Reis Miranda AA: roadtrip deel auto, deel camper, driehoek San Francisco, Las Vegas, Los Angeles.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Miranda AA
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 feb 2024, 00:45
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis Miranda AA: roadtrip deel auto, deel camper, driehoek San Francisco, Las Vegas, Los Angeles.

Bericht door Miranda AA »

Wat een fijn forum is dit! Al heel veel ideeën en tips opgedaan, dank! Leuk om alles te lezen, maar aangezien het voor ons als gezin de eerste keer is, zie ik ook af en toe door de bomen het bos niet meer. We gaan in juli 2024 met onze twee puberdochters van 17 en 13 jaar naar de bekende Westcoast driehoek. Planning staat hieronder. We houden best van autorijden, als het mooie uitzichten zijn, dus daar zie ik niet zo tegenop. Maar het blijft natuurlijk veel in een paar weken gepropt, dat realiseer ik me ook wel. Maar ja, wat dan te skippen? We willen graag afwisselen met een aantal dagen auto/hotel, dan de parken met een camper en dan weer een aantal dagen met de auto en hotels waardoor iedereen weer wat meer 'space' krijgt. (met 2 pubers 3 weken in een camper gaat in ons geval niet goed komen vrees ik ;-) ). Vandaar deze route. Nog wel even een one way overwogen LA-SF-Vegas-parken, maar dan valt de camper zo aan het eind en die hebben we liever in het midden.
Onze dochters rijden allebei paard en het 'wilde westen' vinden ze zeker interessant. De jongste wil eigenlijk graag nog een pretpark (bij voorkeur een Harry Potter world), maar ik weet niet of dat nu veel toevoegt tov de pretparken waar we ook in Nederland heen kunnen.
Vraag is aan de ervaringsdeskundigen of jullie feedback en tips hebben voor wat betreft onderstaand schema. Met name het tweede deel heb ik me ook nog niet super in verdiept. Alvast bedankt voor alle tips!!

(kan mijn excel bestandje niet plakken dus dan maar zo, (iemand tips hoe dat wel te doen, want ik zet het nu allemaal keurig onder elkaar maar in het voorbeeld verspringt alles toch weer :x)

dag van naar km miles reisduur zonder stops stops/activiteit

1 amsterdam San Francisco 0 auto ophalen, fishermans warf
2 San Francisco 0 Alcatraz, golden gate
3 San Francisco Yosemite Park 322 200 4 uur korte trail in namiddag
4 Yosemite Park 0
5 Yosemite Park Mammoth Lakes225 140 2x 2 uur via Tioga pass en Bodie
6 Mammoth Lakes Lone Pine 261 162 2x 2 uur via Ancient Bristlecone Pine Forest
7 Lone Pine Las Vegas 370 230 4 uur via Death Valley
8 Las Vegas
9 Las Vegas Zion 250 155 3 uur Camper ophalen
10 Zion 0
11 Zion Bryce 177 110 2 uur ochtend nog trial in Zion, middag naar Bryce
12 Bryce 0 Bryce NP, paardrijden en Rodeo in canyon county
13 Bryce Page 242 150 2,5 uur ochtend Bryce, middag Antalope canyon kanoen??
14 Page Monument Valley 193 120 2 uur
15 Mon Valley GC 282 175 3 uur helikopter avondvlucht??
16 Grand Canyon Needles 378 235 5 uur
17 Needles Los Angeles 419 260 5 uur camper inleveren en auto ophalen
18 Los Angeles 0
19 Los Angeles Morro Bay 322 200 2x 2 uur via Santa Barbara
20 Morro Bay Carmel 242 150 3 uur Big Sur
21 Carmel San Francisco 161 100 2 uur auto inleveren airport
22 San Francisco amsterdam 0 terug naar huis, nachtvlucht
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Miranda AA: roadtrip deel auto, deel camper, driehoek San Francisco, Las Vegas, Los Angeles.

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Miranda, welkom op het forum!
Ligt er al iets vast? Tickets, autohuur, camperhuur, campings?

Marianne
Miranda AA
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 feb 2024, 00:45
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Miranda AA: roadtrip deel auto, deel camper, driehoek San Francisco, Las Vegas, Los Angeles.

Bericht door Miranda AA »

Hoi Marianne, dank voor je reactie. Er is nog niets definitief geboekt. Dat wil ik nu gaan doen, te beginnen met de tickets, maar ik dacht ik check eerst hier voor ik dat doe.
vr gr Miranda
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Miranda AA: roadtrip deel auto, deel camper, driehoek San Francisco, Las Vegas, Los Angeles.

Bericht door Martin & Marianne »

In dat geval kun je nog alle kanten op. Kijk eens of je nog een camper - betaalbaar - kunt huren. Maar kijk vooral welke campings je zou willen nemen, want voor veel parken ben je al te laat. Er kan 6 maanden van te voren geboekt worden en in populaire parken als Zion is het dan ook meteen vol. Je kunt eens kijken hoe het bij de Grand Canyon en Bryce is, maar ik denk dat de camperplaatsen bij de GC ook al snel vollopen.
Ik vind de route niet gek, hoewel ik het ook niet gek zou vinden als je LA-SF-LV zou doen. Dat scheelt weer een saaie reisdag.
Wil je iets schrappen dan ligt het voor de hand om Monument Valley te schrappen. Voor Bryce zou je ook een nacht minder uit kunnen trekken, omdat de afstanden naar het park ook wel meevallen. Met 1 overnachting heb je toch nog een middag en ochtend.
Voor Yosemite vind ik meer tijd wel mooi, dan kun je ook nog naar de Mariposa Grove en Glacier Point. In jouw schema zou ik Bodie de volgende dag doen omdat je anders te weinig tijd hebt voor de Tioga Road. Dan is overnachten in Lee Vining of Bridgeport niet gek.

Als je voor een deel een camper huurt dan is het goed om de route echt goed te plannen want schuiven kan dan niet meer. Bedenk ook dat het wel extra tijd kost met ophalen en wegbrengen.
Miranda AA schreef:
09 feb 2024, 01:48
17 Needles Los Angeles 419 260 5 uur camper inleveren en auto ophalen
Ik denk dat je een early bird moet nemen zodat je niet al in de ochtend de camper in moet leveren. En ik zou eerst de auto ophalen en dan de camper inleveren.

Paardrijden kan in Bryce, maar ook in Zion. In Bryce is het normaal gesproken koeler dus dat is wellicht een betere optie.
Voor Yosemtie is het goed om op tijd iets in het park te reserveren. wil je buiten het park overnachten zorg dan voor een toegangsreservering.
Ben je bekend met de NPS-sites?

Marianne
Oranjeboom
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 28 aug 2013, 20:48
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Miranda AA: roadtrip deel auto, deel camper, driehoek San Francisco, Las Vegas, Los Angeles.

Bericht door Oranjeboom »

Mooie reis hoor. Via big sur is tegen die tijd de weg misschien nog afgesloten dus dan kan je via de 101.
Ik zou in las vegas de camper weer inleveren zodat je vlot richting la kan rijden. Dit is een saai stuk en gaat met de auto een stuk sneller. Waarschijnlijk ook goedkoper op hetzelfde punt weer inleveren.
In de zomer vonden wij yosemite valley heel druk met auto's. Met fietshuur rijd je alle autos voorbij in de vallei. Wij gaan deze zomer ook naar la en hebben een hotel in de buurt van de grove. Best centraal en dit zou een leuk winkelgebied zijn voor mijn puberdochter. Ik weet dus nog niet of dat zo is.
Miranda AA
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 feb 2024, 00:45
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Miranda AA: roadtrip deel auto, deel camper, driehoek San Francisco, Las Vegas, Los Angeles.

Bericht door Miranda AA »

hoi Marianne, als ik Bodie de volgende dag doe, red ik het niet om ook naar het Ancient Bristlecone Pine Forest te gaan denk ik? En ik heb dat op een van jullie blogs gezien en vond dat juist heel gaaf.
Zou ik dan Bodie skippen? Kom ik ergens anders nog langs een vergelijkbare (authentieke) gosttown?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Miranda AA: roadtrip deel auto, deel camper, driehoek San Francisco, Las Vegas, Los Angeles.

Bericht door Martin & Marianne »

Het wordt wel krap. Is de route nog zoals in je eerste bericht? Ligt er inmiddels al iets vast?
Ik zou dan zoals gezegd niet voor Mammoth Lakes kiezen maar voor Lee Vining of bijvoorbeeld de Virginia Creek Settlement in Bridgeport. Vanuit Mammoth Lakes is het weer een stuk terugrijden. Het wordt een lange dag maar het kan wel, het is in juli nog aardig lang licht dus laat aankomen in Lone Pine is niet erg. Vergeet niet om daar naar de Alabama Hills te gaan, dat kan ook de volgende ochtend.

En nee, er is niets vergelijkbaar met Bodie.
Als er nog niets vastligt zou ik toch proberen wat extra tijd te creëren, bijvoorbeeld door te starten in LA en te eindigen in Las Vegas.

Marianne
Miranda AA
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 feb 2024, 00:45
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Miranda AA: roadtrip deel auto, deel camper, driehoek San Francisco, Las Vegas, Los Angeles.

Bericht door Miranda AA »

Oranjeboom schreef:
12 feb 2024, 15:57
Ik zou in las vegas de camper weer inleveren zodat je vlot richting la kan rijden. Dit is een saai stuk en gaat met de auto een stuk sneller. Waarschijnlijk ook goedkoper op hetzelfde punt weer inleveren.
Ik dacht juist tijd te winnen door niet eerst terug naar Las Vegas te rijden maar vanuit GC rechtstreeks naar Needles te gaan. Heb ook nagedacht over starten in LA en eindigen in Vegas, maar we vonden het leuk om de camper in het midden van de reis te hebben. Maar twijfel intussen weer :-)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Miranda AA: roadtrip deel auto, deel camper, driehoek San Francisco, Las Vegas, Los Angeles.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik begrijp niet zo goed waarom je nog weer zou willen wisselen tussen camper en auto; ik vind één keer wisselen al veel. Het gaat je echt wel de nodige tijd kosten en dat is toch jammer. Begrijp ik dat er nog niets is vastgelegd? Campings in de parken gaat niet meer lukken denk ik. Maar leg ook voor het autodeel - zoals Yosemite - zo snel mogelijk iets vast.
Nog even over een ghost town: Grafton bij Zion is misschien een idee, maar of die weg met een camper te rijden is weet ik niet.

Marianne
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis Miranda AA: roadtrip deel auto, deel camper, driehoek San Francisco, Las Vegas, Los Angeles.

Bericht door markro »

Miranda AA schreef:
20 feb 2024, 11:53
Zou ik dan Bodie skippen? Kom ik ergens anders nog langs een vergelijkbare (authentieke) gosttown?
Bodie is authentiek en uniek. Met geen andere ghosttown te vergelijken.

Grafton bestaat uit een paar oude huizen en een kerkhof, vlakbij de zuidingang van het Zion National Park. Best leuk/interessant om te zien, maar haalt het niet bij Bodie.
Zie: https://www.americansouthwest.net/utah/ ... _town.html
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Miranda AA: roadtrip deel auto, deel camper, driehoek San Francisco, Las Vegas, Los Angeles.

Bericht door RuthdeLange »

Ondanks dat het wat minder authentiek is misschien (zeker in vergelijking met 1981 toen ik er ook was😁) vonden wij Calico ghosttown ook leuk. Het is een zilvermijnbouwstadje. En goed bereikbaar met een camper (op weg naar LA).
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2165
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Miranda AA: roadtrip deel auto, deel camper, driehoek San Francisco, Las Vegas, Los Angeles.

Bericht door jojostravelusa »

Ik snap wel dat je de steden liever niet met een camper doet en dat je wellicht aan het eind een paar dagen hotel wilt. Ik zou dan alleen in jullie geval kiezen voor een one way, zodat je kunt beginnen met SF, dan na een paar dagen de auto ophalen, de rest van de route met de camper doen en inlevern in LA en daar nog een paar dagen hotel. Of andersom natuurlijk.
Als je de camper ergens anders inlevert dan je hem ophaalt, moet je wel rekening houden met drop off kosten. Je kunt ook kijken of de camper vanuit LA misschien goedkoper is dan vanuit SF, dat gebeurt soms, maar omdat het allebei Californië is, verwacht ik dat eigenlijk niet.
Je zou, om wat mobieler te zijn, bv. in Las Vegas een dag een auto kunnen huren, naast de camper. Dat hebben wij ook verschillende keren gedaan. Dat hoeft niet heel veel tijd te kosten.
Miranda AA
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 feb 2024, 00:45
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Miranda AA: roadtrip deel auto, deel camper, driehoek San Francisco, Las Vegas, Los Angeles.

Bericht door Miranda AA »

Dank voor jullie reacties en tips!! Erg waardevol. We moeten nu echt gaan boeken en knopen doorhakken, dus hierbij nog een laatste check bij jullie of ik nog iets belangrijks over het hoofd zie.

Mede door de vragen die jullie stellen gaan we de route helemaal omgooien en toch voor een one way. We vliegen op Vegas en dan eerst de parken met een camper doen en dan weer inleveren in Vegas en dan via death valley naar Yosemity, Sf en via highway 1 naar LA.
(camperhuur is nog prima te regelen, overnachtingen in de parken ben ik uiteraard te laat voor, maar heb voor Zion, Bryce en Yosemity nog campings/hotels kunnen vinden, die ik nu ook wil gaan boeken). We leggen verder nog niet alles 100% vast qua overnachtingen of met annuleringsoptie om nog iets te kunnen bewegen ter plekke als dat beter uitkomt.

<iframe src="/https://tiogatours.nl/routeplanner/kaart/691084/6722b348" scrolling="no" style="width:500px; height:300px; border:1px solid #555;"></iframe>
Heb de route uitgezet in de Tioga planningtool, maar ik blijf moeite houden met iets anders dan tekst te plaatsen op deze site, dus weet niet zeker of hij werkt.

Dus ook nog even zo:
image.png
Wederom dank voor het meedenken.

hartelijke groeten Miranda
Oranjeboom
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 28 aug 2013, 20:48
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Miranda AA: roadtrip deel auto, deel camper, driehoek San Francisco, Las Vegas, Los Angeles.

Bericht door Oranjeboom »

Miranda AA schreef:
22 feb 2024, 10:56
Oranjeboom schreef:
12 feb 2024, 15:57
Ik zou in las vegas de camper weer inleveren zodat je vlot richting la kan rijden. Dit is een saai stuk en gaat met de auto een stuk sneller. Waarschijnlijk ook goedkoper op hetzelfde punt weer inleveren.
Ik dacht juist tijd te winnen door niet eerst terug naar Las Vegas te rijden maar vanuit GC rechtstreeks naar Needles te gaan. Heb ook nagedacht over starten in LA en eindigen in Vegas, maar we vonden het leuk om de camper in het midden van de reis te hebben. Maar twijfel intussen weer :-)
Sorry, had even over Needles heen gelezen en gedacht dat je toch via LV zou komen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Miranda AA: roadtrip deel auto, deel camper, driehoek San Francisco, Las Vegas, Los Angeles.

Bericht door Martin & Marianne »

Heel mooi zo!
Ik weet niet hoe laat je de camper op zou kunnen halen; misschien is Zion wat optimistisch. Misschien eerst een nacht bij Valley of Fire? Voor Bryce zou 1 nacht voldoende kunnen zijn maar jullie hebben wel wat plannen daar dus zo kan het ook. Antelope Canyon kun je prima nog doen voordat je naar MV vertrekt; als je naar de Lower gaat is een tour in de ochtend het mooiste. Je moet van te voren reserveren.
Voor Zion zou je nog iets in het park kunnen proberen; South kan 2 weken voor aankomst geboekt worden.

Eind juli is de kans groot dat de Yosemite (met een e) droog staan. Kijk naar de Mist Trail; de Vernal Fall blijft wel lopen. Fietsen in de vallei of raften is ook geluk (als er nog voldoende water in de Merced River staat. Misschien de Panorama Trail lopen?
Reserveer zo snel mogelijk iets in het park. Als je buiten het park overnacht moet je een toegangsreservering hebben, ie de NPS-site daarvoor. Ik zou sowieso alles vastleggen; boek dan inderdaad wel annuleerbaar.

Marianne
Miranda AA
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 feb 2024, 00:45
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Miranda AA: roadtrip deel auto, deel camper, driehoek San Francisco, Las Vegas, Los Angeles.

Bericht door Miranda AA »

Dank voor de reacties, ik ga boeken! :thumbup:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Miranda AA: roadtrip deel auto, deel camper, driehoek San Francisco, Las Vegas, Los Angeles.

Bericht door Martin & Marianne »

Tip voor Lone Pine: het Dow Villa Hotel (zie hier en
hier voor onze ervaring). Oud, maar leuk en heel betaalbaar.
Dag 11 is wel een volle dag denk ik.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer