Reis ReinierB: camperreis met kind van 2,5 jaar.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
ReinierB
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 feb 2024, 16:28
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis ReinierB: camperreis met kind van 2,5 jaar.

Bericht door ReinierB »

Beste allemaal,

Wat is er enorm veel informatie te vinden op dit forum, dank daarvoor. In september/oktober zouden wij graag ruim 3 weken met een camper rondreizen in het Zuidwesten. Dit wordt onze eerste camperreis (wel ervaring met caravan, maar toch anders denk ik) en ons zoontje van dan 2,5j gaat mee (hopelijk slaapt hij dan weer tijdens het rijden :roll: ). Ik heb op basis van de standaard route en andere forum posts een route gemaakt, maar ik ben bang dat het toch te veel haasten/rijden is en zou misschien iets meer tijd willen voor ontspanning. De data staan nog niet vast en de duur van de reis dus ook niet; langer dan 24 dagen wordt waarschijnlijk te kostbaar en moeilijk met werk. We vinden het tof om een keer een stad te zien, maar gaan vooral voor de natuur. Hieronder staat een globale planning. We hebben een paar vragen:
- Als we nog 2 nachten toe zouden voegen, waar zou je dat doen?
- Als je een stop eruit zou halen, welke zou dat zijn?
- Is er met 2 extra nachten en evt een stop minder voldoende tijd voor ontspanning of kunnen we beter terugvliegen vanaf Las Vegas en het stuk vanaf Grand Canyon aan ons voorbij laten gaan (HIghway 1 lijkt me wel erg mooi)?
- Voor vertrekdatum willen we vooral kijken naar budget. Is het voor weer/drukte prettiger om te vertrekken begin of eind september?

1 San Fransisco
2 San Fransisco
3 San Fransisco naar plek voor Yosemite
4 ? Naar Yosemite
5 Yosemite
6 Yosemite naar Mammoth Lakes
7 Mammoth lakes naar Death Valley
8 Death Valley naar Las Vegas
9 Las Vegas naar Valley of Fire
10 Valley of Fire naar Zion
11 Zion
12 Zion naar Bryce
13 Bryce naar Page
14 Page naar Monument Valley
15 Monument Valley naar Grand Canyon
16 Grand Canyon naar Kingsman
17 Kingsman naar Joshua Tree
18 Joshua Tree naar Santa Barbara
19 Santa Barbara naar Monterey
20 Monterey n aar San Fransisco
21 San Fransisco vliegveld
22 Thuis
23 ?
24 ?

Alvast heel veel dank.

Vriendelijke groet,
Reinier
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1632
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Camperreis met kind 2,5j

Bericht door BonnyR »

Hallo Reinier.
Lekker na de hoofddrukte in de zomervakantie, dat is in ieder geval meegenomen. Ik zou overwegen de camper pas op te halen als je SF verlaat.
Ja , zoals je al zegt is het best wat krapjes hier en daar. Heb je de route al eens globaal in kilometers berekend? Voor het rijden met de camper moet ook wat extra tijd worden gerekend. Oriënteer je ook alvast over kinderstoeltje. Is volgens mij een apart topic over .
Ik zou zelf een extra nacht Zion doen en ook Yosemite. En ook eerder halverwege september starten dan eind september.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
ReinierB
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 feb 2024, 16:28
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Camperreis met kind 2,5j

Bericht door ReinierB »

We hebben even zitten kijken en hebben goede vluchten gevonden naar Los Angeles en terug vanaf Las Vegas (hierdoor hebben we niet het reisstuk van de Grand Canyon naar Los Angeles). Ook hebben we onszelf dan wat extra dagen gegund. We komen dan op het volgende schema uit.

Vrijdag 06-sep Amsterdam naar Los Angeles
Zaterdag 07-sep Los Angeles
Zondag 08-sep Los Angeles naar Santa Barbara (camper ophalen)
Maandag 09-sep Santa Barbara naar Monterey
Dinsdag 10-sep Monterey
Woensdag 11-sep
Donderdag12-sep Monterey naar San Fransisco
Vrijdag 13-sep San Fransisco
Zaterdag 14-sep San Fransisco
Zondag 15-sep San Fransisco naar Yosemite
Maandag 16-sep Yosemite
Dinsdag 17-sep Yosemite
Woensdag 18-sep Yosemite
Donderdag19-sep Yosemite naar Mammoth lakes
Vrijdag 20-sep Mammoth Lakes naar Death Valley
Zaterdag 21-sep Death valley naar Valley of Fire
Zondag 22-sep Valley of Fire naar Zion
Maandag 23-sep Zion
Dinsdag 24-sep Zion
Woensdag 25-sep Zion naar Bryce
Donderdag26-sep Bryce naar Page
Vrijdag 27-sep Page naar Monument Valley
Zaterdag 28-sep Monument Valley naar Grand Canyon
Zondag 29-sep Grand Canyon
Maandag 30-sep Grand Canyon naar Las Vegas (camper inleveren)
Dinsdag 01-okt Las Vegas naar Schiphol
Woensdag 02-okt Aankomst Schiphol

Woensdag 11 september staat nu niks, die dag kan overal worden ingezet, maar wij dachten dat het misschien beter was om op zondag naar Yosemite te gaan ipv op zaterdag, Klopt dat of valt dat wel mee en kunnen we die dag beter later inzetten? Is dit plan een verbetering tov bovenstaande? Zouden jullie dingen veranderen?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42059
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Camperreis met kind 2,5j

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum! Dit lijkt mij een prachtige reis zo, met voldoende tijd overal. Mochten de tickets vanuit San Francisco niet veel duurder zijn dan kun je ook overwegen om op SFO te vliegen. Dat maakt het bezoeken van de stad veel eenvoudiger. Je zou dan eerst nog een deel van de kust kunnen doen en dan naar Yosemite gaan. In 2029 deden wij dat op die manier, ook in september. Misschien heb je iets aan ons reisverslag.
Wij vonden een extra overnachting aan de oostkant van Yosemite ook de moeite waard. Je kunt ook overwegen om Capitol Reef toe te voegen hoewel dat zijn wel veel - wel erg mooie - kilometers zijn.
Voor Yosemite is het inderdaad goed om het weekend tw vermijden.
Misschien is het wel verstandig om wat meer tijd op het laatste stuk te nemen. Ik denk dat je niet vanaf de Grand Canyon op tijd bent om de camper in te leveren.

Marianne
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1632
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis ReinierB: camperreis met kind van 2,5 jaar.

Bericht door BonnyR »

Dit tweede schema ziet er een stuk relaxter uit!
Ik zou ook wat Marianne zegt op de inleverdag liever in of vlakbij de locatie willen zitten. Als je geen early bird hebt moet je Smorgens de camper meestal inleveren.
Mocht er iets onvoorzien gebeuren, zit je niet zo gauw in de stress.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
ReinierB
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 feb 2024, 16:28
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis ReinierB: camperreis met kind van 2,5 jaar.

Bericht door ReinierB »

Dank voor jullie tips! We hebben ze ter harte genomen en zijn nu van plan om te vliegen op SF en dan een stukje naar beneden te gaan en dan vanaf daar naar Yosemite. We zitten nu ook te kijken om terug te vliegen vanaf Salt Lake City, zodat we Capitol Reef en Arches NP kunnen zien. Ik vind het lastig om in te schatten hoe veel tijd we hiervoor nodig hebben. Ik kom nu op het volgende schema uit: Er zal nog een stop nodig zijn tussen Arches en Salt Lake City denk ik, hebben jullie daar tips voor? Welke plekken is een nacht extra verblijven nog leuk? Terugvliegen 27, 28, 29 of 30 september maar niet zo veel uit. We willen vooral niet haasten. Alvast bedankt!

Woensdag 04-sep Amsterdam naar San Fransisco
Donderdag05-sep San Fransisco
Vrijdqag 06-sep San Fransisco
Zaterdag 07-sep San Fransisco naar Monterey
Zondag 08-sep Monterey
Maandag 09-sep Monterey naar Yosemite
Dinsdag 10-sep Yosemite
Woensdag 11-sep Yosemite
Donderdag12-sep Yosemite naar Mammoth lakes
Vrijdag 13-sep Mammoth Lakes naar Death Valley
Zaterdag 14-sep Death valley naar Valley of Fire
Zondag 15-sep Valley of Fire naar Zion
Maandag 16-sep Zion
Dinsdag 17-sep Zion
Woensdag 18-sep Zion naar Bryce
Donderdag19-sep Bryce naar Page
Vrijdag 20-sep Page naar Grand Canyon
Zaterdag 21-sep Grand Canyon
Zondag 22-sep Grand Canyon naar Monument Valley
Maandag 23-sep Monument Valley naar Capitol Reef
Dinsdag 24-sep Capitol Reef naar Arches National Park
Woensdag 25-sep
Donderdag26-sep
Vrijdag 27-sep
Zaterdag 28-sep
Zondag 29-sep Zondag of maandag terug vanaf Salt Lake City.
Maandag 30-sep
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42059
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis ReinierB: camperreis met kind van 2,5 jaar.

Bericht door Martin & Marianne »

Ook mooi!
Voor Arches en Canyonlands en omgeving zou ik 3 nachten aanraden. Captiol Reef verdient ook wel een extra nacht. Je zou eerst naar Moab kunnen gaan en dan naar Capitol Reef; dan zit je al iets dichter bij Salt Lake City. Maar je mist dan wel de mooie UT95. Kijk voor de routes en de parken daar eens in ons 2013- en 2019-verslag.
Het is lastig om een camping in Arches te vinden; Moab is een leuk alternatief voor zeker twee van de drie nachten of alle drie als Arches niet lukt.
Als je nog dagen over hebt zou een extra dag in Page ook kunnen. Of schuif een overnachting van de Grand Canyon naar Page. Je hebt dan ook iets meer tijd voor Bryce.

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1211
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis ReinierB: camperreis met kind van 2,5 jaar.

Bericht door paulr »

Ik zou ook zeker maar 1 nacht in Arches aanraden en de andere 2 in Moab. Sun outdoor is leuk omdat je dan zo het dorp in loopt naar restaurants en supermarkt.
Ik neem aan dat je ook even hebt gekeken naar de prijzen voor de camper vanuit en naar verschillende plaatsen ? En of je wel een one way kunt boeken, want dat is vaak afhankelijk van beschikbaarheid (niet elke combi is beschikbaar). Wij merken vaak dat een combi met vertrek of aankomst op Salt Lake wat duurder is dan Las Vegas….
ReinierB
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 feb 2024, 16:28
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis ReinierB: camperreis met kind van 2,5 jaar.

Bericht door ReinierB »

Beste allemaal, ons schema is inmiddels wat aangepast en de meeste campings zijn geboekt (alleen nog yosemite en 1 nacht Zion). Het is helaas niet gelukt om 3 nachten Watchman in Zion te boeken, maar wel de laatste 2 nachten. Nu vroeg ik me af; zouden jullie na Bryce nog die nacht naar Kodachrome Basin State park gaan of een nacht Zion Canyon Campground RV park, zodat we daar toch 3 nachten hebben? Alvast bedankt!

Donderdag05-sep Amsterdam naar San Fransisco
Vrijdqag 06-sep San Fransisco
Zaterdag 07-sep San Fransisco naar Watson
Zondag 08-sep Watson
Maandag 09-sep Monterey naar Yosemite
Dinsdag 10-sep Yosemite
Woensdag 11-sep Yosemite
Donderdag12-sep Yosemite naar Mammoth lakes
Vrijdag 13-sep Mammoth Lakes naar Death Valley
Zaterdag 14-sep Death valley naar Valley of Fire
Zondag 15-sep Valey of Fire naar Grand Canyon (+1u)
Maandag 16-sep Grand Canyon
Dinsdag 17-sep Grand Canyon naar Page
Woensdag 18-sep Page naar Monument Valley
Donderdag19-sep Monument Valley naar Moab
Vrijdag 20-sep Moab
Zaterdag 21-sep Moab
Zondag 22-sep Moab naar Capitol Reef
Maandag 23-sep Capitol Reef naar Bryce
Dinsdag 24-sep Bryce
Woensdag 25-sep Bryce naar Zion
Donderdag26-sep Zion
Vrijdag 27-sep Zion
Zaterdag 28-sep Zion naar Las Vegas (-1u)
Zondag 29-sep Las Vegas naar Amsterdam
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42059
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis ReinierB: camperreis met kind van 2,5 jaar.

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom Valley of Fire tussen Death Valley en de GC? Het is handiger om dat op het laatst te doen, tussen Zion en Las Vegas maar dat zal nu wel niet meer lukken.
Ik zou Kodachrome bezoeken als je van Capitol Reef naar Bryce rijdt en niet ervoor terugrijden. Je hebt voldoende tijd in Bryce, dus wat laat aankomen die dag is niet zo erg. Of kijk ter plekke wat nog mogelijk is. Wij bezochten het park in 2019, ook in september. Misschien hebe je iets aan ons reisverslag. Vergeet ook niet de wandeling naar de Lower CaLf creek Falls.
Tussen Bryce en Zion zou je kunnen kijken naar iets onderweg, zoals Bauer. Of overnacht wat dichter bij het park zoals bij Mt Carmel Junction. Dan kun je vroeg de oostkant van het park doen, en wellicht nog parkeren bij de Canyon Overlook Trail. Je kunt ook proberen of South Campground nog lukt, die is 2 weken voor aankomst te reserveren.

Ik zie nu dat je maar 1 nacht Capitol Reef hebt; dan wordt het toch wel veel om die dag ook nog Kodachrome te doen.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer