Reis nmeijers: 1e keer Zuidwest: tips gevraagd

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1235
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis nmeijers: 1e keer Zuidwest: tips gevraagd

Bericht door paulr »

Rustpunt in Page ? Het kan, maar doorgaans ga je daar naar Antelope Canyon (ca 4 uur in totaal) en Horseshoe Bend (ca 1 tot 1,5 uur). Dan een rustpunt bij GC (ik vermoed dat je daar dus ook ''in de buurt'' slaapt), maar bij GC heb je aan één avond en één ochtend ook meer dan voldoende. Verder is er als je geen flinke wandeling(en) gaat maken niet zoveel te doen (het uitzicht zal immer niet veranderen naarmate je er langer bent :-)). Kortom, ik denk dat je nog beter wat annuleringskosten voor lief kunt nemen en zorgen dat je dus in het begin wat nachten kan toevoegen (dus een extra nacht in/bij Yosemite en een nacht vóór DV (Beatty vergeten dus). Dan doorrijden naar LV. Of zijn ze écht allemaal met 100 annuleringskosten geboekt ?
nmeijers
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 sep 2018, 21:28
Aantal x V.S. bezocht: 1

Grand Canyon Junction of Tusayan?

Bericht door nmeijers »

Hallo allemaal,

Wij verblijven 1 nacht in Grand Canyon om daar een aantal viewpoints te bekijken. Nu twijfel ik of we in Grand Canyon Junction (wander camp grand canyon) of in Tusayan gaan zitten. Voor beide geldt wel wat reistijd naar Grand Canyon, maar Grand Canyon Junction is een stuk goedkoper.

Wat is jullie ervaring?

Opmerking moderator

Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
thebruins
Amerikakenner
Berichten: 538
Lid geworden op: 07 jun 2005, 17:21
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: Grand Canyon Junction of Tusayan?

Bericht door thebruins »

Ik zou voor Tusayan gaan, ligt er wat leuker bij en volgens mij wat meer hotels en restaurants enzo.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42160
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Grand Canyon Junction of Tusayan?

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom niet in het park? Dan hoef je niet heen en weer te rijden en heb je geen parkeerproblemen. De Bright Angel Lodge is betaalbaar, en je zit er aan de rim. Ideaal vonden wij. Zie www.grandcanyonlodges.com.

Het is niet gek om alle vragen over je reis in hetzelfde topic te houden; dat is voor jou zelf overzichtelijker maar ook voor ons is het handig voor de context.

Marianne
nmeijers
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 sep 2018, 21:28
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis nmeijers: 1e keer Zuidwest: tips gevraagd

Bericht door nmeijers »

@Martin & Marianne bedankt voor de goede tip! Er was toevallig nog net een betaalbare kamer over op onze datum dus die heb ik meteen geboekt :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer