Reis Instakat76: van Las Vegas naar San Francisco.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 661
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Reis Instakat76: van Las Vegas naar San Francisco.

Bericht door Corv »

Instakat76 schreef:
23 mar 2024, 17:24

Eerst dacht ik om naar Oatman te rijden via Palm Gardens en dan via Kingman maar dat is gauw twee uur heen dan ook weer terug alleen omdat ik graag ezels knuffel.
Hahaha, mijn oude moedertje (77) ook. 2 weken geleden naar toe gereden vanuit Seligman, de route over de smalle weg door de bergen. Prachtige route, maar het dorpje is een tourist trap vind ik, en geen ezeltje te zien. Ik zei nog voor de grap, die ezels zijn helemaal klaar met toeristen. Paar mile later toen we aan de andere kant het dorpje weer uit waren 2 ezels midden op de weg die de boel blokkeerde, ma helemaal blij.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Instakat76: van Las Vegas naar San Francisco.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb geen ervaring met Oatman. Hou er rekening mee dat het wellicht te heet is om te wandelen in Red Rock Canyon.
Is er een reden dat je de dam pas de volgende dag wilt doen? Het lijkt mij niet gek om vroeg uit Boulder City te vertrekken en zo vroeg mogelijk in de ochtend nog een bezoek te brengen aan Valley of FIre.
Je hebt dan ook nog tijd om naar Zion te rijden. Of ga naar het Kolob deel van Zion of bijvoorbeeld de Kolob Terrace road.

Marianne
Instakat76
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 mar 2024, 13:52
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Instakat76: van Las Vegas naar San Francisco.

Bericht door Instakat76 »

Is Hooverdam dan wel goed te doen in de middag (er is geen reden dat ik het op dag 4 wil doen) ? Of vanuit Vegas gewoon 's ochtends rechtstreeks naar Hoover Dam en dan kijken wat de dag verder brengt

En dan dus in de ochtend van dag 4 langs Fire Valley en doorrijden naar Zion? is er dan wel parkeer plek of kan je naar Kolob deel zonder parkeren in Springdale? Kolob en Kolob terrace road moet ik even google-en.

Plan was nu: Dag 4:

Eerst in de ochtend meteen naar Hoover dam voor een tour
Dan langs Fire Valley, Elephant Rock, naar Washington. Denk dat de dag dan ver om is.
Moeten onder weg ook stoppen voor eens te tanken en wat boodschappen natuurlijk (in Washington hebben we kamer met keuken dus wil ik zelf koken.
's avonds lekker zwemmen of iets in de buurt bekijken

Dag 5:
's Ochtends meteen naar Zion, parkeren in Springdale, hele dag Zion
's Avonds terug naar Washington en niks meer

Dag 6:
Autorit van Washington naar hotel in Amargosa Valley, geen idee nog over eventuele stops onderweg (misschien is Ice Age Fossils state park een leuke stop)
Ca 350 km

Dag 7:
Autorit van Amargosa Valley naar hotel in Long Pine ca 230 km
Is langs Death Valley dus daar lijkt een stop me wel gepast
In long Pine het filmmuseum bezoeken
Verder nog geen idee

Dag 8:
Van Long Pine naar Bridgeport. Stoppen bij Mammoth Lakes en of MonoLake? 228 km niet naar Bodie want dat lijkt me te lange dag

Dag 9:
Van Bridgeport naar Yosemite via Tioga Pass naar White Wolf lodge

de rest van de route schrijf ik de volgende keer op want ik heb nu geen tijd meer
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Instakat76: van Las Vegas naar San Francisco.

Bericht door Martin & Marianne »

Het is erg lang geleden dat wij naar de Hooverdam zijn geweest, maar ik zou niet weten waarom je dat niet in de middag zou kunnen doen. Willen jullie daar een tour doen?

De ingang van het Kolob-deel van Zion ligt aan de I-15. Parkeren zal hier geen probleem zijn. Misschien is het leuk om een stuk van de Taylor Creek Trail te lopen als het niet te heet is. Zie hier voor onze ervaring in september - toen vonden wij het behoorlijk heet, maar dat kan natuurlijk van dag tot dag verschillen.
De Kolob Terrace Road begint bij Virgin; wij willen dit eind april doen als de weg dan open is. Het ligt hoog en is dus wel aangenaam als het heet is.

Een andere mogelijkheid als je vroeg bent is door Zion rijden zodat je ook iets ziet van het oostelijke deel. Het is leuk om de Canyon Overlook Trail te lopen. Parkeren is wel een probleem hier, maar er zijn verderop langs de weg ook nog mogelijkheden. Maar als je het rustig aan wilt doen en boodschappen wilt halen zal dit wel te veel worden.

Op dag 6 is het wel mooi om nog naar Death Valley te rijden voor bijvoorbeeld het uitzicht bij Zabriskie Point. Zorg dat je daar ongeveer een uur voor zonsondergang bent dan zijn de kleuren prachtig.
De volgende ochtend is het mooi om zo vroeg mogelijk het park in te gaan. Doe dan de bekende viewpoints zoals Badwater en Artists Palette,
Bij Lone Pine zijn de Alabama Hills een bezoek waard. Je kunt ook nog doorrijden naar Whitney Portal.

Op dag 8 kun je kijken of je nog tijd hebt voor Bodie. Als je onderweg niet veel doet kan dat wel. Check wel even de openingstijden.
Mammoth Lakes is een plaats, Mono Lake is een meer. Die laatste is zeker een bezoek waard; rij daarvoor naar de zuidkant van het meer, aan de CA120.
Ik had donderdag ook al wat zaken genoemd zie ik. Spreken de Alabama Hills je niet aan?

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1211
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Instakat76: van Las Vegas naar San Francisco.

Bericht door paulr »

Wij hebben paar jaar geleden VoF en Hooverdam gecombineerd. Vroeg vertrokken uit LV, ontbijt in VoF op een mooie plek. VoF bekeken, wat korte wandelingen (was in juni, dus al behoorlijk warm). In de middag naar de Hooverdam (de lange tour gedaan, dus met de machinekamers en dwars door de muur). Eind van de dag weer op het terras op de Strip.
cvr
Amerikafan
Berichten: 323
Lid geworden op: 22 okt 2006, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Reis Instakat76: van Las Vegas naar San Francisco.

Bericht door cvr »

In Death Valley is Stovepipe Wells wel een leuke stop. Is heel toeristisch maar wel leuk om een keer door de souvenir winkel te lopen en eventueel een hapje te eten in het restaurant.

Van Lone Pine naar Bridgeport kom je oa door Bisshop, hier kun je een stop maken bij Erick Schat's bakery (https://schatsbakery.com). Ook weer erg toeristisch maar wel leuk om even een broodje te kopen en op het terras te zitten (als er plek is).

Wij zijn ook in Mammoth Lakes geweest, was heel bijzonder om op één dag in de hitte van Death Valley te zijn en door een pak sneeuw in een wintersport plaatsje te lopen. Mammoth Lakes is helemaal gericht op wintersport, is leuk om even doorheen te lopen maar niet om er uren te spenderen. Wij hebben er overnacht en zijn de volgende dag weer verder gereden.

Je hebt het ook nog over Oatman, dat is echt een leuk plaatsje en er lopen inderdaad ezels over straat. Stel je er alleen niet te veel van voor, Oatman bestaat uit een straat van, ik schat 200-300 meter, met links en rechts winkels en wat eettentjes. Toen wij er waren liepen er dat stuk een paar ezels, dus met een goed uurtje heb je het echt wel gezien.

Gave trip, veel plezier alvast!
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7939
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis Instakat76: van Las Vegas naar San Francisco.

Bericht door Pete.Z »

1N9R1D schreef:
22 mar 2024, 12:42
Pete.Z schreef:
21 mar 2024, 23:08
Iets heel anders, voor 4 personen en bagage is een Nissan Roque best klein.
@Pete.Z Wij hebben met 4 personen ook een Roque (of vergelijkbaar gehuurd). Waarom zou deze te klein zijn?
In 2019 hadden we een Nissan Altima, een normale personenauto, en daar pasten 2 grote koffers (elk 23kg) in, 4 rugzakken, losse wandelschoenen, zak vuile was en een koelbox in. De Roque is qua kofferinhoud niet kleiner dan de Altima (Altima 15,4 kubieke feet en de Roque 36.5). De altima is wat dieper en de Roque wat meer de hoogte in, maar het zou toch gewoon moeten passen? Nou ja, ik ben benieuwd waarom je deze afraadt... :)
Als ik alleen of samen ga, neem ik een Roque, en dan is het groot genoeg. Voor 4 personen ben ik van mening dat het een krappe auto is. Voor weinig meer, of zelfs voor minder met wat zoeken, huur je een slag grotere SUV die ook nog eens meer vermogen heeft, naast meer ruimte.
Instakat76
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 mar 2024, 13:52
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Instakat76: van Las Vegas naar San Francisco.

Bericht door Instakat76 »

Dank je wel voor de reacties.

Ik heb de Alabama hills nog niet opgezocht Marianne. Ik zet alle ideeen en opties over in Excel en dan bekijk ik ze en ga ik sorteren etc.

Dag 10 gaan we van de White Wolf Lodge in Yosemite naar Sonora. Ik hoef niet vroeg in Sonora te zijn dus we gaan rustig kijken, misschien nog wat stoppen in Yosemite.

Dag 11 blijven we in Sonora, nog geen plannen, denk dat het lekker is om even dagje te zwemmen en misschien even stadje in.

Dag 12 gaan we van Sonora naar San Francisco

In San Francisco blijven we tm dag 14. dan gaan we in de middag naar de airport en vliegen naar huis. Voor San Francisco heb ik al een aardig programma klaar liggen (de laatste avond wil ik de avondtour doen naar Alcatraz).

Wel nog een vraag die niet plaats afhankelijk is, twee van de mannen zouden wel eens naar een schietbaan willen en twee van ons willen graag een paardrijtochtje maken (we kunnen rijden maar gewoon een rondhobbeltochtje van een uur is prima) Mochten jullie tips hebben waar die dingen onder de 100 (pp) kunnen hoor ik dat graag.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Instakat76: van Las Vegas naar San Francisco.

Bericht door Martin & Marianne »

Wat betreft de Alabama Hills: je schreef bij Lone Pine: verder geen idee. Vandaar mijn vraag.
Voor meer informatie over de Alabama Hills en andere bezienswaardigheden kun je eens de index in ons blog gebruiken.

Ik denk dat voor Yosemite een overnachting in Curry Village handiger is als je iets van het park wilt zien. Op weg van White Wolf naar Sonora heb je echt nauwelijks tijd om de vallei te bekijken. Het zal lastig zijn om een parkeerplaats te vinden. Bedenk ook goed wat je wilt doen. Misschien heb je iets aan mijn wandelsite voor de mogelijkheden in de verschillende delen van het park.
Als je niet naar de vallei gaat en je wilt graag sequoia's zien is een bezoek aan de Tuolumne Grove of Merced Grove misschien een idee. Vanuit Sonora is een bezoek aan Calaveras Big Trees SP ook een mogelijkheid.

Marianne
Corv
Amerikakenner
Berichten: 661
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Reis Instakat76: van Las Vegas naar San Francisco.

Bericht door Corv »

Instakat76 schreef:
26 mar 2024, 18:40
twee van de mannen zouden wel eens naar een schietbaan willen
Paar weken geleden gedaan met mijn moeder (77) om een keer gedaan te hebben. Gewoon bij een schietbaan naar binnen lopen. Je moet je paspoort meenemen, dan krijg je eerst een instructie video te zien, en vervolgens een uitleg met een instructeur. Dan mag je de baan op met begeleiding. Kosten waren voor 2 personen $80. Dat is baan huur, 9mm pistool huur, doos van 50 stuks 9mm patronen en tax. Mocht je meer willen schieten dan is een doos van 50 stuks $20. Je mag het papieren doel meenemen en ook wat lege hulzen als aandenken. Wij vonden het geweldig om gedaan te hebben.
Gebruikersavatar
wouterjanS
Amerikafan
Berichten: 243
Lid geworden op: 04 jul 2022, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Instakat76: van Las Vegas naar San Francisco.

Bericht door wouterjanS »

Corv schreef:
27 mar 2024, 20:25
Instakat76 schreef: ↑26 mar 2024, 18:40
twee van de mannen zouden wel eens naar een schietbaan willen
Ik ben in Savannah, GA ook naar een schietbaan geweest. Ging daar nog veel makkelijker, ze wilde wel je paspoort zien. Daarna kreeg je een boodschappen mandje en kon je wat wapens aanwijzen die je wilde schieten. In ons geval een Colt AR15 en twee pistolen. Daarna krijg je de munitie erbij en de magazijnen en mocht je daarmee naar de baan lopen. Bij de baan groete de baancommendant ons en werden we verder 'aan ons lot' overgelaten haha. Nu heb ik ook ervaring op de schietbaan in Nederland dus kon mijn reisgenoot zelf enige uitleg geven, maar voor de AR15 toch maar even gecheckt hoe deze correct te laden.

Maar ze gingen er volledig vanuit dat je wist wat je deed ( zonder dat ik gezegd had dat ik in NL schoot)

Ik heb zelf geen tip voor een schietbaan, wel denk ik dat een buitenschietbaan leuker is dan een binnen schietbaan. Binnen schietbanen heb je in Nederland ook wel.
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Corv
Amerikakenner
Berichten: 661
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Reis Instakat76: van Las Vegas naar San Francisco.

Bericht door Corv »

@wouterjanS

Wij waren in Baton Rouge, Louisiana.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 661
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Reis Instakat76: van Las Vegas naar San Francisco.

Bericht door Corv »

En de instructeur liet me toen ik leeg was ook met zijn 9mm schieten. Voelde een stuk zwaarder aan en had een langer magazijn, 19 kogels als ik het goed heb. Hoorde later van ma dat hij tegen de baan commandant had gezegd dat ik een 'natural talent' was. 🤣
Instakat76
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 mar 2024, 13:52
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Instakat76: van Las Vegas naar San Francisco.

Bericht door Instakat76 »

Ah top. dan ga ik geen schietbaan reserveren maar mijn ogen open houden en kijken wanneer we tijd hebben

En ik zal mijn ogen open houden voor Curry Village dus.

Dankje wel weer allemaal
cvr
Amerikafan
Berichten: 323
Lid geworden op: 22 okt 2006, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Reis Instakat76: van Las Vegas naar San Francisco.

Bericht door cvr »

Je hebt het over Sonora, dat brengt herinneringen terug aan een van de meest bijzondere AirBNB overnachtingen die we ooit gehad hebben:

https://www.airbnb.com/rooms/192324?sou ... jsntbLqBFy

De beste man heeft de hele wereld over gereisd en allerlei hele bijzondere dingen verzameld. Hij kan smakelijk vertellen over zijn reizen, maakt een geweldig ontbijt samen met zijn vrouw en heeft een in kamer een soort mini museum waar al die rare dingen staan uitgestald.

Aanrader!
Instakat76
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 mar 2024, 13:52
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Instakat76: van Las Vegas naar San Francisco.

Bericht door Instakat76 »

Dat ziet er zeker leuk uit die Airbnb. Helaas voor ons vieren samen boven budget. Kan me voorstellen dat je die niet snel vergeet.

Ik heb de Heritage Inn geboekt

Ik heb nu de tent van White Wolf geannuleerd en Camp Curry daar voor in de plaats geboekt(ook een tentcabin, de heated want ik heb begrepen dat je dan geen verwarming hebt in juli maar wel elektriciteit).
Instakat76
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 mar 2024, 13:52
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Instakat76: van Las Vegas naar San Francisco.

Bericht door Instakat76 »

Oh en ik heb de Nissan Roque/Midsize SUV geannuleerd omdat ik goedkoper (ook bij Alamo) een Ford Edge/Standard SUV kon krijgen.

Ik huur hem van begin (avond 6 juli) tm laatste dag (middag 20 juli) omdat we in SF een hotel niet bij het vliegveld hebben (Motel 6 Great Highway) en dan kunnen we de laatste dag gewoon zelf rijden en inleveren. Parkeren was gratis en volgens mij is dat zo goedkoper (en handiger) dan eerst auto inleveren en dan taxi naar hotel en ook weer taxi terug naar vliegveld). SF gaan we wel met de tram de stad in (of wandelen).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer