Reis Kokopelli: Zuidwesten september 2024

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kokopelli
Amerikakenner
Berichten: 1008
Lid geworden op: 02 jul 2007, 21:55
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Reis Kokopelli: Zuidwesten september 2024

Bericht door Kokopelli »

Hoi,
In September 2024 gaan we weer naar het Zuidwesten. We zijn 4x eerder in het Zuidwesten geweest, 2x met een auto, 2x met een camper. De laatste keer was in 2013, dus het is al even geleden. De bekende highlights hebben we al eerder bezocht, maar sommige bezoeken we graag opnieuw. Diverse State Parks e.d. zullen nieuw voor ons zijn deze reis.

Deze keer huren we weer een auto, een Jeep Wrangler. We reizen met 2 volwassenen.
De tickets zijn geboekt, aankomst en vertrek liggen dus vast.
Verder ligt er nog niets vast wat niet geannuleerd kan worden. We willen een rustig reistempo aanhouden, de route ziet er nu als volgt uit:

01 Amsterdam - Las Vegas
02 Las Vegas - Valley of Fire State Park - Saint George
03 Saint George - Snow Canyon State Park - Zion
04 Zion
05 Zion - Bryce
06 Bryce
07 Bryce - Kodachrome Basin State Park - Capitol Reef
08 Capitol Reef
09 Capitol Reef - Moki Dugway - Valley of the Gods - Monument Valley
10 Monument Valley - Page
11 Page
12 Page - Holbrook (Wigwam Motel)
13 Holbrook - Walnut Canyon National Monument - Sedona
14 Sedona
15 Sedona – via 89A, 89 en Route 66 - Kingman
16 Kingman - Twentynine Palms
17 Joshua Tree NP
18 Twentynine Palms - Mojave National Preserve - Death Valley
19 Death Valley
20 Death Valley - Las Vegas
21 Las Vegas
22 Las Vegas
23 Las Vegas - Amsterdam
24 Thuis

Bewuste keuze om over te slaan deze keer:
Grand Canyon, Moab en omgeving, Petrified Forest

Goblin Valley, Goosenecks State Park, Marble Canyon, Watson Lake Park willen we wel in de route opnemen, maar moet ik nog uitwerken.

We houden van wandelen, ongeveer tot max 10 km. Dus wandeltips zijn ook welkom. Al haal ik al veel tips uit de wandelsite van Marianne en de site Ontdek-Amerika.nl. :wink:

Bij Page hebben we Antelope Canyon, boottocht Lake Powell en de Glen Canyon Dam al gedaan. We willen de dag nu gebruiken om een dirt road te rijden naar een van de mooie wandelgebieden.

In principe overnachten we in hotels als Best Western e.d., maar tips over bijzondere overnachtingsplekken zijn ook zeker welkom (cabin, huisje, bijzonder hotel). Vandaar ook de keuze voor het Wigwam Motel in Holbrook. Daar zijn we 20 jaar geleden geweest en bezoeken we graag opnieuw.

Als jullie op- en aanmerkingen of tips hebben om de route te optimaliseren, dan zou ik dat heel leuk vinden.
Alvast bedankt!
In september naar het Zuidwesten, te volgen via www.noord-amerika.com/reisverslagen/
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1236
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis Kokopelli: Zuidwesten september 2024

Bericht door IngridUSA »

Heb hem onlangs ook al gedeeld, voor Capitol Reef in Torrey een Conestoga Wagon:
Bekijk Broken Spur Inn & Steakhouse op Booking.com! https://www.booking.com/Share-it3StB
Gebruikersavatar
Kokopelli
Amerikakenner
Berichten: 1008
Lid geworden op: 02 jul 2007, 21:55
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Reis Kokopelli: Zuidwesten september 2024

Bericht door Kokopelli »

Bedankt Ingrid, dat ziet er inderdaad heel leuk uit! :thumbup:
In september naar het Zuidwesten, te volgen via www.noord-amerika.com/reisverslagen/
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Kokopelli: Zuidwesten september 2024

Bericht door Martin & Marianne »

Prachtige reis!
Hou er rekening mee dat in Valley of Fire de meeste trails in de zomer (van mei t/m september *)) gesloten zijn in verband met de hitte. Zie hier voor de wandelingen die het betreft.

*) Ik ben er niet zeker van of 'May-September' ook betekent dat ze ook in september nog gesloten zijn. Misschien dat iemand daar uitsluitsel over kan geven?

Voor de mooiste tijd van de dag in VoF is het misschien niet gek in in de North Shore Inn te overnachten in plaats van in St George.
Misschien een nacht Bryce minder doen dan?

Voor Capitol Reef is het ook erg mooi om te kamperen; is dat iets voor jullie?
Wij deden in 2019 iets vergelijkbaars, ook in september, en het kamperen op Fruita en bij Monument Valley was geweldig. Wij bezochten toen ook Snow Canyon en Kodachrome SP.

Marianne
Gebruikersavatar
Kokopelli
Amerikakenner
Berichten: 1008
Lid geworden op: 02 jul 2007, 21:55
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Reis Kokopelli: Zuidwesten september 2024

Bericht door Kokopelli »

Bedankt Marianne, goed punt over Valley of Fire, ik ga uitzoeken of het tot of t/m september is.
Buiten dat zijn we er inderdaad niet op het beste moment van de dag op deze manier. We zouden VoF ook nog aan het eind kunnen doen als we in Las Vegas zitten. Ik ga er naar kijken.

Kamperen met een tent zien wij minder zitten, maar een cabin of iets dergelijks waar je wel je slaapzak mee moet nemen is prima.
Ik ga nog even verder lezen in jullie reisverslagen!
In september naar het Zuidwesten, te volgen via www.noord-amerika.com/reisverslagen/
thebruins
Amerikakenner
Berichten: 535
Lid geworden op: 07 jun 2005, 17:21
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: Reis Kokopelli: Zuidwesten september 2024

Bericht door thebruins »

Hoewel niemand je zal verbieden hikes te doen, houd er rekening mee dat het in Death Valley gewoon nog 40+ graden is heel september.
Gebruikersavatar
Kokopelli
Amerikakenner
Berichten: 1008
Lid geworden op: 02 jul 2007, 21:55
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Reis Kokopelli: Zuidwesten september 2024

Bericht door Kokopelli »

Bedankt voor de tip, daar ben ik mij zeker van bewust. In Death Valley zullen we geen hikes doen inderdaad :wink:
In september naar het Zuidwesten, te volgen via www.noord-amerika.com/reisverslagen/
Gebruikersavatar
Kokopelli
Amerikakenner
Berichten: 1008
Lid geworden op: 02 jul 2007, 21:55
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Reis Kokopelli: Zuidwesten september 2024

Bericht door Kokopelli »

Martin & Marianne schreef:
10 mar 2024, 15:12
*) Ik ben er niet zeker van of 'May-September' ook betekent dat ze ook in september nog gesloten zijn. Misschien dat iemand daar uitsluitsel over kan geven?
Ik heb het park gemaild en kreeg het volgende antwoord:
"They are looking at closing trails May 15th this year, and have a potential reopen date of October 1st."

Dus de maand september zijn de trails ook nog gesloten. Jammer voor ons. We zijn er eerder geweest, maar toen geen wandelingen gedaan en nu dus weer niet. We zullen er wel doorheen rijden en wat uitkijkpunten bezoeken, blijft toch ook schitterend.
De overnachting in St George laat ik dan zo staan.
In september naar het Zuidwesten, te volgen via www.noord-amerika.com/reisverslagen/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer