Reis Glorious: roadtrip Zuidwest-Amerika.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
MartijnL
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 jul 2019, 14:51
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Glorious: roadtrip Zuidwest-Amerika.

Bericht door MartijnL »

Wij hebben twee keer overnacht bij Mexican Hat was prima 6 en 10 jaar geleden inclusief het restaurant voor diner en ontbijt.
http://www.sanjuaninn.net/

Hier vandaan kan je makkelijk richting Gooseneck (Muley Point East & Muley Point), Mexican Hat, Valley of the Gods, Muki Dugway
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42088
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Glorious: roadtrip Zuidwest-Amerika.

Bericht door Martin & Marianne »

Mexican Hat is nog goed te doen vanuit Monument Valley maar Bluff zou ik al wat ver vinden. Je rijdteen flink stuk in het donker als je in MV de zonondergang wilt zien, en het is dan ook echt heel donker. In de Grand Canyon betaal je voor de ligging; voor mij kan daar geen luxe hotel tegenop, dat kun je elders op de route wel weer voor kiezen. Wij brengen ook eigenlijk nauwelijks tijd door in een hotel.

Marianne
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Glorious: roadtrip Zuidwest-Amerika.

Bericht door josea »

Ik zou ook de “grandeur” van Grand Canyon zeker verkiezen boven de grandeur van een hotel.
Maar ieder zijn smaak.

Ook denk ik niet dat je zonsopgang bij Monument Valley gaat halen, als je nog een uur moet rijden vanuit Bluff. In tegenstelling tot het mooi vanaf je eigen balkon met een kopje koffie bekijken…

https://threeladiesontour.blogspot.com/ ... alley.html
Laatst gewijzigd door josea op 28 feb 2024, 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
chell
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 25 jul 2017, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis Glorious: roadtrip Zuidwest-Amerika.

Bericht door chell »

Onze overnachting in een cabin bij The View leverde me echt een van de mooiste avonden en ochtenden van mijn leven op. Elke cent waard om daar op ons eigen verandaatje met een biertje/koffietje naar het uitzicht te kijken.
Reisverslagen/foto's
2015: New York
2018: Roadtrip Las Vegas - Seattle
2022: New York
2023: Anaheim (muziekfestival in the House of Blues)
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6136
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Glorious: roadtrip Zuidwest-Amerika.

Bericht door Old Faithful »

Op één dag van St George via Valley Of Fire naar Las Vegas kan nog wel. Maar die dag ook nog Hoover Dam aan de "verkeerde" kant van Las Vegas bezoeken lijkt me wel wat veel.
Kijk eens of je in het Zion Park Motel in Springdale kunt overnachten. Dat is veel gunstiger gelegen en je hebt geen parkeerkosten. De shuttle bus stopt voor de deur.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
KatyHG
Amerika-ontdekker
Berichten: 91
Lid geworden op: 02 mar 2022, 16:46
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Glorious: roadtrip Zuidwest-Amerika.

Bericht door KatyHG »

De keuze is natuurlijk voor iedereen persoonlijk, maar ik ben het wel eens met @chell : het uitzicht bij The View op Monument Valley is iets dat je nooit meer vergeet: zonsopkomst, zonsondergang, sterrenlucht...dat weegt wat mij betreft nergens tegenop. Comfort blijft minder in mijn herinneringen hangen dan indrukwekkende natuur.
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 151
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Glorious: roadtrip Zuidwest-Amerika.

Bericht door 1N9R1D »

Wij hebben in mei 2019 overnacht in een premium view cabin van The View. Magisch! Komende zomer gaan we weer, ook al kost het bijna 400 euro per nacht, dit willen we echt nog weer eens meemaken. Die prachtige zonsondergang en -opgang die de buttes in vuur en vlam zet. (Wilde??) paarden voor je cabin, de rust, de sfeer van die plek. We zouden het voor geen goud willen missen.

Bij de Grand Canyon zaten we destijds ook in Tusayan en daar hadden we echt spijt van. Toch net te ver weg. Zonsondergang hebben we wel aan de rim gezien. Maar voor de opgang pak je niet even de auto op dat tijdstip. Als je aan de rim overnacht sta je toch iets makkelijker op :wink:
Glorious
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 aug 2007, 17:25
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Glorious: roadtrip Zuidwest-Amerika.

Bericht door Glorious »

Ik waardeer de input van iedereen. En ik snap waarom de meeste mensen comfort inleveren voor zo'n ervaring.

Maar we gaan deze reis maken als gezin en daarvoor passen we ons aan. Ik ga nergens overnachten waar geen zwembad is bv. De kinderen zullen niet eerder willen opstaan voor een zonsopgang. En een zonsondergang staat ook (nog) niet op hun bucket list. De omvang en impact van deze natuurwonderen komt bij hun nog niet aan. En dat vind ik prima.
Mijn man en ik zijn er al 3x geweest. En het zal als het aan ons ligt niet de laatste keer zijn.
Dus wat nu niet komt, dat doen we een volgende keer wel.
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 151
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Glorious: roadtrip Zuidwest-Amerika.

Bericht door 1N9R1D »

Zonde dat je je kinderen niet mee krijgt bij de mooiste momenten van de dag en op de mooiste plekken van de wereld en daardoor concessies moet doen.
Hier thuis geldt "wie betaalt, die bepaalt" :lol: Nee hoor, we overleggen veel, maar dat houdt wel in dat onze meiden soms iets doen waar ze niet zo voor te porren zijn, maar ook dat wij iets moeten laten. Maar bij ons allemaal gaat locatie wel altijd voor luxe.

En zo heeft ieder zijn eigen wensen en reist iedereen op zijn eigen manier. En dat is prima :thumbup:
Glorious
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 aug 2007, 17:25
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Glorious: roadtrip Zuidwest-Amerika.

Bericht door Glorious »

1N9R1D schreef:
28 feb 2024, 21:22
Hier thuis geldt "wie betaalt, die bepaalt" :lol: Nee hoor, we overleggen veel, maar dat houdt wel in dat onze meiden soms iets doen waar ze niet zo voor te porren zijn, maar ook dat wij iets moeten laten. Maar bij ons allemaal gaat locatie wel altijd voor luxe.

En zo heeft ieder zijn eigen wensen en reist iedereen op zijn eigen manier. En dat is prima :thumbup:
Dat klopt helemaal.
Onze kinderen zijn 10 en 14. We hebben altijd al mooie en verre reizen met ze gemaakt. Dus ze zijn wat dat betreft al erg verwend. Ik denk dat ze een paar jaar ouder moeten zijn om te kunnen genieten van de vele wereldwonderen waarmee ze in aanraking komen (en al zijn geweest).
Ze kunnen daarentegen niet wachten om nu Alcatraz, LA en Las Vegas te bezoeken (want dat kennen ze natuurlijk uit games en films).
Desalniettemin drukken ze wel elke dag op het hart dat wat ze allemaal meemaken niet de standaard is op vandaag en dat we daar heel dankbaar voor mogen zijn.
Glorious
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 aug 2007, 17:25
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Glorious: roadtrip Zuidwest-Amerika.

Bericht door Glorious »

image.png
image.png (25.26 KiB) 291 keer bekeken
Hallo,
Ik ben serieus aan het overwegen om deze route andersom te gaan rijden vanaf dag 3. Daarmee vermijd ik de grotere plaatsen in het weekend (LA, Las Vegas). De prijsbesparing voor de overnachtingen is dan aanzienlijk.
Of zijn er dan andere zaken waar ik dan weer rekening mee zou moeten houden?
Alvast bedankt!!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42088
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Glorious: roadtrip Zuidwest-Amerika.

Bericht door Martin & Marianne »

Het is kostentechnisch zeker verstandig om Las Vegas buiten het weekend te bezoeken. Ik weet niet of het voor LA veel uitmaakt. Ik zou wel proberen parken als Yosemite en Zion buiten het weekend te bezoeken.
Tijdig boeken helpt ook, je bent al laat met het vastleggen van de accommodaties vind ik. En ik vind de overnachtingslocaties niet echt ideaal. Als je naar Zion gaat zou ik zeker iets in Springdale zoeken. Kijk eens naar de al genoemde Zion Park Motel.

Marianne
Glorious
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 aug 2007, 17:25
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Glorious: roadtrip Zuidwest-Amerika.

Bericht door Glorious »

Ik heb alle accommodaties al geboekt volgens de initiële planning en kan deze wijzigen of annuleren.
Als ik ze nu in de andere richting boek ben ik aanzienlijk goedkoper uit (en dat is niet currency gerelateerd). Zelfs Gouldings Lodge is tot mijn verbazing goedkoper dan mijn huidige boeking.
De parken zou ik in de andere richting ook niet in het weekend hebben.

Voor het verblijf rond Zion heb ik voor Kanab en St George gekozen omdat ik daarvoor genoeg ruimte in de planning heb.
Kanab vanwege de afstand vanaf Monument Valley. Springdale ligt nog een uur verder. Ik ben niet van plan om de auto in Springdale te laten staan voor de shuttle maar door Zion heen te rijden naar de river tubing locatie in Virgin.
Als ik Springdale plan ipv Kanab kan ik volgens mij ook St George overslaan en doorrijden naar Las Vegas. Dan houd ik weer een dag over.

Ik zou daarmee een dag eerder in LA kunnen aankomen (de zaterdag). Dat is wel een weekend maar ik zie dat die dag Arsenal tegen Manchester United speelt in Inglewood. Dat zou een leuke unieke uitstap zijn om mee te pikken.
HillBillies
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 apr 2024, 15:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Glorious: roadtrip Zuidwest-Amerika.

Bericht door HillBillies »

Ik weet niet of het met de richting of datum te maken heeft!

Ik heb in November '23 de eerste overnachtingen geboekt en ben nu alles aan het documenteren, nakijken etc.
Ons hotel in Las Vegas was , toen ik vorige week keek, ineens 230 euro goedkoper voor 2 nachten dan eind November '23, uiteraard voor exact dezelfde kamer en data). Direct de oude boeking geannuleerd en een nieuwe boeking gemaakt.

Normaal wordt alles duurder naarmate de reisdatum dichterbij komt maar in dit geval dus niet.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Glorious: roadtrip Zuidwest-Amerika.

Bericht door hemmie »

Gebeurt wel vaker, ik herboek regelmatig een kamer omdat die opeens goedkoper is geworden. Soms gaat het dan om een tijdelijke aanbieding.
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer