Reis Milo: roadtrip Las Vegas - Las Vegas.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Milo
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 jan 2024, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Milo: roadtrip Las Vegas - Las Vegas.

Bericht door Milo »

Deze zomer willen we met het gezin (2 volwassenen en 2 kinderen (6 en 9 jaar)) een rondreis maken door West-Amerika. We (ik en mijn vriendin) hebben eerder een rondreis gemaakt in West-Amerika (2010) maar willen het voornamelijk voor de kinderen niet al te gek maken, bijvoorbeeld niet al te lange autoritten (uitzonderingen daargelaten), een aantal keer op dezelfde plek verblijven, afwisseling en daarbij ook tijd voor een waterpark/attractiepark e.d. tussendoor. We zijn effectief 20 (volle) dagen in Amerika (op de eerste reisdag komen we in de avond aan en op de laatste reisdag vliegen we begin van de middag weer naar huis). We landen en vertrekken vanuit Las Vegas.

Al aardig wat topics doorgenomen en al veel informatie verzameld om tot een planning te komen. Hierbij bezoeken we de steden SF, LV en LA en de nationale parken Grand Canyon National Park, Zion National Park, Sequoia National Park, Kings Canyon National Park en Yosemite National Park. Eventueel ook Joshua Tree National Park afhankelijk van hoe het e.e.a. loopt. Daarbij willen we de route langs de kust (Highway 1) gaan nemen. Ten aanzien van Yosemite National Park; Ik weet dat de 'logische' route de CA 120 is door Yosemite National Park en vervolgens door Death Valley, maar we willen graag ook Sequoia National Park en Kings Canyon National Park bezoeken en (ook gezien de temperaturen) staat Death Valley National Park niet hoog op onze wensenlijst. Daarom gekozen om via Fresno en Bakersfield (of omgeving bijv. Lake Isabella) via Las Vegas te reizen.

We hebben nog getwijfeld over Bryce Canyon National Park en Monument Valley National Park, maar dat betekende wel weer een flink aan extra kilometers. Van verblijf naar verblijf (kortste route) zal het gaan om ongeveer 3.250 km. Er staat nog niets vast (anders dan de data); ik ben benieuwd naar tips/suggesties/opmerkingen. Alvast bedankt!
  • Dag 01 Vlucht naar Las Vegas (aankomst avond)
  • Dag 02 Las Vegas
  • Dag 03 Las Vegas
  • Dag 04 Las Vegas via Zion NP naar Springdale
  • Dag 05 Springdale naar Page (Lake Powell)
  • Dag 06 Page via Grand Canyon naar Flagstaff
  • Dag 07 Flagstaff - Phoenix
  • Dag 08 Phoenix
  • Dag 09 Phoenix via Joshua Tree National Park naar Palm Springs
  • Dag 10 Palm Springs
  • Dag 11 Palm Springs naar Los Angeles
  • Dag 12 Los Angeles naar Disney
  • Dag 13 Los Angeles naar Pismo Beach
  • Dag 14 Pismo Beach naar Monterey
  • Dag 15 Monterey naar San Francisco
  • Dag 16 San Fransico
  • Dag 17 San Francisco naar Sonara
  • Dag 18 Sonara via Yosemite NP naar Fresno
  • Dag 19 Fresno via Sequoia & Kings Canyon naar Bakersfield
  • Dag 20 Bakersfield naar Las Vegas
  • Dag 21 Las Vegas
  • Dag 22 Vlucht naar huis (begin middag)
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1211
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Milo: Roadtrip Las Vegas - Las Vegas

Bericht door paulr »

Welkom!
Ehhhh….eerlijk ?
Dit is niet bepaald een fijne route. Waar heb je deze route vandaan gehaald? Heb je bekeken war de rijtijden zijn n hoe lang je dan in de parken bent. Ik denk op sommige dagen hooguit een uurtje…. Of niet eens, je hebt niet eens tijd om uit te stappen. Zet de rijtijden en kilometers in een overzicht en begin dan opnieuw… alleen dag 7-16 is enigszins haalbaar.
Dit schema lijkt rechtstreeks uit programma’s van touroperators te komen en is onmogelijk haalbaar als je onderweg ook wat wilt zien. Ik kan mij niet voorstellen dat in de topics die je hier gelezen hebt dit soort routes geadviseerd worden. Sorry voor het harde oordeel, maar wil jullie graag behoeden voor een race tegen de klok en de kilometers, en dus een teleurstelling besparen.
Paul
Gebruikersavatar
wouterjanS
Amerikafan
Berichten: 243
Lid geworden op: 04 jul 2022, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Milo: Roadtrip Las Vegas - Las Vegas

Bericht door wouterjanS »

Vrij gehaaste route waarbij je eigenlijk bij alle natuurparken veelste weinig tijd hebt in de parken zelf. van wanneer tot wanneer ga je? Dan lees ik niet terug in je bericht.

Als je Phoenix en palm spring eruit laat eventueel kun je de andere parken ook echt bezoeken en overnachten, dat is denk ik leuker dan op een lange reisdag ook nog even snel een national park bezoeken.
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Milo: Roadtrip Las Vegas - Las Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

Ik ben ook niet zo enthousiast. :wink:
Misschien kun je nog wat keuzes toelichten? Waarom Phoenix? En waarom een volle dag Palm Springs? En trek je bewust zo weinig tijd uit voor de parken? Wat wil je in Yosemite en Sequoia doen met maar een paar uur per park? Dat heeft toch geen zin? Vergeet Sequoia en rij van Yosemite via de Tioga Pass en Death Valley naar Las Vegas. Ja, Death Valley is heet maar dat geldt ook voor Las Vegas, Phoenix en Palm Springs. Drie dagen Las Vegas is ook veel vind ik, vergeleken met de tijd die je voor de parken uittrekt.

Zijn Sonora en Fresno gekozen uit kostenoverwegingen? Zo nee, zoek dan zeker voor Yosemite iets dichter bij of in het park. Sonora ligt niet op de route dus dat kost je onnodig veel extra tijd. Als je niet in het park zelf gaat overnachten dan moet je zorgen voor een toegangsreservering.
Overweeg ook om de route om te draaien, dan zijn de watervallen in Yosemite nog krachtiger.

Als je naar Disneyland gaat kun je beter in Anaheim overnachten dan in LA.

Marianne
Milo
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 jan 2024, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Milo: Roadtrip Las Vegas - Las Vegas

Bericht door Milo »

Bedankt voor alle feedback!

@paulr, graag eerlijk ;) We hebben een aantal routes (waaronder aantal routes die starten en eindigen in Las Vegas) hier op het forum doorgenomen, nagegaan wat we willen zien/bezoeken en ook wat inspiratie gehaald uit suggesties van touroperators (en hebben in 2010 reeds route gevolgd, toen echter van SF naar LA).

De route komt echter zeker niet uit een programma van een touroperator :) Eigenlijk is de route ook in lijn met 'routevoorstel' van SVwally op deze website (http://www.allesamerika.com/rondreis-zu ... erika.html) met uiteraard wel een aantal verschillen: we hebben niet gekozen voor de route via Death Valley (toegelicht), niet gekozen om Bryce Canyon National Park en Monument Valley National Park te bezoeken (toegelicht), niet gekozen om via Kingman naar L.A. te rijden (hieronder toegelicht) en Sequoia National Park (eventueel Joshua Tree National Park) toegevoegd.

Ik was het aantal kilometer al wel nagegaan, maar zal hier nog eens goed naar kijken. Mogelijk toch 1 van de parken laten vervallen (om een dag toe te voegen aan 1 van de andere parken).

@wouterjanS, we gaan de laatste twee weken van juli + de eerste week van augustus. We hebben Phoenix en Palm Springs toegevoegd als tussenstops van Flagstaff naar L.A. (dat is rond de 750km). Alternatief, wat ik hier op forum ook zag terugkomen (ook in 'routevoorstel' van SVwally) was om Route 40 via Kingman te rijden, maar wat ik kon vinden (ook t.a.v. andere steden in de buurt, bijv. Laughin) lijkt dit niet echt een leuke/ interessante route?

@Martin & Marianne, bedankt voor de feedback. Kom ik ook nog even op terug ;) 
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Milo: roadtrip Las Vegas - Las Vegas.

Bericht door Martin & Marianne »

Je zegt dat de route in lijn is met de voorbeeldroute. Dat is echter maar deels het geval. Je wijkt er op belangrijke punten van af. Zo wordt in de voorbeeldroute de Tioga Pass genomen. Die route is niet alleen korter maar vooral veel mooier. Ook de route via Phoenix komt niet uit de voorbeeldroute. Waarom niet een deel van Route 66 volgen? Het gaat niet om de plaatsen aan de route - maar stop zeker in Oatman om de ezels daar te zien - maar om de route zelf. En ja, dit is wellicht niet het mooiste deel, daarom wordt ook vaak een one way aangeraden in plaats van een rondje.

Het grootste verschil is echter de verdeling van de dage en de keuze van de overnachtintgsplaatsen.
Ik begrijp niet waarom je nog een park zou willen laten vallen, je hebt er nu al zo weinig. En het Zuidwesten is toch vooral bekend en aantrekkelijk om de prachtige en overweldigende natuur. Ik zou gewoon precies de route van PSVwally volgen. Bedenk dat daarin de tijd voor de parken al minimaal is.

Lees eens wat reisverslagen om een idee te krijgen van de mogelijkheden en de tijd die je overal nodig hebt.
Vergeet Phoenix, doe een dag minder Palm Springs en Las Vegas en zet die dagen bij Yosemite en Zion.
Als je Sequoia en Kings Canyon er in wilt houden doe dat dan tussen SF en Yosemite. Je weet dat je in Yosemite ook sequoia's kunt zien?
Kijk eens in ons 2006- en 2013-verslag om een idee te krijgen van deze 3 parken.

Mocht je de accommodaties in de parken te duur vinden overweeg dan eens om op sommige plaatsen te kamperen.

Marianne
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6132
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Milo: roadtrip Las Vegas - Las Vegas.

Bericht door Old Faithful »

Uiteraard ga jijzelf over je eigen route. :wink: Er zitten echter enkele opvallende zaken in jouw route: Weinig tijd voor de parken, je slaat Bryce N.P. - één van de populairste parken - over en je neemt de saaie route onderlangs i.p.v. de veel mooiere route over de Tioga Pass.

Je slaat Death Valley over vanwege de hitte. Het zal erg er heel warm zijn maar dat is niet de benauwde hitte zoals wij die in Nederland gewoon zijn. Je moet er in de zomer geen lange wandelingen gaan maken maar enkele mooie uitzichtpunten bezoeken is goed mogelijk in een auto met airco, zeker als je in Death Valley overnacht en gebruik kunt maken van de koelere uren in de avond en ochtend, met als extra het mooiere licht. Verder plan je maar liefst vier overnachtingen in Las Vegas en twee in Palm Springs. Ik kan je verzekeren dat je daar ook geen handschoenen nodig zult hebben. Ook daar zal het heel heet zijn.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Coren
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 26 jan 2019, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Milo: roadtrip Las Vegas - Las Vegas.

Bericht door Coren »

Wij zijn in 2019 met twee kinderen van 10 en 9 naar west-USA gegaan. We zijn 16 dagen one-way SFàLV gereisd en hebben de hoek LA / highway 1 bewust volledig overgeslagen. De route was op deze manier al lang genoeg maar wel langs absolute highlights. We hebben bewust wat langer SF en LV gedaan omdat we dat zelf leuk vinden (wij zijn dol op stedentrips) maar hadden ook genoeg tijd in de parken.
Zie hieronder voor de route van toen. In SF naar een wedstrijd van de Oakland A’s geweest (fantastische ervaring), in LV alles gedaan met de kinderen op gokken ’s avonds na (met een soort babyfoon app konden wij prima naar beneden terwijl de kinderen sliepen). Maar één of meer dagen in beide steden kun je nog besteden aan andere plaatsen of juist om ergens een dag langer te blijven.

Verder hebben we er voor gezorgd dat in elke langere reis ook één of meerdere interessante stops waren. In totaal 1.600 mijl gereden aan reisafstanden.

Enige echte uithoek was Page maar daar was op zich genoeg te doen



AMS - SF

SF

SF

SF - Yosemite

Yosemite Park

Yosemite - Mammoth Lakes

Mammoth Lakes - DV

DV - Zion

Zion

Zion - Bryce

Bryce - Page

Page

Page

GC - LV

LV

LV

LV – AMS
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7939
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis Milo: roadtrip Las Vegas - Las Vegas.

Bericht door Pete.Z »

3 volle dagen Las Vegas met zulke jonge kinderen, waarom?
Ik zou die dagen lekker elders plannen, hooguit de laatste dag Vegas zo houden.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 866
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Milo: roadtrip Las Vegas - Las Vegas.

Bericht door Tantelotje »

Los van al hetgeen hierboven al genoemd is qua bijzondere verdeling en keuzes in steden en parken nog even het volgende.

De hoge temperaturen van Death Valley stoppen niet bij de grenzen van het park... ik zie die motivatie vaker om daarom niet door DV te reizen.
Maar heb je ook al eens gekeken naar de temperatuur in Palm Springs en Phoenix in de zomer? Dat scheelt niet zoveel hoor en dat geldt voor wel meer plaatsen in het gebied. Vorig jaar 14 juli een hittewaarschuwing voor Las Vegas... er werd gewaarschuwd voor temperaturen van 50 graden. Ben ik liever in Death Valley dan in de stad kan ik je vertellen. Maar het hoort er ook 'gewoon' bij. Je plant nu eenmaal een reis door woestijnklimaat midden in de zomer.

Iedereen z'n eigen reis, maar neem de adviezen alsjeblieft ter harte en verdeel je dagen anders, zowel in tijd als plaats. Het zal je ervaring vele malen mooier maken.
Milo
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 jan 2024, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Milo: roadtrip Las Vegas - Las Vegas.

Bericht door Milo »

Bedankt voor alle feedback/suggesties! Misschien goed om nog te vermelden dat kamperen niet onze voorkeur heeft, de kinderen fan van pretparken zijn en we (vooral gezien de jongste 5 is en straks net 6) geen (lange) wandel/hiketochten willen plannen.

@Martin & Marianne ten aanzien van de route, het is die voorbeeldroute met de genoemde uitzonderingen (en toelichting) t.a.v. Death Valley, Bryce Canyon National Park en Monument Valley National Park, niet via Kingman naar L.A. (maar Phoenix) en bezoeken Sequoia National Park (eventueel Joshua Tree National Park).

Op basis feedback nog eens goed naar planning gekeken een dag Zion toegevoegd (ten koste van 1 overnachting LV) en tevens ervoor gekozen om naar LA via Kingman (en eventueel route 66) te rijden + extra dag Yosemite te plannen (ten koste van 2 overnachtingen in Phoenix). Laatste deel overwegen we idd om via Yosemite via Mammoth Lakes en DV naar LV te rijden. Moet nog wel even kijken naar de prijzen, zeker als we niet kiezen voor kamperen.

Ten aanzien van Zion en Yosemite, want zou je/jullie voorstel zijn om een tweede dag te gaan doen?

@Old Faithful We hebben er inderdaad voor gekozen om Bryce NP over te slaan, hadden die ook graag bezocht maar m.i. al een redelijk druk programma. In aangepaste route nu wel Tioga Pass weer toegevoegd. Tevens DV toegevoegd; nog suggesties voor een overnachting? Het aantal opties lijkt beperkt (en zeer prijzig)? We hebben ook 1 overnachting LV laten vervallen.

@Coren Was leuk om het reisverslag te lezen! :)

@Pete.Z De kinderen (en vriendin) zijn grote fans van pretparken; ik ben bij elkaar ruim een week in LV geweest en ik zie het als 1 groot pretpark (en heeft ook redelijk wat attracties bijv. Themapark Adventuredome, The High Roller etc.) :)

@Tantelotje Het is mij zeker bekend dat de temperaturen in bijv Palm Springs, Phoenix en LV zeer hoog kan zijn (deze steden al eerder bezocht, alle keren in de zomer). Maar wat ik las was er betrekkelijk weinig te zien was en ik zag ook wel wat problemen met auto's die het (bijna) begaven (in dat geval zit ik liever in de stad dan in DV ;) Zou je aan kunnen geven wat DV voor jou de moeite waard maakte? Ik heb DV trouwens nu wel weer in de route opgenomen.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1211
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Milo: roadtrip Las Vegas - Las Vegas.

Bericht door paulr »

Kijk, dat begint er op te lijken :)
Tijdens onze eerste reizen ook DV overgeslagen en ons afgevraagd “wat is er nou te zien”. Nou, op zich niet zoveel, behalve veel stenen. En uitzichten… en die stenen zijn qua kleuren erg mooi. Inmiddels ga ik volgende maand tijdens een bliksembezoek (concert LV) weer een paar dagen die kant op en bezoek dan eigenlijk alleen maar even DV. Wellicht zegt dat voldoende….
Schrijf je voorgenomen en nieuwe route nog eens uit…
Een nacht Zion en Yosemite extra betekent niet “een 2e dag” maar zorgt ervoor dat je ipv een uur / paar uur in het park nu een volle dag hebt. Nog steeds onvoldoende om de leukste (korte!) wandelingen te doen maar het is een start. Je kunt niet alles vanuit de auto zien en sterker nog, daar doe je kinderen. Van die leeftijd zeker geen plezier mee. Met wat wandelen, klauteren en op zoek naar chipmunks of hertjes des te meer…
Overnachting nabij of in de parken zijn inderdaad kostbaar, maar zorgen wel voor een extra beleving. Daarnaast scheelt het je doorgaans veel tijd met (onnodig) heen en weer rijden.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Milo: roadtrip Las Vegas - Las Vegas.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk dat het al goede aanpassingen zijn.
Wat betreft Death Valley: zoals al eerder gezegd is dit de mooiste én de kortste route als je van Yosemite naar Las Vegas rijdt. Zolang je op de doorgaande weg blijft hoef je je echt niet druk te maken over problemen met de auto; er komt meer dan genoeg verkeer langs. Bovendien is de kans op pech ontzettend klein.

Je hebt het over een tweede dag Yosemite, maar je had er in je eerst opzet maar een paar uur. Met een dag erbij heb je er nog steeds weinig tijd. Ik zou onderstaande route adviseren. Ik heb daar Sequoia niet meegenomen omdat je in Yosemite ook naar de Mariposa grove kunt gaan.

Dag 1 naar Las Vegas
Dag 2 Las Vegas - Death Valley/Lone Pine
Dag 3 Lone Pine - Lee Vining
Dag 4 Lee Vining - Yosemite
Dag 5 Yosemite
Dag 6 Yosemite
Dag 7 Yosemite - San Francisco
Dag 8 San Francisco
Dag 9 San Francisco - Monterey
Dag 10 Monterey - Pismo Beach
Dag 11 Pismo Beach - Anaheim
Dag 12 Anaheim
Dag 13 Anaheim - Kingman (of iets anders op de route)
Dag 14 Kingman - Grand Canyon
Dag 15 Grand Canyon - Page
Dag 16 Page
Dag 17 Page - Zion
Dag 18 Zion
Dag 19 Zion - Las Vegas
Dag 20 Las Vegas
Dag 21 Las Vegas
Dag 22 Las Vegas - vlucht

Ik heb een extra dag Page gedaan voor een rustmoment; misschien een middag aan het strand? Maar je zou die dag ook ergens anders kunnen gebruiken (Bryce?)
Omdat de watervallen in de zomer per dag minder krachtig worden heb ik de route omgedraaid zodat je eerder in Yosemite bent. Ook voor de kust is het niet gek om zo te rijden, dat is gemakkelijker met parkeren aan de kant van de zee.

Voor Death Valley vind ik Furnace Creek het mooiste om te overnachten, maar dat is ook wel prijzig. Als je niet vroeg op pad wilt zou je al voor DV kunnen stoppen, maar Lone Pine kan ook, en dat is wel zo leuk. Kijk eens in ons 2019-verslag voor zowel Lone Pine als Amargosa Valley. De Dow Villa Hotel in Lone Pine is erg leuk en heel betaalbaar (ik bedoel dan het hotel en niet het motel). Ik zou wel aanraden om zo snel mogelijk naar accommodatie te kijken.
In Yosemite is overnachten in het park het leukste en het handigste. Doe je dat niet dan moet je een toegangsreservering regelen. Zie daarvoor www.nps.gov/yose. Voor accommodatie zie www.travelyosemite.com. In mijn schema heb je tijd voor de Tioga Road, voor de vallei, en voor Glacier Point en de Mariposa Grove. De laatste nacht zou je in bijvoorbeeld Oakhurst kunnen overnachten. Kijk eens in ons 2002-verslag voor ons bezoek aan Yosemite met onze kinderen (toen 7 en 9). Ook in de verslagen van 2004 en verder kun je tips vinden over Yosemite. Als er nog voldoende water staat in de Merced River kun je daar raften. Fietsen in de vallei is ook leuk. Zie voor wandelingen daar en in de andere parken mijn wandelsite. Vrijwel alles is ook met een kind van 6 prima te doen.

Marianne
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 866
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Milo: roadtrip Las Vegas - Las Vegas.

Bericht door Tantelotje »

Ik reageerde vooral op je opmerking dat DV 'ook vanwege de temperatuur niet hoog op het wensenlijstje staat'.
Als dat je enige reden is om niet te gaan, zou ik ook andere plaatsen heroverwegen. Vandaar mijn reactie en vergeleek ik met Phoenix en Palm Springs.

Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die autopech krijgen in DV, net als op andere plaatsen. Maar inmiddels is de gemiddelde auto prima uitgerust om met de airco op volle kracht over de passen te rijden.

Wat er zo mooi is aan DV is voor iedereen anders. Voor mij zit de schoonheid in het desolate landschap, de prachtige kleuren van Artist Palette, het bizarre maanlandschap bij Zabriskie Point, uberhaupt het besef dat de rotswoestijn zoveel meer kleur heeft dan ik dacht. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Milo: roadtrip Las Vegas - Las Vegas.

Bericht door Martin & Marianne »

Death Valley is heel anders dan de andere parken die je gaat bezoeken. Het is naar mijn idee ook indrukwekkender dan bijvoorbeeld Joshua Tree (en niet veel heter) terwijl je Joshua Tree wel in je planning had staan.
Zoals @Tantelotje al schrijft kent het park prachtig gekleurde en gevormde rotsen. Een plek als Badwater, gelegen onder de zeespiegel, is met zijn zoutvlakte ook heel bijzonder. De kleuren van de rotsen komen vroeg of laat op de dag het beste tot hun recht. Daarom is een overnachting in het park ook een aanrader. Zie bijvoorbeeld hier en hier voor Zabriskie Point rond zonsopkomst en zonsondergang en hier voor de Sand Dunes tegen zonsondergang.

Marianne
Milo
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 jan 2024, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Milo: roadtrip Las Vegas - Las Vegas.

Bericht door Milo »

Wederom bedankt voor alle input (ook t.a.v. DV). Op basis hiervan en andere input zijn we tot onderstaande planning gekomen. @Martin & Marianne bedankt voor het advies (ook t.a.v. Mariposa grove) en de alternatieve route. Ik heb e.e.a. hiervan overgenomen; volgens mij zijn de grootste verschillen dat we gekozen hebben voor 1 dag minder Yosemite en 1 dag minder Page (in plaats daarvan Flagstaff), 2 dagen Palm Springs en een dag LV bij start route ipv eind. In aantal gevallen zullen we proberen in de parken te verblijven als dit mogelijk (maar voornamelijk betaalbaar :wink: ) is.

Over dag 13, 14 en 15 zijn we nog niet helemaal zeker; eventueel wordt dit een extra dag Los Angeles en extra tussenstop naar Kingman. De route van Los Angeles (of Palm Springs) naar Kingman is aanzienlijk (+- 500km); welke (eventuele) tussenstop zouden jullie adviseren?

Dag 01 Vlucht naar Las Vegas (aankomst avond)
Dag 02 Las Vegas
Dag 03 Las Vegas naar Death Valley/Lone Pine
Dag 04 Lone Pine (via Mammoth Lakes) naar Lee Vining
Dag 05 Lee Vining via Yosemite NP naar Sonara
Dag 06 Yosemite NP
Dag 07 Yosemite NP naar San Francisco
Dag 08 San Fransico
Dag 09 San Francisco naar Monterey
Dag 10 Monterey naar Pismo Beach
Dag 11 Pismo Beach naar Los Angeles/ Anaheim
Dag 12 Los Angeles/Anaheim (Disney)
Dag 13 Los Angeles naar Palm Springs
Dag 14 Palm Springs
Dag 15 Palm Springs via Joshua Tree National Park naar Kingman (of omgeving)
Dag 16 Kingman (of omgeving) naar Flagstaff (of dichterbij Grand Canyon)
Dag 17 Flagstaff (of dichterbij Grand Canyon) naar Page
Dag 18 Page (Lake Powell) naar Springdale (Zion NP)
Dag 19 Zion NP
Dag 20 Springdale (via Zion NP) naar Las Vegas
Dag 21 Las Vegas
Dag 22 Vlucht naar huis (begin middag)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Milo: roadtrip Las Vegas - Las Vegas.

Bericht door Martin & Marianne »

Vergeet Sonora (geen Sonara). Het is daarvandaan 2 uur rijden naar Yosemite Village en 2,5 uur naar de Mariposa Grove. Voor de kinderen zal een tent in Housekeeping Camp (aan de rivier) of in Curry VIllage toch veel leuker zijn dan 4 uur op een dag in de auto zitten? Zie www.travelyosemite.com voor de mogelijkheden.

Flagstaff begrijp ik ook niet, geniet van de mooiste uren in het park bij zonsondergang (en misschien zonsopkomst) en overnacht in het park.
Als je gaat kamperen zit je er voor nog geen 25 euro per nacht.

Marianne
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2165
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Milo: roadtrip Las Vegas - Las Vegas.

Bericht door jojostravelusa »

Gezien de leeftijd van de kinderen zou ik toch Disney er weer in zetten, ten koste van een dag Las Vegas. Ik denk dat ze daar toch blijer van worden. Maar dan moet je wel zorgen dat je er 's ochtends op tijd bent en alles uit de dag haalt, want de tickets zijn kostbaar. Dat betekent dus een nacht ervoor en een nacht erna in LA/Anaheim.
Milo
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 jan 2024, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Milo: roadtrip Las Vegas - Las Vegas.

Bericht door Milo »

Door omstandigheden heeft een reactie wat langer op zich laten wachten, maar bedank voor alle input.

@Martin & Marianne Je input nog meegenomen, Sonora er inderdaad uit gehaald en verblijf in Yosemite (Wawona) geboekt.

Flagstaff wel in de planning gehouden; gekeken naar andere opties maar die waren niet echt aantrekkelijk of zeer prijzig (en niet iedereen ziet kamperen zitten :D ).

@jojostravelusa Inderdaad ook een dag extra LA toegevoegd; twijfelen nog wel om een tweede park te bezoeken (naast Disney).

Het is onderstaande geworden:
Dag 01 Vlucht naar Las Vegas (aankomst avond)
Dag 02 Las Vegas naar Beatty
Dag 03 Beatty naar Death Valley/Bishop
Dag 04 Bishop naar Wawona
Dag 05 Wawona naar Modesto
Dag 06 Modesto naar San Francisco
Dag 07 San Francisco
Dag 08 San Francisco via Santa Cruz naar Monterey
Dag 09 Monterey
Dag 10 Monterey naar Pismo Beach
Dag 11 Pismo Beach via Solvang naar Los Angeles/ Anaheim
Dag 12 Los Angeles
Dag 13 Los Angeles
Dag 14 Los Angeles naar Palm Springs
Dag 15 Palm Springs via Joshua Tree National Park naar Kingman
Dag 16 Kingman naar Flagstaff
Dag 17 Flagstaff naar Page
Dag 18 Page naar Hurricane/Springdale (Zion)
Dag 19 Hurricane/Springdale naar Las Vegas
Dag 20 Las Vegas
Dag 21 Las Vegas
Dag 22 Vlucht naar huis (begin middag)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Milo: roadtrip Las Vegas - Las Vegas.

Bericht door Martin & Marianne »

Beatty ligt niet op de route. Ik kan me voorstellen dat je niet in Death Valley zelf wilt overnachten vanwege de kosten maar ik zou dan eerder voor Lone Pine kiezen. Je kunt dan ook tegen de avond of 's morgenvroeg een bezoek brengen aan de Alabama Hills. In Lone Pine is de Dow Villa Hotel goedkoop en erg leuk.
Of kijk toch in Death Valley. Stovepipe Wells of Panamint Springs zijn goedkoper dan Furnace Creek.
Daarna is een overnachting in Mammoth Lakes of Lee Vining mooi. Of kijk naar de Virginia Creek Settlement in Bridgeport.
Je kunt op weg daarnaartoe een bezoek brengen aan Mono Lake en Bodie.
Voor Yosemite heb je nu bijzonder weinig tijd. Wawona ligt aan de andere kant van het park. Als je ook langs de Tioga Road iets wilt doen blijft er geen tijd over voor de vallei. Is er niets vrij in Curry Village of Housekeeping Camp? Het zou mooi zijn om daar twee nachten te hebben of 1 nacht daar en 1 nacht Wawona.

Hoe is de planning bij de Grand Canyon? Rij je nu wel de route lans de east rim, de 64? Is Williams niet handiger? En laat dan die nacht bij Kingman vallen en voeg die toe aan Zion. Ik begrijp dat je daar nog niets hebt vastgelegd? Kijk eens naar de Zion Park Motel in Springdale. Je kunt echt veel beter daar zitten dan in Hurricane.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer