Reis swissdutchie: Texas en New Mexico najaar 2024.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Reis swissdutchie: Texas en New Mexico najaar 2024.

Bericht door swissdutchie »

Inmiddels is het al weer 7 jaar geleden, dat we voor het laatst in de VS zijn geweest. De voor 2020 geplande reis naar Texas hebben we inmiddels al twee keer uitgesteld, de eerste keer vanwege de pandemie en de tweede keer vanwege de enorm gestegen prijzen van met name de huurauto's. Dit najaar doen we dus de derde poging en we hopen, dat drie keer in dit geval ook echt scheepsrecht is.
Inmiddels hebben we de vluchten (rechtstreeks met United naar Houston) en de huurauto geboekt en ook de route is klaar en de hotels geboekt. Omdat we overal voor gratis annuleerbare hotels hebben gekozen, kunnen we de route echter ook nog een keer omgooien.

Voor nu ziet die als volgt uit:
Ma 28-10: Amsterdam - Houston
Di 29-10: Houston (Space Center)
Wo 30-10: Houston - Lockhart (Brazos Bend en eventueel Palmetto SP)
Do 31-10: Lockhart - Austin - Round Rock (bezoek aan Austin)
Vr 1-11: Round Rock - Dallas (wat kunnen we onderweg nog bezoeken?)
Za 2-11: Dallas (6th Floor Museum en ontmoeting met een vriendin)
Zo 3-11: Dallas - Wichita Falls (bezoek aan Fort Worth Stockyards)
Ma 4-11: Wichita Falls - Amarillo (Caprock Canyon SP)
Di 5-11: Amarillo (Palo Duro Canyon SP)
Wo 6-11: Amarillo - Alamogordo (Roswell, White Sands NP)
Do 7-11: Alamogordo - Carlsbad (White Sands NP)
Vr 8-11: Carlsbad (Carlsbad Caverns)
Za 9-11: Carlsbad - Van Horn (Guadalupe Mountains NP)
Zo 10-11: Van Horn - Fort Davis (Davis Mountains SP)
Ma 11-11: Fort Davis - Terlingua (Marfa, Big Bend Ranch SP)
Di 12-11: Terlingua - Chisos Mountains (Big Bend NP)
Wo 13-11: Chisos Mountains (Big Bend NP)
Do 14-11: Chisos Mountains - Marathon (Big Bend NP)
Vr 15-11: Marathon - Bandera (lange reisdag)
Za 16-11: Bandera - San Antonio (evt Boerne, Gruene en / of San Antonio Missions)
Zo 17-11: San Antonio (River Walk, The Alamo)
Ma 18-11: San Antonio - Fredericksburg (Boerne, Lost Maples SP)
Di 19-11: Fredericksburg (Enchanted Rock SP)
Wo 20-11: Fredericksburg (Pedernales Falls SP)
Do 21-11: Fredericksburg - Houston (outlets in San Marcos en Houston)
Vr 22-11: Houston (inleveren auto, vlucht)
Za 23-11: aankomst Amsterdam

Ik ben vooral benieuwd of er langs onze route nog state parks zijn, die ik nog niet heb genoemd en die wel de moeite waard zijn. Ook tips voor musea, historisch interessante plekken en leuke wandelingen zijn van harte welkom.
In Big Bend heb ik voor twee nachten de Chisos Mts Lodge besproken. Omdat daar ingrijpende werkzaamheden op komst zijn, zou het echter kunnen zijn, dat we er niet terecht kunnen. Het is zelfs mogelijk, dat tegen die tijd het hele Chisos Basin is afgesloten. Vandaar dat ik ook nog een back-up reservering in Terlingua heb gemaakt.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Texas en New Mexico najaar 2024

Bericht door ADE01 »

S'ochtends eerst langs Round Rock Donuts. Die hebben de beste donuts in Texas, misschien wel heel Amerika. Onderweg naar Dallas kun je in Waco stoppen, leuk stadje om even te bekijken en te lunchen.

Volgens mij pak je vrijwel alle SP and NP in de regio mee. Misschien Longhorn Cavern SP? Is niet helemaal op je route maar wel iets anders dan de rest.

Overigens misschien beter om San Antonio en Fredericksburg om te draaien? Het is niet heel ver rijden maar van Fredericksburg naar Houston ga je weer terug langs San Antonio.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4967
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Texas en New Mexico najaar 2024

Bericht door hemmie »

Mooie route! Alleen het eerste stuk vind ik wat gehaast. Je hebt weinig tijd voor Austin (McKinney Falls SP is daar ook mooi). Tussen Austin en Dallas heb je Waco, met Mammoth NM, en bijvoorbeeld ook het Dr Pepper museum.

Overige SP's in de hill country die nog te binnen schieten: Guadalupe River, Colorado Bend, Government Canyon en idd Longhorn Caverns.
Voor Enchanted Rock heb je relatief weinig tijd nodig, dus wellicht kun je nog wat inpassen.
Terug in Texas!
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Texas en New Mexico najaar 2024

Bericht door swissdutchie »

Hartelijk dank voor alle tips ADE01 en hemmie!
Persoonlijk ben ik niet zo van de donuts, maar misschien moet ik ze gewoon nog weer een kans geven.
Ik ga zeker nog kijken naar Longhorn Cavern SP en of we die nog ergens kunnen inpassen.
Ik weet, dat we aan het einde een ietwat rare kronkel in de route hebben door van Bandera eerst naar San Antonio en vervolgens pas naar Fredericksburg te gaan. Toch wou ik de route op dat punt niet veranderen, want we hebben zowel in San Antonio als ook in Fredericksburg goede hoteldeals gevonden en deze ook al geboekt. Bovendien lijkt het ons leuk om aan het einde van de reis eens drie nachten op één plek te blijven en de reis op die manier relaxed af te sluiten. We gaan waarschijnlijk ook niet via San Antonio en de I 10 terug, maar nemen een iets noordlijkere route via de 290.
@ hemmie: ik had eigenlijk een volle dag in Austin gepland, maar kon dichter bij de stad helaas geen accommodatie vinden, die in ons budget past. Vandaar dat ik gekozen heb voor een accommodatie ten zuiden (Lockhart) en een ten noorden van Austin (Round Rock). Op die manier hoeven we niet al te ver te rijden en hebben we toch nog een groot gedeelte van de dag om Austin te bekijken.
De door jou voorgestelde state parks ga ik zeker nog bekijken.
Nogmaals hartelijk dank voor de adviezen allebei!
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Texas en New Mexico najaar 2024

Bericht door swissdutchie »

Bedankt ook nog voor de tips voor Waco. Daar gaan we zeker een stop inlassen op weg naar Dallas.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7939
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Texas en New Mexico najaar 2024

Bericht door Pete.Z »

Ook de moeite van een bezoek in Waco, het Texas rangers museum.

https://www.texasranger.org/
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Texas en New Mexico najaar 2024

Bericht door swissdutchie »

Bedankt voor de tip Pete.Z! Ik ga zeker kijken of dit wat voor ons is.
joostje123
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 jan 2024, 02:47

Re: Reis swissdutchie: Texas en New Mexico najaar 2024.

Bericht door joostje123 »

Wij vonden de caverns of sonora (in de buurt van Ozona I10) ook echt de moeite waard. Is weliswaar geen SP.
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reis swissdutchie: Texas en New Mexico najaar 2024.

Bericht door swissdutchie »

Dat ziet er inderdaad veelbelovend uit joostje123, alleen ligt het voor ons niet echt op de route. We willen namelijk niet via de I10, maar via highway 90 terugrijden naar het oosten van Texas.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis swissdutchie: Texas en New Mexico najaar 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie route! Ik heb nog geen tips, maar wij doen een gedeelte van jullie route in april dus misschien kunnen we daarna nog iets bijdragen.
Waar gaan jullie overnachten bij Fort Davis? Wij hopen dat de Indian Lodge weer open is als wij er zijn maar ik weet niet of dat gaat lukken.
Hebben jullie iets betaalbaars in San Antonio weten te vinden? Wij hadden er in eerste instantie 2 nachten gepland maar we gaan nu de eerste nacht in Palmetto SP kamperen. En dan voor de tweede nacht misschien toch maar wat meer betalen voor San Antonio.

Marianne
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reis swissdutchie: Texas en New Mexico najaar 2024.

Bericht door swissdutchie »

Hoi Marianne,
Ik had inderdaad al gezien, dat jullie ook die kant op gaan en ben al heel benieuwd naar jullie bevindingen. Ik ga jullie blog dan ook zeker scherp in de gaten houden. Sowieso lees ik jullie amusante reisverslagen altijd met heel veel plezier, ook als we zelf geen plannen hebben voor een soortgelijke reis.
Wij overnachten in San Antonio in de La Hacienda Inn op 1524 East Commerce Street. Dat ligt op ongeveer 20 minuten lopen van de Riverwalk. Het hotel krijgt goede recensies op booking.com: een 8,6. Het schijnt alleen niet in de allerbeste buurt te liggen, maar geen van de schrijvers van dat soort recensies is daar echt iets overkomen. We gaan er daarom vanuit, dat het wel goedkomt en we daar ook 's avonds veilig over straat kunnen. We zijn immers met zijn tweeën. En de prijs is met 164 $ voor twee nachten echt niet duur. Wij zijn er echter pas half november en ik weet natuurlijk niet, of die op jullie data ook zo goedkoop is.
Alvast heel veel plezier met jullie eclips-reis! Ik verheug me nu al op jullie reisverslag!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis swissdutchie: Texas en New Mexico najaar 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Dank voor de tip! In onze periode - in het weekend voor de zonsverduistering - gelden helaas wat andere prijzen. :shock:
image.png
image.png (11.74 KiB) 1025 keer bekeken

Marianne
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reis swissdutchie: Texas en New Mexico najaar 2024.

Bericht door swissdutchie »

@Marianne: Nog even over Fort Davis. Ik heb een reservering voor de Fort Davis Inn & RV Park: standaardkamer met 1 queen voor 76 € per nacht. De Indian Lodge lijkt me inderdaad ook wel leuk, maar vanwege de renovatie is die op dit moment nog niet te boeken. Voor nu houden we daarom onze reservering bij bovenstaand hotel aan. We kunnen altijd later nog kijken of we alsnog een plekje in de lodge kunnen bemachtigen. Ons geboekte hotel is immers tot 24 uur van tevoren gratis te annuleren.
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reis swissdutchie: Texas en New Mexico najaar 2024.

Bericht door swissdutchie »

Martin & Marianne schreef:
20 jan 2024, 11:03
Dank voor de tip! In onze periode - in het weekend voor de zonsverduistering - gelden helaas wat andere prijzen. :shock:

image.png


Marianne
Ach jeetje! Dat is inderdaad een heel verschil! :shock:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis swissdutchie: Texas en New Mexico najaar 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Die Fort Davis Inn is een goede tip (in onze periode wel weer duurder :wink: ), ik denk dat we die alvast gaan vastleggen. Kamperen is ook nog een optie.

Marianne
Gebruikersavatar
katrienenluc
Amerikakenner
Berichten: 836
Lid geworden op: 30 aug 2010, 11:56
Partner van: Luke21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Lokeren, België

Re: Reis swissdutchie: Texas en New Mexico najaar 2024.

Bericht door katrienenluc »

Wij maakten ook ongeveer dat rondje, maar met nog een stuk Oklahoma erbij.
Hier vind je de lijst van onze hotels: https://luka2017texas.blogspot.com/p/ov ... ingen.html
In de blog lees je (per dag) welke parken we allemaal bezochten.
Wij vonden Texas prachtig!
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reis swissdutchie: Texas en New Mexico najaar 2024.

Bericht door swissdutchie »

Beste Katrien en Luc,
Hartelijk dank voor jullie hotellijst en de link naar jullie blog! Ik heb al heel wat reisverslagen over Texas gelezen, maar die van jullie nog niet. Dus daar ga ik de komende dagen zeker mee bezig, want je doet er toch altijd weer nieuwe ideeën en waardevolle tips op. Dus bedankt voor het delen!
Gebruikersavatar
Marco en Cindy
Amerikafan
Berichten: 206
Lid geworden op: 23 jul 2014, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Reis swissdutchie: Texas en New Mexico najaar 2024.

Bericht door Marco en Cindy »

Ook wij gaan eind oktober ook naar Texas. Ik struikelde net over een bericht op Tripadvisor dat Chisos Mountain Lodge mogelijk gaat verbouwen in oktober:
https://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g ... Texas.html

Wij hebben ook al een kamer gereserveerd in Chisos Mountain Lodge maar net voor de zekerheid toch ook maar een back-up boeking gemaakt.
Volg onze reizen via polarsteps: https://www.polarsteps.com/MarcoBos6
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reis swissdutchie: Texas en New Mexico najaar 2024.

Bericht door swissdutchie »

Die post op Tripadvisor is van mij Marco en Cindy! Ik heb inmiddels ook contact gehad met een ranger van Big Bend NP en zij bevestigden inderdaad, dat er plannen zijn om het hoofdgebouw van de lodge te slopen en te herbouwen. Vermoedelijk wordt daarmee in oktober begonnen, maar helemaal zeker is dat nog niet. Ik denk, dat het zeker goed is om een backup-boeking achter de hand te hebben.
Gebruikersavatar
Marco en Cindy
Amerikafan
Berichten: 206
Lid geworden op: 23 jul 2014, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Reis swissdutchie: Texas en New Mexico najaar 2024.

Bericht door Marco en Cindy »

LOL, had ik niet eens gezien. :wink: Maar toch bedankt dan voor de waarschuwing op Tripadvisor. :thumbup:
Volg onze reizen via polarsteps: https://www.polarsteps.com/MarcoBos6
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer