Reis Anneke73: juli 2024 - Las Vegas-Las Vegas.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Anneke73
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 mar 2024, 14:54
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Anneke73: juli 2024 - Las Vegas-Las Vegas.

Bericht door Anneke73 »

Hoi allemaal,

Route uitgestippeld rondje Las Vegas juli 2024. Geboekt mbv Joker. We reizen met gezin van vier, twee zonen 18 en 21.
Hotels liggen dus vast, dus aan de route ga ik niet veel kunnen wijzigen. Ik heb een erg strakke planning en ben benieuwd wat jullie ervan vinden, of ik dingen beter schrap en andere toevoeg.

10/07: Amsterdam - Las Vegas
- aankomst omstreeks 12u30, huurwagen ophalen, Wallmart inkopen doen, strip verkennen, op tijd naar bed (hotel Paris, Las Vegas)
11/07: Las Vegas - Mammoth Lakes
- vroeg vertrekken - riching Death Valley (stoppen bij Pahrump wallmart voor ontbijt)
- Zabriski point, Dante's View, Devil's Golf Course, Badwater Basin, Furnace Creek, artist's Drive, Mesquite flat sand dunes, rainbow canyon
- optionele stop hot creek geological site vlakbij mammoth Lake (overnachting hotel Alpenhof Lodge)
12/07: Mammoth Lakes - Yosemite
- via Mono Lake naar Tioga Pass (wandeling Tuolumne Meadows - Soda Springs)
- naar Yosemite Valley langs Southside Drive (sentinel bridge) --> korte wandeling Yosemite Valley
- Langs Northside drive naar Tunnel View en daarna naar hotel (Yosemite View Lodge) onderweg Bridalveil Fall en El capitan meadow
13/07: Yosemite
via bus naar Glacier Point - wandeling via Glacier Point en vernal/nevada falls terug naar Yosemite Valley (13,5km)
14/07: Yosemite - Monterey
langs Mariposa Grove (wandeling Grizzly Giant Loop Trail (3,2km)
Naar Santa Cruz (Boardwalk bezoeken) door naar Monterey (overnachting The Monterey Hotel)
15/07: Monterey - Pismo Beach
17 Mile Drive (start bij Pacific Grove gate) - langs highway 1 (stops McWay Falls - Piedras Blancas - Hearst Castle)
Pier Pismo Beach bezoeken - overnachting hotel The Grove at Pismo Beach
16/07: Pismo Beach - Santa Barbara
Verder langs Highway 1 - Vandenbergh Air Force Base - hotel Coast Village Inn (niet te drukke planning vandaag)
17/07: Santa Barbara - Palm Springs
Via Griffith Observatory (Hollywood Sign + Space Museum) verder naar Palm Springs + Wallmart bezoek (hotel Palm Mountain Resort)
18/07 Palm Springs - Lake Havasu
Joshua Tree bezoeken (park Boulevard - Hidden Valley Nature trail - Keys View, skull rock, hall of horrors trail)
Lake havasu - london bridge - beetje relaxen (hotel Quality Inn & Suites)
19/07: Lake Havasu - Grand Canyon
Via Oatman - Route 66 - Grand Canyon (hermit road - ooh aah point hike) + sunset hopi point of plateau point
overnachting Yavapai Lodge West
20/07: Grand Canyon - Page
voormiddag nog Kaibab Rim Route met Shuttle - daarna richting Page - onderweg Horseshoe Bend - hotel Super 8 page
21/07: Page
Lower Antelope - Glen Canyon - zwemmen Wahweap Swimming spot (overnachting Hotel Super 8 Page)
22/07: Page - Moab
Via Monument Valley (Scenic Drive) - MV visitor's centre (museum indianen)
Dead Horse State point Overlook - eten bij Moab Brewery en overnachten in Bowen hotel Moab
23/07: Moab
vroeg vertrekken naar Arches NP - Park Avenue - Windows Section - Balanced Rock - Turret Arch - Delicate Arch (wandelpad via Wolfe Ranch) - Devils Garden (wandeling naar Landscape Arch)
Corona Arch bij zonsondergang - overnachting Bowen Hotel)
24/07 Moab - Capitol Reef
Via Grand View Point Road Canyonlands verkennen (proberen zonsopgang bij Mesa arch) - Grand view point trail
Door naar Capitol Reef - stop bij Fruita - Hickman Bridge Trail - Goosenecks Overlook - Grand Wash Trail
's Avonds willen we een stargazing tour plannen (overnachting in Broken Spur Inn - connesta wagon)
25/07: Capitol Reef - Bryce Canyon
Via Scenic Byway 12 (stop Mossy Cave)
Bryce Canyon (korte wandeling naar Inspiration Point)
Wandeling Figure 8 LOOP (navajo loop + Queens Garden + Peekabo Loop) -- niet zeker of we deze vandaag doen of morgen
Sunset Point - overnachting in Bryce View Lodge
26/07: Bryce Canyon - Zion NP
Sunrise Point bezoeken - naar Zion via Cedar Breaks (overnachting Best Western Plus Zion Canyon Inn & Suites)
27/07: Zion NP
Narrows wandeling (zonen willen Angel's landing doen)
28/07 Zion - Las Vegas
Via Valley of Fire - wagen binnenbrengen - avondje Las Vegas (hotel Harrah's Las Vegas)
29/07 Las Vegas
hele dag Las Vegas - 20u30 terug naar Amsterdam

Zo - wat denken jullie ervan - ik kijk uit naar jullie reacties!

Ann x
Corv
Amerikakenner
Berichten: 661
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Reis Anneke juli 2024 - Las Vegas-Las Vegas

Bericht door Corv »

Tank in Pahrump even je tank vol. In Death Valley betaal je bijna het dubbele.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1235
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis Anneke juli 2024 - Las Vegas-Las Vegas

Bericht door IngridUSA »

Je weet dat je op 1 april voor Angels Landing aan de lottery mee moet doen voor een permit?
https://www.nps.gov/zion/planyourvisit/ ... ermits.htm
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7939
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis Anneke juli 2024 - Las Vegas-Las Vegas

Bericht door Pete.Z »

Erg drukke en volle route hoor, gelijk al de 2de dag, Vegas naar Mammoth Lakes, het kan natuurlijk, maar je moet aan heel veel dingen voorbij rijden. Ik zou altijd overnachten in Death Valley.
En eigenlijk gaat dat op voor zo’n beetje je hele planning, het is mogelijk, maar je gaat aan veel dingen voorbij, en spendeert te weinig tijd bij de rest, in mijn ogen.
Anneke73
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 mar 2024, 14:54
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Anneke juli 2024 - Las Vegas-Las Vegas

Bericht door Anneke73 »

We dachten omstreeks 6u te vertrekken. Dan hebben we toch heel wat tijd om de nodige stops te doen.
Het is juli en het zijn lange dagen dus mij leek dit prima te doen 😟. Ook omdat het juli is en erg warm zou je sowieso niet te lang kunnen uitstappen.
Ik heb de reis gepland met google maps naast me en elke stop ingecalculeerd. Aankomst mammoth lakes zou rond 16u zijn.
Anneke73
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 mar 2024, 14:54
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Anneke juli 2024 - Las Vegas-Las Vegas

Bericht door Anneke73 »

:thumbup:
Corv schreef:
26 mar 2024, 15:55
Tank in Pahrump even je tank vol. In Death Valley betaal je bijna het dubbele.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Anneke juli 2024 - Las Vegas-Las Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het ook aardig vol allemaal.
Anneke73 schreef:
26 mar 2024, 16:42
We dachten omstreeks 6u te vertrekken. Dan hebben we toch heel wat tijd om de nodige stops te doen.
Het is juli en het zijn lange dagen dus mij leek dit prima te doen 😟. Ook omdat het juli is en erg warm zou je sowieso niet te lang kunnen uitstappen.
Ik heb de reis gepland met google maps naast me en elke stop ingecalculeerd. Aankomst mammoth lakes zou rond 16u zijn.
Het kan ook wel, maar zoals gezegd rij je erg veel moois voorbij. Naast de diverse stops in Death Valley heb je ook langs de 395 ontzettend veel zaken die de moeite waard zijn (Alabama Hills, Ancient Bristlecone Pines Forest) en je mist de mooiste uren in Death Valley als je daar niet overnacht. Maar goed, het is niet anders. Waarom in Pahrump ook alweer naar de Walmart als je in Las Vegas ook al gaat? Belangrijkste aankoop daar is een koelbox; koop dan meteen de nodige spullen voor het ontbijt en de lunch in.

Ook in Monument Valley zou een overnachting mooi zijn - ik zou de tweede nacht Page inruilen voor een overnachting in MV. Geeft je ook iets meer tijd in Moab.

Heb je voor Yosemite en Arches een toegangsreservering? Kijk voor Yosemite ook eens naar iets in het park; dat scheelt je weer heen en weer rijden. Hou in de gaten wanneer je de bus naar Glacier Point kunt reserveren. Op dit moment kan het nog niet.

Marianne
Anneke73
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 mar 2024, 14:54
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Anneke73: juli 2024 - Las Vegas-Las Vegas.

Bericht door Anneke73 »

Hoi Marianne,

bedankt voor je reactie, ik ben het daarmee eens dat je veel moois voorbij rijdt, anderzijds moeten we ook keuzes maken en weet je dat je niet alles kan zien op één vakantie. Onze planning is inderdaad erg druk, omdat ik al de parken die we nu aandoen zeker wou zien.
Maar ik vind er ook best wat rustigere dagen tussenzitten - we doen niet elke dag een lange hike. Plan is telkens vroeg op te staan en op tijd ons bed in te gaan.
Pahrump Wallmart is enkel om een vers brood te kopen en een koffie te drinken - en inderdaad ook te combineren met een tankbeurt - het overige gaan we de dag ervoor inslaan. Dat hoeft maar een kwartier te duren.
Permit voor Yosemite hebben we reeds - Arches kan pas vanaf 01/04 - dat wordt dus volgende week geregeld (alsook de lottery voor Angel's landing).
Glacier Point bus kan nu nog niet, dat had ik al gemerkt, ik heb daar een telefoontje voor gepleegd en enkele weken van tevoren kan je een ticket online kopen - alhoewel ze me verzekerden dat dit eigenlijk niet nodig was.

Enkele algemene vraagjes:
* Wat gebruiken jullie als GPS - werkt de WAZE app in de US? Of gewoon van tevoren de google maps kaartjes downloaden.
* Wat is de ervaringen met E-sim? Ik wilde één E-Sim aankopen met onbeperkte data (kost iets van een 80$) en dan een hotspot creëren zodat de rest van het gezin daarmee kan verbinden.
* mijn grootste bezorgdheid is vooral de maaltijden - komen we overal voldoende supermarkten tegen, klinkt stom maar als we 20 dagen drie keer per dag op restaurant moeten (met drie volwassen mannen die ALTIJD honger hebben), dan zijn we serieus in de kosten aan het lopen - ik spendeer mijn centjes dan liever aan leuke dingen onderweg

Groetjes

Ann
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Anneke73: juli 2024 - Las Vegas-Las Vegas.

Bericht door Martin & Marianne »

Anneke73 schreef:
27 mar 2024, 09:17
Glacier Point bus kan nu nog niet, dat had ik al gemerkt, ik heb daar een telefoontje voor gepleegd en enkele weken van tevoren kan je een ticket online kopen - alhoewel ze me verzekerden dat dit eigenlijk niet nodig was.
Je moet echt reserveren! Zeker de vroege bus (en die wil je toch wel nemen lijkt me) is altijd vol, met meerdere mensen op de wachtlijst. Kijk maar eens hier voor onze ervaring.
Anneke73 schreef:
26 mar 2024, 15:43
- naar Yosemite Valley langs Southside Drive (sentinel bridge) --> korte wandeling Yosemite Valley
- Langs Northside drive naar Tunnel View en daarna naar hotel (Yosemite View Lodge) onderweg Bridalveil Fall en El capitan meadow
Tunnel View en Bridalveil Fall doe je als je het park binnenrijdt. Op de terugweg is de Valley View de moeite waard om te stoppen. Het is wel even opletten om dat punt te vinden, je moet tijdig op de linkerbaan gaan rijden. Valley View is erg mooi, mooier dan Tunnel View. Zie hier voor onze ervaring.
Is die Yosemite View Lodge goedkoper dan iets in het park? Ik zie prijzen van meer dan 300 dollar per nacht!

Wij hebben het jaren zonder navigatie gedaan, in het zuidwesten is dat - buiten de steden - prima te doen. De laatste keren hebben we Here we go gebruikt. Die is gratis. Ik heb de kaarten van de staten die we de komende maand gaan bezoeken al gedownload. Waze zie ik hier ook voorbijkomen, dus dat kan ook. Ik neem aan dat je daarvoor ook kaarten moet downloaden.
Voor ervaringen met E sim zie dit topic.
Wij gebruiken alleen de wifi in hotels of bijvoorbeeld onderweg bij een McDonalds. Dat vinden wij voldoende. Dit jaar gaan we voor een e sim van Airalo omdat we veel gaan kamperen en dan geen wifi hebben.
Wat betreft supermarkten; die zijn er genoeg op jullie route. In Torrey is niet veel als ik me goed herinner, maar er zijn zeker grocery's. En koop een lekkere pie in Capitol Reef bij het Gifford House. Daar kunnen de mannen wel even op teren.

Marianne
polkpaka
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 feb 2024, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Anneke73: juli 2024 - Las Vegas-Las Vegas.

Bericht door polkpaka »

Ziet er super uit deze reis! Goed vol, zo heb ik het ook graag
De scenic drive in Monument Valley, dat kan je met eigen SUV doen, hoef je niets voor te reserveren?
En Arches NP is tegenwoordig ook toegang voor te reserveren?! Of enkel voor bepaalde delen van het park?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Anneke73: juli 2024 - Las Vegas-Las Vegas.

Bericht door Martin & Marianne »

@polkpaka Voor Arches geldt al enkele jaren een timed entry reservering. Zie voor meer informatie de NPS-site. Misschien heb je ook iets aan dit topic.

Voor de Valley Drive hoef je niet te reserveren.

Marianne
Anneke73
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 mar 2024, 14:54
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Anneke73: juli 2024 - Las Vegas-Las Vegas.

Bericht door Anneke73 »

Arches is te reserveren vanaf 1/04 - dus heb maandag al in mijn agenda staan dit in orde te brengen...

Die Here we Go app ga ik eens bekijken :thumbup:

dank je wel voor de tips.
@Martin & Marianne ik ben jullie reisverhalen aan het doorspitten, wat een prachtige vakanties hebben jullie al gemaakt, hier kan ik nog veel van opsteken. Ben nu bezig met een planning van dag tot dag, sommige plaatsen is gewoon ook veel te veel te beleven. We zullen ooit nog eens moeten teruggaan denk ik.

Ann x
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer