Reis Mies80: 1e keer roadtrip, HELP.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Mies80
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 jan 2024, 23:48

Reis Mies80: 1e keer roadtrip, HELP.

Bericht door Mies80 »

Hoi hoi,

Wat een informatie hebben wij al kunnen vinden op dit forum. Helemaal top! Nu zou ik jullie kenners graag wat willen vragen over onze geplande maar nog niet geboekte roadtrip.

Wij zijn een gezin met drie kinderen, 15, 13 en 10 jaar. Dit wordt onze eerste roadtrip. We willen graag drie weken naar Zuidwest Amerika, vertrek rond 30 juli.

Onze planning is een beetje als volgt:
Dag 1: Amsterdam- San Francisco
Dag 2: SF
Dag 3: SF
Dag 4: Yosemite
Dag 5: Death Valley
Dag 6: Las Vegas
Dag 7: Las Vegas
Dag 8: Route 66 dorpjes
Dag 9: Grand Canyon
Dag 10: Lake Havasu
Dag 11: Lake Havasu
Dag 12: Palm Springs
Dag 13: LA
Dag 14: LA
Dag 15: Highway 1
Dag 16: Highway 1
Dag 17: Highway 1
Dag 18: SF
Dag 19: SF
Dag 20: SF
Dag 21: SF-Amsterdam

Omdat we met de kinderen zijn willen we de laatste week beetje relaxt doen.
Is dit een beetje realistisch of wat zouden jullie anders doen? Bryce en Zion hoeven voor ons sowieso niet.

En is het beter om dit alles (vliegtuig, huurauto, hotels) zelf te boeken of uit te besteden?

Ik hoop dat jullie ons hiermee kunnen helpen. Vind het allemaal heel spannend en gaat om veel geld dus wil graag weloverwogen keuzes maken.

Groetjes Mies.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42076
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Mies80: 1e keer roadtrip, HELP.

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Jullie gaan ongetwijfeld een prachtige reis maken maar het is goed om iets meer over jullie interesses en het waarom van bepaalde keuzes te vertellen. De route die je nu hebt is wat ongebruikelijk. Vooral de vele dagen in San Francisco vallen op. Wat willen jullie daar gaan doen?
Verder is de it naar Las Vegas op deze manier bijzonder gehaast, ik zie alleen maar reisdagen en geen tijd om in bijvoorbeeld Yosemite iets te zien. Is dat bewust? Waarom wel 2 nachten Lake Havasu?

Wat betreft het boeken: de meeste mensen hier boeken alles zelf. Je kunt de vluchten en autohuur laten doen als je dat prettig vindt maar hotels zou ik zeker zelf doen. Je hebt dan veel meer keuze, en je blijft flexibel omdat je dan vrijwel altijd gratis kunt annuleren.
Bedenk wel dat het overal druk en duur is. En dat het niet overal makkelijk zal zijn om iets voor 5 personen te vinden.

Marianne
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Mies80: 1e keer roadtrip, HELP.

Bericht door Mrvanilla »

Hi! Ik sluit me aan bij Marianne. Leuke plannen, maar ik zou ook aanraden je wat meer te verdiepen in de bestemming en de reistijden. Kijk bijvoorbeeld eens naar de route van SF naar Death Valley. Dat is flink. En met slechts 1 overnachting daartussen heb je eigenlijk vrijwel geen tijd om wat in Yosemite of Death Valley te doen. Mocht je toch naar Yosemite gaan dan is het goed te weten dat je tegenwoordig moet reserveren om het park in te mogen in het hoogseizoen.

Misschien kun je wat meer informatie geven over wat jullie leuk vinden. Houden jullie van natuur en wandelen? Aangezien jullie Bryce en Zion bewust overslaan kan ik me voorstellen dat jullie daar wat minder interesse voor hebben. MIsschien kun je dan Yosemite overslaan en de route wat omdraaien en de route onderlangs de Sierra Nevada te doen>

Zoals Marianne al aangaf is de lus nu wat gek. Voor jullie zou het daarom interessant zijn om te beginnen in SF en bijvoorbeeld te eindigen in Las Vegas, dat geeft meer rust en een misschien meer efficientere route.

Lake Havasu en Palm Springs in de zomer is erg heet. Denk aan 40 graden.

Voor de rest ga je sowieso een prachtige reis maken hoor, maar ik zou misschien nog wat sleutelen aan de route zelf.

Daniel
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6136
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Mies80: 1e keer roadtrip, HELP.

Bericht door Old Faithful »

Hartelijk welkom op het forum. :hello2:

Een schreeuw om hulp. :wink:

Er zitten enkele opvallende zaken in jullie route: Heel veel tijd voor de steden en dan met name San Francisco. Enkele dagen in Lake Havasu en Palm Springs, waar niet zoveel te zien of doen is en waar het heel heet zal zijn. Voor Yosemite (veel te) weinig tijd. In één dag van Yosemite naar Death Valley, wat eigenlijk ook te veel is. Prachtige parken als Zion en Bryce worden overgeslagen. Best wel veel tijd voor Highway One.

De ideale route zal er voor iedereen anders uitzien. Daarom sluit ik me aan bij de vraag van Marianne en MrVanilla naar jullie interesses. En kijk ook eens naar beginnen in Los Angeles en eindigen in Las Vegas of omgekeerd. Zo kun je het voor velen minder interessante gedeelte tussen Grand Canyon en Los Angeles vermijden.

Op de site van forumlid Henriëtte en haar man kun je veel informatie over bezienswaardigheden vinden.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Mies80
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 jan 2024, 23:48

Re: Reis Mies80: 1e keer roadtrip, HELP.

Bericht door Mies80 »

Super bedankt voor jullie reacties, het helpt ons al zeker verder! Wij proberen een combinatie te maken van bezoeken aan de NP, de drie grote steden en ontspanning voor onze drie kinderen.

We zijn inmiddels een aantal avonden aan het puzzelen geweest en met jullie opmerkingen en de voorbeeldreis komen we nu tot het volgende:
Dag 1 Amsterdam-San Francisco
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco-Yosemite
Dag 4 Yosemite
Dag 5 Yosemite-Mammoth Lakes
Dag 6 Mammoth Lakes-Bishop-Lone Pine
Dag 7 Lone Pine-Death Valley-Las Vegas
Dag 8 Las Vegas (evt. bezoek Hooverdam)
Dag 9 Las Vegas-Zion (Springdale)
Dag 10 Zion (Springdale)-Page Lake Powell
Dag 11 Page/Lake Powell-Grand Canyon-Williams
Dag 12 Williams-route 66-Lake Havasu
Dag 13 Lake Havasu
Dag 14 Lake Havasu-Joshua Tree-Los Angeles
Dag 15 Los Angeles
Dag 16 Los Angeles-Highway 1-Pismo Beach
Dag 17 Pismo Beach-Highway 1-Monterey
Dag 18 Monterey
Dag 19 Monterey-Highway 1-San Francisco
Dag 20 San Francisco
Dag 21 San Francisco-Amsterdam
Dag 22 Amsterdam-Urk
We proberen nog steeds de laatste week wat relaxter te plannen, vandaar op meerdere plekken een extra overnachtingen.

We hebben ook gekeken naar vliegtickets om te starten in 1 stad en te eindigen in een andere stad, maar hierbij kwamen we op zulke dure tickets uit dat we dit hebben gelaten voor wat het is.

Lijkt het zo al wat beter? :)

Ik hoor het graag van jullie kenners!!

Groetjes Mies
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1240
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis Mies80: 1e keer roadtrip, HELP.

Bericht door IngridUSA »

Ziet er al een stuk beter uit! Verdere reacties zullen nog wel volgen. Even over die vliegtickets: daar gaat het waarschijnlijk mis met de zoekopdracht. Kies niet voor 2 enkeltjes! Bij bv. Google flights of Momondo kies je dan voor ‘meerdere’ ipv een retour, zodat je vanuit een andere plaats terugvliegt naar Amsterdam.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1223
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Mies80: 1e keer roadtrip, HELP.

Bericht door paulr »

Ik denk dat het midden deel (vanaf LV tot lake Havasu) en race tegen de klok is. Zion gaat je met 1 nacht niet lukken: je hebt een shuttle nodig om iets van de canyon te zien. Op deze wijze kun je dit beter overslaan. Let op: de kust is geen garantie voor mooi weer zoals elders,ik zou ds niet rekenen op gegarandeerd “lekker relaxen” . Haal of daar of bij lakehavasu een nacht af en zet die in Springdale erbij !

Hoe zoek je naar tickets . Via “meerdere steden” (klm) of “meerdere bestemmingen” (Google flights). Ik zie met vertrek 30 juli voor ca 3 weken dan tarieven voor sfo heen en las terug (bijv. Ams) die hooguit 100,- pp hoger liggen. Andersom, las heen en sfo terug is zelf goedkoper…

Succes weer en plezier met de puzzel :)
Paul
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42076
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Mies80: 1e keer roadtrip, HELP.

Bericht door Martin & Marianne »

Dat is al een mooie route zo!
Als je 2 dagen (3 nachten) SF wilt doen zou ik die achterelkaar zetten, dat is wel zo gemakkelijk. En het scheelt reistijd want dan kun je op de dag van aankomst (of vertrek) iets in de buurt van het vliegveld zoeken. Misschien dan ok pas de auto huren als je SF verlaat?
Voor Zion zou een extra dag mooi zijn; je kunt beter daar zitten dan in Lake Havasu lijkt me.
Mammoth Lakes - Lone Pine is niet heel ver. Er si genoeg te doen op dat stuk, maar het is dnek ik wel handiger om iets dichter bij Yosemite te zitten, zoals in Lee Vining. Of kijk naar Bridgeport (Virgina Creek Settlement). Dan zit je dicht bij Bodie en Mono Lake zodat je dat op de dag naar Lone Pine mee kunt nemen Vanuit Mammoth Lakes zou dat weer een stukje terugrijden betekenen.
Ik vind twee nachten Monterey niet gek maar een extra nacht Yosemite zou ook mooi zijn. Nu heb je alleen tijd voor de vallei, maar kijk ook eens naar de Mariposa grove voor de giant sequoia's, en naar Glacier Point.

Wat versta je precies onder ontspanning? Een rondreis is niet echt vermoeiend, dat moeten tieners wel aankunnen. :wink: Je gaat een bijzondere en dure reis maken. Geniet zoveel mogelijk van al het moois dat het zuidwesten te bieden heeft, aan het strand liggen kunnen ze thuis ook wel. Dus bereid ze er op voor dat ze ook eens gaan wandelen in de parken. :thumbup: Kijk ook eens naar de rangerprogramma's in de parken, erg leuk en leerzaam!

Als je al ongeveer weet wanneer je gaat boek dan accommodatie in Yosemite (annuleren is gratis tot een week voor aankomst). Als je niet in het park overnacht moet je een toegangsreservering hebben. Zie daarvoor www.nps.gov/yose.
Voor accommodatie in het park zie www.travelyosemite.com. Er zijn tenten in Curry Village voor 5 personen.
Voor de Grand Canyon is Williams niet ideaal omdat je dan de mooiste uren in het park mist. Kijk eens naar de Bright Angel Lodge - je hebt dan wel twee kamers nodig, maar het is op zich een betaalbare optie. Zie daarvoor www.grandcanyonlodges.com. En als er nu niets vrij is dan regelmatig blijven kijken, er zijn altijd annuelringen.
Voor Zion is Springale de beste uitvalsbasis. Daar is de Zion Park motel een goede optie. Leg dat ook zo snel mogelijk vast, desnoods voor meerdere nachten als je de datum nog niet exact weet.

Marianne
Mies80
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 jan 2024, 23:48

Re: Reis Mies80: 1e keer roadtrip, HELP.

Bericht door Mies80 »

Super bedankt weer! We zijn alweer een stuk verder op weg geholpen. We gaan alles zelf boeken dus dat zijn we nu aan het uitzoeken.
Weet iemand of je bij KLM de ruimbagage ook later bij kan boeken? We weten nog niet zo goed hoeveel koffers we mee gaan nemen. Bij voorkeur zo weinig mogelijk :)
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Mies80: 1e keer roadtrip, HELP.

Bericht door Mrvanilla »

Ja, dat kan zeker. Wij nemen met 2 volwassen en 2 kinderen van 6 twee koffers mee heen. Vorig jaar hebben we daar echter veel aangeschaft en hebben we bij Ross Dress For Less voor weinig geld een extra koffer gekocht. Daarna heb ik via de KLM app een extra koffer bijgeboekt voor de terugweg. Ik meen dat het iets van 65 euro was (al heb ik toen met miles betaald).
Groetjes,
Daniel
Mies80
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 jan 2024, 23:48

Re: Reis Mies80: 1e keer roadtrip, HELP.

Bericht door Mies80 »

Helemaal niet aan gedacht maar dat kan dan natuurlijk ook. Super, bedankt voor je reactie.

Voor degene die dat al eens hebben gedaan: een koelbox aanschaffen voor onderweg. Hebben we het dan over een gewone of een elektrische? En wat doe je daar naderhand mee?
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9255
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis Mies80: 1e keer roadtrip, HELP.

Bericht door markro »

Hier een topic over aanschaf koelbox: viewtopic.php?f=10&t=79179
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Mies80
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 jan 2024, 23:48

Re: Reis Mies80: 1e keer roadtrip, HELP.

Bericht door Mies80 »

markro schreef:
07 feb 2024, 08:30
Hier een topic over aanschaf koelbox: viewtopic.php?f=10&t=79179
Thanx
Oranjeboom
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 aug 2013, 20:48
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Mies80: 1e keer roadtrip, HELP.

Bericht door Oranjeboom »

Als je nog moet boeken is vliegen via dus of brus naar las vegas vaak veel goedkoper. Zelfs met KLM. Dan moet je van je rondje wel een 8 maken om hetzelfde te zien. Ook autohuur vanaf las vegas is veel goedkoper. Ook goed kijken maar data. Midden in de week vaak qat goedkoper. Je kunt ruimbagage later bij boeken en het goedkoopste ticket kiezen. Wij nemen zelf twee ruimkoffers mee en vier handbagage. Meer dan genoeg.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer