Reis swissdutchie: Texas en New Mexico najaar 2024.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 448
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reis swissdutchie: Texas en New Mexico najaar 2024.

Bericht door swissdutchie »

Geen probleem! Heel graag gedaan. Waar hebben jullie de backup-boeking gemaakt trouwens?
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 448
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reis swissdutchie: Texas en New Mexico najaar 2024.

Bericht door swissdutchie »

Gelukkig zullen we onze back-up-boeking in Terlingua waarschijnlijk niet nodig zijn. Op de website van de NPS staat namelijk nu, dat de werkzaamheden aan de Chisos Mountains Lodge vermoedelijk pas in het voorjaar 2025 van start gaan. Dat betekent dus, dat we in november gewoon in de lodge kunnen overnachten en hopelijk ook alle geplande wandelingen in het Chisos Basin kunnen lopen. Vooral dat laatste is een enorme opluchting voor ons!
Hier nog de link naar de site met de informatie hierover:
https://www.nps.gov/bibe/planyourvisit/ ... access.htm
Gebruikersavatar
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert
Berichten: 1514
Lid geworden op: 07 apr 2005, 15:44
Locatie: Houston/Spring

Re: Reis swissdutchie: Texas en New Mexico najaar 2024.

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Met zoveel State Parks neem je vast een State Park Pass. Denk eraan dat sommige parken erg druk kunnen zijn als je net in een weekend gaat en dat je dan op tijd een day pass moet reserveren.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205" onclick="window.open(this.href);return false;
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 448
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reis swissdutchie: Texas en New Mexico najaar 2024.

Bericht door swissdutchie »

We zijn inderdaad van plan om een stateparkpass te kopen. Ik had al gezien, dat je dan soms vooraf moet reserveren, vooral tijdens vakanties en in het weekend.
Denk je, dat dat doordeweeks in november ook nodig is? We zijn er trouwens niet meer in de week van Thanksgiving, dus met de drukte dan hoeven we geen rekening te houden.
Gebruikersavatar
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert
Berichten: 1514
Lid geworden op: 07 apr 2005, 15:44
Locatie: Houston/Spring

Re: Reis swissdutchie: Texas en New Mexico najaar 2024.

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Nee, ik denk dat als het om day passes gaat doordeweeks in het najaar, dat het wel mee zal vallen.
Je zou op de reserveringssite van de State Parks het vantevoren een beetje in de gaten kunnen houden.
Jullie hebben geen plannen om in de parken te gaan kamperen neem ik aan?
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205" onclick="window.open(this.href);return false;
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 448
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reis swissdutchie: Texas en New Mexico najaar 2024.

Bericht door swissdutchie »

Hartelijk dank houstonwehaveaproblem! We zullen de site in de gaten houden. En nee, we hebben geen plannen om te gaan kamperen.
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 448
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reis swissdutchie: Texas en New Mexico najaar 2024.

Bericht door swissdutchie »

We hebben inmiddels nog weer een kleine aanpassing gedaan. Op zondag 3 november rijden we in plaats van Dallas - Fort Worth - Wichita Falls door naar het plaatsje Childress. Op die manier is de afstand naar Caprock Canyon SP de volgende dag iets korter en hebben we dus iets meer tijd om in dit park te besteden, alvorens we doorrijden naar Amarillo. We weten, dat Childress niet echt veel te bieden heeft in zake sightseeing. Het is voor ons dan ook puur een overnachtingsplaats. Hetzelfde gold trouwens ook voor Wichita Falls in het oude schema, al is deze plaats natuurlijk nog wel ietsje groter dan Childress.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1180
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis swissdutchie: Texas en New Mexico najaar 2024.

Bericht door chippie777 »

Het is al weer 10 jaar geleden dat wij naar Texas zijn geweest maar wij bewaren daar hele goede herinneringen aan. Ik weet niet of het in je planning staat maar tussen Dallas en Amarilo zou je wat route 66 zaken kunnen bekijken. Wij deden dat ook, waarbij het prikkeldraad museum in Mclean echt een leuke ervaring was.
https://chippie777.wordpress.com/2014/0 ... -route-66/
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 448
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reis swissdutchie: Texas en New Mexico najaar 2024.

Bericht door swissdutchie »

Hartelijk dank voor de tip chippie777! Ik ga er zeker naar kijken. Ik had jullie verslag over Texas al weleens gelezen, maar dat is al weer een tijdje geleden. Onze reis naar Texas heeft namelijk al twee keer eerder op de planning gestaan, maar ging toen niet door vanwege Covid respectievelijk de torenhoge prijzen van huurauto's. Ergens in de voorbereiding voor deze eerder geplande reizen heb ik toen jullie verslag gelezen. Omdat ik me niet meer alles kan herinneren, zal ik die binnenkort nog een keer weer gaan doorspitten.
We zullen zeker een paar Route 66 plekken in de route opnemen, al gaat onze voorkeur uit naar de natuurparken langs de route. Omrijden gaan we daarom niet voor Route 66 en als we moeten kiezen tussen Route 66 en een natuurpark, dan gaan we voor het laatste. Als het echter langs de route ligt en niet al teveel van onze kostbare tijd vergt, dan willen we best zo af en toe een Route 66 stopje inlassen. Dus nogmaals hartelijk dank voor de tip!
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1180
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis swissdutchie: Texas en New Mexico najaar 2024.

Bericht door chippie777 »

Ik zou er ook niet voor omrijden wanneer natuurparken het doel van de reis is, maar mocht je in de gelegenheid zijn en past het in de route dan zijn de route 66 dingen die wij van Dallas naar Amarilo hebben gezien de moeite waard.
Paulo Duro park was trouwens prachtig, ik kan het mij nog goed herinneren vanwege de grote spinnen. :-)
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 448
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reis swissdutchie: Texas en New Mexico najaar 2024.

Bericht door swissdutchie »

Nogmaals hartelijk dank voor te tips chippie777! Ik heb vanmiddag jullie blog nog een keer doorgespit en bij deze gelegenheid ook gelijk dat van vorig jaar en een stukje van jullie blog over IJsland gelezen. Leuk hoor!
Ik kan me goed voorstellen, dat Palo Duro jullie bijgebleven is vanwege de vogelspinnen. Wij zijn deze beestjes ook al diverse keren tegengekomen tijdens onze reizen naar het zuidwesten van de VS. Best indrukwekkend en ook een beetje griezelig, maar ook weer fascinerend.
Tussen Dallas en Amarillo zijn de Caprock Canyon en de Palo Duro Canyon state parks onze hoofdzakelijke bestemmingen, maar als er nog tijd over is en het ligt op de route, gaan we zeker ook de Route 66 plekken bekijken. Dingen als Cadillac Ranch and The Big Texan Steakhouse staan zeker op de planning. Misschien gaan we ook op weg naar Alamogordo nog wat Route 66 plekken bekijken, tenminste als we voor de noordelijke route via Tucumari en niet voor die via Roswell kiezen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer