Reis Giraffe89: reistips route juni 2024.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Giraffe89
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 mar 2024, 12:56
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Giraffe89: reistips route juni 2024.

Bericht door Giraffe89 »

Hi allemaal,

In juni ga ik een rondreis maken door zuidwest Amerika. Bij aankomt in LA halen we meteen onze huurauto op die we weer inleveren bij aankomst in SF. Voor een groot deel van de route heb ik al hotels/motels/campings geboekt. Nu heb ik vooral mijn twijfels over het laatste stuk van de route Death Valley -> Sequoia -> Yosemite en dan met name icm de afstanden. Google maps geeft aan dat het van Death Valley naar Sequoia ruim 5u rijden is en van Sequoia naar Yosemite via Tiago road 6u rijden. Zou het handiger zijn om Sequoia over te slaan en via Mammoth Lakes de Tiago road te nemen? Dit is in totaal maar 4u rijden.
Voor Yosemite heb ik een kampeerplaats, dus aan die data ben ik gebonden. De dagen hiervoor kan ik nog annuleren qua accommodatie.

Dag Plaats
1 Amsterdam - LA
2 LA
3 LA - Joshua Tree
4 Joshua Tree - GC South Rim
5 GC South Rim - Page
6 Page
7 Page - Monument Valley
8 Monument Valley - Bryce
9 Bryce
10 Bryce - Zion
11 Zion
12 Zion - LV
13 LV - Death Valley
14 Death Valley - Sequoia
15 Sequoia
16 Sequoia - Yosemite
17 Yosemite
18 Yosemite
19 Yosemite - SF
20 SF
21 SF
22 SF - Amsterdam
23 Amsterdam

Alle inzichten zijn welkom!
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1917
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Reistips route juni 2024

Bericht door Frasi »

Welkom op het forum!!

Ik zou Page - Monument Valley en Bryce omdraaien.
Als je vanuit Grand Canyon komt is het veel praktischer om eerst naar MV te gaan en dan naar Page. Tenslotte moet je via Page als je van MV naar Bryce gaat (en van MV naar Bryce in 1 dag is echt een uitdaging).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7940
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reistips route juni 2024

Bericht door Pete.Z »

Ik zou zelf inderdaad via de Tioga pas rijden,en dan langs die route een extra dag nemen. Bodie ghosttown is leuk om te zien, maar ook de Alabama Hills bij Lone Pine zijn een bezoek waard.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reistips route juni 2024

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum! Jullie gaan een mooie reis maken!
In je huidige schema kom je helemaal niet langs de Tioga (geen Tiago :wink: ) Road. Wil je die wel rijden dan is de route Death Valley - Lee Vining - Yosemite. En wat is 4 uur rijden vanaf Mammoth Lakes?
Wil je ook Sequoia bezoeken dan zou je dat tussen Yosemite en SF kunnen doen, maar je zou ook kunnen volstaan met de Mariposa Grove in Yosemite als je sequoiabomen wilt zien.
Er is wel een klein risico dat de Tioga Pass gesloten is, maar dan kun je omrijden via de Sonora Pass of de CA88.
Heb je in Yosemite accommodatie in het park? Zo nee, dan heb je een reservering voor de toegang nodig. Zie daarvoor www.nps.gov/yose.

En inderdaad: MV en Page omdraaien, dus zo:
5 GC South Rim - MV
6 Page
7 Page - Page
8 Page - Bryce

Voor Bryce zou 1 nacht ook kunnen, in dat geval zou je ook het volgende kunnen doen:
5 GC South Rim - Page
6 Page
7 Page - Monument Valley
8 Monument Valley - Capitol Reef
9 Capitol Reef - Bryce
10 Bryce - Zion

Kijk eens in ons 2013-verslag voor delen van de route.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 10 mar 2024, 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Giraffe89
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 mar 2024, 12:56
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reistips route juni 2024

Bericht door Giraffe89 »

Frasi schreef:
10 mar 2024, 15:51
Welkom op het forum!!
Dank voor je reactie! Goede tip, dit ziet er qua afstanden en route inderdaad beter uit. Ik ga dit proberen om te wisselen.
Laatst gewijzigd door markro op 11 mar 2024, 04:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote ingekort, is niet nodig in z'n geheel te plaatsen.
Giraffe89
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 mar 2024, 12:56
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reistips route juni 2024

Bericht door Giraffe89 »

Martin & Marianne schreef:
10 mar 2024, 16:21
Hallo, welkom op het forum! Jullie gaan een mooie reis maken!
Dank voor je uitgebreide reactie! Goed om te weten dat het Tioga is, dat zat verkeerd in m'n hoofd ;). Vanaf Death Valley naar Tioga pass via Mammoth Lakes is ongeveer 4u, dat scheelt aanzienlijk met eerst via Sequoia rijden. Ik denk dat we Sequioa beter kunnen overslaan. Dan kan ik wellicht een extra nacht aan Las Vegas toevoegen. Of heeft iemand hier andere ideeën voor die extra nacht?
Inderdaad even goed in de gaten houden of Tioga pass open is op 16 juni. In Yosemite hebben we een kampeerplek in Upper Pines (we kopen kampeerspullen voor die drie nachten) dus dat zit gelukkig goed.

Route via Capitol Reef ziet er ook erg interessant uit. Dan hoef ik ook minder te wisselen met reserveringen van hotels en kan ik tour voor Antelope Canyon in Page gewoon laten staan. Ziet er qua afstanden ook goed uit. Ik denk er nog even over na, maar dit is wel een grote kanshebber. Leuk reisverslag Marianne, grappig geschreven!
Laatst gewijzigd door markro op 11 mar 2024, 04:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote ingekort, is niet nodig in z'n geheel te plaatsen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer