Reis Eline&Niels: Zuidwest USA september 2024 - feedback gevraagd

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Eline&Niels
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2024, 18:48
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Eline&Niels: Zuidwest USA september 2024 - feedback gevraagd

Bericht door Eline&Niels »

Hoi iedereen,

In september 2024 maken wij een rondreis met een RV in West-Amerika. Dit is onze eerste keer. De vliegtickets en camper zijn reeds geboekt. Het initieel plan was om vanaf San Francisco te vertrekken, maar de prijzen voor de RV waren veel goedkoper vanaf LA.

Hieronder staat ons voorlopig reisschema. Graag had ik jullie feedback. Ik zit namelijk met enkele twijfels.

Dag 1: vlucht Brussel - LA
Dag 2: LA
Dag 3: LA
Dag 4: pick-up camper + rijden naar ??
Dag 5: Route 66, Grand Canyon
Dag 6: Grand Canyon naar Monument Valley
Dag 7: Monument Valley naar Page
Dag 8: Page naar Bryce Canyon
Dag 9: Bryce Canyon naar Zion
Dag 10: Zion
Dag 11: Van Zion naar Las Vegas (eventueel via Valley of Fire)
Dag 12: Las Vegas - Death Valley - …
Dag 13: verder rijden naar Yosemite via Tioga Pass
Dag 14: Yosemite
Dag 15: Yosemite
Dag 16: Van Yosemite naar SF
Dag 17: SF
Dag 18: SF - Highway 1
Dag 19: Highway 1 - Santa Barbara
Dag 20: inleveren camper
Dag 21: naar huis

Ik heb enkele vragen. Ik ben erg benieuwd naar jullie feedback hieromtrent.

1. Op dag 4 moeten we de camper ophalen. Het plan was om daarna naar Joshua Tree NP te rijden en daar te overnachten (ik las dat de sterrenhemel daar heel mooi zichtbaar is). Dan op dag 5 van Joshua NP naar Grand Canyon via Route 66 tussen Kingman en Seligman. Ik heb echter schrik dat deze route op dag 5 te lang duurt en we dus maar heel laat in Grand Canyon NP aankomen waardoor er geen tijd meer is om de shuttle te nemen en verschillende uitzichtpunten te bezichtigen. Aangezien check-out van de camping om 11u is, is er de volgende dag ook niet erg veel tijd meer over in Grand Canyon NP. Wat is jullie mening hierover? Rijden we op dag 4 (na pick-up camper) best al zo ver mogelijk richting Kingman en dus Joshua overslaan?
2. We willen graag overnachten op campgrounds in de nationale parken. Ik besef dat er geen full hook-up is. Kan je in elk nationaal park het water van de RV aanvullen? Of waar kunnen we dit doen?
3. We willen graag in Las Vegas een nachtje op hotel, liefst op de Strip. Maar waar kunnen we onze RV (21 feet) veilig kwijt?
4. Hoe kunnen we San Francisco praktisch bezoeken met de RV? We hoeven niet erg veel te zien in San Francisco want de tijd is beperkt, maar we willen wel graag Alcatraz bezoeken en de Golden Gate Bridge bezichtigen.

Alvast bedankt voor de hulp!

Groetjes,
Eline
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42175
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Eline&Niels: Zuidwest USA september 2024 - feedback gevraagd

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
De campervragen laat ik over aan de experts, hoewel ik begrijp dat je echt niet altijd een hookup nodig hebt.
Ik vind de route best wel druk. Je geeft al aan dat de rit naar de Grand Canyon een lange is. En ook al rij je verder dan Joshua Tree, het blijft een lang stuk. Kun je de camper al vroeg ophalen? Heb je een early bird? Zo nee, dan is verder rijden dan Joshua Tree waarschijnlijk niet echt een optie. Je moet ook nog boodschappen doen die eerste dag.
Huren jullie voor de dagen LA een auto?
Het wordt in september vroeg donker, het is wel de moeite waard om ruim voor zonsondergang bij de Grand Canyon aan te komen; het is prachtig om daar het laatste licht in de canyon te zien. Dat betekent dus eerst naar de camping en dan met de shuttlebus naar de rim. Ik denk dat het lastig wordt om de camper dichterbij te parkeren. Je kunt natuurlijk de volgende dag nog wel het nodige doen; dan parkeer je bij het visitor center of bij Market Plaza.
Het is jammer om tussen LAs Vegas en Yosemite niet nog een extra overnachting te doen. Je hebt al weinig tijd voor Las Vegas en dan wil je nog door Death Valley rijden richting Tioga Pass. Het mooiste is om vlak voor de ingang van Yosemite te kamperen; dan heb je de dag erna de hele dag voor de Tioga Road. Kijk voor dit stuk eens in ons 2019-verlsag; wij waren er toen ook in september (wijdeden toen maar een deel van Yosemite omdat we al meerdere keren in de vallei en naar Glacier Point waren geweest).

Voor SF kun je vanuit de camping met het ov naar de stad. Er is een camping waar je de ferry kunt nemen, ik weet de naam even niet. Marin RV park?
Voor de kust is de tijd ook niet ruim. Ik weet niet hoe laat je de camper in moet leveren; lukt dat vanuit Santa Barbara?

Voor iets meer ruimte zou je Monument Valley over kunnen slaan. Ook wel weer jammer natuurlijk.

Marianne
Lennart
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 apr 2009, 16:12

Re: Reis Eline&Niels: Zuidwest USA september 2024 - feedback gevraagd

Bericht door Lennart »

De route is redelijk vergelijkbaar met mijn laatste USA roadtrip. Ik vind uw reisschema echter wel zeer gehaast! Ik adviseer mensen om toch wel een volledige dag in de parken Grand Canyon (South), Bryce en Zion in te plannen.

Persoonlijk zou ik na het ophalen van uw camper al naar Kingman rijden om de volgende dag tijdig bij Grand Canyon (South) te komen. Dan kunt u dag 5 volledig besteden in dat park.

Ik zal dan weer niet aanraden om Monument Valley te skippen. Dit was namelijk mijn persoonlijke favoriet! Wat een geweldig mooie plek is dat. Met de camper is de Scenic drive niet te doen, dus als u geen genoegen neemt met het uitzicht vanaf de weg en het bezoekerscentrum, is een tour noodzakelijk. Monument Valley licht wel echt in een lus, dat is de reden waarom veel mensen dit park overslaan.

Ook zou ik Page voorbij rijden om een volledige dag in Bryce NP te bemachtiging. De wandelingen daar had ik niet willen missen! Bryce NP en Zion liggen vlakbij elkaar, dus die dag kost weinig reistijd.

Verder zou ik misschien ook nog wat wegsnoepen van de highway na San Francisco en vanaf daar direct door kachelen naar de drop-off. Maar dit is natuurlijk allemaal persoonlijk.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1242
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Eline&Niels: Zuidwest USA september 2024 - feedback gevraagd

Bericht door paulr »

Nou, daar komen dan de antwoorden van een camper expert, hahaha. Nou ja, in ieder geval onze ervaringen...
LA zonder auto is niet handig, dus ik ga er vanuit dat je inderdaad de eerste dagen een auto zal huren. Ik zou die dan houden totdat je de camper op gaat halen. Is de pick up tijd in de middag, gebrui dan de ochtend om met de auto al boodschappen te doen. Dan met camper en auto naar de autoverhuurder om die weer terug te brengen. Wij deden dat zoiets in LA omgekeerd, dus auto oppikken en toen camper terugbrangen. Auto hebben we toen bij een stadskantoor opgepikt. Dat lijkt voor jullie ook handig: auto huren op LAX, maar terugbrengen bij een kantoor nabij de camperverhuur (wij hadden toen Cruise America en daar zit een Alamo verhuur in de buurt volgens mij, maar is alweer een jaar of 6-7 geleden)
Grand Canyon: wij reden gewoon met de camper naar de rim voor zonsondergang. En weer terug naar Mather (hadden lange wandeling achter de rug en geen zin meer om naar de shuttje te wandelen, tja...niet echt klimaatvriendelijk...ik weet 't)
In Las Vegas hebben wij een keer overnacht bij Mardi Grass (eenvoudig, goedkoop) en bij The Carriage House (iets luxer, duurder). In beide gevallen onze 30ft camper gewoon op hun parking kunnen parkeren. Denk dat dit ook wel bij andere hotels kan, maar check of er dus een ''buitenparking'' is en dat er geen inrijhoogte is. Volgens mij kan dit wel bij alle hotels die net één straat achter de Strip liggen.
Voor SF deden wij hetzelfde als in LV. Wij boekten een hotel, in ons geval in Oakland. Daar liggen wat betaalbare hotels vlakbij de BART stations. Ook daar konden we op de hotelparking parkeren. En we waren binnen een kwartier op Embarcadero.
Ik moet zeggen dat wij deze hotels ook boekten omdat we het wel eens lekker vonden om 2 hotelkamers te hebben. We reisden 4 weken met onze kinderen (destijds net afgestudeerd).....
In de parken is echt geen full hookup nodig: je hebt immers alles bij je. Afhankelijk van de grootte van de tanks kun je 3-4 nachten zonder afvoer, maar ook zonder water tanken. Ook rijd je voldoende kilometers zodat accu's dan weer opgeladen zijn. In (bijna) alle parken zijn op de campings dumpplaatsen, maar altijd water. Je kunt dit op recreation.gov bij de campings terugvinden.
Neem voor de reistijden de tijden van google maps, maar tel hier ca 20-25% bij op: snelweg kun je wel doorrijden, maar zal veellawaai geven en dan sta je echt vaak bij de pomp. De binnenwegen zijn door bochten en heuvels met een camper gewoon wat trager.
Over de route heeft Marianne al veel geschreven en sluit me hier helemaal bij aan. Check even wat je LA wilt doen. Wellicht een nachtje korter? Die dag kan je zoals je gelezen hebt goed onderweg gebruiken... En een dag langer camperhuur is wellicht nog wel te regelen.
Inlevertijd is afhankelijk van de verhuurder, maar doorgaans zeker voor 10 uur. Vanuit Santa Barbara is bijvoorbeeld Cruise America dus wel een uitdaging in de spits ! Waar hebben jullie gehuurd ?
Er zullen vast nog vragen volgen, dus voor nu laat ik het hier even bij...
veel plezier met plannen maken !
Paul

Edit na lezen reactie Lennart: Bryce 1 nacht is écht voldoende. In de middag aankomen en dan een rimwandeling doen. De volgende dag bij zonsopkomst Queens Garden en Navajo loop. Als je op North campground staat kun je dat vanaf de camping wandelen en dan om 11 uur (vlak voordat je je plek moet verlaten) naar Zion rijden. Onze 1e keer zo gedaan en 2e nacht daarom geannuleerd, keren daarna altijd soortgelijke wandelingen met één nacht gedaan. Je hebt deze nacht écht ergens anders nodig ! Bovendien: Bryce ligt hoog, de nacht zal fris/koud zijn (wij hadden zowel in mei als in juni nachtvorst, ik verwacht dat dat ook al in september zo is...)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42175
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Eline&Niels: Zuidwest USA september 2024 - feedback gevraagd

Bericht door Martin & Marianne »

Voor Bryce is 1 nacht inderdaad voldoende. Er is ook geen tijd voor een extra nacht. Page overslaan is een mogelijkheid. Je kunt dan in Monument Valley overnachten en op weg naar Bryce naar Antelope Canyon en Horseshoe Bend. In Monument valley is de Wildcat Trail een aanrader. Zie hier. voor onze ervaring.

Marianne
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2192
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Eline&Niels: Zuidwest USA september 2024 - feedback gevraagd

Bericht door jojostravelusa »

Hier nog een camperfanaat. Wij staan zelden op plekken met full hookup. Vrijwel altijd in parken, National of State en soms zelfs op gratis boondockplekken. Wel kijken we of er een dumpstation is zodat je je tanks kunt legen en vullen. Die zijn er natuurlijk niet als je boondockt. De plekken zonder faciliteiten of alleen water/elektriciteit zijn meestal ook goedkoper dan de andere en waarom meer betalen als het niet nodig is? Een enkele keer zoeken we een camping met wasserette, dus dan komen we op een commerciële terecht, maar ook dat kun je omzeilen door thuis al uit te rekenen wanneer je ongeveer wilt wassen en daar in de buurt op Google Maps een wasserette of laundry te zoeken. Hebben we vorig jaar in Oregon gedaan en is prima bevallen.

Enig lawaai van de camper kun je beperken door veel keukenrollen in te slaan en die te proppen op plekken die rammelen. Dat is meestal de aansluiting van de unit op de cabine, de hordeur en het gasfornuis. Ook tussen het serviesgoed kun je het beste keukenrollen of handdoeken leggen, dat scheelt breuk.

In Joshua Tree mag je niet overal met de camper komen.

Dag 5 zou ik te lang vinden met 585 km. Je hebt dan geen tijd om onderweg nog dingen te bekijken en voor de Grand Canyon blijft die dag dan ook niet heel veel tijd over. Je bent dan nog wel redelijk aan het begin van je vakantie, dus als je je jetlagritme een beetje aanhoudt, dus vrij vroeg opstaat, dan kun je op tijd gaan rijden. Dat doen wij ook zoveel mogelijk.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer