Reis RenG: SF-LV juni 2024

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
RenG
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mar 2024, 20:29

Reis RenG: SF-LV juni 2024

Bericht door RenG »

Hi allemaal,

Voor juni dit jaar hebben wij een mooie camperreis gepland. Bij het maken van de route hebben we al heel veel gehad aan de vele informatieve topics en uitgewerkte routes op dit forum, waarvoor dank! We hebben nu een concrete vraag over het deel tussen Lee Vining en Valley of Fire. Onze route is als volgt:

8-6: AMS - San Francisco
9-6: SF
10-6: SF - camper ophalen (early bird) - Sequoia/Kings Canyon
11-6: Sequoia/Kings Canyon
12-6: Sequoia/Kings Canyon - Yosemite
13-6: Yosemite
14-6: Yosemite - Tioga Road - Lee Vining
15-6: Lee Vining - Mono Lake - Bodie - ?
16-6: ? - Valley of Fire
17-6: Valley of Fire - Zion
18-6: Zion
19-6: Zion - Bryce
20-6: Bryce
21-6: Bryce - UT12 - Capitol Reef
22-6: Capitol Reef - Little Wild Horse Canyon - Arches
23-6: Arches - Monument Valley
24-6: Monument Valley - Page
25-6: Page
26-6: Page - Grand Canyon (south rim)
27-6: Grand Canyon - Las Vegas
28-6: Las Vegas (camper inleveren in de ochtend)
29-6: LV-AMS

Ik ben nog aan het puzzelen met de route vanaf Lee Vining. Death Valley is geen optie in juni met de rv. Ons initiële plan was om op 15-6 Mono Lake en Bodie te bezoeken en dan de 395 tot aan Big Pine te rijden. Daar hebben we een rv plek geboekt. Op 16-6 zouden we dan via de 168, 266 en 95 naar Valley of Fire rijden. Nu las ik echter ergens dat de 168 niet aan te raden is met een camper. Heeft iemand hier ervaring mee? De alternatieve route via Tonopah lijkt ons wat saai, maar is waarschijnlijk nu dan toch de beste keus. Dan zie ik verschillende opties:

1. Tot Bishop rijden op de 15e, daar overnachten (om wat meer tijd te hebben voor de bezienswaardigheden langs de 395) en de 16e de lange reisdag (via Tonopah) accepteren - dit is het meest conform ons eerste plan
2. Op de 15e Mono Lake, Bodie, Mammoth Lakes bezoeken en dan zo ver mogelijk doorrijden tot Tonopah of bijvoorbeeld Goldfield
3. Op de 14e overnachten in Mammoth Lakes ipv Lee Vining, op de 15e Mono Lake en Bodie bezoeken en dan “bovenlangs” richting Tonopah/Goldfield

Hebben jullie nog suggesties/overwegingen voor ons om mee te nemen?

Wat info:
Het is niet de eerste keer VS voor ons, partner is al eerder in ZW geweest en we zijn samen naar NY geweest. Wel de eerste keer dat we in een rv gaan rijden :) we weten dat het in juni erg heet kan zijn en stellen ons dus ook niet in op lange hikes, we willen bijvoorbeeld wel de Wildcat trail lopen en de Toadstool hoodoo trail, en zullen dus ook met name aan het begin en einde van de dag dat soort dingen plannen. Valley of Fire lijkt ons prachtig qua trails, maar daar moeten we maar genoegen nemen met viewpoints dit keer en een andere keer terugkomen :)
We hebben overal al campgrounds gereserveerd, we waren helaas te laat met boeken voor plek op Upper/Lower pines (nu zitten we in El Portal, wel availability alerts geplaatst), Fruita (nu Torrey) en Devils Garden (nu Moab). We hebben wel plekken weten te bemachtigen op Azalea, in Springdale en op Mather :)

Andere tips zijn ook welkom! Alvast dank.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis RenG: SF-LV juni 2024

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Het lijkt me nogal ambitieus om de eerste dag naar Sequoia te rijden. Waar overnachten jullie?
Wat betreft de opties vanaf Lee Vining: dat is allemaal prima, je kunt het af laten hangen van het weer/eventuele sneeuw.
Zit je in Zion of in Springdale? Camping South in het park is twee weken voor aankomst te reserveren.
Ik zou een nacht minder Bryce doen en die bij Moab zetten, daar heb je nu echt heel weinig tijd.
Heb je een toegangsreservering voor Arches?

Marianne
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2165
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis RenG: SF-LV juni 2024

Bericht door jojostravelusa »

De dag dat je de camper ophaalt, en nog boodschappen moet doen, lijkt het mij een vrijwel onmogelijke opgaaf om in 1x naar Sequoia te rijden. Google geeft 4 uur aan en dat is met de auto. Met de camper doe je er langer over. Ervan uitgaande dat je de camper om 10 uur krijgt, dan ben je met veel geluk om half 11 weg. Dan naar de Walmart. De eerste boodschappen zijn er altijd veel, dus daar doe je ook zo 1,5 - 2 uur over. Dan is het al half 1 en dan nog 4,5 uur minstens rijden? Zou niet mijn idee zijn, zeker niet voor een eerste camperdag.

De 168 is hier en daar smal en er zitten bochten in. Ik weet niet wat voor maat camper jullie hebben. Met een kleine zou het wel kunnen denk ik, maar met een 31 ft wordt het misschien lastig. Wij hebben geen ervaring met deze weg, maar er zitten wel mooie stukken in zo te zien.
RenG
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mar 2024, 20:29

Re: Reis RenG: SF-LV juni 2024

Bericht door RenG »

Oei, dan hebben we die eerste camperdag misschien niet helemaal goed ingeschat… nu moet ik ook wel zeggen dat ik een interne error krijg bij 2 uur boodschappen doen :roll: maar ik geloof jullie gelijk met die grote supermarkten daar. We verblijven op Azalea campground bij Grant Grove (toegegeven, dat is meer Kings Canyon dan Sequoia). Maps gaf 3,5 uur rijden aan vanaf de camperverhuurder. Mijn inschatting was dan 4 uur rijden en 2 uur voor boodschappen en pauze. Maar dan mag er niks tegen zitten en je weet inderdaad ook niet hoe laat je precies wegrijdt met je camper. Ik denk dat we de reservering wel laten staan, als we eerder moeten stoppen omdat het niet haalbaar is dan doen we dat. En we gaan op pad met een goede boodschappenlijst :lol: (en dan te bedenken dat ik had bedacht om die avond misschien nog naar General Grant tree te wandelen vanaf de camping… wie weet).

Onze camper is max 26 ft (C-medium). Ik ga nog eens verder zoeken naar ervaringen, de route leek mij inderdaad ook mooi. Goed om te weten dat alledrie de alternatieven ook goed haalbaar zijn!

Camping South ga ik nog eens bekijken voor Zion, maar Springdale lijkt me ook een leuke locatie en handig met een shuttlebus, toch?

Bryce en Arches gaan we nog even overwegen. Het leek me wel mooi om de dag van vertrek uit Zion de Overlook trail te lopen, de dag erna door te brengen in Bryce en dan een hele dag voor de UT12 te nemen (groot fan van mooie roadtrips) met einde dag wat tijd voor CR. Jammer dat de scenic driveway daar gesloten is. We hebben 2 tijdslots geboekt voor Arches: de middag dat we aankomen en de volgende ochtend. In MV zijn we niet van plan een tour te doen, maar wel de Wildcat trail te lopen einde dag of volgende ochtend.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2165
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis RenG: SF-LV juni 2024

Bericht door jojostravelusa »

2 uur boodschappen is eigenlijk alleen de eerste keer. Dan heb je heel veel nodig en inderdaad, de supermarkten zijn groot, soms heel groot. Een boodschappenlijst helpt wel, maar vaak is het de kunst om het pad te vinden waar het ligt en dan heb je nog 20 verschillende soorten van het artikel :wink:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis RenG: SF-LV juni 2024

Bericht door Martin & Marianne »

Bij Moab is Canyonlands ook zeer de moeite waard. En in Capitol Reef is nog meer dan genoeg te doen zonder de scenic drive te rijden. Kijk eens in ons 2019-verslag voor dit deel.
Ik denk dat Grant Grove wel te doen is. Je zou ook nog tussen Kings Canyon en Yosemite boodschappen kunnen doen. En in deze parken zijn ook winkels.

Marianne
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 651
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis RenG: SF-LV juni 2024

Bericht door Elendan »

Je kunt een huurauto nemen vanaf de luchthaven naar SF en dan ‘s morgens al met de huurauto boodschappen halen. Deden wij ook in 2019 toen we met camper vertrokken vanuit SF. Scheelt je weer een paar uur
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2165
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis RenG: SF-LV juni 2024

Bericht door jojostravelusa »

Klopt. Doen wij ook altijd. Maar zij zitten eerst 2 nachten in SF zonder auto en hebben een early bird en of het dan ook werkt is de vraag. Je zou heel vroeg kunnen gaan. Je bent dan toch nog vroeg wakker en wachten tot je de camper kunt halen duurt altijd lang. Kun je net zo goed boodschappen doen. Maar als je eerst nog een auto op moet halen, dan is de winst ook weer weg.
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 651
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis RenG: SF-LV juni 2024

Bericht door Elendan »

De huurauto hebben we meegenomen op de luchthaven en eerst twee dagen in SF geparkeerd bij ons motel aan Lombard street, gratis. Vanaf daar kun je lopen of de auto pakken om de rondrit door SF te rijden 47 Miles drive. We konden de huurauto op 5 minuten lopen van de camper verhuurder inleveren. De huurauto was goedkoper dan de taxi en OV vervoer. De early bird kost ook nog eens behoorlijk wat, die kosten hoef je niet te maken.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
RenG
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mar 2024, 20:29

Re: Reis RenG: SF-LV juni 2024

Bericht door RenG »

Thanks voor het meedenken! Een huurauto zou eventueel kunnen, maar ik denk dat het niet heel zinvol is voor onze plannen in SF. We hebben de vroegste tour naar Alcatraz geboekt en willen daarna nog fietsen. De aankomstdag zal niet veel meer zijn dan naar het hotel reizen, rondlopen en wakker proberen te blijven :) we hebben een hotel bij Fishermans Wharf geboekt en denken met OV de stad in en uit te gaan reizen (eventueel stukje taxi).

Ik duik jullie 2019 verslag nog even in Marianne! Soms is het wel lastig om keuzes te maken hoor, zoveel moois daar in de buurt, en we hebben ook niet de illusie dat we alles in 1 keer kunnen zien. Alleen maar reden om weer terug te komen :wink:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis RenG: SF-LV juni 2024

Bericht door Martin & Marianne »

Onze ervaring met de Wildcat Trail staat ook in dat verslag. Het is qua temperatuur niet gek om het vroeg in de ochtend te doen.

Marianne
MeMaaike
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 mar 2024, 19:55

Re: Reis RenG: SF-LV juni 2024

Bericht door MeMaaike »

Nog even een tip voor het doen van boodschappen... Je kunt vooraf ook online bestellen bij de Wallmart en je boodschappen dan eenvoudig ophalen bij een pick-up point. Via de app laat je weten dat je er bent en bespaart heel veel tijd :-)
Corv
Amerikakenner
Berichten: 661
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Reis RenG: SF-LV juni 2024

Bericht door Corv »

RenG schreef:
12 mar 2024, 14:13
Maps gaf 3,5 uur rijden aan vanaf de camperverhuurder.
Ik ben net terug van een camper roadtrip en mijn ervaring is dat je met een camper de Google maps rijtijd moet verdubbelen. Je gaat toch stoppen onderweg om dingen die je tegenkomt te bekijken, iets eten enzo.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2165
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis RenG: SF-LV juni 2024

Bericht door jojostravelusa »

Corv schreef:
14 mar 2024, 20:11
Je gaat toch stoppen onderweg om dingen die je tegenkomt te bekijken, iets eten enzo.
Doe je dat met een auto niet? Vaak ga je dan ergens lunchen misschien en dat kost ook tijd. Een boterham smeren in de camper gaat sneller. Tenzij je broodjes bij je hebt in de auto natuurlijk. Het verschil kan ik niet precies inschatten, want we rijden altijd met een camper, maar de tijd verdubbelen t.o.v. Google is wel erg veel.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis RenG: SF-LV juni 2024

Bericht door Martin & Marianne »

Precies, met een auto stop je ook wel eens onderweg. :wink: Maar voor de route naar Sequoia is het toch prima om de tijden van Googlemaps aan te houden? Veel is er ook niet te zien onderweg. Het gaat hier om de reistijd na het ophalen van de camper en na het doen van boodschappen, en dan is GoogleMaps een goed uitgangspunt. Wel moet je voor een camper op sommige wegen meer tijd rekenen maar dat is vooral in de bergen van belang.

Marianne
RenG
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mar 2024, 20:29

Re: Reis RenG: SF-LV juni 2024

Bericht door RenG »

Interessante tip Maaike, dankjewel, ik ga eens kijken hoe dat zit met bestellen bij Walmart en met name de pickup window, dat lijkt me nog wel lastig in te schatten! In elk geval goed om te weten dat dat kan :)

Op een mooie route en met allerlei bezienswaardigheden zou ik inderdaad niet sec de Google maps rijtijd aanhouden, dan kan dat zomaar verdubbelen, maar zoals al aangegeven wordt is dat niet echt het geval tussen SF en Grant Grove en zou je ook stops houden met een auto. We houden verder zeker rekening met een langere rijtijd ten opzichte van een auto!
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2165
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis RenG: SF-LV juni 2024

Bericht door jojostravelusa »

RenG schreef:
16 mar 2024, 10:56
, ik ga eens kijken hoe dat zit met bestellen bij Walmart en met name de pickup window, dat lijkt me nog wel lastig in te schatten! In elk geval goed om te weten dat dat kan
Werkt prima hoor. Doen wij ook meestal. Er staat van de week weer een bestelling voor ons klaar :wink: Je moet er alleen rekening mee houden dat je alleen met PayPal kunt betalen en niet met je buitenlandse creditcard.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer