Reis Hellen76: tips gezocht rondje SF-Sequoia-Kodachrome-LA eind april.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Hellen76
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 mar 2024, 16:12
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Hellen76: tips gezocht rondje SF-Sequoia-Kodachrome-LA eind april.

Bericht door Hellen76 »

Hallo allemaal!

Mijn man en twee dochters van 12 en 14 en ik gaan in de meivakantie met een RV (Road Bear C26-28) een rondreis door Zuidwest Amerika maken. Mijn man ik hebben hebben een soortgelijke reis gemaakt met de auto in 2007 en verheugen ons enorm om dit prachtige land aan onze dochters te laten zien en zij verheugen zich op alles Amerikaans en groots (de jongste op Amerikaanse culinaire specialiteiten :lol: )

Dit is ons plan:

25 april: Aankomst in SF rond 16.00u. Naar het hotel in Castro, hapje eten in de buurt en naar bed.
26 april: Fietsen huren en fietsen over de Golden Gate. We overwegen een bezoek aan Alcatraz, ik heb nog geen tickets en denk dat het teveel wordt op 1 dag. Weet iemand waar je goed fietsen kan huren, bijv in Castro?
27 april: In de ochtend naar Road Bear om de camper op te halen voor 13 uur en richting Sequoia. De meeste campings zijn nog niet open dus ik weet niet zo goed wat wijsheid is. Azalea wordt aangeraden, maar het is een zaterdag dus ik ben bang dat er geen plek zal zijn. Heeft iemand een tip om richting het park te kamperen en evt de volgende dag naar Azalea te rijden? Iemand ervaring met Sequoia Resort & RV Park? Ik kom er zelf niet zo goed uit merk ik.
28 april: Sequoia NP bezoeken en hiken. Weet iemand een mooie route van 5-10 km met uitzichten? King's canyon mag ook.
29 april: Onderlangs via Lake Isabella naar Lone Pine, kamperen bij Boulder Creek RV Resort dacht ik, nog niet geboekt.
30 april: Door Death Valley naar red Rock Canyon waar we de Scenic Drive willen boeken. Kamperen net voor bijv Red Rock Canyon Campground, of net na LV, bijv Atlatl Rock Campground. LV boeit ons niet, al lijkt het onze jongste dochter geweldig met al het spektakel. Weet iemand of je met de RV makkelijk over de strip kunt rijden, zodat we haar in ieder geval iets van LA kunnen laten zien?
1 mei: Van LA naar Kodachrome Basin State Park waar we gaan kamperen in Basin Campground. Mijn man en ik zijn al in Zion en Bryce geweest dus het leek ons leuk om ergens anders te gaan kijken, meer richting Escalante. Ik heb 2 nachten kunnen boeken op deze camping en zou graag tips willen wat daar te doen is, waar we evt kunnen eten en hoe we bijv een paardrijtocht kunnen boeken. Het lijkt erop dat ik een VPN verbinding nodig heb om te kunnen boeken.
2 mei: Escalante/Bryce/Kodachrome nog te bepalen
3 mei: via Page naar Grand Canyon Ik heb voor 3 en 4 mei een plek op Mather CG geboekt maar weet nog niet of we liever in Page willen stoppen.
4 mei: Wandelen South Rim Grand Canyon. Heeft iemand een tip voor ons om uit de drukte te kunnen hiken, max 15 km?
5 mei: Het idee is om na GC naar Prescott te rijden en niet the usual via Kingman of Lake Havasu (lijkt ons niet leuk). Maar ik weet niet of het de moeite waard is, ook qua route (dan mis je de Route 66).
6 mei: Van Prescott/Sedona naar Joshua Tree. Nog geen idee waar we willen verblijven. Als iemand een tip heeft?
7 mei: Naar LA. Bij Los Angeles kom ik er bijna niet uit welke camping we moeten boeken. Onze plannen zijn om te hiken naar het Observatory, evt naar het Getty Museum gaan en evt fietsen op een van de stranden Santa Monica/Venice/Hermosa Beach. Maar als we geen geschikte camping kunnen vinden of het is enorm lastig om vervoer naar een van die 3 plekken te regelen dan laten we LA net zo lief links liggen eerlijk gezegd. Als iemand van jullie daar wat tips heeft graag! (Een auto huren voor een dag zoals werd geopperd afgelopen zaterdag vinden wij eigenlijk geen optie). Een alternatief is wat ons betreft om wel naar het Observatory te gaan (bijv parkeren bij het Griekse theater en hiken) maar dan in de namiddag naar een camping buiten LA te rijden.
8 mei: Pismo Beach via Santa Barbara, ik denk nu aan North Beach Campground
9 mei: Naar Big Sur, of Monterey, waar we misschien het seaquarium willen bezoeken. Iemand daar geweest, aan te raden? Ik zelf zou de walvistour in Morro Bay wel willen doen, maar de kinderen vinden dat eng... :roll:
10 mei: Dagje 'keep Santa Cruz weird' in de middag doorrijden naar Del Valle Camping, zo'n 45 minuten van Road Bear vandaan.
11 mei: Vertrek naar SF voor thuisvlucht om 14.00 uur
12 mei: Aankomst in Frankfurt rond 10.00 uur

Vragen:
1. Heeft iemand een tip voor Sequoia eind april met aankomst op een zaterdag met een RV?
2. Heeft iemand ervaring in Kodachrome SP? Zie hierboven
3. Heeft iemand een tip voor ons om uit de drukte te kunnen hiken op de South Rim van GC, max 15 km?
4. Wat is de betere route naar Joshua Tree, via Prescott of toch via Kingman of Lake Havasu??
5. Wie heeft een tip om bij het Observatory in LA (Greek Theater?) te parkeren met een RV en evt naar boven te hiken voor het uitzicht?

Ben heel benieuwd naar jullie tips en ideeën! Groeten Hellen
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7939
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Tips gezocht rondje SF-Sequoia-Kodachrome-LA eind april

Bericht door Pete.Z »

Paar korte reacties,

-Je zit in een mooie periode om Death Valley te bezoeken, ik zou daar zeker een overnachting nemen, bv bij Panamint Springs, echt geweldig daar, zeker de aarde donkere nacht aan de rand van de woestijn.
-Met RV over de strip kan prima.
-Grand Canyon, genoek hikes daar, rond die tijd niet druk, ik zou de Rimtrail oberwegen.
-van Sedona naar Joshua Tree is best ver rijden, zeker met een camper. Zou ik zelf niet in één dag doen. Leuke camping vonden wij de KOA in Desert Hot Springs.
-het aquarium in Monterey is echt geweldig!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tips gezocht rondje SF-Sequoia-Kodachrome-LA eind april

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb geen idee hoe snel Azalea vol is. Er zijn buiten het park wel mogelijkheden, je zou eens rvparky.com kunnen proberen.
In Sequoia vind ik de Congress Trail een aanrader. Kijk ook eens op mijn wandelsite voor de mogelijkheden.
Je weet dat met een camper de CA198 afgeraden wordt?

Atlatl is wel verstandig om te reserveren denk ik. Als je wilt wandelen in Valley of Fire moet dat in april, vanaf mei zijn veel trails gesloten.
Wij zijn in 2019 in Kodachrome geweest. Wij hebben er niet overnacht, ik denk dat twee nachten wel veel is voor alleen Kodachrome.
Ik zou een nacht Page en een nacht Grand Canyon niet gek vinden.
Ik denk ook dat de drukte bij de Grand Canyon wel mee zal vallen. Je kunt de bus nemen naar Hermits Rest en op verschillende plaatsen uitstappen en een stuk lopen. Ook mooi is het om een stuk naar beneden te lopen. Kijk ook eens in ons 2013-verslag voor wat tips. Zie bijvoorbeeld de laatste dag.

Sequoia is zeer de moeite waard maar in april is het ook niet gek om wat meer tijd uit te trekken voor bijvoorbeeld Death Valley en Valley of Fire.

Alcatraz is toch wel een aanrader. Als je vroeg in de ochtend gaat heb je de rest van de dag nog voor andere activiteiten. De avondtour is ook erg leuk (zie ons 2015-verslag) dan heb je de hele ochtend en een groot deel van de middag nog om te fietsen.

Voor Joshua Tree kun je naar een camping in het park kijken.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 13 mar 2024, 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1211
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Tips gezocht rondje SF-Sequoia-Kodachrome-LA eind april

Bericht door paulr »

Ik zal niet op alle dagen reageren, maar er een paar uitpakken…
26 april: je bent vroeg wakker ivm jetlag. Boek de eerste ferry naar Alcatraz (08.40 uit mijn hoofd). Je kan er met openbaar vervoer naartoe gaan. Wandel op Alcatraz rond (doe eerst de audiotour, nog lekker rustig) en dan kijken wat je nog leuk lijkt. Dan de ferry terug en boek je fiets in de buurt van Fishermans Warf (er zijn daar vele verhuurders). Ik raad elektrische fietsen aan. Dan een tochtje via Lombard Street, Coit Tower, China Town, Golden Gate Park & Bridge naar Sausalito. ferry terug naar Fishermans Warf. Dit past prima op 1 dag.
29 april: ik zou in Death Valley overnachten. Indrukwekkend!
30 april: van DV naar Valley of Fire. Dat is interessanter dan Red Rock Canyon. En ja, Atlatl zeker reserveren ! VoF is druk tegenwoordig….
5-7 mei: Sedona is prachtig, denk leuker dan route66 (maar wij zijn meer van natuur). Zou dan wel een nacht in Sedona verblijven. Mooie zonsondergang vanaf de parkeerplaats bij het vliegveldje.
9 mei: wat is er eng aan een walvistour ? De boot blijft er ver vandaan….doe als het mogelijk wel een tour in de ochtend (en dan als kids zich daar beter bij voelen in een wat grotere boot), dan is de zee het meest kalm en zie je meer. Het aquarium is prachtig !
Paul
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2165
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Tips gezocht rondje SF-Sequoia-Kodachrome-LA eind april

Bericht door jojostravelusa »

Wij vonden Dorst Creek Campground in Sequoia een mooie camping. Wel heel groot, maar te reserveren en dat is ook een voordeel.
https://jojostravelusa2014.blogspot.com ... tpwww.html
Hellen76
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 mar 2024, 16:12
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Tips gezocht rondje SF-Sequoia-Kodachrome-LA eind april

Bericht door Hellen76 »

Dank jullie wel voor alle tips, echt geweldig! Ik ben nieuw op deze site en zat gisteren de hele dag in een congres dus ik kan nu pas reageren. Ik dacht eerlijk gezegd dat ik wel een notificatie zou krijgen, maar goed ik heb jullie reacties gelezen.

Een paar dingen die ik zeker mee ga nemen: Alcatraz tips (vroeg in de ochtend of in de avond, beide goede ideeen denk ik!), Death Valley en Valley of Fire tips, Sequoia (@Martin & Marianne ik weet dat die zuidroute afgeraden wordt voor campers, geboekt bij Tioga Tours, thanx!) en Grand Canyon hiken gaan we bekijken, en de Monterey walvistour/Aquarium lijken ons zeker een goed idee!

@paulr Wij zijn ook meer van de natuur, maar onze dochters hebben denk ik een iets andere scope dan wij ouders... En dan is het vele rijden in de camper zoals @Pete.Z aangeeft niet altijd bevorderlijk voor de gezelligheid ben ik bang... Hoewel Sedona en Preston ons als stadjes ook erg interessant lijken, ook voor pubers...

@jojostravelusa Dorst Creek is in de periode dat wij er zijn eind april volgens mij nog niet open, dus dat zal niet gaan ben ik bang...

Enige puntjes waar we nog mee zitten is het LA vraagstuk. Dus als iemand daar nog op wil reageren, heel graag. Maar nogmaals, enorm bedankt vast voor alle tips!
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis Hellen76: tips gezocht rondje SF-Sequoia-Kodachrome-LA eind april.

Bericht door markro »

Het Monterey Bay Aquarium is zeer de moeite waard voor een bezoek, ook voor kinderen.
In ons reisverslag heb ik er over geschreven, zie dag 25:
http://www.dutchmarco.com/reisverslag/u ... _index.htm
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2165
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Tips gezocht rondje SF-Sequoia-Kodachrome-LA eind april

Bericht door jojostravelusa »

Hellen76 schreef:
14 mar 2024, 09:48
Dorst Creek is in de periode dat wij er zijn eind april volgens mij nog niet open, dus dat zal niet gaan ben ik bang...
Ah, dat is jammer. Daar heb ik inderdaad niet naar gekeken.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1235
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Tips gezocht rondje SF-Sequoia-Kodachrome-LA eind april

Bericht door IngridUSA »

Hellen76 schreef:
14 mar 2024, 09:48
Ik dacht eerlijk gezegd dat ik wel een notificatie zou krijgen, maar goed ik heb jullie reacties gelezen.
Notificaties kun je naar wens instellen bij je gebruikerspaneel (rechts bovenaan).
Corv
Amerikakenner
Berichten: 661
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Reis Hellen76: tips gezocht rondje SF-Sequoia-Kodachrome-LA eind april.

Bericht door Corv »

Afgelopen zondag in Death Valley geweest met een rv. Ongeveer 6 uur geweest om de geasfalteerde routes te rijden en te kijken. Er waren routes afgesloten, en voor sommige is de maximale lengte voertuig 26ft, gravel roads. Er waren zat campsites vrij, met/zonder stroom. Wij hebben ivm onze route/inleveren op maandag in Las Vegas daar niet overnacht, maar op zaterdag in Pahrump, Lakeside RV park en vanaf daar naar DV gereden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer