeft als kenmerk warme dagen en frisse nachten (behalve in de echte zomermaanden).
lisannevdw
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 mar 2024, 12:12
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis lisannevdw: advies 18 daagse camperreis met 2 kinderen.

Bericht door lisannevdw »

Dank voor je reactie!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer