Reis MeMaaike: 43 dagen camper met jonge kinderen, tips gezocht.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
MeMaaike
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 mar 2024, 19:55

Reis MeMaaike: 43 dagen camper met jonge kinderen, tips gezocht.

Bericht door MeMaaike »

We zijn ineens aan het twijfelen over het laatste deel van onze route. Aangezien morgen het reserveringssysteem open gaat voor Yosemite, zullen we morgen onze route toch echt vast moeten leggen. Help :) De route is aangepast, mocht iemand nog tips hebben over leuke dingen voor kinderen op onze route waar je misschien niet zo snel aan denkt… we houden ons aanbevolen :)

Tot valley of fire ligt het vast, vanaf valley of fire twijfelen we nog een beetje. Onze planning is op dit moment als volgt:

Los angeles
Los Angeles
Los Angeles - Joshua tree
Joshua tree - kingman
Kingman
Kingman - Williams
Williams - Grand Canyon
Grand Canyon
Grand Canyon
Grand Canyon - Page
Page
Page - Monument valley
Monument Valley
Monument Valley - Moab
Moab
Moab - Devils Garden
Devils Garden - Canyon lands
Canyon lands
Canyon lands - green river
Green river
Green river - capitol reef
Capitol reef
Capitol reef - Kodachrome Basin state park
Kodachrome basin SP - Bryce Canyon
Bryce Canyon
Bryce Canyon - Zion NP
Zion NP

En vanaf hier lopen we een beetje vast
Zion NP - Valley of fire state park
Valley of Fire - Bishop
Bishop - Mammoth lakes camping 1
Mammoth lakes
Mammoth lakes camping 2
Mammoth lakes
Mammoth lakes - Mono lakes
Mono lakes - Yosemite NP camping 1
Yosemite NP camping 1
Yosemite NP camping 2
Yosemite NP camping 2
Yosemite - Oakhurst
Oakhurst - sequoia NP
Sequoia Np
Sequoia NP - Bakersfield’s
Bakerfield
Bakerfield - Los Angeles
Los Angeles
Los Angeles
Los Angeles - naar huis

We hebben nu 2 campings in het gebied van Mammoth Lakes, maar wellicht zijn er in deze omgeving ook wel interessantere plekken. We zoeken een combinatie van natuur en iets levendigere locaties waar de kids een keer een speeltuin hebben. Onze oudste loopt 3 tot 5km (afhankelijk van de moeilijkheidsgraad), de jongste gaat mee in de rugdrager. Gebieden met ook leuke/makkelijke wandelroutes zijn gewenst. Eenvoudige wandelmogelijkheden vanaf de camping zijn helemaal perfect.

Ook willen we in deze planning Sequoia toch nog weglaten. We reizen met een camper van 25ft en kunnen dus alleen de noordelijke ingang gebruiken. We vinden de extra kilometers heen en dezelfde weg terug een beetje zonde voor 2 overnachtingen. Niet eens voor ons zelf, maar we reizen met 2 jonge kinderen en die willen we niet opzadelen met teveel onnodige kilometers :). Ons schema is dan ook gebaseerd op een reisschema met kinderen.

Wie kan er eens schieten op het laatste stuk, dit deel hebben we zelf nog niet gedaan en kennen we daardoor niet. Waar plannen we de nachten Sequoia (niet voor valley of fire), doen we toch Vegas aan? Die hebben we weg gelaten ivm drukte/jonge kinderen. Langer in Yosemite is geen optie ivm dry camp en kinderen, we houden niet van het gebruik van de generator :) Rondom Mammoth lakes eventueel nog andere leuke opties?

Heel handig om op de dag voor de reserveringsopening nog te gaan twijfelen :)
Laatst gewijzigd door MeMaaike op 16 mar 2024, 10:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42059
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: 43 dagen camper, tips gezocht

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Wat heerlijk om zo lang te kunnen gaan!
Jullie hebben veel tijd overal - hoewel Zion er wel wat bekaaid afkomt vind ik, zeker vergeleken met de tijd rond Moab/Green river. Waarom daar niet wat meer tijd? Er zijn ook mooie campings in de buurt, mocht het in het park niet meer lukken.
Ik zou Sequoia niet laten vallen, maar er zelfs nog wat extra tijd voor uittrekken. Ik zou rond Mammoth Lakes nog eens kijken naar andere mogelijkheden zoals June Lake, maar goed, dat ligt in de buurt. Jammer dat de rest al vastligt, de tijd voor bijvoorbeeld de grand Canyon is wel heel ruim, net als de dagen in Kingman en Williams.

Je kunt vanuit June Lake of Mono Lake al een deel van Yosemite doen, het oostelijke deel is prachtig en niet zo heet en druk als de vallei. Is het de bedoeling om twee verschillende campings te nemen in Yosemite? Ik zou voor alle nachten een van de Pines campings nemen. Lukt dan niet kijk dan naar Crane Flat. Je weet hoe (snel) het reserveren gaat? En dat het morgen om 15.00 uur is?
Wat betreft Sequoia; waarom is het erg om weer via het noorden het park te verlaten? Het gaat sneller dan via de CA198, zeker met een camper. En het is maar een klein deel wat je dubbel rijdt. Vergeet Bakersfield, je kunt prima in 1 dag naar LA rijden. Kijk ook naar Kings Canyon, twee nachten Cedar Grove lijkt me ook prachtig.
Kijk eens in ons 2006-, 2013- en 2017-verslag voor onze ervaringen in Sequoia en Kings Canyon. Voor de omgeving van Mammoth Lakes heb je misschien iets aan ons 2015-verslag en dat van 2019.

Ik weet niets van campers maar je kunt toch prima meerdere dagen zonder hook up?

Marianne
MeMaaike
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 mar 2024, 19:55

Re: Reis MeMaaike: 43 dagen camper, tips gezocht.

Bericht door MeMaaike »

Hoi Marianne,

Bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik begrijp je punt hoor, ik zou op een reisschema waarschijnlijk ook zo gereageerd hebben. We hebben een vreemd reisschema vergeleken met heel veel andere routes, wij doen in 43 dagen wat mensen ook wel in 21 dagen doen. Ik snap dat dit voor de meeste mensen wellicht saai is of wordt gezien als een gemiste kans, omdat niet alles uit de opties gehaald wordt. Wij denken echter dat dit voor ons gezin goed werkt, soms is minder toch beter. Ook als dat betekent dat we dingen missen die we zelf wel graag zouden doen :)

Even wat achtergrondinformatie. De camperreis is een afsluiting van een wereldreis. De ingebouwde rust is overal bewust gepland, ook op de minder interessante plekken. Los Angeles hadden we zelf bijvoorbeeld helemaal geskipt, maar voor de kinderen zijn er attractieparken, een dierentuin en accommodaties met een zwembad. We zullen ons niet gaan mengen in het stadsleven daar... Onze ervaring is dat dit nodig is om onze reis leuk te houden voor iedereen. We starten en eindigen altijd heel relaxt en dat proberen we ook tijdens de reis te realiseren. Zoals je terecht hebt opgemerkt reizen we nooit lange stukken en doen we ook "niet-interessante" plaatsen aan. We reizen met kinderen van 2 en 4 en hebben er niets aan als zij reismoe worden. We overnachten dus inderdaad ook op plaatsen die we zonder kinderen voorbij waren gereden, of blijven ergens langer dan dat we zonder kinderen zouden doen. Kingman, WIlliams en Moab zijn bijvoorbeeld campings met een speeltuin en zwembad, die dagen komen we alleen de camping af voor een lunch en bepalen de kinderen de activiteiten. Dat zou ook voor Bakerfield (of plek in omgeving) gaan gelden. Als ze de hele dag in de speeltuin willen spelen, naar het zwembad, kleuren, knutselen, voorlezen of toch iets ondernemen etc. Die dagen zijn zij de "baas" en luisteren we naar hun wensen :-) We hebben met de kinderen al eerder een verre reis gemaakt en ook 2 andere camperreizen gemaakt (1x Scandinavië en 1x Oostenrijk/Slovenië/Kroatië), ook toen hebben we een soortgelijk schema aangehouden en zo bleef het voor iedereen leuk. Ik snap dus je punt, maar reizen met kinderen betekent voor ons ook concessies doen en dingen niet zien, omdat ze met kinderen gewoon te lang/te vermoeiend of te veel zijn.

Ik weet dat Sequoia via de noord kant weer verlaten het snelst is, maar dat betekent wel 1,5 uur dezelfde weg terug en dat vinden we voor 2 nachten verblijf in het park zonde. Als we door zouden kunnen rijden, dan hadden we meerdere campings in het park gecombineerd om zo de afstand te overbruggen. Sequoia ben ik overigens (zonder kinderen) ook al eens geweest, ik weet dus ook wat ik mis :) We zouden Mammoth lakes in kunnen korten en 2 nachten toevoegen aan Lodgepole, maar dan is het de vraag of we ons daar zo lang vermaken met onze kinderen. We wandelen max 3 tot 5 km en willen ook niet elke dag hoeven rijden. Dat is ook de reden dat we Zion niet langer aan doen. We hebben nu 2 volle dagen Zion, nog een 3e dag met de shuttle het park in is met onze gezinssamenstelling geen meerwaarde, ook al betekent dit inderdaad dat we mooie dingen zullen missen. Wat betreft dry camp, dat is voor ons maximaal 4 dagen. We werken namelijk ook nog tussendoor en zitten dus met bereikbaarheid en het opladen van onze laptops :-).

Bedankt voor de suggestie van June Lake, ik ga weer lekker googlen. Mocht je nav bovenstaande info nog andere ideeën krijgen, dan hoor ik dat natuurlijk graag :-). Bedankt ook voor de reminder voor de unieke 15:00 ivm zomertijd, maar ik ben me inderdaad heel bewust van de deadline, we moeten voor 14:30 ons schema hebben bepaald ;) We hebben ervaring met het reserveringssysteem en hopen op een plekje op lower pines (minder massaal dan upper) en Wawoma. We zijn er nog niet helemaal over uit of we voor 4 nachten lower gaan of voor 2 nachten lower en 2 nachten Wawoma willen gaan. Veel tijd doorbrengen in de shuttle is geen optie, datzelfde geldt voor alleen gebruik maken van view points. We gaan nog even kijken waar we leuke korte wandelingen kunnen doen en of we dan Lower en Wawoma willen combineren.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42059
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis MeMaaike: 43 dagen camper met jonge kinderen, tips gezocht.

Bericht door Martin & Marianne »

Volgens mij heb ik niet gezegd dat jullie te veel tijd uittrekken voor deze reis, alleen de verdeling zou ik zelf misschien iets anders hebben gedaan. Ik zie trouwens maar 1 volle dag Zion, geen twee.
Voor Yosemite zou ik zeker 3 nachten in de vallei doen. Het wordt ook lastig om op meerdere plaatsen iets te boeken omdat je heel snel moet zijn. Focus in ieder geval op de vallei, en kijk pas daarna naar Wawona (met een n). Hebben jullie vorige maand al geoefend?

Ik zie nog steeds het probleem van die 1,5 uur dubbel rijden niet. Dat is helemaal niets op zo'n lange reis, en je ziet toch weer heel andere dingen als je de andere kant op rijdt? Ik had overigens begrepen dat je nog niet eerder in Yosemite en Sequoia was geweest, vandaar mijn verwijzing naar onze reisverslagen.
Als je niet naar Sequoia gaat is het wel mooi om in Yosemite naar de Mariposa Grove te gaan. Met ook een overnachting in Oakhurst zou 1 nacht Wawona dan wel voldoende kunnen zijn. Maar Grant Grove is eigenlijk leuker en niet echt heel ver omrijden.

Wat je schrijft over de shuttlebus begrijp ik niet helemaal, doel e daarbij op Yosemite? Het is soms erg gemakkelijk om een stuk met de bus te doen, en het zijn natuurlijk per definitie geen uren dat je in de bus zit. Overigens is het ook erg leuk om in Yosemite fietsen te huren. Rij naar Mirror Lake en langs de Merced Rvier om aan een van de strandjes daar te zitten. Er zijn erg veel korte wandelingen te maken, zeker ook langs de Tioga Road. Denk dan aan de Nunatak Nature Trail, Soda Springs, Pothole Dome, Tenaya Lake en Olmsted Point.
Aan de oostkant is de wandeling bij Little Lakes Valley een aanrader.
Voor campings in dat deel kun je eens de verslagen van forumlid @Trails bekijken. Zie bijvoorbeeld hier.

Succes met de planning en het reserveren!

Marianne
Thea en Albert
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 okt 2023, 20:35
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis MeMaaike: 43 dagen camper met jonge kinderen, tips gezocht.

Bericht door Thea en Albert »

Wij hebben 3 nachten in Yosemite geboekt, North Pines eind september.
Is het te doen om vandaar een dag naar Mariposa te rijden met de camper ?
Of kunnen we beter 1 nacht Wawona proberen te reserveren en de volgende dag vandaar uit Yosemite verlaten, richting SF ?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42059
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis MeMaaike: 43 dagen camper met jonge kinderen, tips gezocht.

Bericht door Martin & Marianne »

Het kan wel vanuit de vallei, maar het is toch wel een behoorlijke rit en dat is jammer van de tijd. Ik zou dat doen als je van Yosemite naar SF rijdt. Wij vonden een overnachting in Wawona prima (zie hier voor ons verslag), maar het kan zelfs zonder nog een overnachting daar. Of kijk in Oakhurst als Wawona niet meer lukt.

Marianne
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2248
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Reis MeMaaike: 43 dagen camper met jonge kinderen, tips gezocht.

Bericht door Big Al »

Wat die speeltuinen betreft, die vindt je ook in heel veel woonwijken en stads- en dorpsparken (vrijwel allemaal met parkeerplaatsen). Vaak zijn dat hele grote en mooie speeltuinen. Wellicht zou je daar kunnen stoppen voor lunch. Jullie motorhome is maar 25 voet dus dat zal ook geen probleem zijn.

Houd er wel rekening mee dat de dingen zoals glijbanen en zitjes door de zon ongelooflijk heet kunnen worden. Vaak staan er in hete gebieden waarschuwingsbordjes bij...

Veel plaatsen hebben ook een (gratis) "water park" om af te koelen.

Spray Park in Hurricane, UT
image.png
image.png (130.73 KiB) 682 keer bekeken


Uncle Wilber Fountain in Colorado Springs, CO
image.png
image.png (138.64 KiB) 682 keer bekeken


Typische speeltuin die in in parkjes en woonwijken vindt
image.png
image.png (108.84 KiB) 682 keer bekeken
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2248
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Reis MeMaaike: 43 dagen camper, tips gezocht.

Bericht door Big Al »

MeMaaike schreef:
15 mar 2024, 08:50
We hebben een vreemd reisschema vergeleken met heel veel andere routes, wij doen in 43 dagen wat mensen ook wel in 21 dagen doen. Ik snap dat dit voor de meeste mensen wellicht saai is of wordt gezien als een gemiste kans, omdat niet alles uit de opties gehaald wordt. Wij denken echter dat dit voor ons gezin goed werkt, soms is minder toch beter.
Ik denk dat heel veel mensen op dit forum een zucht van verlichting slaken als ze dit lezen. :clap:
Thea en Albert
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 okt 2023, 20:35
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis MeMaaike: 43 dagen camper met jonge kinderen, tips gezocht.

Bericht door Thea en Albert »

Goed idee om bij het verlaten van Yosemite langs Mariposa te gaan. Dank voor de tip.
MeMaaike
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 mar 2024, 19:55

Re: Reis MeMaaike: 43 dagen camper met jonge kinderen, tips gezocht.

Bericht door MeMaaike »

@Big al Bedankt voor de sfeerimpressies, ik ga de openbare speellocaties zeker in de gaten houden!

@Marianne, het was ook geen aanval hoor, ik snap heel goed dat onze reis niet 1 op 1 passend is voor anderen. Op een hele reis is 1,5 uur inderdaad niets, maar zo hebben we wel meer keuzes moeten maken in onze reis. Voor ons gezin werkt het beter om iets rustiger te reizen, dan een flitsbezoek aan Sequoia te doen. Zo wordt het een combireis voor ons, met ook vrijheid en ruimte voor de kinderen. Met de shuttle doelde ik trouwens op Zion. We verblijven 3 nachten in Zion, maar ik kan me voorstellen dat je die niet direct terug zag in mijn post. Daar vinden we 2 dagen het park in met de shuttle voldoende en denken we niet dat een dag extra meer oplevert in de beleving.

Yosemite NP ligt nu ook vast. We zijn het boekingsproces uiteindelijk ingegaan met 3 nachten Lower Pines en 1 nacht Wawoma, dat is (ondanks de vele tabbladen) helaas niet gelukt. Het alternatief gelukkig wel, we verblijven nu 4 nachten op Upper Pines. Wel met een wissel van plek na 2 nachten, maar beter zo, dan niet in het park verblijven. Wat een hectiek met tabbladen en verschillende computers, maar het is gelukt :-).

Onze nachten zijn nu als volgt:
Los Angeles
Los Angeles
Joshua Tree National Park
Kingman
Kingman
Williams
Grand Canyon
Grand Canyon
Grand Canyon
Page
Page
Monument Valley
Monument Valley
Moab
Moab
Devils Garden / Arches
Kayenta /Canyon Lands NP
Kayenta /Canyon Lands NP
Green river
Green river
Fruita campground / Capitol Reef
Fruita campground / Capitol Reef
Kodachrome Basin State Park
Bryce Canyon
Bryce Canyon
Bryce Canyon
Zion NP
Zion NP
Zion NP
Valley of Fire state park
Bishop
Mammoth lakes
Mammoth lakes
Mammoth lakes\Gull lake
Gull lake
Gull lake
Mono lakes
[/color]
Yosemite National park
Yosemite National park
Yosemite National park
Yosemite National park
Oakhurst
Visalia/Bakerfield
Bakerfield
Bakerfield

Los Angeles
Los Angeles
Los Angeles
Los Angeles - huis

Als we naar Oakhurst rijden, dan pakken we inderdaad de regio Mariposa nog mee. Dit zouden we anders vanaf Wawoma doen. De blauw gedrukte plaatsen staan nog niet vast. Daar moeten we nog even puzzelen wat we waar graag willen doen, om zo tot een goede nachtverdeling te komen. De nationale parken zijn geboekt, dus de druk is eraf :-)
Oranjeboom
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 28 aug 2013, 20:48
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis MeMaaike: 43 dagen camper met jonge kinderen, tips gezocht.

Bericht door Oranjeboom »

Wat een mooie lange reis. Fijn om overal wat langer te kunnen blijven. Is er in bakerfield een mooie camping of iets dergelijks? Misschien zijn hier mensem op het forum die wat meer erover weten maar wij hebben er twee keer op doorreis overnacht om ook niet te lang te reizen op een dag maar als het niet nodig is zou ik in die stad niet langer willen blijven. En dan liever ergens anders iets langer. Maar misschien hebben wij het leuke gedeelte gemist.
MeMaaike
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 mar 2024, 19:55

Re: Reis MeMaaike: 43 dagen camper met jonge kinderen, tips gezocht.

Bericht door MeMaaike »

Oranjeboom schreef:
15 mar 2024, 21:10
Maar misschien hebben wij het leuke gedeelte gemist.
Hoi! Het klopt hoor dat Bakersfield nergens aangeschreven staat als point of interest, maar juist op die plekken ontstaan soms verrassende momenten. We maken een wereldreis en hoeven niet van hotspot, naar hotspot te reizen. Voor ons is het ook een mooie ervaring om ook het dagelijkse leven mee te maken, aan onze kinderen te laten zien dat een ander land niet alleen maar bijzonder is, maar dat daar ook gewoon mensen wonen en werken. Van hotspot naar hotspot reizen is op zo'n lange reis niet te doen, we bouwen daarom ook regelmatig pauze momenten in. Het is ook lekker als je besluit om een dag niets te doen, je niet het gevoel hoeft te hebben dat je mist :-) en dan waardeer je overigens ook de bijzondere plekken op de reis extra.

Het is overigens ook niet zo dat er helemaal niets te doen is, buena Vista Museum of Natural History & Science en the park at river walk lijkt ons in ieder geval leuk om te bezoeken, maar er er is wel meer om uit te kiezen. In Hart Park zit nog Calm zoo: California Living Museum, maar ook het park zelf is vast leuk om even doorheen te lopen. We hoeven ons er in ieder geval niet te vervelen, als we nog meer willen doen kunnen we nog kiezen uit Kern County Museum, een Flight Adventure Park, Kids Empire Bakersfield, Camelot Park Family Entertainment Center, een bioscoop... Je zou er ook kunnen raften, naar een rolschaatsbaan, naar de ijsbaan... maar daar zijn onze kinderen te klein voor :-).

Allemaal geen dingen om speciaal voor naar Californië te komen, maar we kunnen er vast heerlijk niks doen of alsnog onze dagen vullen. We halen ook plezier uit de gewone dingen in een reis, een leuk lunch plekje, een terrasje pakken. Komt vast goed ;)
Corv
Amerikakenner
Berichten: 661
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Reis MeMaaike: 43 dagen camper met jonge kinderen, tips gezocht.

Bericht door Corv »

@MeMaaike

In Williams is Bearizona leuk voor kinderen.
MeMaaike
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 mar 2024, 19:55

Re: Reis MeMaaike: 43 dagen camper met jonge kinderen, tips gezocht.

Bericht door MeMaaike »

@Corv Die hadden we nog niet gezien. Ik heb hem in ons excel gezet, bedankt! 😊
Corv
Amerikakenner
Berichten: 661
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Reis MeMaaike: 43 dagen camper met jonge kinderen, tips gezocht.

Bericht door Corv »

:thumbup:
En je kunt de route door het park gewoon met de RV rijden, deden wij met een C30. Vervolgens de camper parkeren en rondlopen in het park.
MeMaaike
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 mar 2024, 19:55

Re: Reis MeMaaike: 43 dagen camper met jonge kinderen, tips gezocht.

Bericht door MeMaaike »

Ah leuk! Ik had verwacht dat alleen de looproute mogelijk zou zijn, maar niet eens dus. Hebben de kinderen mooi zicht :)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42059
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis MeMaaike: 43 dagen camper met jonge kinderen, tips gezocht.

Bericht door Martin & Marianne »

MeMaaike schreef:
15 mar 2024, 17:06
Voor ons gezin werkt het beter om iets rustiger te reizen, dan een flitsbezoek aan Sequoia te doen. Zo wordt het een combireis voor ons, met ook vrijheid en ruimte voor de kinderen.
Ik begrijp dat het nu vaststaat, maar het hoeft natuurlijk geen flitsbezoek te zijn. Je zou 3 nachten Grant Grove kunnen doen, met bijvoorbeeld uitstapjes naar Sequoia en Cedar Grove. In de zomer zal Seki veel aangenamer zijn qua temperatuur dan Bakersfield lijkt me. En voor de kinderen is er overal wel iets te doen.
MeMaaike schreef:
15 mar 2024, 17:06
We verblijven 3 nachten in Zion, maar ik kan me voorstellen dat je die niet direct terug zag in mijn post. Daar vinden we 2 dagen het park in met de shuttle voldoende en denken we niet dat een dag extra meer oplevert in de beleving.
Het staat er niet volgens mij :wink: , vandaar mijn suggestie.
MeMaaike schreef:
15 mar 2024, 17:06
Yosemite NP ligt nu ook vast. We zijn het boekingsproces uiteindelijk ingegaan met 3 nachten Lower Pines en 1 nacht Wawoma, dat is (ondanks de vele tabbladen) helaas niet gelukt. Het alternatief gelukkig wel, we verblijven nu 4 nachten op Upper Pines. Wel met een wissel van plek na 2 nachten, maar beter zo, dan niet in het park verblijven.
Fijn dat het gelukt is! Alle campings in de vallei zijn prima.

Marianne
MeMaaike
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 mar 2024, 19:55

Re: Reis MeMaaike: 43 dagen camper met jonge kinderen, tips gezocht.

Bericht door MeMaaike »

Martin & Marianne schreef:
17 mar 2024, 13:23
Je zou 3 nachten Grant Grove kunnen doen, met bijvoorbeeld uitstapjes naar Sequoia en Cedar Grove. In de zomer zal Seki veel aangenamer zijn qua temperatuur dan Bakersfield lijkt me. En voor de kinderen is er overal wel iets te doen.
Grant Grove is wel een heel goede optie, daar heb ik inderdaad niet naar gekeken. Mijn focus lag op Lodgepole (want mooi), maar Grant Grove ligt inderdaad een stuk gunstiger. In theorie kunnen we vanuit daar Sequoia in, maar in de directe omgeving van Grant Grove zijn ook mooie wandelingen zie ik. Ben ik zelf ook nog niet geweest. Goede tip, dank! De boekingen voor Azalea zijn voor onze periode nog gesloten, dus ook dat past. Er zijn meer opties zag ik, maar na even googlen leek Azalea mij het leukst. Ik zou dan eigenlijk Oakhurst over willen slaan, zodat we 3 nachten Grant Grove kunnen doen en dan nog 1 nacht over hebben in Bakersfield of iets zoeken dichterbij LA. Het enige is dat we ergens even weer op moeten laden :-) Daar ga ik even over nadenken nog. Vanaf Grant Grove is het voor ons namelijk net te ver om op een relaxte manier de camper weer in te kunnen leveren, dus tussen Grant Grove en LA moet ik nog ergens een nacht inplannen.

Qua temperatuur heb je helemaal gelijk, we hebben in Bakersfield ook vooral naar binnen activiteiten gekeken :-). Uiteraard is overal voor de kinderen wel iets te doen, maar na een rondreis gericht op veel natuurlijk maken we ze ook erg blij met een binnenspeeltuin of kindermuseum. Bakersfield heeft wat dat betreft meerdere opties. Maar goed, LA komt daarna nog en daar kunnen de dergelijke activiteiten ook ondernemen, de stad zelf willen we toch niet in.
Martin & Marianne schreef:
17 mar 2024, 13:23
Het staat er niet volgens mij , vandaar mijn suggestie.
Hmm, ik lees het wel terug.. maar misschien is mijn schema te onduidelijk :-) Ons Excel is duidelijker denk ik, daar heb ik nu even een stukje uitgeknipt.
Planning USA.jpg
Martin & Marianne schreef:
17 mar 2024, 13:23
Fijn dat het gelukt is! Alle campings in de vallei zijn prima.

Ja, daar heb je waarschijnlijk gelijk in. Upper Pines leek me alleen zo ontzettend massaal, vandaar dat we eigenlijk voorkeur hadden voor Lower Pines. Zijn wel heel blij dat Uper Pines als alternatief is gelukt, zitten we ook niet met de permit voor de Tioga Pass en lekker centraal om Yosemite te verkennen.

Heb je ook nog een mening over Valley of Fire? We twijfelen al vanaf het begin of we deze wel of niet op gaan opnemen in onze route. Op dit moment denken we dat we daar "laat" aan willen komen (gezien de temperatuur) en dan de volgende dag op tijd wat dingen willen zien (niet wandelen), maar onze periode (eind juli) is waarschijnlijk zelfs niet ideaal voor korte bezichtigen.

Ik ga nu even puzzelen met de dagen na Yosemite, ben wel enthousiast geworden over Grant Grove.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42059
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis MeMaaike: 43 dagen camper met jonge kinderen, tips gezocht.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik had al verwezen naar onze verslagen van Sequoia en Kings Canyon; wij hebben twee keer in Grant Grove Village overnacht. En in 2013 ook nog een nacht in Cedar Grove. Beide goed bevallen. Bij Cedar Grove is de wandeling bij Zumwalt Meadows een aanrader (zie hier onze ervaring). Ook leuk om daar te picknicken.
De wandeling in de General Grant Grove is ook leuk en goed te doen met de kinderen. Je kunt daar door een boom lopen.

Wat betreft de permit; die heb je nu niet nodig, maar mocht je vanuit Mammoth Lakes of June Lake naar de Tioga Road willen rijden dan heb je voor die dag wel een permit nodig.

Valley of Fire is prachtig, ook al ga je niet wandelen (de meeste trails zijn tegenwoordig gesloten in de zomer). Zeker tegen de avond en vroeg in de ochtend zijn de rode rotsen prachtig. Wij gaan er eind mei kamperen, ik heb daar nu geen ervaring mee, maar ik kan me wel voorstellen dat het ook 's nachts nog warm is. Wij zijn er in de zomer al wel een paar keer doorheen gereden; zeker White Domes Road is een aanrader (zie hier).

Marianne
MeMaaike
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 mar 2024, 19:55

Re: Reis MeMaaike: 43 dagen camper met jonge kinderen, tips gezocht.

Bericht door MeMaaike »

Martin & Marianne schreef:
17 mar 2024, 17:10
Bij Cedar Grove is de wandeling bij Zumwalt Meadows een aanrader (zie hier onze ervaring). Ook leuk om daar te picknicken.
De wandeling in de General Grant Grove is ook leuk en goed te doen met de kinderen. Je kunt daar door een boom lopen.
Leuk, bedankt! Ik heb de tips genoteerd en ga er vanavond over lezen :-)
Martin & Marianne schreef:
17 mar 2024, 17:10
Zeker tegen de avond en vroeg in de ochtend zijn de rode rotsen prachtig.
Dit dachten wij ook, we houden hem erin en nemen White Domes road mee. Met airco moet dat goed te doen zijn. Wat een fijn reisverslag hebben jullie gemaakt, leest leuk weg!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer