Reis Malou97: rondje Las Vegas in december.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Malou97
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 nov 2018, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis Malou97: rondje Las Vegas in december.

Bericht door Malou97 »

Na drie rondreizen in de zomer hebben we afgelopen week tickets geboekt voor december 2024 (DUS-AMS-LAS voor 480 euro p.p. met KLM). Onze vorige reizen hebben zich gefocust op gebied ten oosten van Las Vegas. Deze reis willen we graag focussen op Californië, voor zover mogelijk en haalbaar in december. Yosemite en Sequoia vallen voor ons gevoel dan af?

We hebben het volgende reisschema opgesteld:
Dag 1: Düsseldorf - Las Vegas - Pahrump
Dag 2: Pahrump - Ridgecrest
Dag 3: Ridgecrest - San Francisco (lange reisdag vanwege geen Yosemite/Sequoia?)
Dag 4: San Francisco
Dag 5: San Francisco
Dag 6: San Francisco - Monterey
Dag 7: Monterey - Morro Bay
Dag 8: Morro Bay - Valencia (Los Angeles hebben we al bezocht)
Dag 9: Valencia (bezoek Six Flags Magic Mountain)
Dag 10: Valencia - San Diego
Dag 11: San Diego
Dag 12: San Diego - Yucca Valley
Dag 13: Yucca Valley - Las Vegas
Dag 14: Las Vegas
Dag 15: Las Vegas - Düsseldorf

- Is dit een haalbare route, rekening houdend met dat de zon rond 16:30-17:00 uur onder zal gaan?
- We twijfelen om een dag San Francisco in te wisselen voor een extra dag Death Valley of Joshua Tree?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondje Las Vegas in december

Bericht door Martin & Marianne »

Het is een prima rondje zo natuurlijk maar wel iets wat je in elke tijd van het jaar kunt doen. Is het niet aardiger om juist die gebieden op te zoeken die in de zomer te warm zijn? Ook jammer dat je nu de route onderlangs naar SF moet nemen.
Ik zou zeker voor Death Valley en Joshua Tree meer tijd uittrekken. En bijvoorbeeld Valley of Fire meenemen. Of richting Tucson gaan.
Is San Francisco een must? Overweeg dan ook eens om via de CA88 te rijden, dus bovenlangs. Kun je ook ter plekke besluiten, afhankelijk van het weer. Alles leuker dan Ridgecrest denk ik. En een mooiere route.
Yosemite en Sequoia lijken mij erg mooi in die periode maar je hebt kans dat je sneeuwkettingen nodig hebt en dat mag niet met een huurauto. En in je huidige route is er ook geen tijd voor. Je kunt ook dat van het weer af laten hangen. Wat zijn jullie plannen overal, waar houden jullie van? Het kan zijn dat er trails afgesloten zijn. Kijk eens op de NPS-sites wat er mogelijk is in de winter in deze parken.

Wij zijn in 2011 in december een paar dagen in Riverside en LA geweest. We hadden toen schitterend weer. Vooral Joshua Tree was geweldig, we hebben er toen veel meer kunnen doen dan de keer dat we er in de zomer waren. Zie hier voor ons verslag van die reis.

Ik zou niets vastleggen maar een aantal routes uitwerken en dan ter plekke kijken hoe het weer is en daar de route van af laten hangen.
En ja, de dagen zijn kort, hou daar rekening mee.

Marianne
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1917
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Rondje Las Vegas in december

Bericht door Frasi »

Eens met Marianne. Ik zou in december ook meer de gebieden opzoeken die in de zomer (te) heet zijn.
Daar horen San Francisco en Monterey dan m.i. niet bij. Beide kunnen in december ronduit koud en nat zijn.
Magic Mountain is prima in het winterseizoen; neem wel een sweater mee want na zonsondergang koelt het flink af (ik ben ooit in december naar Universal studios gegaan en heb daar de laatste uren flink kou staan lijden in mijn korte broek en poloshirt).
Laatst gewijzigd door Frasi op 17 mar 2024, 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7939
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Rondje Las Vegas in december

Bericht door Pete.Z »

Ja, ik zou ook Death Valley er in zetten en Joshua Tree, je wilt echt niet langs de kust zitten in december qua weer, en DV en JT zijn juist op hun mooist in die tijd als het over temperatuur gaat. Er is zoveel te zien in die twee parken, veel meer dan de meeste mensen beseffen.
Malou97
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 nov 2018, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis: rondje Las Vegas in december.

Bericht door Malou97 »

@Martin & Marianne. Dank voor je uitgebreide reactie. San Francisco is geen must, maar leek ons een leuke combinatie op deze manier. Wellicht Yosemite/Sequoia/San Francisco/Highway 1 bewaren voor een andere reis.. Sneeuwkettingen (en gedoe daarmee) spreken ons niet aan. We houden van natuur en wandelingen, dit mogen ook wel langere/uitdagendere wandelingen zijn. Vooral rustige plekken vinden we fantastisch (Snow Canyon SP, Petrified Forest NP...). Las Vegas vinden we erg leuk dus daar willen we ook graag wat tijd doorbrengen. Een aantal routes uitwerken en ter plekke bepalen is ook een goed idee! Ik neem aan dat er in deze periode nog wel last minute accommodaties te vinden zijn?

@Frasi en @Pete.Z Dank voor de tips! Inderdaad ook een leuke mogelijkheid om wat meer tijd te nemen voor een wat kleiner aantal plekken..

Stof tot nadenken! We gaan weer terug naar de tekentafel.
Malou97
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 nov 2018, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis: rondje Las Vegas in december.

Bericht door Malou97 »

Nieuwe poging..

Dag 1: Düsseldorf - Las Vegas - Pahrump
Dag 2: Pahrump - Death Valley
Dag 3: Death Valley
Dag 4: Death Valley - Joshua Tree
Dag 5: Joshua Tree
Dag 6: Joshua Tree - San Diego
Dag 7: San Diego
Dag 8: San Diego
Dag 9: San Diego - Tucson
Dag 10: Tucson
Dag 11: Tucson
Dag 12: Tucson - Scottsdale
Dag 13: Scottsdale - Las Vegas
Dag 14: Las Vegas
Dag 15: Las Vegas - Düsseldorf

Wat we alleen jammer zouden vinden in deze route is om Six Flags Magic Mountain te laten vallen.. Waar zouden we deze het beste kunnen invoegen? Ten koste van een dag San Diego wellicht?
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1211
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis: rondje Las Vegas in december.

Bericht door paulr »

Ik zie alleen “december” staan, dus verwacht dat het geen kerstvakantie zal zijn… of wel ? In dat geval zou ik inderdaad ook niks boeken, of nachten boeken die je tot kort tevoren kan annuleren. Ik zou juist in de winter naar parken als Bryce, GrandCanyon of wellicht Zion gaan als er (een beetje) sneeuw ligt. Lijkt mij een prachtig gezicht. En daarom dus pas eind november een keuze maken voor het rondje dat je uiteindelijk gaat maken. SF en de kust zou ik inderdaad in die maand nooit doen…. Inderdaad met een stukje zuiden combineren voor wat aangename dagen.
Malou97
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 nov 2018, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Malou97: rondje Las Vegas in december.

Bericht door Malou97 »

@paulr Dat klopt, het gaat om de periode 5 t/m 19 december. Goed plan om meerdere routes uit te werken en vlak van tevoren te kijken wat de beste optie is. Regio Zion/Bryce lijkt ons ook erg mooi met de sneeuw, alleen deze parken hebben we beide de afgelopen paar jaren drie keer bezocht (luxe problemen....), waardoor onze voorkeur nu uit gaat naar een andere regio.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer