Reis Instakat76: van Las Vegas naar San Francisco.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Instakat76
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 mar 2024, 13:52
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Instakat76: van Las Vegas naar San Francisco.

Bericht door Instakat76 »

Hallo, we gaan in juli 14 dagen van Las Vegas naar San Francisco.

Korte reis dus, maar wie weet kan ik wel hier wat tips opdoen. Ik heb vooral vragen over routes, bezienswaardigheden onderweg, dingen om rekening mee te houden (koud/warm weer, rare regels, etc).

We vliegen van Brussel via Londen naar LV.
Huren een auto (Nissan Roque oid via ALAMO), zijn met zijn vieren.

Schema:
2 nachten LV
1 nacht Boulder City
2 nachten Washington (die tussenliggende dag bezoeken we ZION)
1 nacht Cedar City
1 nacht Amalo
1 nacht Toponah
1 nacht Bridgeport
2 nachten Sonora
3 nachten SF
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Even voorstellen: Instakat76

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Bijzondere overnachtingsplaatsen! Vragen over de route etc kun je stellen in het zuidwesten-subforum, zie hier.

Marianne
Instakat76
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 mar 2024, 13:52
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Even voorstellen: Instakat76

Bericht door Instakat76 »

Wat is er raar aan? Ik heb wel een beetje naar routevoorbeelden gekeken maar ook naar reistijd en prijs. We willen niet elke dag de hele dag in de auto zitten dus ik heb wat keuzes gemaakt. Zitten er dingen tussen die je echt heel onlogisch vind?

We landen tegen 20.00 dus de eerste dag LV is dan al om, de tweede dag kunnen we dan naar de Strip en dan via een omweg naar Bouldercity (ik weet nog niet welke, ik zou graag oatman doen maar dat is misschien een beetje lange dag dan. Van Boulder City naar Hooverdam in de ochtend en dan via Fire Vally naar Washington. Daar hebben we een heel relaxte Airbnb die ik als tip had gekregen van een collega. Van daar uit gaan we een dagje naar Zion. Dan kunnen we de dag erna rustig vertrekken en naar Cedar city. Dan via Alamo en Toponah naar Bridgeport (wil ik op weg naar toe bij Bodie stoppen). En dan via Tiogapass of Sonorapass naar Sonora. Ik heb begrepen dat Yosemite in die periode heel erg druk is dus ik twijfel tussen die 2 passen. Dan in Sonora een dagje rust tussendoor, gewoon beetje stadje in en zwembad. Om dan naar SanFrancisco te gaan om daar van alles te kunnen zien (ik twijfel nog of Alcatraz de moeite/prijs waard is). In SF wil ik in ieder geval naar het strand en golden gate park. Ik denk dat we met ov naar het centrum gaan (huurauto kan gratis parkeren bij low budget motel 6 Greater Highway, geen ontbijt dus tips voor ontbijt daar?).

Ik heb liever rust en gewoon de sfeer proeven dan alles zien. We gaan met mijn partner (geen amerikaliefhebber maar hij wil wel mee) en twee puberzonen die van historie en literatuur houden. Ik ben een natuurliefhebber maar vind alles wel leuk behalve pretparken.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Even voorstellen: Instakat76

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zal even vragen aan een moderator of dit naar het zuidwesten verplaatst kan worden want we gaan nu wel erg off topic in dit voorstel-forum. :wink:

Met bijzonder bedoelde ik niet raar, maar meer ongebruikelijk. Ook de route is wat ongebruikelijk. Waarom rijden jullie niet via Death Valley en de CA395 naar Bridgeport? Dat is een veel mooiere route dan die via Tonopah. Wil je wel via Tonopah rijden dan zou ik de overnachting bij Alamo er uit halen, want er is weinig te izen op dat stuk. Die tijd kun je beter ergens anders gebruiken.

In Yosemite geldt dit jaar een entry reservation. Kijk of je nog een reservering kunt maken, zie daarvoor www.nps.gov/yose. Die reservering betekent dat het minder druk zal zijn, ik zou dan ook zeker de Tioga Pass nemen. En dan misschien een of twee nachten in het park. In dat geval is die entry reservation niet nodig.

Je zou de route vanaf Washington als volgt kunnen doen:

6 Washington - Death Valley/Long Street Inn
7 Death Valley/Long Street Inn - Lone Pine
8 Lone Pine - Bridgeport
9 Bridgeport
10 Bridgeport - Yosemite
11 Yosemite
12 Yosemite - San Francisco
13 San Francisco
14 San Francisco

Een overnachting in Death Valley is duur, ik heb daarom een overnachting ervoor en erna genomen. Kijk voor beide plaatsen eens in ons 2019-verslag.
Je kunt daar ook wat mogelijke wandelingen langs de Tioga Road vinden.
In 2013 reden we via de Sonora Pass en bezochten we Bodie. Wil je toch die route nemen dan is het Calaveras Big Trees SP een aanrader.

Hou er rekening mee dat de parkeerplaatsen bij Zion snel vollopen. Als je in Springdale wilt parkeren betaal je parkeerkosten.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 21 mar 2024, 06:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Instakat76
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 mar 2024, 13:52
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Even voorstellen: Instakat76

Bericht door Instakat76 »

Dankje voor de tips. Ik ga het zeker eens bekijken.
Instakat76
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 mar 2024, 13:52
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Instakat76: van Las Vegas naar San Francisco.

Bericht door Instakat76 »

Cedar city kon ik niet annuleren maar dan dan gaan we vanaf daar naar Pahrump en Big Pine ipv Alamo en Toponah.
Instakat76
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 mar 2024, 13:52
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Instakat76: van Las Vegas naar San Francisco.

Bericht door Instakat76 »

Je hebt het over een overnachting in Yosemite zelf maar ik kan daar niks betaalbaars vinden. Ik zou dan van 15 op 16 juli of van 15 tm 17 juli een verblijf zoeken
curry village leek me wel wat maar dat is niet boeken op het moment
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Instakat76: van Las Vegas naar San Francisco.

Bericht door Martin & Marianne »

Jammer dat je Cedar City niet meer (kosteloos) kunt annuleren. Ik zou toch in overweging nemen om het over te slaan. Of heb je plannen daar in de buurt?

Pahrump is vanwege de prijs? Ik zou toch iets dichter bij Death Valley gaan zitten. Rij er aan het eind van de dag naar toe en bekijk Dante's View of Zabriskie Point als de zon al laag staat. Het kost je veel extra tijd en kilometers als je dan weer terug naar Pahrump moet rijden. En de volgende dag weer.

Idem voor Big Pine. Lone Pine is leuker dan Big Pine. Het is erg mooi om tegen zonsopkomst of -ondergang naar de Alabama Hills te gaan. En breng een bezoek aan het filmmuseum. Het Dow Villa Hotel (niet het motel) is heel betaalbaar.

Voor geschiedenisliefhebbers is Manzanar een aanrader.

Bij big Pine is het mooi om de afslag naar het Bristlecone Pines Forest te nemen. Je kunt daar een prachtige korte of een langere wandeling maken. Zie hier en hier voor onze ervaringen.
Instakat76 schreef:
20 mar 2024, 18:08
Dan via Alamo en Toponah naar Bridgeport (wil ik op weg naar toe bij Bodie stoppen).
Even voor de duidelijkheid: Bodie is niet iets waar je langskomt en waar je even stopt. Je moet via een dirt road naar Bodie rijden. Het is een State Historic Park, en je betaalt er toegang. Voor een bezoek moet je minsten een uur rekenen, en dat is nog zonder de rit er naartoe. Het is dit allemaal zeker waard! In het verslag van de Sonora Pass staat ook ons bezoek aan Bodie.
Ik had in mijn voorstel twee nachten Bridgeport opgenomen omdat je die tweede nacht daar al had staan. Op zich is één nacht ook wel voldoende, maar je kunt veel doen in de omgeving. Kijk bijvoorbeeld eens naar de wandeling naar Rainbow Fall en Devil's Postpile bij Mammoth Lakes. Als je Mammoth Lakes binnenrijdt zie je snel aan de rechterkant een bezoekerscentrum; je kunt hier geweldig veel informatie krijgen, echt een aanrader als je daar in de buurt iets wilt doen. Zit je in Bridgeport in de VIrginia Creek Settlement?
Instakat76 schreef:
20 mar 2024, 18:08
ik twijfel nog of Alcatraz de moeite/prijs waard is
Het is zeker de moeite waard! Wij vonden de avondtour heel bijzonder; we hadden de dagtour al eens gedaan, maar dit voegde nog heel veel extra's toe. Zie hier ons verslag.
Instakat76 schreef:
20 mar 2024, 18:08
low budget motel 6 Greater Highway, geen ontbijt dus tips voor ontbijt daar?).
Bedoel je dat je een restaurant zoekt? Hebben jullie verder overal hotels met ontbijt? Wij schaffen de eerste dag altijd een koelbox aan en kopen brood etc voor ontbijt en lunch.
Wat wij in SF leuk vinden is Mel's Drive-In. Dat ligt niet vlakbij jullie motel maar misschien ligt het op de route? Wij vinden een Amerikaans ontbijt erg lekker en iets wat je zeker eens gedaan moet hebben. Je kunt daar tot aan het avondeten op vooruit. Vind je het te veel dan is het ook niet raar om 2 of 3 porties te bestellen en een extra bord te vragen.

In Yosemite kun je Curry Village of Housekeeping Camp proberen. Er komt vaak wel weer iets vrij, dus het loont om regelmatig te kijken. De website www.travelyosemite.com is nu niet open voor reserveringen, dat is pas weer mogelijk vanaf een uur of 3 onze tijd.

Marianne
Instakat76
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 mar 2024, 13:52
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Instakat76: van Las Vegas naar San Francisco.

Bericht door Instakat76 »

Dank je wel voor de vele informatie! Ik ga het eens rustig nalezen en er mee aan de slag. Je zal er wel een dagtaak aan hebben om alle vragen hier te beantwoorden

Een koeltas gaat zeker mee, dat had ik al begrepen. In Bridgeport inderdaad het Virginia Creek Settlement
Instakat76
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 mar 2024, 13:52
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Instakat76: van Las Vegas naar San Francisco.

Bericht door Instakat76 »

ik heb het hotel in cedar city gemaild en toen kon het toch nog wel gratis geannuleerd :P
Instakat76
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 mar 2024, 13:52
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Instakat76: van Las Vegas naar San Francisco.

Bericht door Instakat76 »

ik zit nog even te denken en stel dat ik 1 nachten in de tent van Virginia Creek settlement doe en en dan 1 nacht in Curry village dan zitten we dus 2 dagen zonder koelkast en dergelijke. De koeltas zal dan ook warm zijn. Hoe doe je dat dan?

Tent in Curry Village is beschikbaar voor 1 nacht voor 218 dollar maar dat lijkt me wel heel speciaal,
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Instakat76: van Las Vegas naar San Francisco.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zie dat de prijzen hoger zijn als je met meer volwassenen bent. Vreemd, want het aantal bedden blijft hetzelfde. Het is mooi als je een heated tent hebt want dan heb je een stopcontact.

Als je een koelbox hebt kun je prima zonder koelkast. Je moet elke dag of eens in de twee dagen nieuw ijs halen. Dat koop je bij elk tankstation of supermark. Ik zou een stevige koelbox nemen en geen koeltas.

Wij hebben al verschillende accommodaties in Yosemite gehad. Het leukste vond ik de camping met eigen tent. Ook Housekeeping Tent is leuk vanwege de ligging. Curry Vilalge is ook prima.
Ik zie dat er op de 15e een tent in White Wolf beschikbaar is, dat is ook erg leuk, en bijzonder dat het beschikbaar is. Als je daar zit heb je meer tijd voor de Tioga Road.

Zie hier voor Mels en de tenten in Curry Village en hier voor White Wolf.

Boek alvast iets, je kunt het gratis annuleren.

Marianne
Instakat76
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 mar 2024, 13:52
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Instakat76: van Las Vegas naar San Francisco.

Bericht door Instakat76 »

Zo White Wolf is geboekt en Longstreet inn en historic dow hotel

Bridgeport blijft 1 dag

en na White wolf gaan we wel nog steeds twee dagen naar Sonora

Haha en nu ga ik maar eens even dit zo laten en niets meer wijzigen :thumbup:

En me orienteren waar ik het beste een koelbox kan kopen, hoeft niet meteen na landing in Vegas natuurlijk, kan ik beter kijken voor een supermarkt waar we onderweg al bijna langs komen
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Instakat76: van Las Vegas naar San Francisco.

Bericht door Martin & Marianne »

Mooi!
Wel jammer dat je nu geen tijd hebt vor de rest van Yosemite; ik noemde White Wolf eigenlijk alleen met het idee dat je de tweede nacht dan Curry Village zou doen. Dat geeft je tijd voor de vallei en voor bijvoorbeeld Glacier Point.
Maar ik denk dat jullie nu sowieso een veel mooiere route hebben en meer kunnen zien. :thumbup:

Marianne
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7939
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis Instakat76: van Las Vegas naar San Francisco.

Bericht door Pete.Z »

Iets heel anders, voor 4 personen en bagage is een Nissan Roque best klein.
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 151
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Instakat76: van Las Vegas naar San Francisco.

Bericht door 1N9R1D »

Pete.Z schreef:
21 mar 2024, 23:08
Iets heel anders, voor 4 personen en bagage is een Nissan Roque best klein.
@Pete.Z Wij hebben met 4 personen ook een Roque (of vergelijkbaar gehuurd). Waarom zou deze te klein zijn?
In 2019 hadden we een Nissan Altima, een normale personenauto, en daar pasten 2 grote koffers (elk 23kg) in, 4 rugzakken, losse wandelschoenen, zak vuile was en een koelbox in. De Roque is qua kofferinhoud niet kleiner dan de Altima (Altima 15,4 kubieke feet en de Roque 36.5). De altima is wat dieper en de Roque wat meer de hoogte in, maar het zou toch gewoon moeten passen? Nou ja, ik ben benieuwd waarom je deze afraadt... :)
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 866
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Instakat76: van Las Vegas naar San Francisco.

Bericht door Tantelotje »

Ik ben PeteZ niet, maar ik zou eenmidsize SUV ook niet aanraden voor 4 personen. Daar zit mij te weinig ruimte in. Ik vind het voor 2 al krap qua kofferruimte, laat staan met 4.
Die auto is gedurende die weken ook een beetje je huis. Dan vind ik het niet prettig om een soort Tetris te moeten spelen met de bagage, vooropgesteld dat je dus niet meer dan 2 koffers meeneemt want anders past het gewoon iet. Nog los van de beenruimte achterin die in een midsize gemiddeld echt kleiner is dan in een standard.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Instakat76: van Las Vegas naar San Francisco.

Bericht door RuthdeLange »

Wij hadden de Nissan Roque met 3 personen (3 tengere dames 😁) en 1 grote en 2 kleine koffers, een koeltas en 3 rugzakken + klein doosje met voorraad. Zat daarmee wel helemaal vol hoor. En ik gebruikte de stoel naast mij voor een deel van deze bagage.
Belangrijker vond ik dat de wagen zo weinig power had in de bergen of in SF, zeker voor een automaat. Zat hem echt naar boven te duwen met mijn gedachten 😉. Die wil ik iig niet meer de volgende x!
Instakat76
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 mar 2024, 13:52
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Instakat76: van Las Vegas naar San Francisco.

Bericht door Instakat76 »

We gaan het zien dan
Ik heb zelf een Toyota CHR en daar ook mee gaan kamperen met vier in Hongarije en dat hebben ze ook overleeft op de achterbank
We nemen twee koffers mee en wat handbagage
En dan een koelbox

Ik zal in ieder geval niet te veel los spul meenemen

We zijn gelukkig allemaal slank en vriend en ik rond de 1.70
Instakat76
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 mar 2024, 13:52
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Instakat76: van Las Vegas naar San Francisco.

Bericht door Instakat76 »

Omdat ik nu de overnachtingen vast heb liggen ga ik een dag tot dag plan maken.
Omdat op dit forum duidelijk veel ervaringsdeskundigen zitten vraag ik jullie input en tips. Of het een beetje haalbaar is wat ik in gedachte heb enzo
Vandaag de eerste dag na LV:
Dag 3: Na Las Vegas gaan we naar een overnachting vlakbij Hoover Dam. Naar de dam gaan we pas de volgende morgen toe. Dus ik wil van Las vegas met een omweg naar Bouldercity rijden.

Ik dacht zelf om in ieder geval via Red Rock Canyon te rijden en daar de scenic drive te doen en een wandeling van een uurtje en dan door te rijden naar Sloan Canyon National of naar Boulder City zelf en daar rondkijken,musea bezoeken

Eerst dacht ik om naar Oatman te rijden via Palm Gardens en dan via Kingman maar dat is gauw twee uur heen dan ook weer terug alleen omdat ik graag ezels knuffel.

PS We hebben de America the beautiful pass
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer