Reis Stan : Uiterste zuiden CA, AZ, NM haalbare route?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Reis Stan : Uiterste zuiden CA, AZ, NM haalbare route?

Bericht door Stan.Gobien »

Hey,

Ik wil graag wat feedback over onze route.

We gaan van 11 juni tot 2 juli naar de V.S., we vliegen op Los Angeles.
We hebben de meeste van de bekende highlights in het zuidwesten al eens (of meer) gedaan.
Maar het uiterste zuiden van CA en AZ hebben we nog nooit gedaan.

Het verste punt op de route is Guadalupe Mountains net in Texas en Carlsbad Caverns in New Mexico.
Probleem is dat dit echt wel ver is van L.A., maar anderzijds weet ik niet wanneer we daar nog eens in de buurt zullen zijn.
Sommige dagen zijn soms wellicht wat lang, maar er is niet altijd veel aanbod aan stadjes met accommodatie.
We zijn niet vies van veel dingen in onze reis te proppen, maar er moet toch een balans zijn.
Ik ben niet zeker als die balans nu wel goed zit.

De Globale route ziet er nu ongeveer zo uit.
afbeelding.png
En als ik het van dag tot dag uitschrijf:

Code: Selecteer alles

Dag	Datum	        Van	        Naar	        Todo
1	di 11 jun 24	Amsterdam	Los Angeles, CA	Inkopen
2	wo 12 jun 24	Los Angeles, CA	San Diego, CA	Camel Rock Point, Dana Point, Torrey Pines
3	do 13 jun 24	San Diego, CA	San Diego, CA	San Diego
4	vr 14 jun 24	San Diego, CA	Coachella, CA	Anza-Borrego Desert SP, Salston Sea
5	za 15 jun 24	Coachella, CA	Yuma, AZ	Salton Sea, Salvation Mtn, Buttercup Sand dunes
6	zo 16 jun 24	Yuma, AZ	Tucson, AZ	Organ Ppipe NM, Kitt Peak
7	ma 17 jun 24	Tucson, AZ	Tucson, AZ	Arizona-Sonora Desert Museum, Saguaro NP, Biosphere
8	di 18 jun 24	Tucson, AZ	Tucson, AZ	San Xavier Del Bac, Titan Missile, Saguaro NP, Mt. Lemmon
9	wo 19 jun 24	Tucson, AZ	Wilcox, AZ	Tombstone, Bisbee, Douglas?, Chiricahua NM
10	do 20 jun 24	Wilcox, AZ	Las Cruces, NM	City of Rocks SP, Organ Mountain Desert Peaks NM
11	vr 21 jun 24	Las Cruces, NM	Carlsbad, NM	Guadalupe Mountains NP, Carlsbad Caverns NP

Code: Selecteer alles

12	za 22 jun 24	Carlsbad, NM	Alomogrodo, NM	Carlsbad Caverns NP, Sunspot NM
13	zo 23 jun 24	Alomogrodo, NM	Albuquerque, NM	White Sands NP, Three Rivers
14	ma 24 jun 24	Albuquerque, NM	Holbrook, AZ	El Malpais, Bandero, El Morro, Petrified Forest NP
15	di 25 jun 24	Holbrook, AZ	Flagstaff, AZ	Petrified Forest NP, Sunset Crater, Wupatki NM
16	wo 26 jun 24	Flagstaff, AZ	Flagstaff, AZ	Walnut Canyon, Tonto Natural Bridge?, Sedona?
17	do 27 jun 24	Flagstaff, AZ	Grand Cany., AZ	Red Mountain, Grand Canyon
18	vr 28 jun 24	Grand Cany., AZ	Grand Cany., AZ	Grand Canyon NP
19	za 29 jun 24	Grand Cany., AZ	Lake Havasu, AZ	Kingman, Oatman
20	zo 30 jun 24	Lake Havasu, AZ	Palm Springs, AZ Joshua Tree NP
21	ma 1 jul 24	Palm Springs, AZ Los Angeles, CA Shopping?
22	di 2 jul 24	Los Angeles, CA	Amsterdam
Ik had zelf o.a. moeite met het stuk rond de Salton Sea en Palm Springs.
Eerst probeer ik Palm Springs en Joshua Tree ook mee te nemen na de Salton Sea, maar dat bleek moeilijk om de rijtijd niet te lang te maken en dan vooral ook voor de rit erna waar we tot in Yuma willen geraken wat ook weer een eind is.

In Tucson wil ik min. 2 nachten, en heb ik nu zelfs 3 nachten gezet. Enerzijds om wat te bekomen van de 2 lange ritten voorafgaand en voor de vele bezienswaardigheden die we daar willen bezoeken.

Daarna zouden we overnachten in Wilcox, want ik zie niet direct een stadje dichter bij Chiricahua NM. Om de dag erna in Las Cruces te overnachten.
Dan is er weer een stuk dat een beetje moeilijk is. Eerst White Sands doen en dan naar Carlsbad bleek niet sneller of korter te zijn. En door eerst naar Carlsbad te gaan kunnen we langs Guadalupe Mtn. De eigenlijke cave bezoeken van Carlsbad zal dan voor de dag erop in de voormiddag zijn en daarna naar Alomogordo. White Sands in de late namiddag en misschien nog de voormiddag erna.

Dan zoek ik nog een overnachtingsplaats voor we via deels I40 richting Arizona rijden. En ik kom slechts op juist te zuiden van Albuquerque uit, misschien Los Lunas. Daarna via El Malpais, misschien Bandero en El Morro richting Holbrook voor Petrified Forest en Painted Dessert. Deels in de late namiddag maar de dag erop is het een korte rit en kunnen we de gehele voormiddag ook nog voorzien. Nu komen we ook op trajecten en dingen die we in het verleden reeds bezocht hebben.

Daarna zou ik 2 nachten Flagstaff doen om wat dingen in de buurt te bezoeken. En dan wellicht nog 2 nachten Grand Canyon om wat uit te rusten, tenminste als ik daar nog iets kan boeken. 2 nachten Tusayan lijkt me niks.

Daarna naar Lake Havasu, daar zijn we nog nooit geweest. Onder weg misschien nog eens Oatman. En na Lake Havasu zou ik dan Josua Tree doen en Palm Springs vooraleer we weer naar L.A. rijden voor het einde van de reis.

Ik hoor graag constructieve commentaar, potentieel voor verbeteringen, je mening over de haalbaarheid, eventuele betere overnachtingsplekken en eventuele must-see dingen die ik zou missen.

Alvast bedankt om, eerst en vooral dit te lezen en bij voorbaat voor je advies :)
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2165
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Stan : Zuid CA, AZ, NM haalbare route?

Bericht door jojostravelusa »

Het is een flinke rit zo. Is het geen optie om bv. LA te laten vallen en op Phoenix te vliegen?
Een deel van jullie route hebben we in 2014 en 2018 gedaan en nu gaan we nog een klein stukje ervan meepakken.
V.w.b. Anza Borrego, Saguaro, Tombstone, White Sands, el Morro, Petrified Forest, Sunset Crater, Kingman, Oatman en Joshua Tree kun je onze verslagen raadplegen.
https://jojostravelusa2014.blogspot.com ... iding.html
https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... gspot.com/
Jules40
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 okt 2018, 16:55
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Stan : Zuid CA, AZ, NM haalbare route?

Bericht door Jules40 »

Ik schiet even uit de heup, misschien is het teveel voor jullie route. Of misschien al bekend.

-Xavier del Bac
- Fort Bowie omgeving Willcox
- Tombstone is nogal toeristisch, Bisbee is leuk (maar misschien uit de route)
- Roswell een optie?
- Las Vegas NM, overnachten in Plaza Hotel. Stadje is ook de moeite waard
-Gila Cliff Dwellings
- Santa Fe en Taos sla je bewust over?
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1793
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis Stan : Zuid CA, AZ, NM haalbare route?

Bericht door Felicitas »

Mooi vooruitzicht! Onze reis in 2023 was voor een klein deel in dezelfde regio. Hebben jullie een speciale reden om in Yuma te overnachten? Voor een bezoek aan Organ Pipe Cactus NM ligt het leuke plaatsje Ajo veel gunstiger. We zijn ook naar de Salton Sea gereden (bij Salton City). Dit meer is door droogte enorm geslonken. De kilometers brede oever was bedekt met hooibalen. Een project om de wetlands te herstellen. We konden de waterkant niet bereiken. Een treurig gevolg van klimaatverandering, droogte en landbouw. Niet een heel aantrekkelijk meer.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Stan : Zuid CA, AZ, NM haalbare route?

Bericht door Martin & Marianne »

Het zal wel heel warm zijn op veel plaatsen in die periode, maar dat weet je ongetwijfeld wel.
Is kamperen voor jullie een optie? Wij gaan in Chiricahua en City of Rocks kamperen.
Misschien heb je iets aan onze planning voor dit voorjaar. Ik weet niet wat je bij de GC allemaal wilt doen, misschien kun je daar een nacht schrappen ten gunste van wat meer tijd in New Mexico? Of doe NM een andere keer, bijvoorbeeld in combinatie met Colorado of Texas.
Bij Gila Natl Forest lijkt ons de Catwalk Trail erg leuk.
Je weet dat je voor de King's Palace tour in Carlsbad Caverns 30 dagen van te voren moet reserveren? Dat zijn Yosemite-achtige toestanden, dus je moet echt op tijd klaar zitten.
Ik weet niet wat de plannen zijn In Chiricahua, maar je kunt eens kijken of de shuttlebus naar Echo Canyon rijdt. Je kunt dan de trail terug naar het visitor center lopen.

Marianne
joostje123
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 jan 2024, 02:47

Re: Reis Stan : Zuid CA, AZ, NM haalbare route?

Bericht door joostje123 »

De eerste tien dagen komen overeen met onze kerstwens van 2 jaar geleden. Wij hadden toen maar 17 dagen en zijn dus eerder terug richting LA gegaan. Voor ons was dit goed te doen, ook omdat je op een paar plekken wat langer verblijft.
In yuma zijn we naar de territorial prison geweest, dat vond ik leuk/interessant. Daarna via organ pipe naar Tucson gereden. In de winter zijn de dagen kort, we reden de laatste km van de dag in het donker.
In willcox zelf is weinig te doen, we zijn wel even het ‘museum’ in geweest (van het soort ‘oude schoolspullen’ kleding, etc). Ik vond het vooral leuk door de trots van de (zeer oude) eigenaar.
Gebruikersavatar
Sandrah
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 24 mar 2007, 18:15
Locatie: Utrecht

Re: Reis Stan : Zuid CA, AZ, NM haalbare route?

Bericht door Sandrah »

Het is inderdaad een flinke route, maar deze zou ik zelf in elkaar gezet kunnen hebben. Ook ik ben niet vies van veel dingen plannen en lange dagen maken in mijn vakantie en ben van mening dat je af en toe een afstand moet overbruggen. Heb je nog geen tickets en je wil San Diego wel bezoeken (geweldige stad overigens), dan zou ik eerder kiezen om op San Diego te vliegen. Maar die tickets zullen fors duurder zijn.

Wat ik in ieder geval zou veranderen, is het stuk van San Diego naar Coachella. Waarom ga je niet vanuit San Diego naar Anza Borrego, daarna naar Salton Sea en dan richting El Centro? Dan kun je de volgende dag richting Tucson. Nu rij je eerst naar het noorden om dan weer hetzelfde stuk naar beneden te rijden. Je reistijd voor die dag wordt iets langer, maar je hebt een overnachting minder.

Stel je inderdaad niet te veel voor van Salton Sea. Er is vrijwel niets te zien. Wat nog enigszins interessant is, is Bombay Beach, waar onder andere de 'alternatieve biennale' is en waar normaal gesproken Burning Man zou moeten staan (alhoewel dit beeld er de laatste jaren niet meer stond).

Willcox is inderdaad de enige overnachtingsmogelijkheid voor Chiricahua NM, tenzij je wilt kamperen. Niet zo'n heel groot park, maar waar je inderdaad wel van Masai Point of Echo Canyon terug kan lopen naar het visitor center. Als de shuttle bus rijdt, dan kun je op een van deze 2 punten worden afgezet. Helaas rijdt de shuttle niet altijd, dus het is handig om de dag van te voren telefonisch contact te zoeken. Rijdt de shuttlebus niet, dan kun je vanaf het visitor center ook naar boven lopen en weer terug uiteraard.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Stan : Zuid CA, AZ, NM haalbare route?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb dit topic er nog eens op nagelezen en ik begrijp dat de shuttle in Chiricahua niet in de zomer rijdt. In de zomer is het dan misschien wel zo prettig om met de auto naar boven te gaan en dan een van de wandelingen daar te doen.

Marianne
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1519
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reis Stan : Uiterste zuiden CA, AZ, NM haalbare route?

Bericht door pumi1000 »

Soms ontkom je niet aan langere afstanden, maar als je vroeg op pad bent is het wel te doen. Wij gaan ook een stuk die kant op deze zomer. Ook vanuit LA naar San Diego, alleen wij gaan dan naar Palm Springs (aerial tram) via Oatman naar Kingman, Grand Canyon, sedona, Tucson, Tombstone, Bisbee, las Cruses, Alamogordo (white Sands), Carlsbad caverns, Roswell, Albuquerque, via Madrid naar Santa Fe, Farmington, Page (Antelope canyon), Zion, Las Vegas terug naar LA.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Reis Stan : Uiterste zuiden CA, AZ, NM haalbare route?

Bericht door Stan.Gobien »

Bedankt alvast voor de reacties. Even wat vragen beantwoorden.
Vliegtickets liggen vast, naar LAX i.v.m. de wens om rechtstreeks te kunnen vliegen.
Ik besef dat het al warm is daar, Juni valt hopelijk niet wel mee.
Fort Bowie leek me niet zo heel interessant, er schiet niet veel meer van over, daarom niet opgenomen.
Xavier del bac staat wel gepland tijdens onze dagen in Tucson.
Tombstone en Bisbee staan ook gepland.
Ik heb Roswell bekekenen sta nog in twijfel eerlijk gezegd.
Santa Fe hebben we in het verleden op onze Route66 reis al eens bezocht.
Taos niet, maar dat light helemaal uit de route, misschien in een toekomstige Colorado reis ...
Ik weet van de tragedie bij Salton Sea, en wil dat toch eens zien.
Kamperen doen we sowieso nooit.
Texas hebben we in 2022 gedaan, ik zie ons niet snel terugkeren.
Colorado hebben we ook grote delen al gedaan, maar wellicht in de toekomst toch nog eens.
Ik weet van de reservatie vereiste voor Carlsbad, ik wist wel niet dat het zo snel gaat.

Een dag weghalen van Grand Canyon kan zeker (we zijn er al vaak geweest) als dat kan helpen met de route in NM.
De bezienswaardigheden in Gila Natl Forest had ik nog niet gezien. Wel weer moeilijk om ergens in de route in te passen.

Ik ga eens uitgebreid kijken naar je suggestie over El Centro.
Dat stukje route had ik veel moeite mee.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7940
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis Stan : Uiterste zuiden CA, AZ, NM haalbare route?

Bericht door Pete.Z »

Persoonlijk vind ik 1 dag San Diego erg weinig, tenzij je daar al eens geweest bent.
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Reis Stan : Uiterste zuiden CA, AZ, NM haalbare route?

Bericht door Stan.Gobien »

Ik geniet meer van de natuur dan de stad, maar ik hoor graag suggesties wat betreft San Diego.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7940
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis Stan : Uiterste zuiden CA, AZ, NM haalbare route?

Bericht door Pete.Z »

Ik zou in SD zeker Point Loma bezoeken, Cabrillo NM geeft een fantastisch uitzicht over de stad en de zee. Sunset Cliffs park voor zonsondergang,La Jolla voor de zeehonden, de USS Midway, Balboa Park met luchtvaart en auto museum, Seaport Village, of iets heel anders, de makkelijke wandeling naar de top van Cowles Mountin, het hoogste punt van SD.
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 151
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Stan : Uiterste zuiden CA, AZ, NM haalbare route?

Bericht door 1N9R1D »

Mag ik je vragen hoe je zoveel punten in je kaart hebt gekregen? Welke site gebruik je daarvoor?

Succes met de route! Heb geen tips voor je, ben maar op een klein deel van je route geweest. :wink:
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Reis Stan : Uiterste zuiden CA, AZ, NM haalbare route?

Bericht door Stan.Gobien »

@pumi1000
Dat is een nog grotere route dan wij, hoeveel dagen voorzie je daar voor?

@Pete.Z
Bedankt voor de leuke tips.
La Jolla, Cabrillo NM & Point Loma hadden we al op ons lijstje.

@1N9R1D
Ik maak gebruik van myrouteapp.com

N.a.v. de suggesties en het feit dat ik zelf ook niet zo tevreden was met het deel rond Salton Sea heb ik de route aangepast.
Van San Diego naar El Centro:
afbeelding.png
afbeelding.png (79.29 KiB) 1019 keer bekeken
Ik vind het wel moeilijk om uit te zoeken wat doenbaar is in Anza-Borrego Dessert SP.
Daar sta ik zeker open voor haalbare tips.

Van El Centro naar Ajo:
afbeelding.png
afbeelding.png (92.89 KiB) 1019 keer bekeken
Nog doorrijden naar Tucson lijkt me net te veel van het goede, daarom zouden we dan in Ajo overnachten.
Maar doordat we dicht bij Tucson zitten kunnen we de overnachtingen aldaar naar2 i.p.v. 3 brengen.

En zo is er een dag vrijgekomen.
Die kan ik ofwel in New Mexico besteden om daar iets meer rust in te bouwen, of toch voor San Diego.
Hmmm ...keuzes :)
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7940
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis Stan : Uiterste zuiden CA, AZ, NM haalbare route?

Bericht door Pete.Z »

Over de Salton Sea, over het algemeen leuk om te zien, niet spectaculair. Wat wij wel erg leuk vonden was de North Shore beach and yacht club, mooi stuk vergane glorie, stukje verder dan Bombay Beach, nu in gebruik als gemeenschaps centrum.

https://en.wikipedia.org/wiki/North_Sho ... Yacht_Club


(grappig detail, ergens daar langs de North Shore hadden de ouders van mijn vrouw land gekocht, de verwachting was dat duur weer te verkopen als er meer gebouwd ging worden. Ergens daar is een stuk land wat nog steeds in principe van mijn vrouw en haar broer is)
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Reis Stan : Uiterste zuiden CA, AZ, NM haalbare route?

Bericht door Stan.Gobien »

Het is een tragische historie de Salton Sea, daarom wil ik het toch wel gezien hebben.
Nog een stukje noordelijker dan Bombay inderdaad, we zullen ter plaatse moeten zien.
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1519
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reis Stan : Uiterste zuiden CA, AZ, NM haalbare route?

Bericht door pumi1000 »

@Stan.Gobien we gaan 3 weken. Toch op een paar plaatsen meerdere nachten.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Gebruikersavatar
katrienenluc
Amerikakenner
Berichten: 836
Lid geworden op: 30 aug 2010, 11:56
Partner van: Luke21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Lokeren, België

Re: Reis Stan : Uiterste zuiden CA, AZ, NM haalbare route?

Bericht door katrienenluc »

Ziet er een mooie reis uit Stan!
Ivm Anza Borrego, wij vonden dit een heel mooi park!
We hebben daar een wandeling in een slotcanyon gedaan, en de dag erna naar een palmoase. Echt prachtig!
We logeerden in het enige hotel daar, een BW, maar heel ruim en in orde. Er is ook een restaurant bij.
Diezelfde reis hebben we ook de Salton Sea bezocht omdat we dat ook wel eens wilden zien. Dat vind je ook in onze blog terug.
Hierbij de link: https://luka2018rondjela.blogspot.com/2 ... rings.html
Groetjes
Gebruikersavatar
Sandrah
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 24 mar 2007, 18:15
Locatie: Utrecht

Re: Reis Stan : Uiterste zuiden CA, AZ, NM haalbare route?

Bericht door Sandrah »

Wij hebben vorig jaar de Galleta Meadows Sculptures bezocht. Voor meer tips kun je hier kijken: https://www.earthtrekkers.com/one-day-i ... tate-park/. Zij hebben een volledige dag doorgebracht in Anza Borrego en verschillende (korte) wandelingen gemaakt.

Een paar jaar geleden zijn we op weg naar Carlsbad door Roswell gereden. Wij vonden het niet eens de moeite waard om even te stoppen. Ieder keer als ik het ergens genoemd zie worden, denk ik bij mezelf 'tourist trap!'. :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer