Reis Willem Focus: trip door het zuidwesten.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Willem Focus
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 feb 2024, 10:08
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Willem Focus: trip door het zuidwesten.

Bericht door Willem Focus »

Hoi.

Ik heb voor begin mei de volgende trip in elkaar geknutseld:

5 mei. Aankomst in SF rond 11:50u. Ophalen SUV en door naar hotel vlak bij Fishermanswarf. 17:00u city tour van 2 uur met gids in VW bus in flowerpower uitvoering. Daarna eten, borreltje en slapen.
6 mei. Ochtendbezoek aan Alcatraz. Daarna vertrek naar Yosemite overnachtingsadres Yosemite lakes Hardins Flat.
7 mei. Bezoek Yosemite NP
8 mei. Vetrek naar Sequioa Lazy J Ranch. Route nog nader te bepalen.
9 mei. Sequioa NP bezoek
10 mei. Vertrek naar Panamint Springs Death Valley. Als ik puf over heb, avondfoto’s in Death Valley
11 mei. Dwars door Death Valley naar Las Vegas. Div. Stops onderweg.
12 mei. Las Vegas bezoek
13 mei. Vertrek naar Hurrican ( Zion NP) met tussenstops bij Hooverdam en Valley of Fire state park.
14 mei. Bezoek Zion NP
15 mei. Vertrek via Mount Carmel Hwy door Zion richting Tropic ( Bryce Canyon)
16 mei. Bezoek Bryce
17 mei. Vertrek via stop bij Horseshoe Bend naar Monument Valley. ( bij voldoende tijd nog Antelope ?) Overnachting in the View Cabins premium view.
18 mei. Rondrit door monument valley ochtendrit guided tour. Daarna vertrek naar Tusanyan Grand Canyon.
19 mei. Helicoptervlucht door Grand Canyon en rest dag GC met bus of auto.
20 mei. Vertrek naar Palm Springs voor laatste 3 dagen
21 mei. Bezoek aan Joshua Tree NP
22 mei. Palm Springs
23 mei. Vertrek naar LA voor thuisvlucht om 16:50u.

We gaan met z’n vieren en reizen met full size SUV.

Vragen:
1. Tussen Yosemite en Sequoia, is het te doen om de ochtend nog door Yosemite te rijden?
2. Iemand ervaring met avondfotografie ( hoe veilig is het) in Death Valley
3. Kun je in de avond Bryce Canyon ook nog in?
4. Zou een bezoek aan Antelope haalbaar zijn op weg van Bryce naar Monument Valley, als ik daar voor zonsondergang wil zijn en zeker de Horse Shoe bend stop wil meepakken?
5. Is er tussen GC en Joshua T NP een stop die je zeker niet mag missen.

Zal een pittige reis worden, die ik liever een aantal dagen langer had willen laten duren, maar mijn reisgenoten wilden echt niet langer weg helaas.

Hoor graag wat jullie ervan denken.

Groet……Willem 😉
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42181
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Trip door het zuid westen

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Willem,
Het is inderdaad een pittige reis! Met voor sommige parken weinig tijd, en ook de overnachtingslocaties helpen niet echt mee. Liggen die vast of kan er nog wat geschoven worden?
Je zit voor Yosemite bijvoorbeeld op 3 kwartier rijden van de vallei, dus dat is al 1,5 uur rijden op een dag. Jammer van de toch al krappe tijd daar. Ook voor de rit naar Sequoia ligt dat erg onhandig. Waarom niet in het park overnachten? Of kijk naar El Portal.
Voor Sequoia geldt eigenlijk hetzelfde; je zit nu in Three rivers. Als je op 8 mei nog naar Sequoia wilt heb je niet veel tijd om in Yosemite nog iets te doen. Het zou wel mooi zijn om daar naar Glacier Point te gaan die dag, als de weg dan al open is. Kijk dan onderweg of je nog tijd hebt om door Sequoia te rijden of dat je rechtstreeks naar Three Rivers rijdt. Misschien alleen het Grant Grove deel bezoeken die dag en dan via de 180 weer het park verlaten? De 198 is een erg bochtige weg waar je niet echt opschiet. Twee keer die route rijden lijkt me al genoeg.
Als je vroeg opstaat bij Death Valley is het mooi om bij de Sand Dunes een korte wandeling te maken. En wellicht kun je nog pup fish zien bij de Salt reek. Zie ons 2013-verlag daarvoor, wij waren er toen ook in mei.
Waarom zou het niet veilig zijn om daar 's avonds foto's te maken?
Hurricane is niet zo handig voor Zion, je rijdt nu veel heen en weer en je loopt het risico dat er geen parkeerplaatsen meer vrij zijn in het park. Dat betekent dat je (betaald) moet parkeren in Springdale. Waarom geen hotel in Springdale? Kijk bijvoorbeeld eens naar de Zion Park Motel.
Voor Bryce heb je relatief veel tijd. Het is handiger om 1 nacht Bryce en 1 nacht Page te doen. Als je naar Antelope Canyon wilt moet je dat op tijd reserveren.
Jammer van al die nachten Palm Springs, het was mooier geweest om onderweg iets meer rust in te bouwen.

Parken zijn 24 uur per dag open, kijk voor dat soort informatie ook eens op de NPS-sites (zie www.nps.gov/brca voor Bryce).

Marianne
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7954
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Trip door het zuid westen

Bericht door Pete.Z »

Death Valley is veilig in de nacht, daar ou ik me geen zorgen over maken.
De rest van de reis is in mijn ogen veel te veel in te weinig tijd, maar goed, het kan wel.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42181
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Trip door het zuid westen

Bericht door Martin & Marianne »

Nog even wat ideeën. Ik zie nu dat jullie voor de aankomstdag nogal wat plannen hebben. Hou er rekening mee dat het een erg lange dag is; om 17.00 is het voor je gevoel al 2 uur 's nachts.
Heb je al tickets voor Alcatraz?
As je naar Panamint Springs rijdt zou je via Lone Pine kunnen rijden voor een bezoek aan de Alabama Hills. En een lunch bij de Alabama Hills Cafe misschien?
Met twee nachten Bryce is het niet nodig om daar vroeg aan te komen, Dat geeft je nog tijd voor een wandeling in Zion Canyon, en voor de Canyon Overlook Trail (als je door de tunnel bent meteen rechts). Stop ook even bij Red Canyon, vlak voor Bryce. En vanuit Tropic kun je naar de Mossy Cave wandelen.

Marianne
Willem Focus
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 feb 2024, 10:08
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Trip door het zuid westen

Bericht door Willem Focus »

Hé Marianne


Bedankt voor de tips. Ik ben er al mee aan de slag gegaan hoor. En dat het een pittige trip gaat worden dat weet ik. Maar de hele van ons gezelschap wil echt niet langer weg blijven, en ik wil verder geen concessies doen aan wat ik wil zien. Tickets voor Alcatraz hebben we al, en het hotel zit bijna om de hoek, waar we de auto kunnen laten staan tot we terug zijn.
v.w.b. Yosemite kan ik niet iets dichterbij vinden dat ik prijstechnisch ook nog interessant vind.
Lone Pine lijkt me geen optie met Three Rivers als bestemming vanuit Yosemite.
Inmiddels heb ik de Hurricane accommodatie ingeruild voor een plek in Springdale op 15 minuten wandelen van de ingang van het park. Dus dat ben ik er wel mee vooruitgegaan. Vanuit Tropic is de ingang naar Bryce maar 10 minuutjes met de auto, dus dat lijkt me geen probleem. Maar we zijn maar één dag in Bryce zelf, want we gaan op weg daar naartoe idd ook nog in Zion de scenic highway doen met wat wandelingen naar Canyon overlook o.a.
Antelope zal ik misschien toch laten schieten, en na Horse Shoe bend omwille van de tijd op weg naar Monument valley gewoon doorrijden, omdat het toch een flinke trip is. En ik wil zeker voor Sundown gesetteld zijn in View Cabins.

Kan gewoon niet wachten.....

Groet....Willem :wink:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42181
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Trip door het zuid westen

Bericht door Martin & Marianne »

Lone Pine was bedoeld tussen Sequoia en Death Valley. :wink: Welke route had je gedacht naar Panamint Springs?

En tja, de prijzen zijn niet kinderachtig rond Yosemite maar je bespaart wel veel (kostbare) tijd als je in het park overnacht. Kijk eens naar een tent in Curry Village of Housekeeping Camp.
Voor Sequoia vind ik de cabins in Grant Grove Village een aanrader. Zie hier en hier voor onze ervaring daar. Dat zou voor de eerste nacht wel mooi zijn. En dan de tweede nacht in Three rivers.

En zie hier voor de Alabama Hils. Hoeft niet veel tijd te kosten.

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1247
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Trip door het zuid westen

Bericht door paulr »

Willem,
vergeet de excursie op de dag van aankomst. Zoals Marianne al aangeeft is die eerste dag vermoeiend. Wij zijn in oktober naar SFO gevlogen op dezelfde vlucht en hebben alleen nog een beetje gewandeld rondom Fisherman's Warf. Vorige week een soortgelijke vlucht naar LAX en dan gaat echt om een uur of 7-8 het licht wel uit. Ga gewoon om een uur of half 6 wat eten en probeer de avond te rekken tot een uur of 8-9 uur. Dan slapen en de volgende dag vroeg op pad. Ik neem aan dat je de 08.40 ferry naar Alcatraz geboekt hebt...
Kan je de overnachting in Three Rivers nog annuleren ? Wellicht vervangen door bijvoorbeeld Oakhurst. Dan doe je nog wat extra in Yosemite en bezoekt de grote bomen in Mariposa Grove. Een grote boom is een grote boom. Het verschil in de Sequoia's zie je echt niet !
1 dag Bryce is teveel ! Zelfs als je overdag nog iets in Zion doet ben je aan het eind van de dag bij Byce. Je kan dan nog even de rimwandeling doen. De volgende dag doe je dan Queens Garden/Navajo en dan rij je rond het middag uur richting Page. Dat is meer dan voldoende.... Daarom raden we altijd Ruby's Inn of een van de andere hotels daar in de buurt aan, dan kun je met de shuttle nog even het park in (of met de auto). Maar vanuit Tropic kan het natuurlijk ook. Antelope Canyon laten schieten is zonde: dit is uniek in de hele wereld ! De Lower kost je overigens niet heel veel tijd, reken met aanmelden en bezoek ongeveer 2,5-3 uur... De zon gaat op 17 mei in MV onder om 20.22 uur. Dus als je rond 19.00 uur in MV bent ben je ruim op tijd binnen...
Veel plezier !
Paul
Willem Focus
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 feb 2024, 10:08
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Trip door het zuid westen

Bericht door Willem Focus »

Martin & Marianne schreef:
24 feb 2024, 20:15
Lone Pine was bedoeld tussen Sequoia en Death Valley. :wink: Welke route had je gedacht naar Panamint Springs?
Hi Marianne,

Ik was van plan om via de CA-58W en dan de 178 W net voorbij Ridgcrest naar Panamint Springs te rijden. Is best een lange rit, en omdat ik 's avonds nog even Death Valley in wil om te fotograferen wilde ik ook een beetje tijdig arriveren.

https://maps.app.goo.gl/fB8bpU616pgfgbQ38


paulr schreef:
24 feb 2024, 20:19

1 dag Bryce is teveel ! Zelfs als je overdag nog iets in Zion doet ben je aan het eind van de dag bij Byce. Je kan dan nog even de rimwandeling doen. De volgende dag doe je dan Queens Garden/Navajo
Thanks voor je tips Paul,

Maar ik denk dat we dat in SF echt wel vol gaan houden, dus die city tour houden we er gewoon in. Hebben we big nog iets gezien van de stad zonder veel inspanning.
Voor wat betreft die wandeling Queens Garden/Navajo, ik ben helaas behept met een fikse hartaandoening die klimmende wandelingen vrijwel onmogelijk maken, dus we gaan zoveel mogelijk met de auto of bus doen. De wandelingen dienen echt zo vlak mogelijk te zijn. Ik weet dat we dan heel veel gaan missen, maar het is niet anders. Ik ben al lang blij dat ik er überhaupt nog ben.

Maar dat we er gaan genieten dat is een ding dat zeker is.

Bedankt. ......Willem :wink:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42181
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Willem Focus: trip door het zuidwesten.

Bericht door Martin & Marianne »

Willem,
Je moet even de accolade in [/quote} vervangen door een ], dan is je bericht beter leesbaar. :wink:

Opmerking moderator

Is aangepast.

De wandeling in Bryce naar beneden is dan geen goed idee. Maar je zou wel het stuk tussen Sunset Point en Sunrise Point kunnen doen. Of loop vanaf Inspiration Point terug richting sunrise point. Voor Bryce is dan 1 overnachting zeker voldoende. Tegen de avond de rimwandeling, en eventueel de volgende dag nog naar het eind rijden. Wij deden daar ooit de Bristleco Loop Trail, niet spectaculair maar wel makkelijk. Zie hier voor ons Bryce-bezoek met 1 nacht.

Via Lone Pine rijden scheelt maar een half uur. Ik denk dat de route daarvan naar Death Valley ook mooier is dan via Ridgecrest. Als je op tijd vanuit Three Rivers vertrekt is het toch heel goed mogelijk? Er is verder weinig te zien tot aan Panamint SPrings. Of wil je nog verder rijden richting Stovepipe Wells?

Verkijk je niet op de wandeling naar Horseshoe Bend! Gelukkig is er tegenwoordig een rustplaats met afdakje. Water meenemen!

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1247
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Willem Focus: trip door het zuidwesten.

Bericht door paulr »

Dan is Bryce inderdaad beter ''van boven''. De Navajo swichbacks terug bij zijn een uitdaging... Maar als dat zo is dan is 1 nacht voor Bryce toch helemaal voldoende lijkt mij ? De overnachting Page en dus Antelope zou ik echt proberen in je reis te krijgen.

Én het pad naar Horseshoe Bend is tegenwoordig verhard (en loopt iets om de heuvel heen), je hoeft dus niet meer door het zand !

Wij hebben zowel de route via Lone Pine (in oktober) als via Ridgecrest (vorige week) gedaan. De uitzichten via Lone Pine naar Panamint zijn indrukwekkend(er). De zoutmijnen bij Trona onderweg zijn echter ook wel aardig om te zien. Als je voldoende tijd hebt zou ik voor route via Lone Pine kiezen... Ik zou dan inderdaad Stovepipe / Sand Dunes voor de volgende dag bewaren om onnodig heen en weer rijden te voorkomen....
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42181
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Willem Focus: trip door het zuidwesten.

Bericht door Martin & Marianne »

De Sand Dunes zijn heel vroeg in de ochtend mooi; lange schaduwen, en nog sporen van dieren die er 's nachts gelopen/gekropen hebben.

Marianne
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2194
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Willem Focus: trip door het zuidwesten.

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben in Bryce 2 overnachtingen gehad (2006) en stonden op camping Ruby's Inn. De dag van aankomst hebben we alleen de middag op de camping doorgebracht en de volgende dag hebben we het park verkend met de shuttlebus en de middag weer op de camping geluierd. We zijn na het eten nog het park in geweest en zijn helemaal tot het zuidelijkste punt gereden waar de shuttlebus niet reed en langzaamaan weer terug en zonder al te veel drukte (in het hoogseizoen) bij elk uitzichtpunt gestopt en genoten van het uitzicht.
De dag erna 's ochtends op tijd naar Zion vertrokken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer