Reis Dikkie: Wawona of 3 dagen valley (Yosemite NP)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dikkie
Amerikakenner
Berichten: 427
Lid geworden op: 24 mar 2008, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 6

Reis Dikkie: Wawona of 3 dagen valley (Yosemite NP)

Bericht door Dikkie »

Hoewel we pas volgend jaar zomer gaan, ben ik al bezig met een grove routeplanning ivm het reserveren op populaire (mn parken). We is mijn 13 jarige zoon en ik. Voor mij wordt het de vierde keer zuidwesten (maar niet meer sinds 2019) en voor mijn zoon de eerste keer. Ik zoek daarom balans in de route. Nu wil mijn zoon heel graag overnachten in Bakersfield. Ik vind de stad niet echt bijzonder, maar ik heb het opgenomen in de planning. Ik wilde eerst vandaar uit één overnachting doen in Wawona hotel en daar de bomen bekijken (ik ben daar ook nog nooit geweest) en dan twee nachten naar de Valley. In Yosemite Valley ben ik wel 3x geweest en blijf ik prachtig vinden. Heb nog steeds het gevoel niet alles te hebben gezien. Mijn twijfel is nu of ik wellicht toch niet beter vanuit Bakersfield naar Wawona kan rijden voor de hike en daarna doorrijden naar Yosemite Valley om daar 3 overnachtingen te doen.
Iemand tips die beiden heeft gedaan?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Dikkie: Wawona of 3 dagen valley (Yosemite NP)

Bericht door Martin & Marianne »

Ik ben heel benieuwd hoe jouw zoon bij Bakersfield komt. :wink: Dat ijkt me bijzonder onaantrekkelijk, ook qua route. Ik weet niet hoe je route is, maar normaal gesproken kom je toch niet lang Bakersfield? Rijden jullie niet via de Tioga Pass?
Als je in Bakersfield overnacht heb je voldoende tijd om de Mariposa Grove te bezoeken op weg naar Yosemite Valley. Maar het zou niet gek zijn om ook naar Glacier Point te gaan op weg van Wawona naar de vallei. Of plannen jullie misschien de Panorama Trail?
Om een indruk te krijgen van de mogelijkheden: in 2015 reden wij van SF naar Yosemite Village met onderweg een bezoek aan Glacier Point en de wandeling naar Taft Point (zie hier). En in 2019 overnachtten we in Wawona en brachten we de volgende ochtend een bezoek aan de Mariposa Grove. Zie hier.

Als je voldoende tijd hebt is een bezoek aan Grant Grove wel iets omrijden maar misschien leuker en makkelijker te bereiken.

Marianne
.
Gebruikersavatar
Dikkie
Amerikakenner
Berichten: 427
Lid geworden op: 24 mar 2008, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Dikkie: Wawona of 3 dagen valley (Yosemite NP)

Bericht door Dikkie »

Dank je wel Marianne voor je reactie. Mijn zoon heeft "iets" met geografie en feitjes :) . Volgens hem is er veel te doen in Bakersfield maar we gaan in ieder geval naar het Kern County Museum en naar Buck Owen's Crystal Palace. Het is voor mij ook geen must maar hij vindt het nog belangrijker dan SF :lol:

Natuurlijk doen we de Tioga Pass. Vooralsnog is het idee om zo bij Bakersfield te komen:

- Grand Canyon
- Route 66 (Kingman-Oatman-Needles) Vroeger tientallen keren Cars moeten kijken dus we pakken ook Peach Springs mee.
- via Barstow (outlet centre, want er moet ook geshopt worden :wink: ) naar Bakersfield
- Bakersfield
en dan dus:
- Yosemite (1 dag in de Valley fietsen en andere dagen ruimte voor andere uitzichten)
- Bij laatste dag (uitchecken) via Tioga Pass naar Lee Vining (puur om te overnachten)
- Vroeg naar Bodie, daarna Mono Lake en overnachten Bishop
- Death Valley

We laten heel de kust "links" liggen en doen een andere reis een keer van Portland naar San Diego.
Je 2019 verslag had ik gelezen en toen dacht ik dus "misschien een nachtje in Wawona" je andere verslag nog niet dus die ga ik nu lezen. En dank daarvoor want ik haal echt veel inspiratie op uit jouw verslagen!
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7761
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Reis Dikkie: Wawona of 3 dagen valley (Yosemite NP)

Bericht door mtl »

Ik ben zelf twee keer in Bakersfield geweest en geloof me maar dat dit geen bijzondere bestemming is waar veel te beleven valt. Maar ik ken jullie interesses niet.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Dikkie: Wawona of 3 dagen valley (Yosemite NP)

Bericht door Martin & Marianne »

Als jullie concrete plannen hebben in Bakersfield én je neemt ook de Tioga Pass dan is het helemaal prima zo!
In 2013 hebben we zowel Yosemite als Sequoia gedaan, misschien heb je ook iets aan dat verslag. De General Sherman is natuurlijk de grootste boom, maar het aardige van de General Grant (nr 2) is dat je tot vlak voor de Grant Grove kunt parkeren. En je kunt door een sequoiaboom lopen.

Marianne
Gebruikersavatar
Dikkie
Amerikakenner
Berichten: 427
Lid geworden op: 24 mar 2008, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Dikkie: Wawona of 3 dagen valley (Yosemite NP)

Bericht door Dikkie »

@mtl Ik weet het. Ik ben er ook 1x geweest en vind er ook niets aan maar mijn zoon vindt het belangrijk en hem kennende zal hij vast met een aantal locals de geschiedenis van de stad gaan bespreken.

@marianne nogmaals dank. Ik ga ook eens naar dat verslag kijken. Ik zal me ook een beetje moeten laten leiden door welke opties voor overnachtingen nog beschikbaar zijn.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7939
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis Dikkie: Wawona of 3 dagen valley (Yosemite NP)

Bericht door Pete.Z »

Kern County museum is echt wel leuk hoor, pioneer village is interessant om te zien, en zeker de moeite waard om te bezoeken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer