Reis HaMPeL: aug 2024.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
HaMPeL
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 dec 2023, 09:54
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis HaMPeL: aug 2024.

Bericht door HaMPeL »

ja het gaat over dat stuk. 1 dag extra in Zion zoals door jullie aangeraden.
's avond de 10e zitten we dan in carmel junction.
11e naar bryce en dan ergens voorbij Bryce (niet te ver) overnachten
12e burr trail en naar mexican hat of monoment valley
13e van MV naar page
..en dan verder naar grand canyon en LA

hoe laat moet ik rekenen voor de laatste zon op de hoodoos? idem voor zonsondergang in MV?
Ik kan het tijdstip van de zonsondergang wel ergens opzoeken denk ik, maar scheelt die laatste zon ene half uur, ene uur, of...?

Ik zou echt graag die Burr trail doen.Enkel bij goed weer uiteraard. Weet dat een kort stuk onverhard is. En dan ofwel ferry in Bullfrog, ofwel brug bij Hite...het wordt een wat langere rij-dag, maar dat moet dan maar een keer. Een nacht extra bv. in de buurt van Fruita levert ook een lange rij-dag op en dan pas de Burr trail ook nog niet :-(

Monument Valley mag ook ipv Mexican Hat, maar the view is al vol en is nog weer verder..
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis HaMPeL: aug 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt in Mexican Hat overnachten, maar als je dan de zonsondergang wilt zien bij MV rij je meer dan wanneer je gaat overnachten bij MV. Heeft Gouldings niets?
Ik zou toch het liefst bij Bryce overnachten. Of hooguit Tropic. Escalante is een uur vanaf Bryce, en het is zonde om dat stuk in het donker te rijden. Reken erop dat je naar Hite moet, ik zou liever de route door Capitol Reef nemen. Kijk daarvoor eens in ons 2013- en 2017-verslag. En dat van 2019.

Voor de tijden van zonsondergang kijk ik vaak op https://www.sunrisesunset.com/USA/NationalParks/. Ik zou zeker een uur voor zonsondergang aan de rim staan; bijvoorbeeld bij Sunset-point.

En wat doe je bij Zion, heb je ook een nacht in Springdale? En dan Carmel Junction?

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer