Reis Mich&Ruud2024: roadtrip West-USA feb/march.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Mich&Ruud2024
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2024, 22:38
Aantal x V.S. bezocht: 10

Reis Mich&Ruud2024: roadtrip West-USA feb/march.

Bericht door Mich&Ruud2024 »

Dag allemaal,

Super leuk om al jullie berichten op dit forum te lezen, wat een gave reizen zijn er al gemaakt! Ik hoop dan ook dat ik jullie expertise in kan winnen voor onze aankomende reis.

Wij vertrekken namelijk al over 2 weken en hebben, op het vliegticket na, nog niets geboekt. We zijn dus erg laat! We vliegen op LA en willen graag een combinatie maken van een aantal national parks en de pacific coast highway (tussen LA en San Francisco). De route ligt dus nog deels open, het aantal stops ook. We hebben ruim 3 weken (23/24 dagen incl. reisdagen), waarbij ik graag bij aankomst 3 nachten in LA zou willen blijven en bij vertrek opnieuw 2 nachten. (Dit is omdat wij hier familie en vrienden hebben wonen, die we graag bezoeken.) In totaal hebben we dus 22 nachten - 5 = 17 nachten voor de road trip. Qua verhouding denk ik aan ongeveer 12 nachten te besteden in de national parks en 5 nachten San Fran/enkele stops op de pacific coast highway.

Mogelijke stops:
- Death Valley
- Las Vegas (max. 1 nacht)
- Grand Canyon
- Bryce
- Zion
- Yosemite
- San Fran
- enkele stops tussen San Fran en LA: Big Sur/ Monterrey, Santa Barbara

Optioneel:
- via Joshua Tree naar Death Valley/Las Vegas
- toch eerst de pacific coast highway pakken naar San Fran en vanaf daar naar Yellowstone

Waar ik m.n. mee worstel is: de tijd van het jaar (delen van sommige parken zullen afgesloten zijn, temperatuur is in sommige parken erg laag en wegen zullen niet altijd goed begaanbaar zijn), we zijn laat met boeken (hoe ver van te voren moet je alles vastleggen, mn hotels/campsite overnachtingen IN de parken) en is het dan slim om een camper te huren of juist een auto? Qua kosten lijkt me een camper huren en op een campground slapen veel beter (ook fijn dat je dan eigen koelkastje mee hebt), tegelijkertijd weet ik niet of het weer het toelaat (qua wegen en hoe makkelijk je dus reist met een camper, ook in de parken) en lijkt het me wel gedoe om bijv. eerst een auto te huren in LA, die na enkele dagen in te ruilen voor een camper (en wellicht de camper weer inleveren in San Fran en het laatste stukje richting LA weer met de auto doen?). Of juist eerst de loop maken naar de parken, camper weer inleveren in LA en de pacific coast highway weer met de auto doen. (Een alternatief is natuurlijk een goedkoper hotel pakken buiten de parken, maar wij vinden de charme van het bezoeken van de national parken juist de overnachting in het park en daar wakker worden. En als het niet kamperen wordt, liever glamping of lodges dan een hotel... Al zijn deze opties weer duurder. Lastig, lastig.)

Nou goed, we hebben nog een hoop uit te zoeken! En keuzes te maken in camper/auto en de route.

Tips zijn zeer welkom! Benieuwd naar jullie ervaringen, vooral in deze tijd van het jaar in de national parks en wat jullie dan aan zouden raden.
Alvast super bedankt voor het meedenken!

Groeten,
Ruud & Michal
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1638
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Road trip West USA Feb/March

Bericht door BonnyR »

Pfff...twee weken is wel heel kort dag. Je zit vroeg in het seizoen, dus er zal nog wel een en't ander te boeken zijn. Heel veel genoemde parken, vraag ik me af of alle campings al wel open zijn of bereikbaar zijn met een camper. In dit geval misschien toch met de auto gaan??
Persoonlijk zou ik het meer richting San Diego zoeken deze tijd van het jaar.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42119
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Mich&Ruud2024: roadtrip West-USA feb/march.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk ook dat een auto handiger is dan een camper. Ik heb ook geen idee of het op zo'n korte termijn nog mogelijk is om een camper te huren. (Veel) goedkoper zal het zeker niet zijn denk ik. En wellicht zijn er ook nog niet veel campings open.
Voor veel parken is het erg vroeg; zo heb je een grote kans dat je voor Yosemite sneeuwkettingen nodig hebt om het park in te kunnen. In Bryce kan ook sneeuw liggen.
Voordeel van zo vroeg gaan is wel dat het rustig zal zijn en de accommodatie goedkoop. En ook zonder camper of tent kun je in de parken overnachten. Kijk voor de Grand Canyon bijvoorbeeld eens op www.grandcanyonlodges.com. En voor Yosemite op www.travelyosemite.com.
Kijk eens goed naar de route; is SF een must? Het lijkt mij niet gek om wat zuidelijker te blijven met inderdaad San Diego. Joshua Tree is dan ook mooi, net als Death Valley en Valley of Fire. In deze parken zou je ook wel met een tent kunnen kamperen; dat scheelt je erg veel geld.

Om een idee te krijgen van de mogelijkheden zo vroeg in het jaar kun je eens dit verslag bekijken van forumlid Michelly.
En kijk eens op de verschillende NPS-sites (www.nps.gov/yose, www.nps.gov/brca, etc) voor het weer en de mogelijkheden in februari/maart.

Een mogelijke route:

1 naar LA
2 LA - LA
3 LA - LA
4 LA - San Diego
5 San Diego - San Diego
6 San Diego - San Diego
7 San Diego - Joshua Tree
8 Joshua Tree - Williams
9 Williams - Grand Canyon
10 Grand Canyon - Monument Valley
11 Monument Valley - Page
12 Page - Zion
13 Zion - Zion
14 Zion - St George (Snow Canyon)
15 St George - Valley of Fire
16 Valley of Fire - Las Vegas
17 Las Vegas - Las Vegas
18 Las Vegas - Death Valley
19 Death Valley - Death Valley
20 Death Valley - LA
21 LA - LA
22 LA - LA
23 LA - LA

Wil je wel naar SF en de kust dan krijg je iets als de voorbeeldroute (zie het topic bovenin). Maar je loopt dan wat risico met het weer, en je mist de mooiste route (de Tioga Pass) naar Yosemite. En met 17 dagen is het erg krap.

Marianne
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7948
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis Mich&Ruud2024: roadtrip West-USA feb/march.

Bericht door Pete.Z »

Zo vroeg in het jaar kan je altijd wel een plekje vinden, maar ik zou absoluut met de auto gaan. In de parken zelf zal overnachten niet meevallen, maar er buiten heb je plek zat zonder te boeken.
Ik zou de route niet vast leggen, maar lekker per dag kijken waar je heen gaat en waar je kan overnachten.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42119
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Mich&Ruud2024: roadtrip West-USA feb/march.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou ook niet te veel vastleggen. Voor de parken zou je wel iets annuleerbaars kunnen boeken. Kijk bijvoorbeeld alvast eens naar de Grand Canyon. De goedkoopste optie daar, en erg mooi gelegen. is de Bright Angel Lodge. In de maand februari zie je dat op veel dagen de goedkoopste opties al weg zijn en dat sommige dagen al helemaal volgeboekt zijn (zie hier).

Marianne
joostje123
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 jan 2024, 02:47

Re: Reis Mich&Ruud2024: roadtrip West-USA feb/march.

Bericht door joostje123 »

Wij zijn een aantal keer in de kerstvakantie gegaan. Kozen dan voor wat zuidelijkere routes: ook zuidelijk Arizona (rondom Tucson/Phoenix) is in twee weken goed te bereiken. Organ pipe en saguaro national park zijn vond ik indrukwekkend (prachtige zonsondergang). Je zou zelfs tot Chiricahua NM kunnen rijden. Zelfs in de kerstperiode hebben we weinig van te voren geboekt.
Een andere tip is salvation mountain, zo iets had ik nog niet eerder gezien.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis Mich&Ruud2024: roadtrip West-USA feb/march.

Bericht door Trails »

Waarom niet naar Arizona?
Wij waren 4 weken in Tucson in maart van 2017.
Er is daar zo veel te zien/doen dat we niet eens aan alles zijn toegekomen dat op onze planning stond.
Een super mooi gebied en we hebben toen ook de woestijn tot bloei zien komen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer