Reis joostje123: TX - NM april

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
joostje123
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 jan 2024, 02:47

Reis joostje123: TX - NM april

Bericht door joostje123 »

Onze vakantie komt dichterbij en ik ben een beetje aan het plannen gegaan. De eerste week hebben we al redelijk vastgelegd, maar we willen ook wat flexibiliteit houden. Bijvoorbeeld als het weer tegenvalt.
We reizen met zijn tweeën, zijn van plan om kamperen en motels af te wisselen, en hebben een SUV gehuurd.

Reisplan:
Vrij 5 april Ams-Houston -> overnachting in Spring
Za 6 april Houston - San Marcos
Zo 7 april San Marcos -> naar Austin (lbj library)
Ma 8 April San Marcos - San Angelo (zonsverduistering, botanical garden)
Di 9 April San Angelo - Alamogordo (kamperen in SP)
Wo 10 April Alamogordo (cloudcroft, white sand)
Do 11 April Alamogordo (Billy the kid / museum space history)
vrij 12 April Alamogordo - El Paso (bezoek vrienden)
Za 13 April El Paso (botanical garden, mission trail, street art)
Zo 14 april El Paso - City of Rocks (organ mountains desert peak)
Ma 15 April City of Rocks ( wandelen)
Di 16 April City of Rocks (silver city /Gila bend?)
Wo 17 April City of Rocks - Albuquerque (Bosque del Apache)
Do 18 April Albuquerque (Sandia mountains)
Vrij 19 April Albuquerque- Gallup (El Morro/Malpais/ Niestra Señora de Guadeloupe?)
Zaterdag 20 april Gallup - Farmington (Navajo lake SP) ( window Rock)
Zondag 21 april Farmington (bisto de na zin/pueblo bonito)
Maandag 22 april Farmington (wandelen)
Dinsdag 23 april Farmington - Santa Fe ( manhattan project)
Woensdag 24 april Santa Fe (Meow Wolf, cathedral, loreto chapel)
Donderdag 25 april Santa Fe ( canyon road, musea)
Vrijdag 26 april Santa Fe - Roswell (ufo museum)
Zaterdag 27 april Roswell - San Antonio (eten aan de riverwalk)
Zondag 28 april San Antonio - Houston
T/m 2 mei Houston, vrienden bezoeken, herinneringen ophalen.

Ik vond het nog lastig plannen.

We hebben 3 jaar in Houston gewoond en al veel van Texas gezien. Ik heb daarom gekozen voor een avond San Antonio, en een paar high lights in Austin/San Marcos. Daar kun je natuurlijk veel meer tijd doorbrengen.

We houden erg van lekker en bijzonder eten. Zijn er plekken die we echt niet mogen missen?
thebruins
Amerikakenner
Berichten: 536
Lid geworden op: 07 jun 2005, 17:21
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: Reis joostje123: TX - NM april

Bericht door thebruins »

Do 11 April Alamogordo (Billy the kid / museum space history)
Billy the Kid ligt toch begraven in Fort Sumner? Tenminste, daar heb ik dat graf ooit gezien. Dat is niet dicht bij Alamogordo. Of is er een museum daar over hem?

Bij Las Cruces kun je leuke korte hikes doen in de heuvels ten oosten van de stad.
MartijnL
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 jul 2019, 14:51
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis joostje123: TX - NM april

Bericht door MartijnL »

joostje123 schreef:
27 feb 2024, 20:52
Di 16 April City of Rocks (silver city /Gila bend?)
Eventueel naar White Sands National Monument


Verder bij Sante Fe
Kasha-Katuwe Tent Rocks National Monument
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2172
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis joostje123: TX - NM april

Bericht door jojostravelusa »

Kasha Katuwe is nog gesloten. Er wordt inmiddels wel gesproken over heropening, maar wanneer dat zal zijn is nog niet bekend.
https://www.blm.gov/visit/kktr
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42076
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis joostje123: TX - NM april

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie plannen! Wij kunnen pas in april uit ervaring iets over de route zeggen. City of Rocks staat ook in onze planning (we zijn er de 16e), maar we blijven er maar 1 nacht. Ik heb het idee dat dat voldoende is voor een wandeling, maar misschien vergis ik me daarin?
Bedoel je bij Gila Bend niet het Gila Cliff Dwelling NM? Wij hebben de Catwalk Trail gepland, bij Glenwood.
Misschien heb je iets aan onze planning.

Marianne
Jules40
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 okt 2018, 16:55
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis joostje123: TX - NM april

Bericht door Jules40 »

Graf van Billy the Kid is inderdaad Fort Sumner, het museumpje aldaar is zeker een bezoekje waard.
joostje123
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 jan 2024, 02:47

Re: Reis joostje123: TX - NM april

Bericht door joostje123 »

Bedankt voor de feedback. Bij Alamogordo willen we de Billy the Kid scenic byway rijden. Iets ten noorden van de stad.
Ik ga eens kijken naar wandelingen bij Las Cruces. Daar had ik nog niet aan gedacht.
En ik probeer een beetje rust in de reis te brengen door wat langer te blijven op plekken waar we kamperen. Ik word niet blij van maar 1 nacht op een camping.
Juist city of rocks zag er zo bijzonder uit, dat we er wel graag willen kamperen. Tips voor wandelingen daar in de buurt zijn zeker welkom. We vinden het geen probleem om daarvoor eerst een stukje te moeten rijden…. Dat gebeurt vaker!
joostje123
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 jan 2024, 02:47

Re: Reis joostje123: TX - NM april

Bericht door joostje123 »

Marianne, jullie gaan ook een mooie reis maken. Leuk om jullie voorbereiding zo te lezen. Als je nog tijd hebt in de buurt van San Antonio zou ik je ‘san antonio missions national historic park’ aanraden. Daar zie je heel goed de Spaanse invloeden terug.

Hebben jullie drie reserveringen voor de zonsverduistering? Dat heb je vast al lang geleden geboekt. Ik wilde een paar maanden geleden een back up reservering maken, maar toen waren de prijzen al idioot hoog. We hopen dat onze reservering niet last minute geannuleerd wordt, ik heb al van een aantal mensen gehoord dat dat gebeurt.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42076
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis joostje123: TX - NM april

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hopen ook dat onze reserveringen blijven staan, ik verwacht eigenlijk niet dat ze nu nog geannuleerd gaan worden. We durven de back ups echter nog niet te annuleren.
Wij waren heel vroeg met reserveren, een jaar geleden al. Toen had men nog niet in de gaten dat het een bijzondere dag was. :wink:
De tip voor San Antonio staat genoteerd!
En ja, het lijkt me geen straf om meerdere nachten bij City of Rocks te kamperen. :thumbup:

Marianne
joostje123
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 jan 2024, 02:47

Re: Reis joostje123: TX - NM april

Bericht door joostje123 »

Zo goed voorbereid, en toch ging het anders dan verwacht. Door (werk)omstandigheden moesten we de eerste week beter bereikbaar zijn en af en toe een werkplek hebben. Daarom hebben we ervoor gekozen om als eerste naar het koudere (want hoge) deel van NM te gaan en daar in motels/appartementen te slapen. En om de laatste weken, als we helemaal vrij zijn te gaan kamperen. Dat betekent tot nu toe:
Vrij 5 april Ams-Houston -> overnachting in Spring
Za 6 april Houston - San Marcos (ladybird Johnson botanical Garden)
Zo 7 april San Marcos -> naar Austin (lbj library)
Ma 8 April San Marcos - Wimberley (zonsverduistering,)
Di 9 April Wimberley - Lubbock
Wo 10 April Lubbock - Santa Fe (National Ranching Historic Center)
Do 11 April Santa Fe (Cathedral, Canyonroad, Meow wolf)
vrij 12 April Santa Fe - Los Alamos (via Chimayo, Manhattan Project- oppenheimertour)
Za 13 April Los Alamos (Paliza Canyon Goblin trail, Jemez Walatowa Slot Canyon)
Zo 14 april Los Alamos - Farmington (Plaza Blanca Abiquiu)
Ma 15 April Farmington (Bisti de na Zin wilderness, Aztec Ruins)
Di 16 April Farmington - Zuni Pueblo (window Rock)
Wo 17 April Zuni Pueblo - City of Rocks (guided tour Zuni-kamperen!).

Bij city of Rocks stonden we op plaatsje 32 , een mooi plekje met een een prachtig toog uitzicht op de zonsondergang en met petroglyph van Kokopelli!
Helaas hebben we er niet geslapen. Ik heb helaas wel mogen ervaren hoe een Amerikaanse ambulance en ziekenhuis er van binnen uitzien :-( (niet voor herhaling vatbaar), mij bovenarm is gebroken, ik heb nog steeds veel pijn, we weten nog niet .. verder of naar huis.

De reis tot nu toe was top, het enige wat tegenviel was los alamos. Het stadje was uitgestorven, Manhattan project NP stelt niet veel voor. Liever had ik wat dichter bij de wandelplekken geslapen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42076
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis joostje123: TX - NM april

Bericht door Martin & Marianne »

Ai, wat een pech! En dat op zo'n afgelegen plaats! Jullie kwamen er net aan op de dag dat wij er vertrokken, prachtig om te kamperen inderdaad.
Een gebroken bovenarm is erg onhandig. Geen gips denk ik? Sterkte met de beslissing en met de arm!

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer