Reis Mark en Silke: tips gevraagd routeplanning Zuidwest.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Mark en Silke
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mar 2024, 23:12
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Mark en Silke: tips gevraagd routeplanning Zuidwest.

Bericht door Mark en Silke »

Hoi allemaal,

We zijn onlangs op deze website terecht gekomen en hebben veel gehad aan de tips en ervaringen. Mijn vriend en ik hebben namelijk een reis naar Amerika geboekt van 7 september t/m 7 oktober 2024. De eerste 7 nachten verblijven we in New York, waarop we de laatste dag naar Los Angeles vliegen. Van LA t/m SF hebben we een camper geboekt waarvan de een concept van de planning hieronder opgesomd staat. De reis van SF naar LA eindigen we met een huurauto, om over de kustweg te rijden.

We zijn erg benieuwd of dit een realistische planning is en of wij eventueel ergens belangrijke bezienswaardigheden overslaan. Mocht iemand tips hebben, horen we het heel graag.

01: Aankomst Los Angeles
02: Los Angeles - Joshua Tree
03: Joshua Tree - Sedona
04: Sedona - Grand Canyon
05: Grand Canyon - Page
06: Page
07: Page - Monument Valley - Capital Reef
08: Capital Reef - Bryce
08: Bryce - Zion
09: Zion
10: Zion - Las Vegas
11: Las Vegas - Sequoia
12: Sequoia - Yosemite
13: Yosemite
15: Yosemite - San Francisco
16: San Francisco
17: San Francisco - Morro Bay
18: Morro Bay - Los Angeles
19: Los Angeles
20: Los Angeles
21: Los Angeles
22: Los Angeles
23: Vertrek Los Angeles

Daarnaast vragen we ons het volgende af:
- Is het de moeite waard om een uitgebreide route door Joshua Tree National Park te rijden? In de huidige planning is hier nu qua tijd niet veel rekening mee gehouden i.v.m. een reisdag.
- Zijn de wegen van Page - Monument Valley - Capitol Reef camperproof? Maps zegt dat er mogelijk onverharde wegen liggen.
- Welke kustplaats tussen SF en LA raden jullie aan? We hebben nu als uitgangspunt Morro Bay opgeschreven.

Alvast bedankt!!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42177
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tips gevraagd routeplanning Zuidwest

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
De camperhuur ligt vast? Ik vind de tijd voor LA wel erg lang, je zou wel een of meer dagen goed in de rest van je route kunnen gebruiken, maar er is dus geen ruimte meer tot aan SF?
Ik denk dat ik dan wat zou laten vallen; de lus via Capitol Reef is prachtig, maar kost je nu wel erg veel tijd.
Ik zou ook Sequoia laten vallen want dat heeft op deze manier geen zin. Waarom niet via de Tioga Pass rijden? Rij door Death Valley en langs de CA395, dat is veel mooier dan de route van Las Vegas naar Sequoia. Als je CApitol Reef niet doet heb je tijd voor een extra tussenstop op dit deel. Kijk eens naar bijvoorbeeld os 2019-verslag voor de route tussen Yosemite en Las Vegas (en ook voor de kust en Capitol Reef)

Campings moeten vaak 6 maanden van te voren geboekt worden. Voor Yosemite geldt een afwijkend schema, zie daarvoor www.np.gov/yose. Oefen daarvoor een maand van te voren, want het gaat daar heel erg snel.

Alle wegen in jullie route zijn met een camper te doen, ook de kustweg. Voor de route naar Capitol Reef via de Moki Dugway heb je wel een onverhard deel, maar je kunt ook een andere route nemen.

Voor de kustroute zijn twee overnachtingen wel mooi, ik zou een overnachting in Monterey toevoegen. Waar je precies overnacht is niet zo belangrijk, het gaat erom dat je voldoende tijd hebt voor de bezienswaardigheden onderweg.

Marianne
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2194
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Tips gevraagd routeplanning Zuidwest

Bericht door jojostravelusa »

In Joshua Tree is een aantal wegen waar je niet met de camper mag komen, dus dat beperkt je sowieso al en maakt dat de route daar automatisch wat minder uitgebreid wordt.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7954
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Tips gevraagd routeplanning Zuidwest

Bericht door Pete.Z »

Vergeet Sequoia en neem inderdaad de 395, en neem een extra dag voor de kustroute, zeker als je daar speciaal een auto voor huurt. Twee dagen extra zou nog beter zijn, veel te zien langs de kust.
Ook Capitol Reef zou ik vergeten, dan kan je veel beter een extra dag nemen tussen Joshua Tree en Grand Canyon.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42177
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tips gevraagd routeplanning Zuidwest

Bericht door Martin & Marianne »

Voor Joshua Tree kun je de Park Boulevard nemen, je rijdt dan bij de plaats Joshua Tree het park binnen en bij Twentynine Palms weer eruit. Zie www.nps.gov/jotr onder maps.

Marianne
Mark en Silke
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mar 2024, 23:12
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Mark en Silke: tips gevraagd routeplanning Zuidwest.

Bericht door Mark en Silke »

Dank voor het meedenken!!

De camperhuur ligt inderdaad vast maar het verblijf in LA niet. Bij nader inzien halen we daar één nacht van af zodat we iets meer tijd hebben voor de kustweg van SF naar LA.

Sequoia laten we achterwege. Jammer maar na het lezen van de reisblogs en zien van foto’s van de Tioga Pass, maakt deze route dit weer goed. Het scheelt enorm veel tijd.

We zijn inmiddels druk bezig met het reserveren (en voorbereiden) van diverse campgrounds en canyons. We wilden hier en daar ook gebruik maken van dispersed camping (BLM) maar in de grotere nationale parken ontkomen we daar helaas niet aan.

Nogmaals bedankt voor de tips, door jullie hebben we een logischere route.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer