Reis Zarya: Benieuwd naar jullie mening

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Zarya
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jan 2024, 14:53
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Zarya: Benieuwd naar jullie mening

Bericht door Zarya »

Hoi iedereen,

Tijdens het plannen van onze rondreis kwam ik regelmatig op dit forum terecht en ondertussen is het een dagelijkse gewoonte geworden :)
Nu onze reis geboekt is had ik graag jullie mening gehad over de route die ik heb uitgestippeld.

We zijn ons ervan bewust dat het een druk programma is maar het tempo ligt ons wel, we hebben een soortgelijke camperreis gedaan in West Canada.
De twijfel ligt meer bij het aantal overnachtingen per bestemming, de volgorde van de route, wat zeker niet mag ontbreken en wat er dan eventueel opgeofferd kan worden.

We doen een combinatie van auto/hotel en camper/campings. De autoroute kan ik helaas niet meer aanpassen omdat de hotels reeds geboekt zijn.

Dag 1: vlucht naar Las Vegas
Dag 2: Las Vegas
Dag 3: Las Vegas - Grand Canyon (ophalen camper)
Dag 4: Grand Canyon
Dag 5: Grand Canyon - Page
Dag 6: Page - Monument Valley
Dag 7: Monument Valley - Arches
Dag 8: Arches
Dag 9: Arches - Capitol Reef
Dag 10: Capitol Reef - Bryce
Dag 11: Bryce
Dag 12: Bryce - Zion
Dag 13: Zion - Death Valley
Dag 14: Death Valley - Yosemite
Dag 15: Yosemite
Dag 16: Yosemite - San Francisco (inleveren camper)
Dag 17: San Francisco
Dag 18: San Francisco
Dag 19: San Francisco - Santa Maria (oppikken auto)
Dag 20: Santa Maria - Los Angeles
Dag 21: Los Angeles
Dag 22: Vlucht naar Amsterdam (inleveren auto)

Alvast heel erg bedankt voor jullie tips! :)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42145
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Benieuwd naar jullie mening

Bericht door Martin & Marianne »

Welkom op het forum!
Wanneer gaan jullie? Er zijn nog geen campings geboekt? En heb je een early bird voor de camper?

Ik vind de tijd voor Zion veel te kort; niet alleen heb je daar wel echt meer tijd nodig omdat je met de shuttlebus het park in moet, maar met de lange rit daarna blijft er nu geen tijd over voor het park.
Ook de tijd voor Moab is niet ruim; je hebt er naast Arches ook CAnyonlands NP en Dead Horse Point SP. En daarnaast zijn er nog allerlei activiteiten mogelijk. Denk er aan dat je een toegangsreservering nodig hebt voor Arches als je niet in het park overnacht. Dit geldt ook voor Yosemite.
Een extra nacht bij Moab geeft je ook de tijd om tussen Moab en Capitol Reef een bezoek te brengen aan Goblin Valley en Little wild Horse Canyon.
Voor Bryce zou 1 nacht wel voldoende kunnen zijn, of hebben jullie daar speciale plannen?
In één keer van Death Valley naar Yosemite doet geen recht aan beide parken en de mooie route en de vele bezienswaardigheden ertussen. Ik zou zeker een overnachting aan de oostkant tussenvoegen. Je geeft aan dat je een hoog tempo wel fijn vindt, maar nu mis je wel erg veel.
Ik zou Moab vergeten en voor de rest iets meer tijd nemen.

Jammer dat de rest al vast ligt; in een keer van SF naar Santa Maria betekent weinig tijd voor het mooiste deel van de kustroute.

Marianne
Zarya
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jan 2024, 14:53
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Benieuwd naar jullie mening

Bericht door Zarya »

Dag Marianne,

Bedankt voor je reactie en tips! Ik ben blij dat ik de vraag gesteld heb :)

Ik was inderdaad vergeten te melden dat we gaan van 14/09 tot 05/10.

Het inleveren van de camper kunnen we niet meer aanpassen maar we zouden wel kunnen proberen om de overnachtingen in de hotels te wijzigen.
Eventueel een nacht minder in San Francisco zodat we een extra stop kunnen inlassen?
Kan u daar eventueel nog wat tips over geven?

Gebaseerd op het voorbeeld van "een rondreis door het zuidwesten" op het forum, zou volgende planning meer haalbaar zijn?
Eventueel een nacht minder bij Grand Canyon en nog een extra nacht bij Yosemite of ergens tussen Death Valley/Mammoth Lakes?

Dag 1: vlucht naar Las Vegas
Dag 2: Las Vegas
Dag 3: Las Vegas - Zion (ophalen camper)
Dag 4: Zion
Dag 5: Zion - Bryce
Dag 6: Bryce - Capitol Reef
Dag 7: Capitol Reef - Monument Valley
Dag 8: Monument Valley - Page
Dag 9: Page - Grand Canyon
Dag 10: Grand Canyon
Dag 11: Grand Canyon - Kingman
Dag 12: Kingman - Death Valley
Dag 13: Death Valley - Mammoth lakes
Dag 14: Mammoth lakes - Yosemite
Dag 15: Yosemite
Dag 16: Yosemite - San Francisco (inleveren camper)
Dag 17: San Francisco
Dag 18: San Francisco
Dag 19: San Francisco - Santa Maria (oppikken auto)
Dag 20: Santa Maria - Los Angeles
Dag 21: Los Angeles
Dag 22: Vlucht naar Amsterdam (inleveren auto)

Groetjes
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42145
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Benieuwd naar jullie mening

Bericht door Martin & Marianne »

September/oktober is wel een mooie periode voor Moab maar het inleveren van de camper in SF wordt dat lastig om mee te nemen. Ik denk dat de route die je nu hebt beter is. Zeker omdat de dagen in die periode al korter zijn.
Ik denk dat de tijd bij de Grand Canyon nu wel ruim is, zeker met nog een overnachting in Kingman. Ik zou een nacht minder GC doen, of na twee nachten GC al verder rijden dan Kingman. Je kunt hier een dag winnen die je voor Yosemite zou kunnen gebruiken; je hebt dan iets meer ruimte op het laatst, want ik denk dat je de camper al in de ochtend in moet leveren?
Het is nog niet zo ver, maar kijk op tijd hoe het reserveren van een camping in Yosemite gaat en oefen een maand van te voren.

Een nacht minder SF zou niet gek zijn; je kunt er in 1 dag al aardig veel doen. Kijk daarvoor bijvoorbeeld in ons 2015- en 2017-verslag. Voor een deel van de kust en delen van de rest van de route in september zou je eens naar ons 2019-verslag kunnen kijken.
Je kunt ook 1,5 dag voor SF uittrekken en dan in de middag naar Monterey rijden. Omdat nu nog een deel van Hwy1 gesloten is, is het lastig te zien hoeveel tijd je kwijt bent als je de hele kustroute volgt, maar er is meer dan genoeg te zien voor twee overnachtingen.

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1234
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Benieuwd naar jullie mening

Bericht door paulr »

zoals het nu gepland staat gaat het volgens mij mis op dag 16... Ik zag geen antwoord op de vraag of je een ''early bird'' hebt. Waar heb je de camper geboekt ? Doorgaans dien je de camper al vóór 10 uur in te leveren, dus dat betekent dat je op dag 16 niet vanuit Yosemite kan komen rijden. Je hebt zeker een uur of 4-5 nodig vanuit Yosemite (zeker in de ochtend: de spits zal druk zijn !)
Afhankelijk van je antwoord kunnen we eens kijken wat vanaf dag 15-16 handig is....
Paul
Zarya
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jan 2024, 14:53
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Benieuwd naar jullie mening

Bericht door Zarya »

De verhuurder van de camper is El Monte. We hebben speciaal een PAD-pakket genomen mar daar kunnen we enkel vroeg mee ophalen. Laat inleveren is volgens mij niet mogelijk dus dan moeten we om 11u ten laatste daar zijn :?
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1234
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Benieuwd naar jullie mening

Bericht door paulr »

Ok, Dan zijn er een paar mogelijkheden: proberen 1 dag extra camper te huren, anders denk ik dat je op je camper route te weinig tijd hebt. Of dag 15 zo lang mogelijk in Yosemite blijven en eind van de dag, maar wel dat je voor donker een camping hebt, zo dicht mogelijk bij El Monte een camping hebt.
Vervolgens ben je dus vroeg in SF en eigenlijk heb je dan genoeg aan 2 nachten. Daarmee kan je op dag 16 al wat daar doen. Dag 17 een hele dag en dan op dag 18 nog wat inde ochtend en dan bijvoorbeeld naar Monterey. Monterey is leuk voor walvis tocht en aquarium….
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 658
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Zarya: Benieuwd naar jullie mening

Bericht door Elendan »

Wat @paulr zegt klopt. Je kunt niet van Yosemite naar de verhuurder rijden om de camper in te leveren voor 11 uur. Zorgt voor onnodige stress. Overnacht de laatste nacht bijvoorbeeld bij Anthony Chabot Lake Regional Park. Je kunt daar dan op je gemak de camper leeghalen, schoonmaken en dan hoef je alleen nog af te tanken (benzine en propaan) voor je de camper inlevert. Reserveer hier wel een plekje want het kan hier druk zijn. We waren er begin juli.

Die extra nacht win je door één nacht bij Grand Canyon eraf te halen. Of zijn jullie van plan daar een lange wandeling te maken de canyon in?
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42145
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Zarya: Benieuwd naar jullie mening

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou ook bij de GC iets gaan schuiven.
Dus in plaats van dit:
Dag 9: Page - Grand Canyon
Dag 10: Grand Canyon
Dag 11: Grand Canyon - Kingman
Dag 12: Kingman - Death Valley
Dag 13: Death Valley - Mammoth lakes
Dag 14: Mammoth lakes - Yosemite
Dag 15: Yosemite
Dag 16: Yosemite - San Francisco (inleveren camper)

zou ik zoiets doen:
Dag 9: Page - Grand Canyon
Dag 10: Grand Canyon - Williams
Dag 11: Williams - Death Valley
Dag 12: Death Valley - Mammoth lakes
Dag 13: Mammoth lakes - Yosemite
Dag 14: Yosemite
Dag 15: Yosemite - camping bij SF (nog groot deel van de dag Yosemite)
Dag 16: camping bij SF - San Francisco (inleveren camper)

Je bent zo op tijd voor het inleveren van de camper en je hebt meer tijd op de interessantere stukken. Het blijft krap voor Yosemite, maar het kan zo wel, zeker als je op dag 15 nog Glacier Point en de Mariposa Grove doet, dan heb je ook een volle dag voor de vallei. En voor de GC heb je zo ook een volle dag.

Marianne
Zarya
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jan 2024, 14:53
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Zarya: Benieuwd naar jullie mening

Bericht door Zarya »

Bedankt allemaal, dan denk ik inderdaad dat we het best zo aanpassen.

We hebben nog geen specifieke wandelingen gepland in de canyon maar we zouden wel zeker een helikoptervlucht willen maken.
Hebben jullie daar ervaringen mee?

Een walvistour hebben we in Canada al gedaan en sindsdien stapt mijn man nooit meer op een boot :)
Dus die gaan we skippen maar het aqarium ziet er inderdaad wel de moeite uit.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42145
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Zarya: Benieuwd naar jullie mening

Bericht door Martin & Marianne »

Zarya schreef:
01 feb 2024, 09:48
Dus die gaan we skippen maar het aqarium ziet er inderdaad wel de moeite uit.
Of ga een deel van de 17-mile drive fietsen!

Wij hebben jaren geleden een helikoptervlucht gedaan boven de GC. Dat is heel bijzonder! Je hebt daar voldoende tijd voor op de dag dat je naar Williams (of Kingman) rijdt. Je kunt dan ook eerst nog van een zonsopkomst genieten n het park, bijvoorbeeld op de South Kaibab Trail.

Marianne
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2183
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Zarya: Benieuwd naar jullie mening

Bericht door jojostravelusa »

Houd er rekening mee dat je de dag voor het inleveren van de camper, of als je supervroeg opstaat dezelfde ochtend, nog je koffers moet pakken en de camper schoonmaken. Als je dan nog een eind moet rijden, is de lol er snel vanaf en is je vakantiegevoel meteen weg. Wij staan de laatste nacht altijd zo dicht mogelijk bij het verhuurbedrijf. De (mid)dag ervoor gaan we op ons gemakje inpakken en de laatste ochtend nog de laatste spullen en dan de camper inleveren. Scheelt een hoop stress.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis Zarya: Benieuwd naar jullie mening

Bericht door IngridUSA »

Voor een helicopter tour kan ik je deze van Papillon aanraden:
https://www.papillon.com/grand-canyon-n ... anyon-tour
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer