Reis nmeijers: 1e keer Zuidwest: tips gevraagd

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
nmeijers
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 sep 2018, 21:28
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis nmeijers: 1e keer Zuidwest: tips gevraagd

Bericht door nmeijers »

Goedemorgen allen,

In september heb ik de volgende reis bedacht, vooral geinspireerd op het rondje "best of the west" met de auto van Tioga. Echter, met een aantal aanpassingen. Zo willen we bijvoorbeeld ook graag San Diego bezoeken en vond ik monument valley wat te ver uit de richting. Allereerst ben ik benieuwd wat jullie van de reis vinden. We vinden het leuk om parken te bezoeken en zo nu en dan een hike te maken, maar wel met mate. Steden bezoeken vinden we namelijk net zo leuk. Ik heb ook nog 1 dag over waarbij ik twijfel waar ik die wil inzetten. Ergens een extra dag? Of toch nog een extra bestemming?

30-8-2024 Aankomst San Francisco (hotel reeds geboekt)
31-8-2024 San Francisco (hotel reeds geboekt)
1-9-2024 San Francisco - Yosemite (hotel reeds geboekt)
2-9-2024 Yosemite (hotel reeds geboekt)
3-9-2024 Yosemite - Death Valley (hotel reeds geboekt)
4-9-2024 Death Valley - Las Vegas (hotel reeds geboekt)
5-9-2024 Las Vegas (hotel reeds geboekt)
6-9-2024 Las Vegas - Zion
7-9-2024 Zion
8-9-2024 Zion - Bryce Canyon
9-9-2024 Bryce Canyon - Page
10-9-2024 Page - Grand Canyon
11-9-2024 Grand Canyon - Kingman
12-9-2024 Kingman - San Diego
13-9-2024 San Diego
14-9-2024 San Diego - Los Angeles
15-9-2024 Los Angeles
16-9-2024 Los Angeles - Pismo Beach
17-9-2024 Pismo Beach - Monterrey
18-9-2024 Monterrey
19-9-2024 ....
20-9-2024 San Francisco - Vlucht naar Amsterdam (14:45)
21-9-2024 Aankomst in Amsterdam (10:20)

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Alvast bedankt.

Groet,
Nick
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42068
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis nmeijers: 1e keer Zuidwest: tips gevraagd

Bericht door Martin & Marianne »

Ik mis een overnachting tussen Yosemite en Death Valley. Ik weet niet waar je in deze parken overnacht maar van bijvoorbeeld Yosemite Valley naar Furnace Creek is veel te ver voor 1 dag. Je moet tijd uittrekken voor de Tioga Road en voor bijvoorbeeld Bodie, Mono Lake, Alabama Hills etc.
Je weet dat het eerste weekend het Labor Day weekend is? Dan wil je niet in Yosemite zijn. Kijk daarvoor eens in ons 2019-verslag. Wij gingen toen niet naar de vallei maar dat was ook niet mogelijk geweest.
Wat heb je geboekt? Als je niet in het park overnacht heb je een toegangsreservering nodig.

Kijk ook eens naar de voorbeeldroute, zie dit topic.

Marianne
nmeijers
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 sep 2018, 21:28
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis nmeijers: eerste keer zuidwest Amerika

Bericht door nmeijers »

Goedenavond allemaal,

In september hebben wij 3 weken Zuidwest Amerika geboekt. De vliegtickets zijn geboekt van en naar San Francisco. We komen aan op 30 augustus en vliegen 20 september weer terug. We reizen met de auto.

Wij vinden het leuk om een beetje sightseeing in de parken te doen, maar we zullen tegelijkertijd echt niet alle hikes doen in een park. Steden vinden we ook leuk om te bezoeken.

Ik zou misschien iets in onze reis willen schrappen, zodat we tenminste op bijna alle plekken 2 nachten zouden kunnen slapen. Echter, San Diego willen we wel heel graag behouden in de reis!!

Hebben jullie tips?
Datum Plek van overnachting
30-8-2024 Aankomst San Francisco
31-8-2024 San Francisco
1-9-2024 San Francisco - Yosemite
2-9-2024 Yosemite
3-9-2024 Yosemite - Death Valley (beatty)
4-9-2024 Death Valley - Las Vegas
5-9-2024 Las Vegas
6-9-2024 Las Vegas - Zion
7-9-2024 Zion
8-9-2024 Zion - Bryce Canyon
9-9-2024 Bryce Canyon - Page
10-9-2024 Page - Monument Valley
11-9-2024 Monument Valley - Grand Canyon
12-9-2024 Grand Canyon - Kingman
13-9-2024 Kingman - San Diego
14-9-2024 San Diego
15-9-2024 San Diego - Los Angeles
16-9-2024 Los Angeles
17-9-2024 Los Angeles - Pismo Beach
18-9-2024 Pismo Beach - Monterrey
19-9-2024 Monterrey - San Francisco
20-9-2024 San Francisco - Vlucht naar Amsterdam (14:45)
21-9-2024 Aankomst in Amsterdam (10:20)


Wat zouden jullie adviseren?

Groet,

Nick
Laatst gewijzigd door Stan.Gobien op 15 apr 2024, 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: samengevoegd
nmeijers
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 sep 2018, 21:28
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis nmeijers: 1e keer Zuidwest: tips gevraagd

Bericht door nmeijers »

Martin & Marianne schreef:
29 mar 2024, 08:51
Ik mis een overnachting tussen Yosemite en Death Valley. Ik weet niet waar je in deze parken overnacht maar van bijvoorbeeld Yosemite Valley naar Furnace Creek is veel te ver voor 1 dag. Je moet tijd uittrekken voor de Tioga Road en voor bijvoorbeeld Bodie, Mono Lake, Alabama Hills etc.
Je weet dat het eerste weekend het Labor Day weekend is? Dan wil je niet in Yosemite zijn. Kijk daarvoor eens in ons 2019-verslag. Wij gingen toen niet naar de vallei maar dat was ook niet mogelijk geweest.
Wat heb je geboekt? Als je niet in het park overnacht heb je een toegangsreservering nodig.

Kijk ook eens naar de voorbeeldroute, zie dit topic.

Marianne
Hoi Marianne,

Het stukje tm Bryce ligt al vast. We zitten in Mariposa

Groet
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42068
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis nmeijers: 1e keer Zuidwest: tips gevraagd

Bericht door Martin & Marianne »

Het is niet nodig om bovenliggende berichten te quoten.
Jammer dat het eerste deel al vastligt. Mariposa is ook verre van ideaal. Kun je niets annuleren? Heb je een toegangsreservering voor Yosemite?

Marianne
nmeijers
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 sep 2018, 21:28
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis nmeijers: 1e keer Zuidwest: tips gevraagd

Bericht door nmeijers »

Helaas kunnen we niets annuleren. Wel hebben we een toegangsreservering voor Yosemite geboekt.

Tot en met Bryce Canyon heb ik nu geboekt, en nu zit ik te twijfelen om vanaf hier nog wat andere keuzes te maken. San Diego lijkt ons heel tof en willen we graag heen. Dus ben benieuwd welke keuzes jullie (anders) zouden maken.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42068
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis nmeijers: 1e keer Zuidwest: tips gevraagd

Bericht door Martin & Marianne »

Heb je dan alles geboekt zonder de mogelijkheid om gratis te annuleren? Dat zou ik voor de andere overnachtingen niet doen. Het is wel fijn om nog iets te kunnen wijzigen. De meeste accommodatie kan gratis geannuleerd worden tot een dag voor aankomst.
Je tijd voor San Diego is niet ruim. Het enige wat je nog zou kunnen doen voor meer tijd daar is MV laten vallen. Het is in september al vroeg donker dus de dagen zijn kort . Hou daar ook rekening mee.
Als je MV er wel in houdt ga dan bij voorkeur overnachten bij de View, dan zit je op een prachtige locatie. Zie ook daarvoor ons 2019-verslag. Ook voor de Grand Canyon is een overnachting in het park aan te raden. Dat scheelt je tijd en je kunt zo de mooiste uren van de dag meepakken zonder in het donker te hoeven rijden. Kijk voor accommodatie op www.grandcanyonlodges.com. De Bright Angel Lodge is de goedkoopste optie aan de rim. Mocht er nu niets beschikbaar zijn check het dan regelmatig, er zijn altijd annuleringen.

Marianne
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2026
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reis nmeijers: 1e keer Zuidwest: tips gevraagd

Bericht door dejong89 »

Aiii geboekt zonder annuleren. Dat is erg jammer! Wij zijn net terug uit San Diego. 1 volle dag kan maar dan moet je wel keuzes maken. De omgeving is ook de moeite waard. Torrey Pines vonden wij erg tof. La Jolla was ook erg leuk. Barrio Logan heeft ons ook wel verrast. De streetart was erg bijzonder. Je loopt er niet uren rond maar in combinatie met bijvoorbeeld Little Italy en Balboa park ben je zo een dag zoet.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Trom
Amerikakenner
Berichten: 898
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis nmeijers: 1e keer Zuidwest: tips gevraagd

Bericht door Trom »

Mijn mening is dat je reis wel erg gehaast is. Buiten de steden en Yosemite en Zion ben je bijna alleen op doorreis. Als je erg graag San Diego wilt zien zou ik Monument Valley laten vallen. Persoonlijk vind ik Monument Valley een hoogtepunt dus ik zou eerder San Diego laten vallen.
Van Yosemite naar Beatty is erg ver. Ik zou ook niet voor die route kiezen en zou overnachten in Lone Pine en dan vroeg opstaan om richting Las Vegas te rijden. De route door Death Valley is een andere persoonlijke favoriet.
In Page zou ik in de ochtend een tour willen maken door een van de Antelope Canyons. Als je daarna nog naar Monument Valley wilt om daar te genieten en wellicht een tour wilt maken, wordt het best krap.
Als je toch naar Monterey wilt, maak dan ook een Whale tour (en kijk van te voren de serie Big Little Lies (HBO).
Samengevat: extra nacht richting Death Valley, idem Page, idem kust b.v. Monterey.
O ja, Kingman viel ons tegen. Williams had meer sfeer.
nmeijers
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 sep 2018, 21:28
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis nmeijers: 1e keer Zuidwest: tips gevraagd

Bericht door nmeijers »

Bedankt voor jullie reacties. En goede tip wbt annuleren. Ik heb de reis samengesteld met Tioga, die eigenlijk zeiden dat het prima kon. Anyway, we willen toch iets meer rust in bakken. Dus inderdaad misschien toch overwegen om San Diego eruit te halen.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 898
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis nmeijers: 1e keer Zuidwest: tips gevraagd

Bericht door Trom »

Alles kan volgens reisbureaus. Ook op het forum vind je mensen die het geen probleem vinden en zelfs genieten van heel veel uren in de auto. Anderen doen het rustiger aan. Al die adviezen zijn prachtig maar jij zult met je reisgenoten moeten beslissen wat bij jullie past.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 979
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis nmeijers: 1e keer Zuidwest: tips gevraagd

Bericht door stegeman »

Ik zou elk geval zorgen dat je in Page tijd hebt voor de lower antelope canyon (wel reserveren) en de horsehoeband ook echt niet missen.
Zelf zou ik San Diego er dus tussenuit halen, maar als je die er echt in wilt houden zou ik vanwege de tijd monument valley elk geval laten vallen. Hoe mooi ook. Misschien of San Diego OF LA laten vallen?
Ben zelf van het type less is more. :D
Zou ook even kijken naar alle berichten over de highway one en stukken weg die weggeslagen zijn ivm die planning! Misschien hoef je dan LA en San Diego niet te laten vallen, omdat je toch beperkt bent op highway one. Geen idee hoe het daar nu is.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7940
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis nmeijers: 1e keer Zuidwest: tips gevraagd

Bericht door Pete.Z »

Ik snap het stuk Yosemite-Beatty niet helemaal, en dan de dag erna DV naar Vegas?
nmeijers
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 sep 2018, 21:28
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis nmeijers: 1e keer Zuidwest: tips gevraagd

Bericht door nmeijers »

Hallo allemaal,

N.a.v. jullie feedback en in overleg toch besloten om iets meer rust in te bouwen en wat andere keuzes te maken. Ik heb nu bij Page een extra dag erin gezet, bij Grand Canyon en ook Lake Havasu (om lekker bij te komen). Ik heb ook, omdat highway 1 waarschijnlijk nog wel dicht is dan, maar 1 tussenstop tussen LA en SF gedaan. Hoe vinden jullie de route op deze manier? ik twijfel of Grand Canyon niet te lang is om daar een hele dag uit te trekken.

Aankomst San Francisco
San Francisco
San Francisco - Yosemite
Yosemite
Yosemite - Death Valley (beatty)
Beatty - Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas - Zion
Zion
Zion - Bryce Canyon
Bryce Canyon - Page
Page
Page - Monument Valley
Monument Valley - Grand Canyon
Grand Canyon
Grand Canyon - Lake Havasu (Fort Mohave?)
Lake Havasu (Fort Mohave?)
Lake Havasu - Los Angeles
Los Angeles
Los Angeles - Pismo Beach
Pismo Beach - San Francisco
San Francisco - Vlucht naar Amsterdam (14:45)
Aankomst in Amsterdam (10:20)
Lilo
Amerika-expert
Berichten: 1768
Lid geworden op: 26 aug 2009, 17:02
Aantal x V.S. bezocht: 54

Re: Reis nmeijers: 1e keer Zuidwest: tips gevraagd

Bericht door Lilo »

Als je geen echte hikes wil doen in GC, maar enkel de viewpoints kom je met 1 overnachting toe.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42068
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis nmeijers: 1e keer Zuidwest: tips gevraagd

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou toch echt eens vragen of er niets te wijzigen is op het eerste stuk. De tijd voor Yosemite is veel te kort en de rit naar Beatty te lang. Je kunt toch veel beter daar je tijd nemen dan in Lake Havasu?
Hoe wil je van Mariposa naar Beatty rijden? Toch wel via Death Valley? Heb je al gekeken hoeveel tijd dat kost? Wil je niets doen langs de Tioga Road en niet naar Mono Lake of de Alabama Hills? En geen stops in Death Valley?
Ze zijn bij Tioga Tours normaal gesproken wel goed in hun advies maar dit slaat nergens op. Laat ze dit maar eens lezen en vraag wat er aangepast kan worden. Bedenk ook dat het in september vroeg donker is dus je dagen zijn kort.

En voor het mooiste deel van de kust zou ik meer tijd uittrekken, dus rij wat verder dan Pismo Beach. De weg is trouwens niet helemaal dicht, eigenlijk zou je met de afsluitingen juist meer tijd moeten uittrekken voor de kust.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer