Reis Jeff24: rondje Utah (plus Yellowstone of Rocky Mountain NP).

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Jeff24
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 jul 2023, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Jeff24: rondje Utah (plus Yellowstone of Rocky Mountain NP).

Bericht door Jeff24 »

Hi,

Na in 2023 een top vakantie te hebben gehad in California (mede dankzij de tips hier) zijn we voor komende zomer aan het kijken om een rondje Utah te doen plus een extra toegift ;). We hebben twee jonge kinderen (3 en 4) waardoor en zullen een deel doorbrengen in een tent (wat vorig jaar goed is bevallen).

We willen eind juni/ de eerste drie weken van juli naar Utah. Datums zijn nog indicatief, maar hebben wel nagedacht over hoe lang we ergens willen zitten:

- 27 tot 29 juni: Las Vegas
- 30 juni: Reisdag naar Grand Canyon
- 1 en 2 juli: North Rim Grand Canyon
- 3 juli: Reisdag naar Zion
- 4 t/m 6 juli: Zion
- 7 juli: Reisdag naar Bryce
- 8 juli: Bryce
- 9 juli: Reisdag MOAB
- 10 t/m 12 juli: Arches en Canyonlands (2 dagen)

En nu wordt het wat lastiger voor ons. We twijfelen namelijk tussen Rocky Mountain NP of Grand Teton/ Yellowstone. Wat zijn jullie ervaringen bij beide plekken? En wanneer je de keuze zou moeten maken, voor welke kies je?

We houden enorm van Hiken en nemen de kinderen mee in een rugdrager (dit houden we (ook de kinderen) 10-15 km per dag vol). Helaas zijn we wat laat met plannen dus moeten vooral campgrounds/ overnachtingen buiten de parken aan doen. Wat is jullie ervaring met zowel buiten Grand Teton/ Yellowstone overnachten? En hetzelfde voor buiten Rocky Mountain NP (zoals in Estes Park)? Voor dit deel hebben we grofweg 7 dagen. Dit is inclusief vertrek vanuit Denver bij Rocky Mountain of Salt Lake City wanneer we voor Yellowstone gaan).

Qua campgrounds zijn we op zoek naar plekken waar de kinderen zich ook kunnen vermaken door bv de aanwezigheid van een zwembad, maar hebben we verder niet veel meer nodig dan een kampvuur en spelletjes.

Alle tips zijn welkom.

Groet en dank voor jullie hulp.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42175
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondje Utah (plus Yellowstone of Rocky Mountain NP)

Bericht door Martin & Marianne »

Schrijf je route eens op per dag in een van-naar schema, dat is veel duidelijker. Zion zou ik doen tussen Las Vegas en de North Rim, dan rij je er immers langs. En doe zeker een tussenstop in Capitol Reef als je naar Moab rijdt! Fruita is daar erg leuk, maar als alternatief kun je kijken naar Thousand Lakes RV park.
En schrijf dan beide opties eens uit, dat maakt het voor jezelf veel inzichtelijker wat er mogelijk is.
Wel jammer dat je waarschijnlijk te laat bent voor de campings in de parken. Yellowstone lukt wellicht nog wel, je kunt eens kijken wat de mogelijkheden zijn daar en wellicht daar je keuze van af laten hangen.
Voor RMNP is de westkant wellicht nog wel een mogelijkheid als de oostkant niet lukt. In Estes Park zijn er ook campings, wij hebben er eens in een cabin op de KOA camping overnacht. Als je niet in het park overnacht heb je daar een times entry reservering nodig.
In Zion is South (in het park) 2 weken voor aankomst te boeken. En anders is de camping in Springdale leuk. Zie ook www.nps.gov/zion voor meer informatie over campings.

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1243
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Rondje Utah (plus Yellowstone of Rocky Mountain NP)

Bericht door paulr »

Hoi, ik zou denken... Rocky Mountains.
Naast het feit dat je een flinke rit hebt naar het noorden, zul je als je buiten de parken moet overnachten ook in Yelloswtone en Grand Teton dus mee reistijd hebben. Wellicht dat je nabij Estes wat meer mogelijkheden hebt. Wij moesten 2 jaar geleden ook uitwijken naar RMNP omdat Yellowstone overstroomd was. Toen konden we gelukkig 1 nacht bemachtigen op Timber Creek (westkant, https://www.recreation.gov/camping/campgrounds/260552). Ik zie daar nu ook in juli nog plaatsen beschikbaar. De andere nachten hebben we aan de oostkant, net buiten RMNP op Hermits Campground gestaan. Dat was prachtig: https://www.larimercamping.com/campgrou ... kId=710104
Met de wandel shuttle (vertrek vanaf Visitor Center Estes) ben je dan zo in het park.
Daarnaast kun je dan ook andere stukken van Colorado bezoeken. Je kunt bijvoorbeeld ná Moab eerst naar Durango rijden en dan via de Million Dollar Hway. Ook hier kun je prachtig wandelen. Vervolgens naar RMNP en inderdaad terug vanaf DEN.
Mijn advies dus: bewaar GT en YS voor een volgende reis (wellicht in combinatie met Canada dan vanuit Calgary, dat is goed te doen !)
Paul
Jeff24
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 jul 2023, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Jeff24: rondje Utah (plus Yellowstone of Rocky Mountain NP).

Bericht door Jeff24 »

Hi Marianne en Paul.

Dank voor jullie reacties.

@Martin & Marianne hebben bij Zion inderdaad de camping in Springdale op het oog. Kinderen hebben daar een mooi zwembadje. Dank ook voor de tips voor de andere stops. Ga deze de komende dagen even in een overzicht zetten en het totaal hier delen.

@paulr hoe vonden jullie de westkant van RMNP? En in het bijzonder op Timber Creek? Twijfel om deze maar te reserveren zodat we i.i.g. een optie in het park hebben. Voordeel is dan inderdaad dat we geen timeslot hoeven te reserveren dagelijks(?). En hoe heb je de omgeving rondom RMNP ervaren? Afgelopen jaar hadden we ook Lake Tahoe bezocht en hoewel ik op voorhand hier niet het meest naar uitkeek (in het rijtje Yoesmite, Sequoia, Highway 1) was het een van de tofste plekken voor ons van de reis.

Canada combineren met Yellowstone is inderdaad ook nog een optie. Hebben dat deel van Canada al eens gedaan dus ik twijfel ergens nog om terug naar de tekentafel te gaan en toch nog rondje Denver-Denver te doen. Anderzijds horen keuzes nu eenmaal bij een reis en met "pech" zoals jullie zorgt het lot er anders wel voor :).

We willen vooral zelf lekker dwalen door de parken en mooie hikes doen. Watchtower in Sequoia bijvoorbeeld vonden we erg tof om te doen.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1243
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Jeff24: rondje Utah (plus Yellowstone of Rocky Mountain NP).

Bericht door paulr »

De westkant was vooral omdat we dan inderdaad een plekkie hadden, dat was het belangrijkste. We kwamen in de loop van de middag aan en zijn toen naar de Holzwarth Historic Site gegaan, leuk als je in de buurt bent. De volgende dag een flinke wandeling vanaf Timber Lake Trailhead (omgekeerd toen het ging regenen en sommige stukken ivm hoog water waren ook gesloten). De daag erna via de Trail Ridge naar de oostkant, waar we dus 3 nachten op Hermits stonden. Met de hikers shuttle vervolgens wandelingen rondom Bear Lake en naar Mills Lake etc gedaan.

Wij associëren wandelen doorgaans met bergen. Wandelen in Zuid West (Zion, Bryce, Arches etc) vinden we dus meer ''uitstapjes'' naar viewpoints enzo. Mede omdat de paden daar doorgaans meer op snelwegen lijken dan ''echte'' wandelpaden. Ik zou dus een rondje vanaf Denver ook niet gek vinden voor jullie. Eigenlijk zou je dan ''nog ff'' door moeten naar Glacier, maar ja, daar alleen al kun je zo een weekje rondwandelen...

De reden dat ik starten vanaf Calgary noem is dat je dan dus ''maar'' 1000 km naar het zuiden hoeft te rijden en je dan Grand Teton, Yellowstone, Glacier én wellicht een klein stukje zuidkant (regio Canmore Radium Hot Springs, maar ook bijv alleen Yoho/Banff) zou kunnen doen in 3 weken zonder al teveel kilometers... Wij hadden afgelopen jaar ruim voldoende tijd daarvoor met deze route...

en nog één vraag: je zit nog niet aan schoolvakanties vast ? Waarom niet 1e of 2e week juni weg en begin juli terug ? Voor Zuid West scheelt dat toch wat warmte en het is dan toch net iets minder druk overal... Wij gaan altijd in deze periode en vinden dat ideaal. Dit jaar vliegen we op 7/6 naar Vancouver en terug op 4 juli voor een rondje Noord West (met yellowstone en GT)....
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42175
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Jeff24: rondje Utah (plus Yellowstone of Rocky Mountain NP).

Bericht door Martin & Marianne »

Als ik kijk naar jullie reistempo dan wordt Yellowstone te veel denk ik. Daar moet je toch minsten 4 dagen/5 nachten voor uit trekken. En voor Grand Teton 2 of 3 overnachtingen. Misschien is dat eens te combineren met een route vanaf Denver met South Dakota, en wellicht Glacier NP?

Ik heb even je planning uitgeschreven voor de duidelijkheid (met Zion en de North Rim omgedraaid). En met RMNP erbij. Dan ziet het er zo uit:

27-jun naar Las Vegas
28-jun Las Vegas
29-jun Las Vegas
30-jun Las Vegas - Zion
1-jul Zion
2-jul Zion
3-jul Zion
4-jul Zion - Grand Canyon
5-jul Grand Canyon
6-jul Grand Canyon
7-jul Grand Canyon - Bryce
8-jul Bryce
9-jul Bryce - Moab
10-jul Moab
11-jul Moab
12-jul Moab
13-jul Moab - Grand Junction
14-jul Grand Junction - Grand Lake/Timber Creek
15-jul Grand Lake - RMNP
16-jul RMNP
17-jul RMNP
18-jul RMNP
19-jul RMNP - Denver
20-jul Denver

Ik denk dat die dagen North Rim wat veel zijn, zelfs als je veel gaat wandelen. Ik zou zeker 1 nacht daarvan gebruiken voor Capitol Reef, maar daar zijn meerdere nachten ook niet gek.
Voor een indruk van de North Rim tussen Zion en Bryce kun je eens naar ons 2015-verslag kijken. Wij waren er toen ook in juni. In 2019 deden we ook Capitol Reef en Moab, en RMNP. Misschien heb je ook iets aan dat verslag. We hebben toen overnacht in Grand Lake. Het westelijke deel van RMNP is heel anders dan de rest. Veel minder spectaculair maar toch heel aardig om te zien. Leuk om de Colorado stroomopwaarts te volgen.

Voor Colorado zijn de verslagen van forumlid Felicitas aan te raden! Ook voor de andere staten trouwens. :wink:

Marianne
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Jeff24: rondje Utah (plus Yellowstone of Rocky Mountain NP).

Bericht door josea »

In 2018 deden wij in ongeveer net zoveel dagen een week Grand Teton/Yellowstone en zakten toen af naar Utah, om achtereenvolgens Bryce, Capitol Reef, Moab, Monument Valley, Page, Zion en Las Vegas te bezoeken. Zie: http://yellowstone-utah-aartse.blogspot ... ingen.html
Tussen Page en Zion zou je dan nog Grand Canyon kunnen plaatsen.

Ook met Yellowstone erbij is het dus wel mogelijk, maar dan geen Rocky Mountain NP…
Die hadden wij zelf nog ooit willen combineren met rondreis Colorado en South Dakota.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2192
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Jeff24: rondje Utah (plus Yellowstone of Rocky Mountain NP).

Bericht door jojostravelusa »

Als je nu Yellowstone eruit laat en dat in een nieuwe reis, gecombineerd met een stuk Canada vanuit Calgary plakt, dan zou je tips uit ons verslag van 2023 kunnen halen. Als je Yellowstone erin laat trouwens ook :lol: Wij rijden altijd heel veel kilometers, dus ik verwacht niet dat iemand onze route 1 op 1 overneemt, maar je kunt er altijd een idee uithalen.
https://yellowstone-north-and-south-dak ... gspot.com/
Jeff24
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 jul 2023, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Jeff24: rondje Utah (plus Yellowstone of Rocky Mountain NP).

Bericht door Jeff24 »

Nogmaals dank allen voor de reacties.

@paulr zijn inderdaad nog niet gebonden aan de schoolvakanties maar mijn oudste dochter gaat natuurlijk al wel naar school. Wil haar zo goed mogelijk in een ritme houden maar ga ook met school overleggen hoe zij tegen de laatste weken aankijken.

Je hebt me ook aan het denken gezet over Glacier en ben gaan puzzelen met campgrounds en datums. Ik heb nu een rondje gevonden waarbij we:
- 13 juni landen op Denver
- 14 juni Denver
- 15 juni Denver
- 16 juni Timber Creek RMNP
- 17 juni Timber Creek RMNP
- 18 juni Timber Creek RMNP
- 19 juni Timber Creek RMNP
- 20 juni Vertrek RMNP richting Grand Teton (nog opties verschillende campgrounds binnen het park)
- 21 juni Grand Teton
- 22 juni Grand Teton
- 23 juni Vertrek Grand Teton richting Yellowstone (ook hier weer meerdere opties via Yellowstone Lodges binnen het park)
- 24 juni Yellowstone
- 25 juni Yellowstone
- 26 juni Yellowstone
- 27 juni Yellowstone
- 28 juni Vertrek Yellowstone richting Glacier (hier vinden we buiten het park nog een aantal interessante campgrounds ten zuiden en ten oosten (KOA) waar we dan drie om twee willen slapen (3 nachten ten zuiden en twee ten oosten of andersom)
- 29 juni Glacier
- 30 juni Glacier
- 1 juli Glacier
- 2 juli Glacier
- 3 juli Glacier
- 4 juli vertrek Glacier richting Salt Lake City
- 5 juli Salt Lake
- 6 juli Salt Lake
- 7 juli vertrek NL

Hoe kijken jullie tegen deze route aan? Hiermee houden we Utah open voor komende jaren. Of zeggen jullie zonde van al het schoons in Utah. Aan dat schoons kan bovenstaande niet tippen?

Zouden jullie in Yellowstone meerdere campgrounds pakken gezien de omvang (en welke)? Er is nog beschikbaarheid op Bridge Bay, Madison en Grant.

Voor Glacier is er helaas niets meer beschikbaar (wat je op dit moment kan reserveren). Hoe zijn jullie ervaringen om buiten Glacier te verblijven?

Een hele andere reis dan waar ik mijn post mee begon maar ook een hele toffe als je het mij vraagt. Alle opties staan nog open dus ben zeer benieuwd naar jullie feedback.

PS Zelfde mogelijkheden zijn er ook met een week later verteek
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42175
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Jeff24: rondje Utah (plus Yellowstone of Rocky Mountain NP).

Bericht door Martin & Marianne »

Dat lijkt mij ook een prachtige route. En omdat jullie in juli gaan wellicht beter dan Utah waar het in die periode heel warm kan zijn.
Ik zou wel voor Denver en Salt Lake City minder tijd uittrekken. Misschien is het ook een idee om via South Dakota te rijden. Een rondje Denver is ook prachtig; dan rij je na Yellowstone en Grand Teton via Moab terug naar Denver.
Voor RMNP zou ik ook iets aan de oostkant zoeken.

Kijk even naar de reistijden, er zitten een paar flinke afstanden in.
En ja, ik zou in Yellowstone meerdere campings nemen. Ook een aanrader is een overnachting bij Old Faithful.

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1243
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Jeff24: rondje Utah (plus Yellowstone of Rocky Mountain NP).

Bericht door paulr »

Goedemorgen Jeff,
Prachtig, met een paar aanpassingen inderdaad…
RMNP: verdeel de nachten tussen Timber a creek en de oostkant. Het is iets te ver rijden elke keer vanaf Timber over de Trail Ridge naar de oostzijde.. Je kunt dan beter net buiten het park zitten bij Estes en dus een timed entry ticket bemachtigen of hiker shuttle pakken.
Grand Teton, wij verdelen de nachten tussen Gros Ventre (sta je mooi “open” met uitzicht) en Colter of Signal (in het bos). Als je Jenny lake gaat lopen: loop iets verder dan iedereen doet de cascade canyon in voor veel wildlife (bearspray mee!).
Yellowstone: verdelen inderdaad, maar zoals Marianne aangeeft is het leuk om een nacht OF te doen. Neem een eenvoudige kamer, vol charme, de douches op de etage zijn prima. (Wij hadden dit ook bijna gedaan maar zijn met een camper, was toch net wat overdreven om die dan werkeloos op de parking te hebben staan :))
Glacier: de KOA is st Mary ligt prima, zo goed als naast de park camping. Je betaalt er echter flink wat. Je kan deze boeken en als er iets anders beschikbaar komt wellicht annuleren. Vlakbij het visitor center liggen nog 2 campings die wel goed uit zagen: johnsons en heart of glacier. Er komt best af en toe wat vrij op st Mary of Many Glacier campground. Vanuit st Mary ben je in ca een half uurtje bij Many Glacier. Dat vinden wij het mooiste deel. Wandelen naar Ice Lake was vorig jaar hoogtepunt qua hikes en staat straks voor juni weer op het lijstje.

Dan nu de belangrijkste tip…. kijk eens naar volgende vluchten:
Denver heen, maar Bozeman, Helena, Kalispel of Jackson Hole terug !
Even snel gekeken, maar dit scheelt niet heel veel met DEN-SLC of DEN-DEN qua prijzen.
Dit gaat je heel veel kilometers en dagen rijden schelen. Mogelijk is wel de autohuur (flink) duurder, maar je spaart benzine en vooral overnachting. Je krijgt er gewoon meer vakantiedagen voor terug ipv rijdagen !
Andersom kan ook natuurlijk dan, terugvliegen vanaf DEN.
Maak eens een met alle combinaties en tel daar dan ook de autohuur bij op, maar kijk ook vooral naar het extra vakantie genot!
Succes weer !
Jeff24
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 jul 2023, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Jeff24: rondje Utah (plus Yellowstone of Rocky Mountain NP).

Bericht door Jeff24 »

Per post word ik veel wijzer :). Dank!

Hele fijne tip ook om niet te denken uit de standaard (grotere) luchthavens. Een snelle search geeft inderdaad niet teveel meerprijs en ook van de autohuur schrikt niet af.

Hoe is jullie ervaring in juni/ begin juli qua weer bij de parken? Niets zo verradelijk als het weer natuurlijk maar probeer nu een beeld te krijgen via historie op Accuweather. In de nachten kan het vriezen/ tegen vriespunt aankomen. Iets wat we het afgelopen jaar ook hadden (Tahoe en Sequoia soms onder 0 graden) en waar we op zich goed mee om konden gaan maar vooral in Seqouia was het toen overdag ook 6 a 7 graden en dat was net even teveel van het goede :P.

Ga de komende dagen nog even verder puzzelen maar we worden warm van deze laatste route met als alternatief nog de Denver-Denver route zoals Marianne beschrijft (MOAB meenemen). De oudste is in ieder geval al haar Junior Ranger Pledge aan het oefenen :wink:
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1243
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Jeff24: rondje Utah (plus Yellowstone of Rocky Mountain NP).

Bericht door paulr »

Vorig jaar zaten wij de 2e week van juni in YS en GT. Het was fris, maar niet extreem koud. Overdag gewoon korte broek en t-shirts. Helaas toevallig de dagen dat wij er waren net wat teveel regen(buien) voor het lekkere. De week ervoor en erna waren veel beter. Hebben dus niet alle wandelingen die we wilden doen gedaan, maar “elluk nadeel heb zun voordeel”: we moeten dus straks in juni terug voor het vervolg :D
Jeff24
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 jul 2023, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Jeff24: rondje Utah (plus Yellowstone of Rocky Mountain NP).

Bericht door Jeff24 »

Kleine update.

Beoogde route wordt:
- 19 juni: Vliegen Denver
- 20 juni: RMNP (vanuit Estes)
- 21 juni: RMNP (vanuit Estes)
- 22 juni: RMNP (vanuit Estes)
- 23 juni: RMNP (vertrek richting Timber Creek aan de westkant)
- 24 juni: RMNP (RMNP westkant)
- 25 juni: vertrek richting Breckenridge of Steamboat Springs (ga voor gemak even uit van Steamboat in de planning)
- 26 juni: Steamboat en omgeving
- 27 juni: Steamboat en omgeving
- 28 juni: Rodeo bezoek in Steamboat
- 29 juni: Vertrek richting Grand Teton (1 nacht in Colter Bay Tent Village)
- 30 juni: Grand Teton (Signal Mountain Campground)
- 1 juli: Grand Teton (Signal Mountain Campground)
- 2 juli: Grand Teton (Signal Mountain Campground)
- 3 juli: Vertrek Yellowstone (voor nu alle dagen geboekt op Madison Campground maar kijken nog of we dit gaan verdelen)
- 4 juli: Yellowstone
- 5 juli: Yellowstone
- 6 juli: Yellowstone
- 7 juli: Yellowstone
- 8 juli: Vertrek Glacier (St Mary buiten het park voor alle dagen Glacier)
- 9 juli: Glacier
- 10 juli: Glacier
- 11 juli: Glacier
- 12 juli: Glacier
- 13 juli: Glacier
- 14 juli: Vertrek vanaf Bozeman naar NL (overstappen op Denver, Chicago of SFO)

Nog wel een aantal zaken waar ik over twijfel:

- Helaas is er haast niks meer beschikbaar in RMNP. Hebben nu 23 t/m 25e vastliggen in Timber Creek. Ik twijfel echter wel over de moeite van tent opzetten voor twee nachten aan de westkant. Wat zouden jullie doen? Gewoon vanuit Estes je dagen vullen of toch de moeite nemen van opzetten?
- Wat is jullie ervaring met het verkrijgen van de Timed Entry bij RMNP? Mochten we die niet kunnen bemachtigen dan kunnen we volgens mij wel voor 09.00 uur binnen zonder (behalve Bear Lake)
- Yellowstone hebben we nu alle dagen Madison maar zijn hier nog naar de verdeling aan het kijken.
- Parkeren bij verschillende spots in Yellowstone. Vroeg opstaan het devies of is parkeren echt een ramp en is het gewoon accepteren en go-with-the-flow?
- Wat is jullie ervaring met het verkrijgen van een Vehicle Registration in Glacier? Vooral voor Many Glacier? Alternatief hier zou zijn voor 06.00 uur het park binnen te rijden
- Ervaringen met parkeren in de vroege ochtend bij de meest bekende hikes? 07.30 uur uur is een "zekere" spot of zijn we dan al te laat?
- We hebben nog geen tickets geboekt. Wat is jullie ervaring met de prijzen nu vs. nog even aankijken?
- Heb nu een Chevrolet Tahoe voor 1400 euro voor 25 dagen (inclusief one-way fee). Goede prijs? Kan het altijd annuleren.

Groet.
Jeff
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42175
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Jeff24: rondje Utah (plus Yellowstone of Rocky Mountain NP).

Bericht door Martin & Marianne »

De tijd voor Yellowstone is kort vind ik, zeker vergeleken met de tijd die je voor de andere parken uittrekt. Is dat bewust?
Ik zou daar zeker 1 of twee nachten aan toevoegen, en dan ook niet alle nachten in Madison gaan zitten. Wat vond je van mijn suggestie om ook een nacht in de Old Faithful Lodge of Inn te doen? Het is prachtig om vanuit je kamer naar de geisers te kunnen lopen, vooral vroeg in de ochtend of tegen de avond. Kijk eens in ons 2017-verslag voor de combinatie Canyon campground en Old Faithful Inn. En kijk eens in ons 2015-verslag voor nog meer opties in Yellowstone. Wij waren er toen ook in juni. Parkeren kan een probleem zijn, het is vooral een kwestie van geluk hebben. Je kunt niet overal heel vroeg of heel laat zijn. Maar maak zoveel mogelijk gebruik van de rustige (avond)uren.

Ik vind ook nog steeds dat je wel erg lange reisdagen hebt. Van Madison naar St Mary is 9 uur rijden, zonder stops. Ook van Steamboat Springs naar Colter bay is lang; 7 uur. En van st Mary naar Bozeman lijkt me ook te ver op 1 dag als je die dag nog moet vliegen. Of rij je al op de 13e naar Bozeman? Een van-naar schema is toch wel zo duidelijk.

Ik zou zeker een of twee nachten Timber Creek overwegen, zoveel werk is het niet om de tent op te zetten. Wij doen dat ook regelmatig voor 1 nacht.
En is het niet mogelijk om nog iets aan de oostkant te vinden? Ook niet voor 1 of 2 nachten? Wat zou je allemaal willen doen als je niet naar het Bear Lake gebied kunt?
Die auto lijkt mij een goede prijs, waar heb je geboekt? Is dat incl alle verzekeringen?

Marianne
Jeff24
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 jul 2023, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Jeff24: rondje Utah (plus Yellowstone of Rocky Mountain NP).

Bericht door Jeff24 »

Dank weer voor de reactie :).

Huidige verdeling komt eerlijk gezegd voort uit de beschikbaarheid van Signal Mountain Campground in Grand Teton. Deze hebben we van 30 tot 3 juli kunnen reserveren en lijkt ons een topplek. Dit loslaten opent mogelijkheden om dagen te snoepen van Steamboat of RMNP. Gros Ventre en met een beetje puzzelen Colterbay Campground/ Tent Village. Die twee dagen zouden we dan kunnen verdelen in een extra dag Yellowstone en een tussenstop tussen Yellowstone en St Mary. Maar de twijfel dus wel door Signal Mountain Campground. Ook missen we dan de rodeo in Steamboat die op vrijdagen en zaterdagen zijn.

Jouw suggestie is zeker een overweging maar als ik kijk dan kost ons dat met zijn vieren 650 dollar voor een nacht en dat vind ik wel wat veel om eerlijk te zijn. Old Faithfull Lodge is in die periode helaas niet beschikbaar.

Vanuit Glacier wil ik op de 13e aan het eind van de middag al richting Bozeman rijden om onderweg ergens te slapen om daarna het laatste stuk naar de luchthave te rijden op de 14e.

Voor RMNP is er op het moment niks beschikbaar binnen het park. We houden het wel goed in de gaten en hebben zowel hier als in Glacier wat alerts aangemaakt voor die periode. Maar mocht dat niks opleveren dan wordt het Estes en (waarschijnlijk) Timber Creek. Ook heb ik de Timed Entry in mijn agenda staan zodat we i.i.g. klaarzitten als ze beschikbaar komen (maar hier dus geen idee of dit voldoende zal zijn of alsnog een loterij gaat zijn).

De auto hebben we via Avis(DE) met (zover ik het kan beoordelen) alle verzekeringen/ 0 euro eigen risico.
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1801
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis Jeff24: rondje Utah (plus Yellowstone of Rocky Mountain NP).

Bericht door Felicitas »

Mooie reis! Lastig, maar wel begrijpelijk dat beschikbaarheid van accommodatie bepalend is hoe lang (en wanneer) je ergens bent. Een rodeo bijwonen zal overigens ook nog wel ergens anders mogelijk zijn. Die zijn er in die periode veel. In Walden (in de buurt van Steamboat Springs) is bijvoorbeeld ook een rodeo op 24, 25 en 26 juni. Wij zijn zelf ook wel eens naar een rodeo geweest in het plaatsje Red Lodge (ten noordoosten van Yellowstone) op de 4th of July (link).
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1243
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Jeff24: rondje Utah (plus Yellowstone of Rocky Mountain NP).

Bericht door paulr »

Prima route ! :)
En als je van wandelen houdt is het prima om wat langer in GT te zijn tov YS.
Wij konden vrij eenvoudig last minute de entree voor RMNP boeken. We hebben destijds gekozen voor de hiker shuttle en onze camper geparkeerd bij het visitor centre.
RMNP oostkant: Kijk eens bij Hermits Hollow campground aan de Estes kant. Ligt in een State Park en je bent zo in in Estes !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer