Reis Irisss1989: route Las Vegas - Denver.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Irisss1989
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 25 okt 2015, 21:55
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Irisss1989: route Las Vegas - Denver.

Bericht door Irisss1989 »

Dank voor al jullie tips en adviezen, daar hebben we superveel aan! Wij hebben eindelijk definitief akkoord gekregen van werk om vrij te nemen in september, dus we willen nu z.s.m. gaan boeken. We zitten als eerste te kijken naar vluchten en overnachtingen in Yellowstone. Voor Yellowstone zien we veelal prijzen vanaf 289 dollar per nacht in het park (veelal nog veel duurder, tussen de 300 en 600 dollar). We vinden het best prijzig. Zijn dit de gangbare prijzen in Yellowstone, of moeten we nog even geduld hebben en afwachten tot de prijzen evt. zakken? Waar moeten we ongeveer rekening mee houden en wat is een goede deal voor sept? We denken zo tussen 9 en 13 sept. ongeveer (kan 1 a 2 dagen afwijken) in Yellowstone te zijn.

Hebben jullie daarnaast nog tips voor het boeken van een vlucht? Variëren de prijzen erg, of is het een kwestie van hoe vroeger je boekt hoe goedkoper je uit bent? Wij hebben nu voornamelijk via Skyscanner gezocht op vluchten, is dat een handige manier?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7769
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Reis Irisss1989: route Las Vegas - Denver.

Bericht door mtl »

Voor vluchten kijk ik op Google Flights. Prijzen variëren sterk. Er is een apart topic over vliegtickets, daar zul je tips vinden.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42088
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Irisss1989: route Las Vegas - Denver.

Bericht door Martin & Marianne »

Jammer dat jullie nog niets hadden vastgelegd voor Yellowstone, annuleren is immers gratis tot een maand voor aankomst. Je moet echt regelmatig kijken om iets betaalbaars te vinden. Normaal gesproken wijzigen de kamerprijzen niet, maar het leek er dit jaar op dat er toch wat fluctueerde. Ook kan het zijn dat er goedkopere opties vrijkomen, zoals in de Old Faithful Lodge, of een cabin bij Roosevelt. Je kunt ook naar Silver gate/Cooke city kijken voor 1 nacht. Kijk ook naar dit topic voor accommodatie in het park.
Een leuke en erg goedkope manier om in het park te overnachten is kamperen met een tent.

Voor vluchten kun je het beste eens in het betreffende topic in het vervoer-forum kijken.

Marianne
Irisss1989
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 25 okt 2015, 21:55
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Irisss1989: route Las Vegas - Denver.

Bericht door Irisss1989 »

Dank voor de vlotte reacties en de tips! Ik heb het vluchtentopic inmiddels gevonden.

Het was wellicht verstandig geweest om Yellowstone inderdaad eerder te boeken. Het lastige is alleen dat ik erg moeilijk vrij kan krijgen van mijn werk en we nog niet wisten welke data het zouden gaan worden. Om nu voor de hele maand september alvast op de gok data te gaan vastleggen in Yellowstone ging ons wat te ver... Het viel ons op dat de prijzen zo fluctueren per datum. Soms is een accommodatie een dag later ineens 250 + dollar meer dan een dag eerder, is dat altijd zo?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42088
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Irisss1989: route Las Vegas - Denver.

Bericht door Martin & Marianne »

In voorgaande jaren was de prijs van een bepaald type kamer het hele seizoen gelijk. Het lijkt erop dat dat nu niet meer zo is. Zie ook het topic waar ik naar verwees. Het verschil dat jij noemt is wel heel erg groot, gaat het dan ook om precies dezelfde kamer/cabin? Bij bijvoorbeeld de Old Faithful Inn zijn verschillende soorten kamers die behoorlijk kunnen variëren in prijs.

Ik zie nu in de OF Inn op 3 september 249 dollar staan, en een dag later 519 dollar (zie hieronder). Dit betekent niet dat het dezelfde kamer is; die op 3 september betreft een kamer in het oude deel, met 1 queen, en zonder badkamer. Deze kamer is de dag erna niet beschikbaar, dus daar zie je alleen de prijs van de veel duurdere deluxe hotelroom.

image.png
image.png (58.37 KiB) 585 keer bekeken

Je zou in de periode dat jullie er zijn alvast die goedkoopste opties kunnen vastleggen. Het is ook niet erg als je ergens maar 1 nacht zit, want het is we prettig om op verschillende locaties te zitten. Je zou nu bijvoorbeeld op de 13e Lake Lodge kunnen boeken. Er is er nog maar 1!

Marianne
Irisss1989
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 25 okt 2015, 21:55
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Irisss1989: route Las Vegas - Denver.

Bericht door Irisss1989 »

Dank! Wij gaan boeken. Zou twee nachten Lake Lodge ook een optie kunnen zijn (dag erna is ook nog een betaalbare optie daar), of is dat niet handig ivm afstanden in het park en is elke nacht ergens anders sowieso prettiger? Kan ik gewoon uitgaan van de reistijden en afstanden die ik via google maps vind? Of moeten we nog rekening houden met mogelijk afgesloten wegen oid?

En je hebt gelijk, de prijsverschillen zitten 'm inderdaad over het algemeen in de kamer. Dat had ik over het hoofd gezien.

Ik zie overigens dat we wel direct de helft van de kamer moeten betalen. Krijg je dit dan gewoon weer terug zodra je annuleert?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42088
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Irisss1989: route Las Vegas - Denver.

Bericht door Martin & Marianne »

Twee nachten Lake is prima. En dan zou het mooi zijn om nog twee nachten OF te kunnen boeken.
Je betaalt altijd de eerste nacht aan, en bij annulering krijg je dat meteen terug. Let wel op de annuleringstermijn; die is vaak 24 uur of een week, maar bij Yellowstone 30 dagen als ik me niet vergis.

Wij hadden in 2015 vrijwel elke dag een andere accommodatie (we waren laat met boeken) maar we vonden dat geen probleem; zo waren we op de diverse plaatsen altijd op de beste momenten. Zie hier en de dagen erna voor ons verslag van Yellowstone in 2015. Maar een paar nachten op dezelfde locatie is ook wel rustig natuurlijk, ik zou het van de prijs en beschikbaarheid af laten hangen.

In september zouden er al wegen en voorzieningen gesloten kunnen zijn, zie daarvoor https://www.nps.gov/yell/planyourvisit/ ... -dates.htm.

Marianne
Irisss1989
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 25 okt 2015, 21:55
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Irisss1989: route Las Vegas - Denver.

Bericht door Irisss1989 »

Is het beter om dan nog twee nachten bij OF te zitten dan bv. in Mammoth hotel qua locatie? We hebben nu voor 13 en 14 sept Lake Lodge geboekt, maar zien nu dat de eetgelegenheden daar dan al dicht zijn (klopt dat?). Is er dan nog een andere manier om iets te eten daar in de buurt? Of zouden we dan bij OF moeten ontbijten en dineren?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42088
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Irisss1989: route Las Vegas - Denver.

Bericht door Martin & Marianne »

Het restaurant bij Lake Hotel is dan inderdaad al gesloten zie ik, maar je kunt bij Lake Lodge nog wel eten. Wylie's Canteen sluit op 6 oktober. Je kunt ter afwisseling ook nog naar Canyon, of naar Grant. Beide dichterbij dan OF.

Ik ben altijd erg enthousiast over overnachten bij Old Faithful omdat je daar dan in de vroege ochtend of tegen de avond nog naar het geisergebied kunt lopen. Het is er dan heerlijk rustig. Zie daarvoor bijvoorbeeld ons 2017-verslag.

Marianne
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2176
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Irisss1989: route Las Vegas - Denver.

Bericht door jojostravelusa »

Toen wij in september in Mammoth Hot Springs waren, was het restaurant bij het hotel inderdaad ook al dicht.
Irisss1989
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 25 okt 2015, 21:55
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Irisss1989: route Las Vegas - Denver.

Bericht door Irisss1989 »

Nog even een vraagje. Onze route ziet er op dit moment zo uit:

zondag 8 september 2024 1 Amsterdam - Salt Lake City
maandag 9 september 2024 2 Salt Lake City - Salt Lake City
dinsdag 10 september 2024 3 Salt Lake City - Idaho Falls
woensdag 11 september 2024 4 Idaho Falls (Craters of the moon) - Yellowstone (Overnachting Old Faithful Inn)
donderdag 12 september 2024 5 Yellowstone - Yellowstone (Overnachting nog niet geboekt)
vrijdag 13 september 2024 6 Yellowstone - Yellowstone (Overnachting Lake Lodge Cabin)
zaterdag 14 september 2024 7 Yellowstone - Yellowstone (Overnachting Lake Lodge Cabin)
zondag 15 september 2024 8 Yellowstone - Grand teton
maandag 16 september 2024 9 Grand teton - Grand teton
dinsdag 17 september 2024 10 Grand teton - Vernal
woensdag 18 september 2024 11 Vernal - Moab
donderdag 19 september 2024 12 Moab - Moab (Canyonlands)
vrijdag 20 september 2024 13 Moab - Moab (Arches)
zaterdag 21 september 2024 14 Moab - Monument valley
zondag 22 september 2024 15 Monument valley - Capitol reef
maandag 23 september 2024 16 Capitol reef - Capitol reef
dinsdag 24 september 2024 17 Capitol reef - St George
woensdag 25 september 2024 18 St George - Las Vegas
donderdag 26 september 2024 19 Las Vegas - Las Vegas
vrijdag 27 september 2024 20 Las Vegas - Amsterdam

Als we echter op 26 sept. terugvliegen, scheelt dat op dit moment behoorlijk veel geld qua vliegtickets. Daarnaast moeten we op maandag 30 sept beiden weer werken dus zouden we het daarom ook best fijn vinden om uiterlijk op 27 september weer thuis te zijn. We denken er daarom over om 1 dag korter te gaan. We overwegen hierbij het volgende:
- Craters of the moons / Idaho Falls weglaten: We vinden Craters of the moon behoorlijk ver omrijden op onze route.
Of
- Grand Teton 1 overnachting ipv 2: Dit overwegen we omdat we in de buurt van Grand Teton geen betaalbare accommodaties meer kunnen vinden. We kijken bv. in Jackson, maar daar beginnen de prijzen bij 350 euro per nacht. In Moran is dit iets goedkoper, maar begint het alsnog bij 250 per nacht.

Hebben jullie hierin een advies? We staan er ook voor open om iets anders weg te laten evt, of indien jullie vinden dat 1 dag weglaten toch echt zonde is horen we dat ook graag. Tips en adviezen voor overnachtingen in de buurt van Grand Teton zijn ook van harte welkom!

Bedankt weer!
Laatst gewijzigd door Irisss1989 op 18 mar 2024, 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42088
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Irisss1989: route Las Vegas - Denver.

Bericht door Martin & Marianne »

Je zou in het begin goed een dag kunnen winnen. Is de dag SLC een must? Of rij de dag erna wat verder. Ik zou sowieso Craters of the Moon doen als je naar Idaho Falls rijdt en niet daarna want dan rij je weer terug.
Ik begrijp dat er verder nog niets is vastgelegd? Want als je in het begin iets aanpast moet je nogal wat wijzigen als je al iets hebt geboekt.

Grand Teton en Jackson zijn erg duur. Wij hebben in het verleden overnacht in de ranch Inn en de Kudar Motel. Die waren toen nog redelijk betaalbaar. Ik zie nu echter voor de Kudar ook al prijzen van 300 dollar. :shock: Bij The Ranch Inn zie ik geen beschikbaarheid. Misschien niet gek om dat eens in de gaten te houden.
Je kunt ook kijken naar Colter Bay Village, via https://www.gtlc.com/lodges/colter-bay-village. Ook niet goedkoop maar dan zit je wel op een prachtige locatie.

Wij vonden het altijd prima om op zaterdag te vliegen en op zondag thuis te komen; op die manier zit je het snelste weer in het goed ritme. Als het veel geld scheelt is dat natuurlijk wel een belangrijke overweging.

Het is Old Faithful, met 1 l. En Capitol Reef. :wink:

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1223
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Irisss1989: route Las Vegas - Denver.

Bericht door paulr »

Volgens mij is de gemakkelijkste oplossing om een lange rijdag te pakken van CR naar Las Vegas aan het einde. Volgens Google maps ruim 5 uur rijden, dus met wat stops etc zo’n 7 uur onderweg… wat wil je gaan doen in het saaie st George ? :)
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2176
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Irisss1989: route Las Vegas - Denver.

Bericht door jojostravelusa »

Persoonlijk zou ik ook Craters of the Moon erin laten, juist omdat het een uithoek is en je er anders niet snel komt. Voor mij zou 1 nacht Grand Teton genoeg zijn, maar als je er veel wilt wandelen, dan is 2 natuurlijk beter.
Geen idee hoor, maar is Salt Lake City 2 overnachtingen waard?
Irisss1989
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 25 okt 2015, 21:55
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Irisss1989: route Las Vegas - Denver.

Bericht door Irisss1989 »

Dank allemaal voor het meedenken! In Salt lake city hebben we vooral twee overnachtingen omdat we de eerste dag waarschijnlijk pas 's avonds laat aankomen, en het dan niet zo relaxed vinden om de dag er na alweer zoveel uur te moeten rijden. Bovendien leek het ons een fijne afwisseling naast alle nationale parken.

Mogelijk dat we dan toch gaan kijken of Grand Teton in 1 nacht kan. St. George overslaan vind ik ook een goede optie om te overwegen, zeker als dat saai blijkt te zijn :thumbup: Hoewel Marianne volgens mij vanuit daar evt. Kolob-deel van Zion of Snow Canyon aanraadde, wat ons nog wel leuk leek om te doen. Craters of the moon op weg naar Idaho Falls meepakken leek mij eerst ook handiger, maar aangezien het in totaal 6 uur reistijd is, zijn we daar vanaf gestapt en dachten we eraan het dus een dag later te doen. Hebben we wel voldoende tijd voor Craters of the moon wanneer we zoveel reistijd hebben op een dag? We zijn nog onvoldoende bekend met het park... Goed te weten dat het dus wel de moeite van het omreizen waard is.
Dank voor de tips voor overnachtingen bij Grand Teton. Colter Bay Village ziet er inderdaad goed uit, ook erg prijzig maar nog goedkoper dan het meeste in Jackson. Bij The Ranch Inn lijken er nu alleen vrije opties voor de komende maand te zijn? Bijzonder... Inderdaad een goede tip om in de gaten te houden.

Overigens hebben we nu alleen Yellowstone nog geboekt qua accommodaties, dus wijzigen kan nog wel redelijk gemakkelijk. Oh en spel- en typefouten in de route zijn aangepast :wink:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42088
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Irisss1989: route Las Vegas - Denver.

Bericht door Martin & Marianne »

St George zelf is inderdaad niet interessant, maar de omgeving is prachtig! En als je via de UT12 wilt rijden kost het toch nog wel aardig wat tijd om naar Las Vegas te rijden.

Craters of the Moon hoeft niet heel veel tijd te kosten, maar het is niet verkeerd om iets meer te doen dan wij de laatste keer deden. :wink:
Zie hier voor ons bezoek.

Marianne
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 877
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Irisss1989: route Las Vegas - Denver.

Bericht door Tantelotje »

Voor mij zou het ook makkelijk zijn, een nacht SLC inleveren en zeker wel St. George erin laten. Afgelopen jaar hebben we Snowcanyon bezocht en dat was echt een aangename verrassing.
Ik vind het juist fijn om de volgende dag gelijk (vroeg) op pad te gaan. Ben thuis helemaal geen vroege vogel, maar met die jetlag zijn we rond een uur of 6 toch wel wakker. En al doen we op t gemak, dan nog zijn we dan uiterlijk rond een uur of 8 op pad. voor ons zou dat prima zijn want zelfs met een bezoek aan CotM ben je 2e helft middag wel in Idaho Falls :thumbup:

P.S. Als je dan toch via CotM rijdt, stop dN ook even bij Twin Falls. De waterval daar is best indrukwekkend, en je komt er langs onderweg naar CotM.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2176
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Irisss1989: route Las Vegas - Denver.

Bericht door jojostravelusa »

Wij zijn in september ook in de middag aangekomen in Craters of the Moon en hebben de volgende dag nog een stukje gedaan. Ging prima.
https://2023washingtonenoregon.blogspot ... -park.html
Irisss1989
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 25 okt 2015, 21:55
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Irisss1989: route Las Vegas - Denver.

Bericht door Irisss1989 »

Inmiddels hebben wij onze volledige reis (incl vlucht en autohuur) geboekt! We zijn nu bezig met het reserveren van enkele activiteiten. We hebben tot dusver alleen nog een show van Cirque du Soleil geboekt in Las Vegas ('O'). We denken verder nog in de richting van een boottocht, raften, paardrijden, jeep safari oid in de nationale parken. Hebben jullie tips of adviezen voor wat evt. leuk is in welk park? Op basis van het doorlezen van enkele topics op dit forum en enkele reisverslagen dachten we bv. al in de richting van de Moab Jet de Scenic Jet Boat Tour en de Monument Valley Sunset Tour, maar mochten jullie andere dingen weten die we echt niet mogen missen dan horen we het heel graag!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer